SURI HATI RAFIQ

By lovelyaara

4.7K 439 55

Slow update!!!! Rafiq merupakan seorang pelajar universiti yang mempunyai sifat yang dingin terhadap semua ke... More

pengenalan
β™‘Bab 1β™‘
β™‘Bab 2β™‘
Bab 3
bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
bab 11
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
HERO/HEROIN
Bab 24
Bab25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Rate story SHR ???
Bab 41
Bab 42(end)
promot ii 🌷

Bab 12

85 9 0
By lovelyaara

MALAM ITU,usai sahaja solat maghrib dia segera untuk ke meja belajarnya untuk membuat kerja.Dia berfikir untuk  mesej Lily di dalam Instagram.Dengan itu segera dia mencapai telefon bimbitnya untuk membuka aplikasi Instagram.

Akaun ig Lily dibuka,terlihat gambar Lily yg sedang di perpustakaan yang  diletakkan di profile nya.Tersenyum senyet dia.

        Usai sahaja mengikuti akaun Lily dia segera dm Lily untuk meminta nombor dia.Hmm sungguh dia tak malu hahahaha dah ada kekasih pun masih dm orang lain memang tak patut langsung dia.

           Dia memulakan perbualan dengan mengatakan.

“Assalamualaikum,Lily ni saya Rafiq.Betul kan ni akaun awak?".

Setelah dua minit menunggu akhirnya ada balasan.

“Wassalam ya saya Lily."

Baiklah kalau bergitu,macam mana setuju tk dgn ajakan saya?"

Tiada balasan dari Lily cuma dia aktif ignya dan seen sahaja.Setelah dua minit menunggu akhirnya ada balasan juga.

“Hmmm bila majlis tu awak?"

“Minggu depan kalau awak setuju bagus la."

‘Eh kenapa ayat aku cam ni betul ke tak aku nih' bisik hatinya sambil mengetuk kepalanya sedikit.

“Baiklab saya setuju,btw saya nak nombor awak,susah betul chat sini tau."

Baik."

         Usai memberi nombornya dia segera tersenyum lebar.

‘Akhirnya aku boleh juga membuat Afrina cemburu dan membongkar segala rahsianya untung juga aku cakap tak pergi nanti'

Usai mesej Lily akhirnya dia tersenyum kemenangan,akhirnya Lily setuju.Setelah itu dia  masuk ke bilik air bagi berwuduk dan memberus gigi untuk tidur.

.
.
.
.
.
Sementara itu,di rumah Lily.

       ‘Eh betul ka apa ku buat ni,aihhh menyamar ja kan,takpa lah janji aku boleh dekat dengan dia.Kecewa lak aku dia ada kekasih dah aihhh' Bisik hatinya sambil meluahkan kecewanya sendirian.

   Tetapi dia tidak peduli kerana Rafiq menawarkan untuk menjadi kekasih pura pura walaupun sekejap.Dia tahu itu agak menyakitkan sekali.Tiba tiba pula dia teringat kenangan bersama bekas kekasihnya yang kini meninggalkannya kerana wang ringgit dan hanya mahu kikis hartanya itu.

     Segera dengan itu dia segera turun ke bawah untuk makan.Ya dia tinggal seorang lagi kerana papanya berkerja di luar negara dan mamanya berkerja 24 jam.Walau apa pun dia akan pujuk ibu dan ayahnya untuk mengambil seorang pembantu rumah ataupun seorang teman bagi menemaninya sendirian di rumah itu.

    Sesampai sahaja di tangga ke dua dia terjerit kecil kerana dia terlupa menghidupkan lampu rumah.Oleh kerana dia balik petang tadi dia lupa menghidupkan lampu dan terus naik ke biliknya.

     Tiba tiba dia merasa seram sejuk pula kerana rumahnya itu sangat besar dan sunyi kerana tiada jiran tetangga mahupun sesiapa pun kerana rumahnya terletak di atas bukit.

            Oleh itu dia segera lari ke biliknya untuk mengambil touchlight untuk menyuluh rumahnya bagi membuka lampu.Sebenarnya dia agak takut akan kegelapan.

         Sesampai di biliknya dia mendapat panggilan dari mamanya sudah 3 Miss call terlepas.Haihh mamanya itu laa.Dia segera menelefon mamanya pula dan tak lama kemudian,Panggilan terjawab...

“Ha Assalamualaikum Lily,kamu tengah buat apa sekarang,dah makan ka?,dah buka ka semua lampu di rumah? Dah solat ke belum? Dah kemas rumah ke belum Lily?." Tanya Datin Ily dengan panjang lebar.

“Waalaikumussalam,amboiii mamaa tanya satu satu boleh tak mama belum apa apa dah tanya banyak camtu."

“Takde la Lily mama risau pula dengan kamu ni hati mama tak sedap pula dah."

“Errr hmmm mama Lily lupa la buka lampu rumah astu lampu luar pun."

“Hahhh bertuah punya budak,dah la kamu tinggal sorang ni kalau pencuri ke sapa ka masuk macam mana,mama tahu lah kamu penat Lily." Bebel Datin Ily panjang berjela.

“But mama Lily lupa betul,balik dari taman tadi terus Lily masuk bilik tidur bangun je dah magrib dah."

“Lily oiii bertuah punya anak.Nasib mama sayang.Kenapa tak suruh Ana tidur rumah kita?"

Errr mama ni Ana tu tak nak lah pula,Ni kalau mama kesian lah sangat kan dekat Lily cuba mama ambil sorang pembantu ke peneman ke teman Lily ni,Rumah ni besar mama kesian lah sama dekat Lily ni,Mama tu dah la keje papa keje Lily je ada."

Tertiba terdiam pula mamanya itu.Lily bersuara lagi.

Hello oooo hello."

“Nanti lah mama dengan papa bincang,kamu bawa touchlight,hati hati sama tau apa benda call mama terus,mama tutup dulu tau."

Sehubungan dengan itu talian putus.

Aih mamanya ini lepas dia berleter terus hilang.Memang itu salah satu tabiat mamanya lagi,dia cukup kenal dengan mamanya itu.

   Usai sahaja bercakap terus dia berjalan dan membuka lampu semua tetapi dia pelik kerana seperti bunyi sesuatu di dalam rumahnya.

   Dia segera pergi ke dapur untuk mengambil periuk.Kalau apa apa boleh ketuk terus kan.

Dia berjalan perlahan lahan ke pintu utama dan membuka pintu dan terus menghayun kan periuknya.Nasib ada tangan yang menahan.

“Awak memang nak bunuh saya eh." Ujar gadis itu.

“Eh Husna,kenapa awak datang?" Ujarnya terkejut melihat rakannya berada di hadapan rumah berserta beg sandang.

“Mak awak call saya,dia suruh saya temankan awak untuk dua malam katanya.Jadi saya menempah Grab untuk menghantar saya."

Lily hanya meng<o> kan sahaja.

“Tetapi saya ada nampak seseorang lah seperti nak memecah masuk rumah awak,nasib saya halang tadi." Ujarnya perlahan.

Alangkah terkejutnya Lily mendengar itu.Dia pun berkata,“Nasib awak halang tadi tidak habis lah rumah saya,thanks Husna,ni yang saya sayang ni." Ujarnya sambil memeluk Husna.

Husna hanya tersenyum.

“Mari lah pergi dapur dulu,awak letak situ beg." Ajaknya sambil menarik tangan Husna untuk mengikutinya.

  Sesampai sahaja di dapur Husna terlopong melihat keindahan dapur Lily.Sangat tersusun rapi walaupun tiada pembantu rumah.

“Dah dah lah tu buka mulut tutup mulut tu nanti lalat masuk baru tahu." Ujarnya sambil ketawa kecil melihat Husna yang terkaku di tempatnya sendiri.

“Ha Lily,awak nak masak apa ni,mana tahu saya boleh tolong banyak." Ujar Husna ingin menghulurkan bantuan untuk membantu Lily.

“Hmmm marilah kita masak simple je malam ni,macam goreng telur je ke atau masak Maggie ke ikut awak lah saya ok je." Ujarnya memberi cadangan.

“Aip aip aip Lily,awak ni tak elok lah makan Maggie.Tak baik untuk kesihatan awak tu ha,apa kata kita masakkan sayur rebus,cabai tumbuk dan telur dadar letak kicap,sedap tu.Awak patut rasa." Husna memberikan idea kepada Lily dengan bernas.

Lily hanya mengangguk dan Husna terus berfikir.
Dia bangga ada kawan dengan Lily ni,walaupun hidupnya mewah dan banyak harta dia tetap tak sombong dan tak belagak dengan orang biasa bawahnya.Sungguh dia kagum dengan Lily.

Husna tersenyum sendiri sehingga boleh membuatkan Lily hairan dan bertanya.

  “Lama nampak termenung,teringat Hadi ke?" Tanya Lily dengan nada mengusiknya

“Eh tak eh mana de saja je,dah jom masak nasi biar saya yang masak ye." Tawarnya.

“Baik,tu ambil lah sayur kailan ape semua ade lam peti ais awak ambil je anggap ni rumah awak sendiri ye."

Husna hanya mengangguk.

    Usai sahaja memasak mereka segera makan.Mereka makan dengan berselera.Ya lah banyak Husna yang memasak.
Sambil makan Lily membangkitkan isu pasal Rafiq..

“Husna,saya nantikan Rafiq ajak saya menyamar jadi girlfriend dia lah time gi majlis keluarga dia ." Ujarnya kepada Husna yang sedang menikmati nasinya itu.Hailah kawanku lapar sangat nampak.

“Uish ya ka?Jadi awak setuju?"

   Dengan itu dia menceritakan semuanya kepada Husna.Husna tekun mendengar sambil menjamah nasi nya yang tinggal sedikit saja tu.

“Cuba tengok chat saya dengan Rafiq ni." Ujarnya segera menghulurkan telefonnya kepada Husna.

“Ouhh,Jadi awak setuju la?Lily..saya tak nak awak sakit lagi je macam mana awak kena sakiti dengan ex awak tu.Saya sebagai bff awak serius taknak awak sakit hati lagi." Ujar Husna dengan nada yang sayu memandang ke arah Lily.

“Takpe saya saje nak happykan diri."

Dia tersenyum kelat sambil memandang rakannya dan berharap semua baik baik saja yang terjadi ke Lily nanti dan semoga dia bahagia selalu aminnn......

#tobecontinue
.
.
.
.
.

MARI LAH KITA SEMUA SELAWAT KE ATAS NABI MUHAMMAD SAW.

.
.
.
HAI SORRY hambar sedikit hmmm btw tq sudi singgah semoga dipermudahkan urusan aminn.
.
.
.
HAPPY READING 💜

JANGAN LUPA VOTE YA

Continue Reading

You'll Also Like

6.6K 466 6
@BukanCintaSempurna @Wattpads2019 @RomanticGenre @Choco_Lyn @StoryKe10 Apa itu Cinta? Adakah ia perlukan kesempurnaan pada kedua-dua belah pihak atau...
65.2K 6.8K 39
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
100K 4.3K 30
πŸ₯€π’΅π“Žπ’Άπ“ƒ ℛ𝒢𝒻𝒢ℯ𝓁 x π’œπ“π“Žπ’Ά π’¬π’Άπ’Ύπ“ˆπ’Άπ“‡π’ΆπŸ₯€ _ℛℯ𝓁𝒢 π’¦π“Š π’Ÿβ„―π“‡π’Ύπ“‰π’Ά π’Ÿβ„―π“‚π’Ύ ℳℯ𝓁𝒾𝒽𝒢𝓉 β„³π“Š β„¬π’Άπ’½π’Άβ„Šπ’Ύπ’Ά_ Disatukan tanpa kerelaan hati.Itu...
153K 9.9K 54
[The Pattenson Family Finale Series] Hubungan yang dulunya sentiasa baik tanpa salah faham mahupun selingkuhan, kini berubah setelah tiga tahun hubun...