She's Mine

By qissetrisya

574 45 9

Tiada rakan bukanlah sesuatu masalah baginya.Dia lebih suka hidup berseorangan sejak ibu dan ayahnya meningga... More

Prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 5
Bab 6

Bab 4

69 7 0
By qissetrisya

Sudah sebulan aku bersendirian di rumah.Sejak Mama dan Papa tinggal di kampung.Aku mula rindu pada mereka,walaupun aku selalu call mereka.Tapi tak sama dengan jumpa depan-depan.Hari ni aku nak buat suprise balik kampung tanpa pengetahuan Mama dengan Papa.
Aku awal-awal dah booking tiket bas.Jadi sekarang ni aku dekat stesen bas dengan sebuah bagasi dan totebag.
Aku minta cuti dekat bos 3 hari je.Bolehla buat ubat rindu aku pada mereka di kampung.

Lambat-lambat aku berjalan menuju ke kaunter.Yela,siapa suruh pakai heels kan dah susah nak jalan.Bukan apa,harini aku rasa macam nak pakai sebab kasut ni pun Papa hadiahkan dekat aku masa birthday aku haritu.Kalau letak dalam rak kasut tu sampai bila-bila lah jadi belacan,bukan setakat belacan je.Boleh jadi tempoyak terus.Cakap pasal tempoyak ni,aduh mula la air liur aku nak kecur.Sedapnyaa.Tak sabarnya nak balik.Rindu masakan Mama.

Terasa seperti ada orang yang melanggar bahuku,terus aku berpusing.Dia juga turut memandangku.

"Im sorry,saya tak perasan"

"Marissa kan?"sambung lelaki itu,kalau tak silap dia lah lelaki yang dibelasah oleh seorang lelaki yang memakai hoodie tempoh hari lepas.

"Ehh,awakk..." kataku sebab aku tak tau nama dia, aku lupa nak tanya nama dia haritu.

"Tak sangka kita boleh berjumpa kan,macam jodoh pulak"

"Eh hehe" aku senyum sedikit,awkward sebenarnya.

"Oh btw,awak nak balik kedah kan?"

"Ehh macam mana awak tahu?"

"Err selalunya kan orang datang sini nak balik kampung" jawabnya lagi sambil menggaru belakang kepalanya.Macam tak senang duduk pulak mamat ni aku tengok.

"Ohh,kalau macam tu saya pergi dulu lah" dia meminta diri.Seperti kalut sahaja dia bergerak.

"Okeyy,byee"

Terus kami bergerak ke haluan masing-masing.

Selepas aku meletakkan beg di tempatnya.Aku terus duduk di atas kerusi sambil meletakkan headphone di kepala aku.Boleh la guna untuk dengar lagu ke.Takde la bosan sangat nanti.Sedang aku dengar lagu,aku pun terlelap.

Dah sejam aku dalam bas ni,sampai naik lenguh dah pinggang aku.Aku pandang ke sisi,macam nak hujan je.Sekarang ni baru pukul 10 pagi.Nampak air hujan rintik-rintik dekat tingkap sebelah aku.Aku tarik sedikit baju aku sebab anginnya terlalu sejuk bercampur dengan aircond dalam bas ni,fuhhh.Boleh beku terus.

Baru aku hendak memejamkan mata,terasa seperti bas yang aku naiki ini berpusing 360 darjah.

Kedengaran suara orang ramai memenuhi ruang bas.Kecoh.

Aku terjatuh ke lantai bas dan cuba untuk bangun semula dengan memegang kerusi orang depan.Aku gagahkan juga.Aku memandang ke depan untuk melihat apa yang jadi.Rasanya seperti accident .Betul la.Bas ni terlanggar pokok besar yang tumbang.

"Saya dah check tadi laluan ni sebelum saya ambil orang,memang tak ada pun pokok yang tumbang." kata pemandu bas tersebut kepada salah seorang penumpang.

Aku hendak memandang ke sekitar,tiba-tiba aku terlihat seseorang berhoodie di sebalik sebatang pokok.Aku gosok sedikit mataku untuk memastikan apa yang aku lihat tadi.Dengan hujannya mana lah tahu,aku silap tengok.Susuk tadi terus hilang.Mungkin perasaan aku je kot,dalam keadaan yang tidak berapa terkawal.Macam-macam yang kita boleh terfikir.

Teng..teng....

Microphone di dalam bas berbunyi.Semua orang memberi perhatian yang penuh untuk mendengar apa yang disampaikan oleh pemandu bas tersebut.

"Diminta bertenang semua"

"Semua penumpang diminta turun dari bas,sementara menunggu bantuan dari bas lain untuk tiba sebentar lagi."Sambungnya lagi.

Aku memberi laluan kepada orang tua atau kanak-kanak dahulu.Selesai itu,baru aku turun dengan berhati-hati.Kalau aku tahu,aku tak pakai heels ni,dah la kasut ni cantik lagi.Haihhhh.Pasrah jela.

Aku cari tempat berlindung kerana hujan yang turun agak lebat.Dengan keramaian orang membuatkan keadaan begitu sesak.

Aku berdiri di bawah bumbung lama yang ada disitu.Jauh dari orang ramai.Sebab aku tak suka duduk berhimpit-himpit dekat sana.

Sedang aku termenung,tiba-tiba ada tangan yang menarik aku ke semak belakang.

Aku terjerit kecil.

"Arggh"

Dengan pantas aku ingin menarik balik tangan ku,tetapi tenaganya lebih kuat berbanding dengan aku.

Apa yang aku nampak didepan aku sekarang ini ialah wajah lelaki yang dibelasah hari itu.

"Ehh,awak ni kenapa haa.Suka-suka hati aje tarik tangan saya" agak kasar juga aku memarahinya.Yela siapa suruh pegang tangan aku sesuka hati makcik dia.

"Ikut aku" arahnya dengan mata yang mencerlung kepada aku.Seraya itu dia terus menutup sebahagian mukanya daripada dilihat oleh ku menggunakan jacket.

Aku ingin menjerit tetapi dengan keadaan yang di belakang semak boleh dikatakan seperti hutan dan hujan yang lebat,mustahil suara aku mudah untuk didengari orang yang sedang menunggu bantuan bas.

Tapi aku cuba untuk menjerit juga walaupun aku tahu tidak mudah untuk mereka dengar.

"Tolongg,tolong saya!!!"

"Diamlah perempuan" dia menarik rambutku dengan kasar.

"Ahh sakitlah,awak nak apa.Orang dah tolong haritu pun nak buat jahat dekat orang,herhh" aku merengus.

"Kalau kau nak hidup,kau diam" sambil dia mengacukan pisau lipat ke arah muka aku.

Terus aku diam.Mulut seperti dikunci.
Err takutnya,dahla tajam semacam pisau dia.Dia ni muka dahla macam jalan tar.Kalau nak duit pun aku boleh bagi,tak payahla sampai tarik aku masuk dalam hutan dengan hujannya.Tak pasal-pasal jumpa binatang buas.Tapi dia ni nampak lagi buas dari binatang.Habis basah baju aku.Barang-barang aku semua ada dekat tempat tadi.Fon aku pun hurm... dah hilang kemana lepas kena tarik dengan mamat gila ni.

Semakin aku rasakan pegangan lelaki tadi semakin longgar,aku jadi pelik.Aku pandang dia.Terkejut aku melihat bahu kirinya yang ditikam.Dia ni tahu la gila tapi tak payah la tikam diri sendiri.Dan lelaki itu terus tumbang.Apabila tangannya tidak lagi memegang anggota badan aku.Aku terus pusing untuk melarikan diri.

Belum sempat aku ingin melangkah,muncul satu figura yang berhoodie dan bertopi hitam di kepalanya.

"I found you, my little girl" tegurnya dengan senyuman yang cukup sinis seakan-akan menang dalam perlawanan.

Bala mana lagi ni.Berkerut dahi ku memandangnya,sebab aku macam kenal hoodie yang dia pakai tu.

Aku tak cakap banyak,aku terus lari ke arah kanan.Aku nampak bayangnya yang laju mengejar ku.

Aku jumpa pondok yang agak kecil,aku menyorok di bahagian belakang pondok itu.Sambil aku mengintai ke bawah pondok untuk melihat jejak lelaki tadi.

Mama,Papa tolong Rissa..
Ya Allah jauhkan lah aku dari lelaki yang bersifat gila.

"Sayang...keluarlah" dengan meleretkan suaranya seakan ingin memujukku.

Aduh,suka hati dia je panggil aku sayang.Dia fikir dia siapa.Dia nak apa,aku ni bukannya anak Dato pun.Kalau pasal aku sergah dia haritu,takkan la dendam sampai sekarang.Menyesal pulak tegur dia haritu.Dahla orang yang aku tolong tu pun buat jahat dekat aku jugak.

Kecut pulak perut aku tengok lelaki tu pegang kayu di sebelah tangan kiri dia.

"Do you want to play hide and seek with me?"

"Sayang memang suka ye main sorok-sorok,hm?"

Aduh...Macam mana aku nak lari ni dengan heels aku ni...Terseksaaa.

Tanpa melengahkan masa,aku cabut heels aku.Aku terus baling dekat kepala dia.Aku lari selaju yang boleh.Jauh jugaklah 7 km dari pondok tadi.Tanpa aku sedar aku terpijak kayu yang dipenuhi duri.

"Arghhhh" terus aku menekup mulutku sendiri,sedar yang aku telah memberi peluang untuk dia menjejaki aku.

Aku tidak mempunyai tenaga yang banyak,aku terus sandarkan badan aku pada sebatang pokok.

Aku dengar tapak kaki yang sedang berjalan dengan kasar sambil kayu di sebelah kiri tangannya menepis daun daun di sisinya.

"Don't run away, my dear.
If I can catch you, I will never let you go." melaung sekuatnya.

Aku menutup telinga.Tanpa aku sedar dia disebelah aku sambil menekan kedua-dua lututnya di peha aku.Sakit sangat sehingga air mata aku keluar.

"Awak ni gila ke apa,sakitlah"

"Diam,sayang"

Aku terasa ingin pitam tapi aku gagahkan juga untuk mencelikkan mata.Aku harap ada orang jumpa aku,walaupun tak mungkin.Tidak lama juga mata aku mula kabur.Dan aku tidak nampak apa-apa.

Continue Reading

You'll Also Like

1.7M 40.3K 44
Brynn Kingslee has spent a third of her life protecting herself from her stepfather as fiercely as a twelve year old can. Only to find, after his dea...
22.4K 943 7
After Drogon flew her away, Daenerys believed she was done, that the gods had enough. She would later laugh at the irony. ๐Ž๐‘ Daenerys Targaryen is...
22.7K 1.4K 26
[Unicode] "Jeonแ€€แ€ญแ€ฏ แ€กแ€…แ€‘แ€ฒแ€€แ€•แ€ผแ€ฑแ€ฌแ€แ€ฒแ€ทแ€แ€šแ€บแ€œแ€ฑ Taeแ€€แ€แ€…แ€บแ€แ€ผแ€ฌแ€ธแ€šแ€ฑแ€ฌแ€€แ€ปแ€ฌแ€บแ€ธแ€œแ€ฑแ€ธแ€แ€ฑแ€”แ€ฒแ€ทแ€™แ€แ€ฐแ€˜แ€ฐแ€ธแ€œแ€ญแ€ฏแ€ท" "แ€แ€ฏแ€›แ€ฑแ€ฌแ€™แ€„แ€บแ€ธแ€™แ€พแ€ฌแ€€แ€ญแ€ฏแ€šแ€บแ€แ€”แ€บแ€›แ€พแ€ญแ€”แ€ฑแ€œแ€ญแ€ฏแ€ทแ€œแ€ฌแ€ธ" "แ€™แ€›แ€พแ€ญแ€žแ€ฑแ€ธแ€•แ€ฑแ€™แ€šแ€ทแ€บแ€›แ€พแ€ญแ€œแ€ฌแ€แ€ฒแ€ทแ€›แ€„แ€บแ€›แ€ฑแ€ฌ" "แ€–แ€ปแ€แ€บแ€แ€ปแ€œ...
111K 5.9K 41
ู…ุฑุญุจู‹ุง ุจูƒู… ููŠ ุงู„ู…ู…ู„ูƒุฉ ู„ุง ู„ุงุŒ ูŠุฌุจ ุฃู† ุฃุญุฐุฑูƒ ุฃูˆู„ู‹ุง ู…ู† ูŠุฏุฎู„ ุงู„ู…ู…ู„ูƒุฉ ู„ุง ูŠุฎุฑุฌ ุญูŠู‹ุง. ูŠู…ูƒู†ูƒ ุงู„ู…ุบุงุฏุฑุฉ ุงู„ุขู†.. ุณุฃุชุฑูƒ ู„ูƒ ุจุนุถ ุงู„ูˆู‚ุช ู„ู„ุชููƒูŠุฑ. ุญุณู†ู‹ุง .. ู‚ุฑุฑุชุŸ ู‡ู„ ู‡...