𝐃𝐞𝐬𝐭𝐢𝐧𝐲

By Missliluna

41.7K 3.8K 346

[stand alone] Zayn Chester & Hazi Marilyn. More

ZC X HM
prologue.
01
02
03
04
05
06
07
09
10
11
12

08

2.4K 273 17
By Missliluna

      Dua hari berlalu sejak hari tersebut. Hari di mana Hazi meninggalkan semua orang demi kepentingan diri. Selama dua hari itu juga, mereka tidak dengar sebarang khabar dari Hazi.

Audrey sudah semestinya tidak cuba menghubungi Hazi. Merajuklah katakan. Tetapi tidak bagi Zayn. Entah mengapa dia rasa terganggu apabila tidak dapat menghubungi wanita itu buat beberapa hari. Sedangkan Hazi hanya rakan biasa kepada Zayn. Tidak lebih dari itu.

Dan, hari perkahwinan Audrey dan Athan akan berlangsung tidak lama lagi. Sempatkah dua wanita itu berbaik semula sebelum hari tersebut tiba? Takkan masih ingin bermasam muka pada hari bahagia rakan baik sendiri?

Jika mereka ingin berbaik semula, nampaknya Audrey perlu beralah. Kerana Hazi tidak akan menyusun sepuluh jarinya untuk meminta maaf pada Audrey. Itu merupakan perkara terakhir yang berada di fikiran seorang Hazi Marilyn. Ego menggunung Hazi membuat dirinya rasa betul sepanjang masa. Sebagai Hazi, dia tidak pernah silap.

Tidak kira keluarga atau sahabat. Jangan harap Hazi sendiri akan memohon maaf. Andai kata satu hari nanti Hazi buat demikian, ini bermakna dunia sedang tidak baik-baik saja.

Namun kali ini, Audrey tidak ingin mengalah. Hazi telah melukakan hatinya. Tidak pernah sekali dia mendengar perkataan maaf dari bibir sahabatnya itu sepanjang tahun perkenalan mereka. Jadi Audrey membuat keputusan untuk menjauhkan diri selagi Hazi tidak mahu memohon maaf.

***

       Peluh menitik dari juntaian rambut basah. Nafas tercungap-cangap. Dengan wajah yang ketat, satu layangan buku lima dilepaskan. Kemudian, disusuli satu lagi tumbukan. Tiba-tiba datang satu serangan mengejut, nasib baik rifleks Hazi pantas.

Dia separa tunduk sebelum menendang pelapis lutut lelaki itu membuat lelaki itu tumbang ke hadapan.

"You're getting better, Hazi." lelaki itu tertawa kecil. Bibir mendesis, menahan kesakitan. Matanya separa buka lalu dia perlahan-lahan bangkit dari tanah.

Bukan respon, sebaliknya dia menerima jelingan dari Hazi yang sedang meneguk air di bangku. Sarung tangan diletak tepi. Hazi merapikan juntaian rambut lebatnya. Dada turun naik, mengawal nafas setelah tamat bertempur di gelung tersebut.

Ketulan di abdomen Hazi jelas kelihatan kerana dia hanya memakai sports bra serta leggings. Tidak lama kemudian, lawannya tadi menghampirinya. Hazi yang duduk itu separa dongak, terangkat sebelah kening.

"Kau nak apa?" soal Hazi kasar.

"Owner tempat ni nak jumpa kau kejap. Boleh?" soalan lelaki itu berada di luar jangkaan Hazi.

"For what?"  heran. Tiada angin, tiada ribut.

Lelaki itu hanya mengangkat bahu. Makin berkerut dahi Hazi.

"I don't accept no as an answer, Captain Hazi." tiba-tiba satu suara menyelit perbualan mereka. Serentak kepala menoleh arah muka pintu. Sepantas itu, Hazi tertampar dengan kenyataan. Kejap? pemilik gim ini?

"Bos," lelaki tadi menunduk hormat sebelum melangkah keluar dari ruang tersebut.

"Kau buat apa di sini?" jelas sekali nada Hazi tidak suka dengan keberadaan Zayn saat ini.

"That should be my line," Zayn langkah merapati Hazi di bangku. Lengan dibawa rapat ke dada, memandang tepat ke dalam iris Hazi.

"Where have you been, Hazi Marilyn?" nada Zayn berubah tegas.

"Why do you care?" bidas Hazi kasar. Mata mereka bertembung, tajam.

"Because I care." mudah jawapan Zayn. Dia masih berdiri di hadapan Hazi. Jelas sekali Hazi tidak terganggu dengan posisi mereka.

"Stupid," seusai itu, Hazi berdiri bersama beg galasnya. Menyusun langkah keluar gim.

"I'm not done yet, Captain Hazi." pantas pergelangan tangan Hazi direntap dari belakang. Pantas rifleks Hazi melepaskan pegangan Zayn. Semakin berkerut wajahnya, menahan geram.

"I don't care about you, and I'm done." Hazi melempar pandangan sinis lalu menyambung langkahnya. Mengapa Zayn perlu berada di sini? menyusahkan betul.

"Pergi berbaik semula dengan Audrey, Hazi." ayat itu menghentikan pergerakan Hazi. Zayn sekadar berdiri, melihat perubahan wajah wanita itu.

Hazi sembunyi buku lima. Bawah bibir diketap, kepala tunduk ke bawah. Kemudian, dia pusing menghadap Zayn.

"Kau rasa kau siapa untuk mengarah aku? Who do you think you are, Zayn Chester?" bibir menyinis. Riak wajah Zayn tenang bagaikan angin di pagi hari.

"Your boyfriend." setapak Zayn merapati Hazi membuat kepala wanita itu separa dongak ke atas.

"You're not my boyfriend. Aku hanya mempergunakan kau, Zayn! Kau bodoh atau pura-pura bodoh? Kau siapa? pemain bola? You don't even reach my level, Zayn." bagai langit dan bumi. Pada Hazi, Zayn bukan sesiapa. Terkenal? Populariti itu akan hilang pada bila-bila masa sahaja.

"Jangan masuk campur hal pribadi aku." jarak antara wajah mereka hanya seinci. Dapat mereka rasakan hembusan nafas sesama sendiri.

"I know you don't mean by that, Hazi. I know you need help. Don't just push people away just because you're afraid of yourself." kekura Zayn naik menggenggam kedua-dua belah bahu Hazi membuat tubuhnya membatu seketika.

Zayn merendahkan tubuh, mencapai ketinggian Hazi yang sedikit rendah darinya. Tajam tatapn Hazi buatnya.

"And I'm not just a piece of trash that you can simply throw away. Both of us are humans. We don't live alone in this world." Zayn ingin mendapatkan kepercayaan Hazi.

Rahang diketap rapat. Kolam mata Hazi kian berair namun cepat-cepat dia tahan dari tumpah.

Mengapa hatinya rasa lain? Kata-kata Zayn itu meluahkan isi hatinya. Dia tidak mahu menunjukkan sisi lemahkan kepada sesiapa. Tetapi Zayn...

Dia dipaksa untuk menjadi lemah apabila berhadapan lelaki itu. Dia tidak dapat berpura-pura kuat apabila menghadap Zayn kerana lelaki itu tahu segalanya. Sedangkan mereka hanya kenal buat beberapa minggu.

"Answer me, Hazi Marilyn." desak Zayn. Lalu Hazi membalas renungan mata Zayn.

"Jangan cuba untuk faham aku, Zayn. I don't rely on anyone including you." kali ini, Zayn membiarkan Hazi pergi. Dia sudah cuba sehabis baik namun wanita itu masih setia dengan sifat keras kepalanya.

Hujung mata mengekori Hazi sehingga wanita itu hilang dari pandangan. Bibir melepaskan keluhan berat. Kekura naik memicit pelapis dahi.

"A bold woman. Interesting," satu suara lunak menggamit perhatian Zayn. Dia angkat wajah, mengalih pandangan ke muka pintu di mana seorang wanita tinggi lampai menyandar bersama tangan yang disilang ke dada. Wanita itu memandang Zayn dengan senyuman sinis.

"I told you." Zayn melempar pandangan. Wanita itu mula membuka langkah menghampiri Zayn.

"You buat apa di sini?" soal Zayn sebaik saja lirikan mereka bertembung.

"Nothing. Just miss you," kata-kata wanita itu disusuli tawa kecil. Kemudian, dia memaut lengan kekar Zayn dan membawa tubuh itu menuju ke luar gim.

Zayn membiarkan saja posisi mereka sebegitu. Bahkan, dia semakin mengeratkan pegangan mereka. Bibir sembunyi senyuman kecil.

"Americano? I know you love americano," cadang wanita anggun itu dengan teruja.

Rambut blonde yang lebat, pinggang ramping, memiliki rupa paras yang menawan, bibir munggil itu dicalit gincu berwarna nude, perisik model antarabangsa. Wanita itu mengenakan long sleeve dress berwarna hitam. Digayakan pula dengan seutas rantai yang terdapat satu bentuk permata. Simple yet elegant.

"Sweet," bibir yang dahulunya sukar untuk menayangkan senyuman, kini diganti dengan senyuman kecil.

Beg tangannya yang tidak berdosa itu pula dicampak dengan kasar. Hazi menghempas pintu kereta. Melepaskan amarah. Mudah kata, semua benda di hadapannya sekarang di jadikan tempias.

"Dia fikir aku mengemis kasih sayang dia, ke? aku dari kecil membesar tanpa Mama Papa boleh je hidup?" tanpa amaran dia menghentak hon di stereng kereta membuat orang yang lalu lalang di hadapan spontan terkejut.

"Typical of boys." ya, tiada beza. Zayn dan lelaki lain sama saja. Merendahkan kebolehan wanita. Berani lelaki itu bercakap seperti mengenalinya buat jangka masa yang lama? sedangkan Grand masih tidak mampu mengawal sifatnya, apatah lagi Zayn.

Satu lagi. Pemilik gim? Jadi selama ini dia pergi ke gim milik Zayn? The Underground Boxer ini milik Zayn? Zayn Chester?

Sudah sekian lama sejak gim itu menjadi pusat latihan Hazi untuk berlatih boxing. Dia tidak pernah tahu dan tidak berminat untuk ambil tahu siapa pemilik gim tersebut. Maka, selama ini Zayn merupakan pemilik gim dan pemain bola profesional dalam waktu yang sama.

Oh, jadi Hazi silap tentang Zayn tiada pekerjaan tetap.

Sedang Hazi mengelamun jauh tiba-tiba matanya terkunci pada pasangan yang baru melangkah keluar dari pusat gim.

"Hah, What did I expect from him?" Hazi melepaskan tawa sinis. Mesra benar Zayn bersama wanita di sebelahnya. Wanita anggun itu memegang tangan Zayn namun dari raut wajah lelaki itu seperti menyukakan sentuhan tersebut.

"Cantik lagi aku," Hazi mencapai cermin mata hitam jenama Celine miliknya lalu disangkut ke batang hidung. Ikatan rambut dileraikan.

Sebelah tangan capai kotak tisu. Dicarik beberapa helai tisu kemudian dia gumpal menjadi bentuk bulat. Tali pinggang dililit ke badan sebelum enjin kereta Ferrari LaFerrari miliknya mengaum.

Tingkap pada belah penumpang diturunkan separuh. Hujung bibir terangkat sinis. Apabila Zayn dan wanita itu ingin melintas jalan, lantas Hazi pecut laju. Tepat pada masanya, gumpalan tisu itu tadi dicampak keluar tingkap dan mengenai wajah Zayn yang sememangnya sasaran Hazi.

Seperti slow motion, Anak mata mereka bertembung. Wajah Hazi langsung tidak menunjukkan riak manakala dahi Zayn berkerut apabila tisu itu mengenai mata kirinya. Hazi membetulkan kaca mata hitamnya lalu kembali memecut laju, membelah jalan.

"Ches!" hampir membulat biji mata wanita di sebelah Zayn. Terundur ke belakang kaki Zayn. Spontan tangan menggenggam sebelah mata, menahan pedih. Sipi-sipi saja pandangannya saat ini. Dia menggigihkan diri untuk memandang kereta Hazi yang semakin menjauh dari mereka.

Cermin pandang belakang dibetulkan. Seretak itu, Hazi dapat lihat Zayn yang memandang ke arah keretanya melalui pantulan cermin. Tidak reda wajah kerisauan wanita di sebelah Zayn itu.

"You need to learn more about Hazi Marilyn, Captain Zayn. Rule number one, don't underestimate her or she'll teach you a lesson." bibir menyinis. Sebelah tangan mengawal stereng kereta dan sebelah lagi menggantung kaca mata hitam ke atas kepala.

"Serve you right, Zayn." Hazi melempar pandangan apabila wanita itu cuba membantu Zayn.

"A tissue? Seriously?" wanita itu mencapai gumpalan tisu yang dilempar ke Zayn tadi. Kemudian, gumpalan tisu itu dibuka. Dengan tidak percaya dia memandang Zayn.

"You're a dead meat, Ches." wanita itu menghala tisu tersebut ke arah Zayn. Jari menunding ke lipstick stain berwarna hitam di tengah-tengah tisu yang sudah renyuk itu.

"It's just a lipstick stain." Zayn memandang kesan gincu itu dengan sebelah mata yang terbuka.

"Just a lipstick? Black lipstick? You really don't know anything about women don't you?" wanita itu bercekak pinggang. Sungguh tidak percaya.

"For women, black lipstick stain is a warning." terang wanita itu membuat Zayn jadi bingung seketika. Merepek sungguh. Siapa yang buat peraturan itu?

"All I can say is goodluck. She won't go easy with you after this." tisu itu dilipat kemudian diselit ke dalam poket seluar Zayn. Seusai itu, dia memandang Zayn dengan gelengan kepala.

"She was never easy," bidas Zayn sedikit kasar.

"Don't worry, I'm here." wanita itu menayang senyuman manis. Kemudian dia menarik pergelangan tangan Zayn dan menuju ke arah keretanya.

Continue Reading

You'll Also Like

Pen Pals By Ari

Fanfiction

6.6K 332 4
Isogai gets a pen pal from Hokkaido. Aside from sharing stories, they also give support to each other and gain "companionship" from one another. [Iso...
777K 50.6K 48
[complete] what happens at camp, stays at camp ; copyright © 2016
3.2M 187K 77
Nobody ever loved him; she was the first who loved him. He did not have a family and then one day she entered into his life and became a world for h...
165K 2.1K 45
where charles leclerc falls in love with george russells little sister instagram story