Og| TENGKU EDYRAN ESKANDAR

By caalover_

355K 11.8K 596

Tengku Edyran Eskandar - Dingin Rania kaysara- manja "Dah habis tilik belakang aku?"sinisnya -Tengku ran "er... More

TEE. ˚ ༘♡
Bab 1
bab 2
bab 3
bab 4
bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
BAB 16
Bab 17
BAB 18
Bab 19
Bab 20
bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
BAB 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
bab 33
bab 34
bab 35
bab 36
Bab 37
bab 38
bab 39
Bab 40
bab 41
bab 43
bab 44
bab 45
bab 46
bab 47
bab 48
bab 49
Bab 50
bab 51
Bab 52
bab 53
bab 54
bab 55
Bab 56
bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60 Last

bab 42

4.7K 162 8
By caalover_

"Sokay ed, kalau i tak dapat you , jangan harap perempuan lain boleh dapat you ed" sinis karissa.

Otaknya memikirkan tentang apa yang kawannya bercakap sebentar tadi , dia baru sedar sejak dia masuk semula kerja dia dah jarang meluangkan masa dengan isterinya bukan sengaja Tapi sebabkan kerja .
Dia pun nampak perubahan setiap perbuatan kaysara untuk dirinya .

"Maafkan abang , kay " gumamnya perlahan sambil mata terpejam kepalanya disandarkan pada kerusi bilik kerjanya .

...

Sofia sudah mengetahui apa yang kaysara rahsiakan , kaysara mintak sangat Sofia tidak Memberi tahu sesiapapun termasuk bakal suaminya zeff. Dia tidak yakin zeff boleh simpankan dari pengetahuan edyran , sampai bila kaysara akan rahsiakan? Sampai edyran sendiri kepadanya , setakat ini edyran tiada pula bertanya apa apa tentang dirinya , mungkin busy sangat dengan kerjaya nya dan juga bahagia sangat dengan seseorang . Kaysara cuba tidak ambil tahu tentang Karissa yang boleh dikatakan setiap hari menghantar gambar suaminya bersamanya, tak tahulah apa motif Karissa berbuat demikian.

Anak buah yang diupah oleh edyran untuk menjaga kaysara , kaysara sudah pun membenarkan mereka kelilingi bandar kecik tempat Sofia ini . Katanya sini kampung dikelilingi orang orang yang baik jadi tidak mungkin akan berlaku perkara buruk disini.

Karissa keluar dari bilik Sofia untuk menolong orang orang di luar tidak tersangka dia terserempak dengan lelaki yang sudah lama dia tidak berjumpa .

"Eh kay, sejak jadi isteri orang dah jarang eh kita berjumpa " lawak firdaus . dah memang lah dia dah ada suami buat pe dia nak jumpa dengan kau lagi nye . Lawak lu firdaus

Hanya senyum tawar kaysara . Kaysara kurang selesa bila bersama dengan lelaki didepannya tetapi dia tetap Kena beriak biasa sahaja .

"Alang alang fir ada dekat sini jomlah kita turun bawah tolong kaysara angkat berat bole?" tanya kaysara boleh ke dia menolong dirinya. Bukan apa dah dari minta izin pergi sendiri membuatkan rasa kekok dah senang ajak turun sama sama mungkin si fir ni ada nak g lain mungkin dia akan tolak ajakan kaysara kan? .

Terasa bagaikan berbunga hati firdaus baru sahaja kaysara mengajaknya turun bersama sama.

" Jomlah " sahut firdaus membuatkan kaysara tersentak sekejap ,laa sahut ke ingat ke Ade nak g mana naik atas ni .

Hanya membalas dengan senyuman , lalu dia dan firdaus turun kebawah , kaysara mengambil bahagian belakang bahagian masak dengan makcik makcik .

Sedang dia gaul lauk kaysara merasa ingin pengsan dengan cepat dia meminta makcik Sofia yang berada disitu tolong gaulkan sekejap katanya ingin ke tandas .

Kausar mencari kelibat Sofia tapi tidak jumpa melainkan sosok tubuh lelaki yang dia jumpa .

Apabila pandangannya kabur dia hampir jatuh dengan cepat lelaki itu menyambutnya , kaysara tidak sedar , kaysara tidak boleh menepis lelaki itu kerana sakitnya sekarang .

Firdaus agak terkejut ingin sahaja dia mengangkat gadis itu tetapi dihalang seseorang.

"Eh kaysara , eh fir kenapa dengan kaysara?" tanya sofia terkejut apabila lelaki itu sudah mendukung kawan baiknya lebih tepat isteri orang . Sofia tak boleh nak halang perbuatan lelaki itu kalau dia ingin mengangkat takut tak larat lalu sofia menyuruh lelaki itu bawakan kaysara ke bilik atas .
Lelaki itu meletakkan badan kaysara perlahan perlahan di atas katil bilik sofia .

"Em thank firdaus , boleh dah kut kau keluar " halau sofia apabila lelaki itu hanya berdiri disebelah katil nya . Tanpa berkata apa apa lelaki itu melangkah keluar dari bilik sofia.

"Sorry kay, aku terlepas pandang ." Maaf sofia .
Sofia tidak tahu harus buat apa , ingin memberitahu suaminya takut kay akan memarahinya apabila dia sedar .

....

Kaysara belikan aiskrim untuk seorang budak lelaki ,lalu budak itu bermain berlari lari ,Tiba tiba budak itu menangis menyebabkan kaysara terkejut kaysara menoleh kiri dan kanan mencari kelibat budak kecil itu .

Kaysara nampak budak itu sedang dimarahi oleh seorang gadis yang agak familiar di mata kaysara.

"Maaf , anak saya tak sengaja " ingin sahaja kaysara memarahi karissa itu tetapi kerana sikapnya sopan santun jadi terpaksa hanya melontarkan kata kata itu sahaja .

" Tak sengaja kau tengoklah anak kau ni, kotor baju aku" marah karissa lagi .

" Say sorry " kata kaysara lembut dengan budak lelaki itu.

" Sorry aunty" kata budak lelaki itu

" Aunty kau panggil aku , hey budak !" Jerit karissa sambil tangannya tunjal kepala budak lelaki itu membuatkan kesabaran kaysara terancam.

"Jangan main kepala anak aku lah" kata kaysara sambil menolak badan karissa itu membuatkan karissa sedikit ke belakang lalu budak lelaki itu dipeluk .

"Sayang" panggil karissa seperti budak budak .

"What sayang " jawab lelaki itu lalu tangannya merangkul pinggan gadis itu .

" Tengok lah perempuan ni dia tolak i " mengadu karissa .

Mendengar suara yang agak familiar bagi kaysara , terus melepaskan pelukan dari budak itu kaysara berdiri dari terus mencangkung . Terkejut melihat tangan suaminya merangkul pinggang gadis itu .

"Apa semua ni abang?" tanya kaysara hampir ingin menangis tetapi ditahannya.

"not abang but tengku Edyran" sinis edyran.
Sama juga perempuan yang berdiri di tepinya hanya senyum sinis .

"Apa yang kau dah buat ha dengan baju bakal isteri aku?" jerkah edyran membuatkan budak itu menangis .

"Abang! ni anak abang " kata kaysara sambil tangannya menunjuk ke arah budak lelaki itu .

"Huh , anak aku ?. Sorry sis " kata edyran manakala gadis di tepinya sudah pun ketawa mendengar edyran tidak mengaku itu anaknya dan melihat riak wajah kaysara yang sedang menahan dari menangis .

Kaysara memegang dadanya erat , sakit.

Apabila dua sosok tubuh itu sudah berlalu pergi kaysara terjatuh terduduk dan menangis teresak esak .

"Mommy" panggil budak lelaki itu

Menyedarkan kaysara dari pengsannya, dia masih merasakan denyut di kepalanya . Tangannya masih berada di Dadanya. Mukanya lembab kerana air mata yang mengalir .

Bunyi pintu menandakan ada orang masuk .

" Kay , kau dah sedar , ni makan sikit pastu aku nak kau rehat saja , kau tu mengandung tak elok buat kerja berat berat ." Kata sofia yang sudah melabuhkan punggungnya di birai katil . Terkejut sofia melihat pipi kawannya basah , nak kata kaysara panas rasanya dah pasang aircond , sah kaysara menangis

" Aku nak suami aku Sofia hisk hisk" kata kaysara lalu badan sofia dipeluknya . Pelik akan kawannya itu , memang jadi isteri orang ni memang macam ni ke?. Jangan macam macam esok hari dia ni .

"Dah dah , aku ada , esok suami kau datang ye " pujuk sofia.

Kaysara melepaskan pelukannya .

"Aku mimpi edyran curang sof hisk" kata kaysara dalam tangisan .

" Dia tak mengaku anak ni dia punya dia tengking anak ni, aku taknak anak ni " kata kaysara sambil tangannya memukul perutnya .

" Eh kay kau sedar tak ?". Sofia menahan tangan kaysara dari terus memukul perutnya ." Baby ni takda salah pun kaysara , cubalah kuat sikit , kalau kau ada apa apa kau bagitahu aku aku selalu ada untuk kau " pujuk sofia taknak kawannya itu membenci anaknya kerana suaminya .

"Aku tak kuat sof , suami aku dah tak perlukan aku kau sendiri dah tengok gambar gambar edyran , hisk hisk , dia takda masa untuk aku habis perempuan tu ? " Kata kaysara dalam nada sebak .

"Kay sumpah aku tak yakin edyran rela buat semua tu, kau takda kat tempat dia kay, pls faham dia , simple, selagi kau boleh bertahan kau bertahan , aku nak kau terus terang dekat edyran pasal anak yang kau kandung ni"pujuk Sofia dengan sangat berhemah .

Kaysara hanya melepaskan tangisannya sehingga dia merasa sedikit lega .

Kaysara hanya perlu berehat secukupnya untuk berjumpa dengan suaminya esok ,anak yang dikandungnya itu hampir cecah satu bulan , maknanya hampir sebulan kaysara rahsiakan kandungannya dari pengetahuan suaminya. Apakah yang akan terjadi apabila edyran mengetahui?.

.....

...

Harini dimana dia akan berjumpa dengan isterinya , tetapi bahagianya ingin berjumpa dengan suaminya terjeda apabila karissa ingin menumnpangnya . Edyran tidak boleh bayang macam mana perasaan kaysara melihat ini .

Edyran terpaksa juga untuk pergi bersama karissa.
Perempuan itu yang memaksanya.

Sudah sampai ternampak kelibat kaysara berlari ke arah keretanya , terpesona dengan kecantikan isterinya itu pada hari bahagia kawannya .

Edyran tidak peduli dengan orang disebelahnya melainkan terus keluar dari perut kereta dan terus memeluk badan kecil isterinya itu .

"Abang, kay rindu abang" kaysara sembamkan wajahnya Ke dada edyran.

"Abang miss you more " balas edyran sambil mengusap kepala kaysara yang disarung shawl itu .

Sedang mereka bermanja disitu tiba tiba bunyi deheman pendek dari pintu kereta sebelah penumpang . Sudah kerut dahi kaysara apa semua ni?
Kaysara memandang wajah suaminya inginkan jawapan.

" Takda pape pun sayang , dia just tumpang abang " jawab edyran seperti tiada apa yang berlaku , dari KL sampai sini suaminya ditemani oleh seorang gadis ? hati isteri mana je tak luluh?.

Edyran menarik tangan isterinya. "Abang lapar sayang nak makan dengan sayang " kata edyran sambil menarik tangan kaysara kaysara hanya merelakan matanya tidak lepas memandang wajah karissa.

Melihat suaminya makan dengan penuh selera , melihat suaminya macam lama tak makan nasi , kesian tengok . Kaysara cuba tidak mengingati tentang perempuan yang suaminya bawa itu .

"Hai ed , can I sit here , eh kaysara " sambil tersenyum sinis ke arahny nya .

Kaysara ingin bangun dari kerusinya dengan cepat edyran menarik semula membuatkan kaysara duduk kembali .

"Sayang teman abang makan pls" rayu edyran.

Karissa yang melihat edyran menyentuh tangan perempuan itu membuatkan dia panas hati .

Melihat suaminya macam comot kaysara mengambil keputusan untuk mengelap pakai tangannya .

"Ish makan lekloklah abang " marah kaysara , kadang Sian dengan suaminya macam selama ni tiada selera makan padahal dalam gambar gambar yang dihantar oleh gadis sebelah suaminya itu rasenya restoran boleh dikatakan mahal mahal .

"Abang , kita balik malam nanti ye " kata kaysara

" Okay sayang " balas edyran yang sudah habis makan itu .

"Jom abang jumpa zeff dan sofia " ajak kaysara mereka bangun meninggalkan orang yang langsung tak sentuh nasi tu ,membazir je ambik ini ambik itu tapi langsung tak sentuh .

Orang tamak .

" Ed wait " panggil gadis itu .

" Hm abang wait lah dia , kay masuk dulu " ingin sahaja kaysara ingin masuk ke dalam tangannya ditarik oleh edyran.

" Kenapa sayang nak suruh abang tunggu perempuan tu pulak , lepastu kay tinggal abang macam tu je ?". Kata edyran kedengaran sedikit marah ." Siapa isteri abang sekarang ni ?" Tanya edyran membuatkan kaysara tunduk .

"Okey , sorry , tapi kay nak naik dulu , kalau abang nak tunggu dia kay tak kesah ". Kata kaysara masih lagi tunduk .

"Kita naik sama sama lah , siapa perempuan tu abang nak kena tunggu ?"edyran mengeluh perlahan terus menarik tangan kaysara melangkah masuk kedalam rumah dimana pelamin zeff dan sofia berada .

Karissa sudah pun menggumpal tangannya .

Tiba tiba meja yang diduduki oleh Karissa dipenuhi budak budak kampung ,

"Cantikkan aunty tu "

"Cantik tapi mekap tebal "

"Hahahah kau ni raju"

Karissa hanya menjeling ke arah budak budak itu .jujurnya Karissa tidak selesa tapi disebabkan makanan nya belum habis dia tidak berani ingin bangun nantikan orang cakap dia membazir pulak . Lagi lagi banyak makcik makcik disini .

˚ ༘♡

TENGKU EDYRAN ESKANDAR

BOLELA BOLELAHMMM

Continue Reading

You'll Also Like

2M 89.4K 57
[COMPLETED] 1st story Song: Dirgahayu by Faizal Tahir & Siti Nurhaliza Sudah 13 tahun berlalu. Jarak yang memisahkan mereka buatkan dia bahagia dan...
1.8K 109 21
Kisah cinta diantara Tengku Aiden Mateen Louis dan Tengku Aura Safira.
74K 2.5K 18
Rose iaitu seorang asistant kepada seorang ceo yang digilai oleh ramai wanita tanpa dia sedar ceo tersebut tanpa sengaja telah jatuh cinta kepadanye...
970K 37.7K 46
Also known as Bidadari Mr Mafia Tengku Qaiser Mikael Sebaris nama tu buatkan aku gila. Gila dengan cara nya, gila dengan sikapnya yang berubah ubah...