MAFIA: SHE'S THE ONE

By mrosella

22K 734 9

*•.¸♡ 𝒜𝒸𝓉𝒾𝑜𝓃 𝑅𝑜𝓂𝒶𝓃𝒸𝑒 ♡¸.•* The most unique story of Mafia's. Di mana satu-satunya pewaris bagi... More

MAFIA:SHE'S THE ONE
Prologue
1:Overseas
2:Him
3:GPS
4 :Mask
5:Seductive
6: Emerald
7: TheTruth
8:Testament
9 : Marriage
10:Hurt
11:Vivianna
12 : No Mercy
13:Bloodshed
14 : Sacrifice
15:Trapped
16 : Deceived
18 :Sober
19 : Repentance
20 :ThePast

17 : Scars

309 17 0
By mrosella

Chapter 17 : Scars

"𝐓𝐡𝐢𝐬 𝐰𝐨𝐮𝐧𝐝 𝐬𝐜𝐚𝐫 𝐬𝐡𝐨𝐰𝐬 𝐭𝐡𝐚𝐭 𝐲𝐨𝐮 𝐛𝐞𝐥𝐨𝐧𝐠 𝐭𝐨 𝐦𝐞."

══════ ∘◦༒◦∘ ══════

Press button ★ before reading!

5 BULAN KEMUDIAN...

AKU berdiri di depan cermin yang besar di markas mafia. Jangan salah faham. Bukan markas Vigorous atau Hell Angels. Tapi markas Tre'Killaz. Dah masuk lima bulan dua hari aku bekerja di markas hodoh dan buruk ni.

Luca Andrey? Aku dah lama lupakan dia walaupun lelaki itu merupakan suamiku. Kami berdua sudah lama tak berhubung. Jangan tanya kenapa. Aku pun tak tahu dan tak kesah sangat.

Aku menyarung tanktop hitam di tubuh. Tanpa sengaja, mataku jatuh pada pantulan parut luka tikaman di perut. Parut luka itu adalah saksi bisu dari masa laluku yang kelam. Saat dimana aku terlibat dalam kehidupan yang penuh kekerasan dan pengkhianatan. Pantulan diriku di cermin juga mengingatkan aku akan setiap detik rasa sakitnya dan perjuangan yang aku alami.

"Hey, Melissa! Boss wants to see you." Dia terus je masuk dalam bilik aku. Dah tak reti nak ketuk pintu dulu ke minah ni?

"It's Mayesa." aku membetulkan kesalahannya. Susah sangat ke diorang ni nak sebut nama aku? Aku rasa tak susah pun. Ma. Ye. Sa. Senang je kan?

"Sorry Medusa! Hehehe..." Wendy menggaru pipinya yang tak gatal. Dia tertarik memandang aku yang sedang melihat pantulan diri di cermin. Lagi-lagi dengan parut tikaman ini.

"Whoaa! That scars... They're so cool!" pujinya tiba-tiba dengan bibir yang melengkung membentuk senyuman. Cool? Cool apa kebendanya?!

Aku melihat parut luka di perutku dengan perasaan bercampur aduk. "This scar is part of me. It's an indelible memory of life..."

"How do you feel about getting stabbed by our ruthless mafia leader?" tanya Wendy mendekatiku. Apa yang dia maksudkan bukanlah Adam Xavier. Tapi Aiden Evander.

Aku diam. Cuba mengenangkan waktu ketika Aiden menikam perutku banyak kali.

"When I received this wound, it was the result of my deep stubbornness." luahku. Wendy membaringkan dirinya atas katil empuk. Dia teliti mendengar luahanku.

"Although this wound looks painful, it is also a sign that I survived the dark past. I am a strong woman, and I will never let this wound stop me."

"He obsesessed with you..." Wendy tertawa gedik. Pulak dah...

"Aiden Evander. I want a scars from him too!" rengek Wendy dalam angan-angan tahi ayamnya.

Aku menghela nafas. Segera aku balikkan tubuh. Mata kami bertentang singkat. Aku kesal memandang wanita itu.

Minah matsalleh ni kan... Lain aku cakap, lain dia cakap. Kuat berangan betul!

Andai Wendy tahu betapa sakit dan peritnya apabila perut ini ditikam berkali-kali. Mesti perempuan tu akan angkat kaki dari markas ni. Aku tersenyum sinis.

Melihat parut luka di cermin adalah pengingat yang menyentuh hatiku tentang perjalanan hidup yang sulit. Meskipun masa laluku mungkin penuh dengan pengkhianatan dan pertempuran, aku memutuskan untuk terus maju dengan tekad dan kekuatan yang lebih besar untuk menghadapi masa depan di dunia mafia yang keras.







AKU berjalan memasuki ruangan yang dikelilingi oleh anggota-anggota mafia kuat di markas ini. Suasana penuh dengan ketegangan dan misteri. Di tengah-tengah ruangan, ada sebuah meja kecil yang dipenuhi cawan-cawan berisi darah yang terlihat sangat aneh. Aku pun tak tahu apa yang hebat sangat kalau minum air darah. Nak kata ini cerita pontianak, tak juga.

Mungkin mereka telah lama menghormati tradisi dan kepercayaan yang kuno ini.

"Mellysa~ This is a unique opportunity! Come drink this blood, and you will gain unimaginable power. You will become stronger than you ever imagined..." kata lelaki itu cuba menggoda dan mempengaruhiku untuk meminum darah tersebut.

Aku diam memberi tatapan kosong padanya dan juga cawan yang dihulur itu.

"I respect our traditions, but I can't do it. There must be another way to increase our strength than drinking this blood." tolakku dengan sopan. Aku memberi senyuman paksa.

"Oh, come on girl... There is no other way as effective than drinking this. This is the secret of our group's strength!" kata seorang lagi lelaki cuba meyakinkan aku.

"No, thanks. I need to hurry!"

Dengan tegas dan tanpa ragu, aku menolak lagi tawaran tersebut walaupun aku digoda oleh mereka. Aku memilih untuk tetap setia pada nilai-nilai dan prinsip-prinsip agamaku. Bahkan dalam situasi yang begitu berat dan tekanan yang besar seperti tadi. Bagi aku, kekuatan sejati itu bukan hanya berasal dari darah, tetapi juga dari tekad dan moral yang kuat. Kekuatan aku datang daripada Dia yang maha agung dan satu. Allah SWT.

Tanpa berlengah, aku terus angkat kaki dari ruangan tersebut. Aku tak nak buang masa sebab Wendy kata ketua nak jumpa aku. Kini aku melangkah masuk pula ke dalam ofis ketuaku.

Adam Xavier.

"Mayesa Nur Iman~"

Adam ceria menyambut kehadiranku. Dah kenapa dia ni? Buang tabiat ke apa?

Dia bangun dari kerusi dan mendekatiku dengan langkah yang tenang.

"Gorgeous and powerful. As always..." Dia berbicara dengan suara yang penuh penghargaan sambil mengelilingiku. Aku hanya kekal diam.

"Thanks sebab dah selesaikan banyak misi dekat markas ni. Kaulah satu-satunya aset berharga bagi Tre'Killaz. Sebagai ketua, aku hargai sangat atas kerja keras dan kesetiaan kau."

"Terima kasih." balasku pendek.

Pertemuan ini adalah momen yang berharga dari Ketua Mafia. Tapi entah kenapa aku rasa tak bangga langsung atas pengakuan dan apresiasi yang aku terima selama aku bekerja di markas ini.

"Oh ya! Pasal ayah dengan makcik angkat kau yang hot tu, kau tak kesah kan aku bagi diorang cuti?" tanya Adam meminta pendapatku. Dia berbicara mengenai Mustafa dan Makcik Khadeeja. Aku masih diam.

"Mustafa dah serahkan Vigorous macam tu je. Aku tak tahu siapa tengah ganti tempat ayah angkat kau sekarang ni. Maybe dia dah penat kut jadi ketua mafia. So, aku setuju jelah bila dia minta izin nak jadi lecture dekat Univerisiti New York ni." Adam memberitahu aku tentang khabar Mustafa.

Pensyarah? Hm... Boleh tahan juga pekerjaan itu untuk seseorang yang garang bak singa seperti Mustafa. Hehe!

"Makcik kau pulak, hmm... Nak cerita ke tak nak ek?" Adam mendongak sambil berfikir. Dia ragu-ragu nak buka mulut. Aku hanya menanti kata-kata Adam selanjutnya.

"Kitorang rancang nak bertunang... Eh, tak! Kahwin terus!" ujarnya dengan gelabah.

Aku jadi terkesima. "Sejak bila awak dengan Makcik Khadeeja..."

"Dia tengah pregnant anak aku. Sorry, aku tak sengaja tertanam benih dalam rahim dia. Sebab tu aku nak kahwin dengan dia cepat-cepat!" bebel Adam kesal merutuki dirinya sendiri. Lelaki itu meramas-ramas rambutnya. Aku pula melopong tak percaya.

Makcik Khadeeja mengandung?!

"Bercakap pasal ganjaran, apa kata kau pergi cari kerja lain?" cadang Adam tiba-tiba membuatkan rahangku kembali jatuh. Terkejut aku. Tadi mengandung. Sekarang ni cari kerja pula? Adam ni memang minta kaki nampaknya!

"Kau kan berkawan baik dengan Andrea? Kerjalah sekali dengan dia kat kedai pizza! Nanti kalau ada misi baru, aku panggil kau kerja sini balik." tambah Adam lagi. Aku menyengetkan kepala. Muka berkerut memandangnya tak suka.

"Saya tak kesah kalau awak nak saya kerja. Tapi... Kenapa mesti kedai Pizza?" tanyaku meminta penjelasan yang logik darinya. Aku harap macam tulah. Kalau tak logik, aku pancung kepala mamat ni! Eh... Berani ke aku nak buat macam tu kat dia? Lol...

"Kenapa ek? Sebab kerja ni boleh bagi kau peluang untuk jaga identiti diri. Plus, kau pun boleh pantau situasi lapangan kat situ."

"Macam mana dengan cara ni boleh bantu naikkan informasi dekat markas kita?"

Adam menghela nafas. Aku tahu dia tak suka bila aku banyak tanya.

"Kedai pizza ni tempat di mana banyak informasi yang beredar. Benda ni akan tolong untuk jaga privasi kau." jelas Adam.

"Kedai Pizza tempat Andrea kerja tu bukan calang-calang tau! Sebab bos dekat kedai pizza tu--"

"Misterinya..." aku sedia untuk menerima tugas ini. Aku akan jalankannya dengan penuh dedikasi untuk kelompok Tre'Killaz.

"Woi, aku tak habis cakap lagilah!" kesal Adam tergeleng kepala melihat kepergianku dari ruangan ofisnya.








AKU dongak berdiri di depan pintu kedai pizza yang sederhana. Berniat untuk mengajukan permohonan kerja. Aku lalu memasuki kedai dengan perasaan tegang. Macam biasa. Ruangan kedai pizza ini terasa hangat dengan aroma harum pizza yang baru keluar dari oven.

"Mayesa!" sapa Andrea setelah menghidangkan pizza di atas meja buat pelanggan. Dia melambai-lambaiku ketika aku menghampirinya.

"I heard you wanted to work here. I'm so excited. I finally have a close friend!" teruja Andrea sebelum dia bertindak untuk memelukku. Aku tersenyum membalas pelukannya.

"Since we both studied and worked in the same place, why don't you move with me?" cadang Andrea tiba-tiba. Aku jadi terpempan. Cepat betul Andrea ni berfikir ke arah yang seterusnya!

"I will... Think about it! But first, can you show me where your boss's office is?" pintaku dengan senyuman canggung. Andrea mengangguk ramah.

"Sure! Follow me." suruhnya.

Aku hanya ikut saja ke mana Andrea pergi. Kami berdua berdiri di depan pintu pejabat yang kelihatan suram dan lama.

"Don't be nervous and goodluck!" Andrea memberi semangat.

Keningku terangkat mendengar ucapan Andrea.

"Why must I be nervous?"

"You'll know for yourself. By the way, that's a beautiful scars I've ever seen..." bisik Andrea tersenyum makna sebelum dia pergi meningalkanku. Aku jadi terpinga-pinga. Lama-kelamaan aku hanya menjongket bahu dan terus masuk ke dalam pejabat yang sederhana luas ini.

"Excuse me, I want to apply for a job here..." kata-kataku terbantut saat pandanganku dengan lelaki itu bertemu.

"I love that scars." ujar lelaki itu tersenyum dan bangun dari duduknya.

Aku menatapnya tak percaya. "Aiden? Awak bos ke dekat sini?"

Aiden tertawa kecil memandangku. Sementara aku pula masih tak percaya dengan semua ni. Dunia bumi seakan-akan kecil bagiku!

"Little girl..." dia mendekatiku. Dah lama aku tak dengar dia panggil aku macam tu. Rindu rasanya.

"I miss you, Aiden..." Aku memejamkan mata. Merasai jari-jari besarnya menyentuh dan membelai luka parut di perutku.

"This wound scar shows that you belong to me." Tersungging senyuman lembut dari Aiden buatku.

══════ ∘◦༒◦∘ ══════

┌──❀*̥˚───❀*̥˚─┐
CHAPTER END
└───❀*̥˚───❀*̥˚┘

: 1596 words

⭐ and 💬

Continue Reading

You'll Also Like

83.3K 7.2K 27
𝐔𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐌𝐢𝐥𝐢𝐤 𝐃𝐢𝐚 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 𝐕𝐨𝐥 𝟐 𝐍𝐮𝐫𝐞𝐞𝐧 𝐑𝐚𝐮𝐝𝐡𝐚𝐡 | 𝐌𝐮𝐡𝐚𝐦𝐦𝐚𝐝 𝐙𝐚𝐲𝐫𝐚𝐧 "𝐓𝐚𝐤𝐡𝐭𝐚 𝐲𝐚𝐧𝐠 𝐭𝐞𝐫𝐮𝐧𝐠𝐠...
1.8M 14.6K 10
2nd story 💙 Tengku Harraz Iskandar Dia, lelaki yang berpewatakan dingin. Kisah silam yang dialami menyebabkan dia terlalu sukar untuk mempercayai ma...
803K 280 1
Agency Series (2) RICH HUSBAND AGENCY merupakan sebuah syarikat yang ditubuhkan bagi membantu individu menyelesaikan misi mereka untuk memikat seseo...
295K 19K 44
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...