The Secret Love (Shownu 18+)

Af Jhoneywalker1006

68.6K 340 12

Shownu merupakan Seorang usahawan yg terkenal dan berjaya. Walaupun di usia yg masih muda dia berjaya membang... Mere

THE SECRET LOVE EP2 (Shownu 18+)
THE SECRET LOVE EP3 (Shownu +18)
THE SECRET LOVE EP4 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP5 (SHOWNU +18)
THE SECRET LOVE EP6 (SHOWNU 18 +)
THE SECRET LOVE EP7 (SHOWNU 18 +)
THE SECRET LOVE EP8 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP9 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP10 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP11 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP12 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP13 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP14 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP15 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP16 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP17 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP18 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP19 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP20 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP21 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP22 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE EP23 (SHOWNU 18+)
THE SECRET LOVE LAST EPISODE (SHOWNU 18+)

THE SECRET LOVE EP1 (SHOWNU 18+)

7.7K 23 0
Af Jhoneywalker1006

Shownu
Seorang usahawan muda berusia 35 tahun yg berjaya dan sangat terkenal dengan sifat tegas dan sangat mementingkan kesempurnaan. Jarang mengukirkan senyuman. Mempunyai beberapa gedung perniagaan dan bisnes di serata negara. Tetapi sangat taat kepada ibu dan bapanya.

Yn (Your Name)
Gadis muda yg berusia 24 tahun yg sangat pemalu tetapi berdikari. Masih mencari pekerjaan yg tetap selepas tamat pembelajaran. Tinggal seorang diri di sebuah bilik sewa yg kecil. Kehilangan abang, ibu dan ayahnya dalam kemalangan jalan raya ketika berusia 16 tahun. Hanya dia yg terselamat.


Paakkkk!!!

Bunyi tamparan yg sangat kuat kedengaran di ruang restoran membuatkan beberapa pelangan menoleh ke arah bunyi kuat tersebut.

Pelangan: "Macam mana awak buat kerja ni? Tau tak baju ni mahal! Gaji awak sebulan pun belum tentu dapat beli baju ni tau?!"

Yn: "Saya Minta maaf puan..." Yn menyapu air matanya yg mengalir tanpa di sedarinya. Terasa dirinya sangat hina kerana dipermalukan di hadapan org ramai. Pipinya terasa sangat pedih tetapi luka di hatinya lebih menyakitkan.

Pelangan: "Yaaa! Awak tak nampak ke saya ni masih muda? Puan awak kata??" pelangan wanita yg berusia 30 tahun itu meninggikan lagi suaranya menarik perhatian beberapa pelangan yg baru masuk ke restoran tersebut.

Pelangan : "Macam ni ke korang layan pelangan korang? Restoran mahal macam ni sepatutnya ada standard tertentu utk layan pelangan mcm kami ni? Mana manager awak? Panggil dia sekarang?!"

Yn:"Saya minta maaf cik... Saya tak sengaja... Cik yg tiba tiba bangun bila saya tuangkan air tu tadi."

Pelangan:"e-eh! Pandai pulak awak menjawap. Awak yg salah! Kenapa awak tak elak tadi? Kalau awak kerja bagus, air tu takkan tumpah kat baju saya!"

Shownu : "Berapa harga baju cik ni?" Suara seorang lelaki setinggi 180cm dari belakang Yn, menegur pelangan yg sedang menonjol nonjol kepala Yn.

Pelangan yg menonjol dahi Yn segera berhenti tatkala melihat wajah tampan Shownu. Badan tegap Shownu yg di baluti dengan blazer bewarna gelap dan kemeja serba hitam tampak elegan di sertakan dengan gandingan eksesori yg mahal
.
Shownu :"How much i need to pay you so that we can eat in peace miss?"

Pelangan:"Are you the manager?"

Yn: "Saya minta maaf encik. cik, saya janji saya akan bayar baju cik." kata Yn sambil memandang kedua dua pelangan di hadapannya. Dalam hati, Yn sudah bersedia utk menggali kuburnya sendiri, sedia utk di pecat selepas ni. Mati!

Shownu: "Here is ten thousand cash check. Let me know if you need more." shownu menyerahkan sekeping kertas cek kepada pelangan yg sudah tergangga mendengar jumlah wang yg di tawarkan oleh Shownu.

Yn: "Eh Encik, ini salah saya. Biar saya yg bayar." Rasa bersalah berselubung di dalam diri Yn.

Shownu : "Awak ada ke duit sepuluh ribu sekarang?" Yn terdiam.

Pelangan : "Selera saya dah hilang nak makan kat sini! But yeah... I'll take this ten thousand check." tergedik gedik pelangan itu mengambil kertas cek yg Shownu letak di meja. Dan kemudian segera meninggalkan restoran tersebut.

Shownu :"Now, shall we eat in peace? This is my first meal today."

Yn:"Saya minta maaf encik, saya akan bayar duit encik."

Manager restoran tempat Yn bekerja sempat menonton drama sebabak di antara ketiga individu di hadapannya. Seorang pekerja yg belum sampai setengah tahun bekerja, Seorang pelangan yg berlagak bagus. Dan ini pula.... Lelaki yg terlajak kaya yg sanggup mengeluarkan wang tanpa sikit rasa ragu.

Manager:"Yn! Kemas barang awak sekarang. Awak di pecat! Maaf kan kami Tuan, dia baru saja bekerja di sini. Tak berapa tahu selok belok dan etika melayan pelangan vip kat restoran ni."

Gugur jantung Yn mendengar berita yg dia sudah di pecat.

Yn: "Tapi.. Bos, saya tak salah!"

Shownu : "Sekarang awak dah di pecat, macam mana awak nak bayar duit saya?"

Yn: "Encik, saya akan bayar. Dengan apa cara sekalipun, saya akan bayar. Encik boleh pecayakan saya."

Shownu merenung tajam wajah Yn dan manager restoran tersebut. Tangannya sudah berhenti menyuap makanan ke mulutnya dan meletakkan sudu dan garfu ke meja. Tidak suka apabila masa makannya terganggu hanya kerana perkara remeh.

Manager:" Maafkan kami sekali lagi Tuan. Enjoy your meal. Yn! You are fired!" Manager restoran tersebut berpamitan sambil menarik Yn kebelakang.



****************************************


Yn merenung wajahnya di dalam cermin. Mengapa hidupnya sangat malang? Belum cukup satu ujian, satu ujian lagi dtg menimpanya. Harapannya utk bekerja di restoran sehingga dia dpt membayar balik duit kepada Pak longnya sia sia apabila dia hanya bekerja di sana hanya beberapa bulan sahaja. Mempunyai ijazah dalam bidang bisnes dan pentadbiran awam tidak punya nilai pada dirinya. Walaupun pak longnya menghalang Yn dari membayar kembali wang yuran dan sepanjang pembelajaran Yn di University, Yn tetap mahu membayar kembali kerana dia tidak mahu terhutang budi pada keluarga pak longnya.

Yn:"Tak pe, sabar Yn. You can do this! Apalah sangat duit sepuluh ribu tu. Huaaarghhhhh~~~~" Yn sudah menjerit hampir meraung dalam kesedihan memikirkan hutangnya kepada paklong dan lelaki restoran itu.

Yn: "Kenapa lah nak bagi banyak pulak pada perempuan berlagak tu. Gila nak mampos harga baju sepuluh ribu?? Lagi bagus kalau dia bagi kat aku je duit tu tadi" Yn masih kesal tentang kejadian tadi. Padahal, dia boleh saja menyelesaikan hal tadi tnpa mengeluarkan satu sen wang pun biarlah dia di hina di caci dan di tampar oleh perempuan belagak tu.

Yn:"Arrghhh lebih baik aku tidur dari asyik pikirkan kejadian tadi. Bukan boleh kaya pun." yn menarik selimut menutup badannya lalu memejam matanya berharap hatinya tenang. Esok masih ada.



******************************************



Shownu meraup wajahnya berkali kali. Baru tersedar jam sudah menunjukkan pukul 9 malam. Dia kemudian menyusun beberapa fail yg berselerak di meja kerjanya. Beberapa bekas cawan yg berisi kopi di ketepikannya. Tentu saja pekerja di pejabatnya sudah balik ke rumah masing masing memandangkan waktu bekerja sudah lama habis. Sejak menjak setiausahanya berhenti, Shownu terasa dirinya dan jadual kerjanya bagai tidak terurus. Kadang dia sendiri tidak sempat makan. Sudah beberapa org menganti jawatan setiausahanya sebelum ini tetapi semuamya berhenti kerana tidak sanggup bekerja dengannya kerana jadual yg padat dan sikapnya yg sangat mementingkan kesempurnaan.

Pikirannya melayang ke kejadian tengah hari tadi. Kekecohan yg berlaku di salah satu hotel perusahaan miliknya sangat menganggu pikirannya. Gadis yg berada di lingkungan awal 24 tahun itu telah mencuri perhatiannya sehingga dia sanggup membayar wang sepuluh ribu kerana tidak mahu tubuh gadis itu di kasari.

Shownu:"Dah berapa lama budak tu kerja kat sini?"

Manager:"Baru lagi Tuan...."

Shownu:"Pernah buat kesilapan tak?"

Manager:"Tak pernah Tuan, selama 5 bulan kat sini kerja dia bagus Tuan. Datang tepat pada waktu, selalu overtime ringan tulang dan sangat cermat Tuan." sebenarnya manager restoran tersebut sangat berat hati utk memecat Yn.

Shownu:"Habis tu, kenapa pecat dia?" kecut perut manager restoran tersebut mendengar pertanyaan Shownu yg dilontarkan dengan nada mendatar tapi tegas itu.

Manager: "Errr....."

Shownu:"I know, customer is always right. But you also have the rights to protect your workers if you know they did nothing wrong."

Manager: "Maaf Tuan. Saya akan contact Yn utk masuk semula kerja esok."

Shownu: "Rather here. Can you ask her to come and have an interview at the main office tomorrow?" laju saja Shownu mencadangkan cadangan utk Yn dtg bekerja di syarikatnya. Kuat sangat daya tarikan gadis itu pada dirinya.

Sinar di mata gadis itu dan wajah lembut gadis itu berulang tayang di mindanya.

Shownu :" What were you thinking Shownu?" soalnya pada dirinya sendiri.

Shownu membetulkan blazernya sebelum mematikan lampu mejanya dan kemudian keluar meninggalkan meja kerjanya yg agak bersepah walaupun dia sudah berusaha menyusun fail fail di mejanya dengan rapi. Ternyata dia sangat memerlukan seorang setiausaha di sisinya.

*************************************


Yn menghembus nafasnya berkali kali. Berdiri di hadapan bangunan salah sebuah syarikat yg ternama dan tersohor di Asia. Bagai tidak percaya dia menerima panggilan temuduga dari syarikat ternama ini padahal seingatnya dia tidak pernah memohon utk sebarang jawatan di syarikat tersebut. Dan meragukan sekali, pangilan temuduga ini berlangsung pada hari Ahad! Rasa seperti mimpi, tapi bukan kerana kakinya benar benar berada di bangunan SHW corporation.

Berada di ruang menunggu bersama beberapa org yg juga hadir utk temuduga sangat membuatkan Yn berasa gugup dan rendah diri. Berkali kali Yn memerhatikan pakaiannya hari ini, jika dibandingkan dengan beberapa calon yg lain dia rasa gaya fesyennya memang di bawah sekali. Sedikit  konservatif dan tidak seksi jika dibandingkan dengan calon wanita yg sangat berani mengayakan skirt pendek dan ketat dan baju blouse yg agak terdedah di bahagian atas.


Pekerja 1: "Cik Han Yn, sila masuk."

Yn tersentak tatkala namanya di panggil. Baru saja dia berkira kira dalam hati mahu meninggalkan saja ruang temuduga tersebut kerana dia tidak yakin dia akan dpt merebut jawatan yg di tawarkan. Hanya dia yg tinggal sebagai calon terakhir untuk temuduga pada petang itu.

Penemuduga 1 (Jihyo):"Jemput duduk cik Han Yn."

Yn cuba mengukirkan senyuman walaupun dalam hatinya sangat bergelora.

Berhadapan dengan tiga org pegawai yg bakal menjadi majikannya membuatkannya gugup terutamanya ketika matanya menangkap wajah lelaki yg berada betul betul di hadapannya itu. Mata lelaki itu menatapnya dengan sangat tajam sekali.


Yn:"Inikan lelaki restoran tu? Buat apa dia ada kat sini?" Yn tertanya tanya di dlm hati. Peluh sejuk mula merenik di dahinya.

Yn memerhatikan satu satu nama dan jawatan di meja penemuduga. Di sebelah kiri, seorang wanita yg sangat cantik dan manis wajahnya murah dengan senyuman- HR SHW corp - cik Jihyo.

Sebelah kanan lelaki restoran itu pula, ternampak seorang lelaki yg berpakaian sangat santai langsung tiada formality COO SHW corp - encik Lee Minhyuk.

Dan lelaki restoran ini pula.... Gulp! Yn menelan liurnya. Chairman/ CEO- Encik Son Hyun Woo.






Bersambung......

Fortsæt med at læse

You'll Also Like

1.4M 103K 58
Arash Zayden, salah seorang anggota unit pasukan khas Polis Diraja Malaysia. Pulangnya ke tanah air tanpa sebarang niat untuk menaruh rasa pada sesia...
2.6K 167 6
hi so this is my second ff which is i lost my old account ksksk let's forget it past is past and who already reading it thank u so much :) this ff a...
9.5K 798 56
Mature content, Romance, Funny (Not suitable for 21 & below) Kalau suka tengok sinetron, boleh lah baca. Kalau suka sweet-sweet, mari la baca. Kalau...
79.2K 388 18
kisah seorang ustazah sekolah agama terjebak ke pelacur