The Ace Squad Gangs

By hidayahazhan

809 41 4

Baca je lah tak payah nak banyak tanya Saya hanya meminjam karakter mereka. Credit tersebut diberikan kepada... More

AUTHOR NOTE
Lemah Dan Dihina
Chapter 3
Chapters 4 my Reader's
Author note 2.0 dan jangan lupa baca sebab nanti korang pening
Biodata Adik-beradik ali.
Chap 5 (≡^∇^≡)
Chap 6(*'∇')ノ
Chapter 7
SORRY
chapter 8
Chapter 9
Chapter 10☾𖤐☽
Chapter 11

CHAPTER 2 𓆩❤𓆪

111 4 2
By hidayahazhan

Episod lepas,

Rupa-rupanya ada orang yang mendengar perbualan mereka daripada luar

Sambungan

"Tunggu Ali!!! " semua yang ada di dalam arena menjerit kerana Ali telah mendengar perbualan mereka tentang ayahnya.

"Wei korang tunggu!! Tengok apa yang Ali jatuh kan dekat depan pintu " kata Jet sambil mengambil kotak yang besar di depan pintu arena dan membawanya masuk ke dalam arena.

Selepas mereka masuk ke dalam arena , mereka melihat sebuah kotak yang besar dan berwarna merah bersertakan isi di dalamnya.

Di dalam kotak tersebut terdapat telefon berjenama Apple dan hoodie berjenama Gucci. Selain itu terdapat dua pendrive yang berwarna biru dan merah.

Mereka melihat sebuah kertas yang bertuliskan...

Untuk ke semua ejen MATA

Aku ejen Ali ingin keluar dari MATA kerana aku rasa seperti tidak berguna di dalam MATA. Aku juga ingin memberitahu bahawa aku akan keluar daripada Cyberaya atas sebab yang tidak boleh di beritahu.

Aku membuat surat ini untuk memberitahu ke semua Ejen MATA termasuklah ketua teras bahawa aku membuat dua video yang terdapat di dalam pendrive berwarna biru dan merah. Kamu semua boleh melihat pendrive berwarna biru dahulu sebelum pendrive berwarna merah. Terima kasih kerana telah mendidik aku untuk menjadi ejen yang berguna di dalam MATA selama tiga tahun.

Dengan ini aku bersumpah tidak akan kembali ke MATA atau  melibatkan diri ku ke dalam MATA lagi selama-lamanya dan tidak akan memaafkan kamu semua kecuali orang yang telah menyokong ku sejauh ini

Daripada ejen yang tidak berguna di dalam MATA

Selepas membaca surat itu mereka pun memberitahu kepada General untuk menelefon ketua teras untuk datang ke MATA dengan kadar segera.

Setelah beberapa minit, mereka berjaya membuat ketua teras untuk datang ke MATA.

"Mengapa kamu semua memanggil kami untuk datang ke arena. Apa benda yang darurat sehingga kami di panggil ke arena" kata Ejen Ganz ketua teras kombat.

"Begini, waktu kami tengah membincangkan misi tentang menyelamatkan Dr. Ghazali yang telah gagal, kami mendengar sesuatu yang jatuh di depan pintu arena, maka kami keluar kerana kami ingin tahu siapa yang ada di luar dan mendengar tentang misi tersebut. Setibanya kami di luar kami melihat Ali sedang berlari dari kami sambil menangis. Pada mulanya kami ingin mengejar nya tetapi kami melihat sekotak besar yang berwarna merah berada di hadapan kami lalu kami membawanya masuk ke arena. Setelah itu, kami membukanya dan menjumpai telefon yang berjenama Apple dan hoodie berjenama Gucci berserta kan pendrive berwarna biru dan merah. Kami juga mendapat sebuah surat daripada kotak tersebut yang berisikan sesuatu yang perlu kita buat. " terang ejen leon tanpa meniggal kan sebarang detail yang perlu diketahui oleh ketua teras sambil memberi surat yang mereka baca sebentar tadi.

Ketua teras membaca surat tersebut lalu memarahi mereka.

"Mengapa Ali tulis yang dirinya tidak berguna di dalam MATA. Adakah kamu semua yang memberitahu tentang dirinya yang tidak berguna " marah Ejen Dayang apabila dia dapati yang anak emasnya berasa dirinya tidak berguna.

"B-benar Ejen Dayang. K-kami memberitahu dirinya tidak berguna kerana dia tidak datang semalam waktu misi di mana kami h-harus me-menangkap Abang bear dan g-geng - geng komeng. Kami juga mendenda Ali untuk tidak datang ke misi  menyelamatkan bapanya sewaktu menara Gamma mempunyai bom di dalam nya. " terang General dalam keadaan gugup kerana takut di marahi oleh ketua teras.

"DEY!! KAMU SEMUA TAHU TIDAK BAHAWA SEMALAM ADALAH HARI JADI AYAHNYA!! DIA SUDAH MEMBERITAHU KAMI BAHAWA DIA MENGAMBIL CUTI  KERANA DIA INGIN SPEND TIME BERSAMA AYAHNYA BUAT KALI TERAKHIR KERANA AYAHNYA AKAN BERPINDAH KE LUAR NEGARA SELAMA TIGA TAHUN PADA HARI ESOK KAMU SEMUA TAHU TIDAK!!?? " jerit Ejen Ganz yang sedang marah.

"Kamu semua tahu tidak bahawa kamu semua itu lebih lemah dari dia. Hanya di sebabkan dia tidak datang untuk misi semalam, kamu semua denda dia. Dia tu lebih cerdik daripada kamu fikir. Dia tu lebih kuat dari yang kamu fikir. Untuk pengetahuan kamu semua, dia pandai memberhentikan bom dalam masa lima saat, tapi kami tidak tahu. Dia juga lebih hebat daripada Alicia dan Rudy. Untuk pengetahuan kamu , dia tahu pelbagai teras. Dia tahu teras inviso, dia tahu teras tekno, dia tahu teras kombat, dan dia juga tahu teras neuro. Malah dia lebih hebat dari kamu semua dalam teras tersebut. " marah ejen Zain.

Mereka semua yang mendengar hal tersebut mati kata-kata kerana mereka sudah tersalah anggap terhadap Ali.

"Jadi sekarang macam mana kamu mahu membawa Ali untuk kembali ke  MATA? " tanya Ejen Djin yang dari tadi hanya diam.

( betul tu guys ejen Djin tak khianat MATA walaupun dia hampir mati kerana mereka berjaya membawa objektif mereka dan Djin ke tempat yang selamat)

"Sebelum tu, saya tak terlibat dalam hal yang menyebabkan Ali keluar dari MATA" kata Ejen Bakar.

"Kami tahu kamu tidak terlibat kerana kamu ialah uncle nya " kata Ejen Zain.

"Di dalam surat tersebut menyatakan bahawa beliau meletakkan dua pendrive berwarna biru dan merah yang mengandungi video yang dia ingin kita lihat " tanya ejen Dayang.

"Oh ya ini dia pendrive tersebut" kata ejen Gheeta sambil memberi pendrive tersebut kepada ejen Dayang.

Ejen Dayang mengambilnya lalu memainkan video yang ada di dalam pendrive tersebut.

Di dalam video tersebut pendrive berwarna biru,

Assalamualaikum semua kalau korang tengok pendrive ni dulu bermaksud korang dah dapat surat aku dan ya aku dah tahu bahawa korang tak berjaya untuk misi menyelamatkan ayah aku dan aku pun kecewa dengan korang  sebab korang berlagak yang korang boleh selamat kan ayah aku tanpa bantuan aku. Aku buat video ni untuk memberitahu yang selama aku jadi ejen aku sentiasa menganggap korang semua ialah family kedua aku walaupun korang sentiasa buli dan mengejek aku tapi aku tak pernah membalas ejekkan korang sebab korang semua ni dah macam adik beradik aku jadi aku tak pernah marah dan aku sentiasa bersabar. Tapi kesabaran aku hilang bila orang yang berlagak kuat tak boleh selamat kan ayah aku jadi, aku berfikir bahawa aku ingin keluar dari Cyberaya untuk menjumpa kawan aku dan juga adik-beradik aku. So aku harap korang  happy waktu aku takde di akedemik . Seperti yang tertulis di dalam surat aku telah bersumpah yang aku tidak akan kembali ke MATA dan aku tidak akan memaafkan kamu kecuali orang yang telah sokong aku. So aku harap orang yang dulu berlagak kuat boleh menjaga akedemik semasa aku tak de. Bye itu jelah yang aku nak bagitahu korang. Untuk detail pasal hadiah tu korang tengok pendrive satu lagi.

End video.

Setelah mereka melihat video tersebut, air mata gugur dari mata mereka kerana mereka tidak tahu bahawa selama Ali menjadi ejen, dia menganggap mereka sebagai family dia.

"Dah pasang pendrive satu lagi. " kata ejen Dayang menahan sebak.

Di dalam video tersebut pendrive berwarna merah,

Hai sekali lagi!! Korang dah tengok belum pendrive warna biru, kalau belum tengok yang tu dulu jangan tipu. Ok seperti yang korang tahu pendrive yang ni adalah untuk detail hadiah yang terakhir untuk korang. So iPhone tu memang aku bagi semua orang termasuk hoodie Gucci tu. Korang pilih la yang mana korang nak. Aku juga mempunyai satu permintaan yang aku harap korang boleh penuhi. Aku nak korang ganti aku dengan Viktor sebab aku hanya percaya kepada Viktor untuk ambil alih jawatan aku dalam tekno. Bye korang!!!! Aku sayang korang!!! Aku harap hubungan kita sampai di sini saja walaupun aku sayang!!! Oh satu lagi, tolong jaga comot sebab aku tinggal dia dalam bilik tekno. Bye once again!!

End video kedua.

"Mintak maaf Ali, kitorang tak tahu yang kau selalu tolong kitorang walaupun kau dalam kesakitan. Kitorang nak mintak maaf sebab selalu buli kau. " kata Khai menahan sebak.

"Kejap kamu semua membuli Ali" kata ejen Dayang selepas tahu tentang rahsia ejen muda.

"Ye eh bukan kami hanya mengatakan dia tapi geng Rudy yang membuli dia" kata Khai dengan selamba tetapi dia terus tutup mulut kerana baru dia sedar yang dia telah memberitahu kepada ketua teras rahsia yang dia dan ejen muda yang lain simpan.

" Zain kau up kan latihan diorang ke medium sebab diorang dah membuli anak angkat kita sampai dia keluar MATA "kata ejen Dayang kepada ejen Zain.

" baiklah. Dengan senang hati. Leon up kan latihan diorang ke medium. " kata ejen Zain kepada ejen Leon.

"T-tuan, tuan tak kesian ke kat diorang sebab kena buat latihan yang di mana hanya senior yang boleh lepas " kata ejen leon kepada ejen Zain.

"Diorang masih selamat sebab diorang hanya berlatih tahap medium. Ali kena lagi teruk dari diorang masa dia mula berlatih di akedemik dan MATA HQ. " kata ejen Ganz.

"T-tuan a-ali berlatih dekat HQ MATA ke selama dia cuti. " tanya Khai.

"Benar Khai, Ali berlatih di HQ MATA di level maksimum  yang di mana lebih susah daripada level maksimum akedemik. Korang mahu tahu level yang Ali lepas. " kata ejen Djin.

"Nak" mereka balas.

"Jom kita ke HQ MATA "kata ejen Ganz.

Setibanya di HQ MATA,

Di pusat latihan HQ MATA, terlihat seorang ejen yang berpakaian merah sambil memegang yoyo dan gasing nya dan berlatih seperti tiada waktu untuk melepaskan rasa marah dan sedih di dalam hati nya. Dia melihat kehadiran mereka lalu dia berlari pergi dari situ.

" tunggu Ali!! Biar diorang mintak maaf dekat kamu dulu sebelum kamu pergi. " kata ejen Dayang .

"Baiklah cik Dayang " kata Ali memandang mereka dengan muka yang dingin.

"Ali maafkan kami . Kami janji takkan buli kau lagi. Tolonglah maafkan kami. " kata Khai sambil menahan sebak.

"  tiada maaf bagi mu dan keputusan aku tetap muktamad untuk pergi jauh dari sini . Aku nak cari adik beradik aku supaya aku boleh ada family baru. "Kata Ali dengan dingin.

" bye semua, bye uncle, bye cik Dayang, bye pakcik Zain, bye acik Ganz ngan Djin . Ali nak kena gerak dah ni nanti Ali tertinggal kereta api Ali . "Sambung Ali sambil berlari daripada mereka.

"Tunggu Ali" jerit mereka.

"Dah la. Ali memang tak boleh nak maafkan korang. Korang redha jela. " kata ke semua ketua teras dan ejen Bakar serentak.

Keesokan harinya,

(Sebab yaya malas tulis so kita sambung jela untuk hari yang esok)

Roza yang sedang Menyecroll tiktok nya terjumpa satu video tentang Ali. Dia terus memanggil ke semua ejen termasuklah mentor dan ketua teras untuk melihat video tersebut.

Di dalam video tersebut,

"Hai adik!! Adik bukan ke anak peneraju Cyberaya. " tanya wartawan tersebut.

"Ye saya ialah anak peneraju Cyberaya. Nama bapa saya ialah Dr. Ghazali" kata Ali.

"Ooo, takpe. Abang nak tanya kenapa adik nak masuk talent show hari ni. " tanya wartawan tersebut.

"Saya masuk talent show ni sebab saya nak tunjukkan kepada kawan-kawan saya yang suka buli saya yang saya ni kuat. Selain daripada itu, hari ni juga ialah hari terakhir saya di Cyberaya. " kata Ali.

"Ooo.tapi boleh abang tahu adik nak buat apa kat talent show ni" tanya wartawan tersebut

"Saya nak menyanyi" balas Ali.

"Ok lagu apa? " tanya wartawan tersebut.

"Lagu KU HANYA SAYANG PADAMU daripada Aiman Tino" kata Ali.

"Baiklah di-" belum sempat habis ayat wartawan tu Ali dah potong.

"Sebelum tu, saya nak lepas saya nyanyi abang tutup lampu sebab saya taknak orang lain tahu yang saya masih ada dekat disini. Saya juga telah menderma sebanyak 5 ribu ringgit ke talent show ni" bisik Ali kepada wartawan tersebut.

"Baiklah" balas wartawan tersebut.

"DIPERSILAKAN ADIK ALI BIN GHAZALI UNTUK MENYANYI LAGU YANG BERTAJUK KU HANYA SAYANG PADAMU DARIPADA AIMAN TINO. Dipersilakan" jerit wartawan tersebut.

(Yaya malas  tulis so Yaya letak je satu lagu tu kat sini)

selepas Ali menyanyi, lampu di tutup bersamaan tepukan gemuruh. Setelah lampu menyala kembali, mereka hairan akan ketiadaan Ali di atas pentas.

End video tiktok tersebut.

"Bukan ke Ali kata yang dia nak ke stesen kereta api sebab dia takut kereta api tinggal dia. Ni bukan ke talent show yang pukul 8 malam semalam" kata Roza.

"Haah aku siap pergi tengok lagi semalam" kata Jet.

"Kau tengok semalam pukul berapa " tanya Roza.

"Pukul 8 setengah malam semalam aku sampai kat talent show tu" balas Jet.

"Um Jet aku bagitahu kau, kau jangan marah ek" tanya Roza.

"Ok aku tak marah. Apa dia" tanya Jet.

"Kau lambat 1 minit dekat show tu, Ali dah habis nyanyi. " kata Roza.

"What, serious la. Kau tak tipu aku kan" tanya Jet.

"Tak , kau tengok ni" kata Roza sambil mnunjukkan telefon nya ke arah muka Jet

"Live tau video tu" sambung Roza.

"Takpe la korang biar je dia tu rehat dulu" kata Alicia setelah lama berdiam diri.

"Kau suruh kitorang ni biar, kau tahu tak kitorang ni banyak buat salah dengan Ali , pastu kau senang-senang je mintak kitorang ni biar dia rehat dulu. " kata Roza.

"Betul tapi aku pun banyak buat salah ngan dia, tapi kita kena la bagi dia masa supaya dia boleh terima kita" kata Alicia.

Situasi Ali,

"Ugh akhirnya sampai jugak di Pulau Rintis. " kata Ali sambil menggeliat.

"Wargghh tolong " kedengaran  jeritan ??? di bahagian dalam hutan yang berdekatan dengan kawasan yang di lalui oleh Ali.

Ali berlari ke arah yang di mana dia mendengar jeritan sebuah robot. Tiba-tiba BOOM dengar sebuah letupan yang berlaku menyebabkan dia terpaksa menggunakan gajet MATA nya.

Setelah beberapa minit berlawan dengan alien yang berkepala kotak dan sebuah robot berwarna purple, dia pun membawa robot yang meminta tolong tadi ke tempat yang selamat. ( well untuk lebih tepat hotel dia la)

"  boleh aku tahu kau ni benda apa hah" tanya Ali kepada robot yang berbentuk bulat.

"Aku ialah sebuah power sphera. Nama aku ialah power bot. Sebuah power sphera yang boleh memberi seseorang atau pun benda 12 jenis kuasa iaitu tanah, petir, air, ais, api, angin, daun, cahaya, kegelapan, telekinesis, memanipulasikan dan kuasa membaca fikiran orang. Dan di sebab kan kau telah selamatkan aku, aku akan bagi kau ke semua kuasa yang ada di dalam badan aku kepada kau. " kata power bot.

"Baiklah aku terima kuasa ni tapi sebelum tu adakah aku boleh berpecah menjadi 12 orang " tanya Ali.

"Boleh tapi itu akan menyebabkan kau kehilangan tenaga dengan cepat, jadi nasihat aku tolong jangan berpecah lama sangat eh" tanya Power bot.

"Baiklah " kata Ali "sekarang kau boleh mulakan" sambung Ali.

"Ok.KUASA PEMINDAHAN POWER. " jerit power bot. "Dah siap. Nah ambik jam ni. " kata Power bot sambil memberikan jam tersebut kepada Ali.

"Ok so macam mana nak guna kuasa ni" tanya Ali.

"Mula-mula kau fikir dulu kau nak guna kuasa apa, lepastu kau sebut lepaskan kuasa power 1" kata power bot.

"Ok.lepaskan kuasa power 1" kata Ali

Selepas ali menjerit, muncul la sesuatu cahaya yang cerah menyebabkan Ali menutup matanya. Apabila dia membuka mata, dia melihat tiada apa perubahan yang terjadi. Di pun bertanya.

"Aik tak jadi apa-apa pun " tanya Ali.

"Cuba kau tengok muka kau dekat cermin." kata power bot.

Selepas Ali melihat muka nya di cermin, dia terkejut kerana dia melihat bahawa penampilannya berubah kepada warna coklat.

"So ni kuasa apa" tanya Ali.

"Kau fikir dalam kepala hotak kau, kau nak guna kuasa apa" tanya Power bot.

"Aku nak guna kuasa tanah" kata Ali.
"So ni la kuasa tanah " tanya Ali.

"Yep betul tu. Dah baik kau balik ke badan asal kau. Kau kata kembali asal" kata power bot.

"Kembali ke asal" kata Ali.

Dia pun melihat di dalam cermin bahawa dirinya dah pun berubah kepada penampilan yang asal.

"Dah better aku tidur sebab esok aku kena bangun awal untuk ke sekolah " kata Ali sambil bersiap untuk tidur.

Keesokan harinya, Ali bangun pada pukul 6 pagi kerana dia tidak ingin terlambat ke sekolah pada hari pertamanya.

Sesampainya di sekolah menengah Kebangsaan Pulau Rintis,

"Ok first day aku masuk, dan aku harap ianya berjalan lancar" kata Ali dalam hati.

Di kelas 1 cemerlang (Oh di sebabkan Ali ni terlampau  pandai dia naik ke kelas  tingkatan 1, untuk pengetahuan korang ye. Takut-takut ada orang tak faham nanti)

"Ok murid-murid hari ni kita ada murid baru di sekolah. Ali sila masuk dan perkenalkan diri anda " kata cikgu papa

"Hai semua. Nama saya Ali bin Ghazali. Umur 12 and aku tak tahu pun kenapa aku kena masuk ke kelas tingkatan 1 ni. " kata Ali yang berpakaian kemas bersama hoodie berwarna hijau yang di angkat belakangnya sambil memakai pelitup muka dan kaca mata untuk menutup seluruh mukanya supaya tiada siapa yang tahu muka sebenarnya. Tak lupa juga earphone di telinganya.

"Baiklah Ali kamu boleh duduk di -" tak habis berkata lagi ada orang memotong percakapannya.

" ALI!!!!!! " jerit dua orang remaja sambil berdiri.

Ali mengangkat mukanya untuk melihat orang yang memanggil nama nya. Dia melihat muka mereka sambil mata yang di penuhi air mata yang tak tertahankan. Dia pun berlari ke arah k-.......

Apa korang ingat aku nak bagitahu korang siapa yang menjerit nama Ali. Memang tak la aku nak spoiler kan dekat korang aku ni tak bodoh lagi. Bye jumpa di chapter seterusya.

Bye zupp zupp zupp zupp zupp.

Continue Reading

You'll Also Like

1.3M 52.8K 55
Being a single dad is difficult. Being a Formula 1 driver is also tricky. Charles Leclerc is living both situations and it's hard, especially since h...
605K 21.8K 96
The story is about the little girl who has 7 older brothers, honestly, 7 overprotective brothers!! It's a series by the way!!! 😂💜 my first fanfic...
426K 6.6K 80
A text story set place in the golden trio era! You are the it girl of Slytherin, the glue holding your deranged friend group together, the girl no...
919K 56.1K 119
Kira Kokoa was a completely normal girl... At least that's what she wants you to believe. A brilliant mind-reader that's been masquerading as quirkle...