04 | Secret Mama (hold on)

By QuenDarkness

3.4K 615 260

Karya keempat [@Quendarkness][on-going] "Many secret in this story because this story name is Secret Mama."... More

P R O L O G
SECRET MAMA | S A T U
SECRET MAMA | D U A
SECRET MAMA | T I G A
SECRET MAMA | E M P A T
SECRET MAMA | L I M A
SECRET MAMA | E N A M
SECRET MAMA | T U J U H
SECRET MAMA | L A P A N
SECRET MAMA | S E M B I L A N
SECRET MAMA | S E P U L U H
SECRET MAMA | S E B E L A S
SECRET MAMA | D U A B E L A S
SECRET MAMA | E M P A T B E L A S
SECRET MAMA | L I M A B E L A S
SECRET MAMA | E N A M B E L A S
SECRET MAMA | T U J U H B E L A S
SECRET MAMA | L A P A N B E L A S
SECRET MAMA | S E M B I L A N B E L A S
SECRET MAMA | D U A P U L U H
SECRET MAMA | D U A P U L U H S A T U
SECRET MAMA | D U A P U L U H D U A

SECRET MAMA | T I G A B E L A S

107 24 6
By QuenDarkness

SECRET MAMA
[5/6/2005]

FARAH yang sudah siap dimandi itu di letakkan di atas katil miliknya. Aliyah mengikat rambutnya cara pony agar memudahkan kerjanya.

Aliyah? Bagaimana si kecil itu boleh ada di rumah gadis ini? Semuanya kerana dia memenangi taruhan semalam bersama si bapak budak ni.

Irshad pulang dari bersiar-siar bersama Farah di taman.

"Bro, awek mung datang." Irshad menoleh kearah Azyiel yang berada di ruang tamu. Kening di jungkit.

"Dia kat dapur." Farah dihulurkan pada Azyiel sebelum dia berlalu pergi ke dapur.

"Aliyah Nur Farahin! What are you doing here? Tak malu ke datang rumah lelaki?" Soal Irshad, dingin dan bengang.

Aliyah yang sedang menyuci piring di dalam sinki itu menoleh.

"I datang nak ambil Farah. I dapat cuti tiga hari." Mintanya selamba.

"Kau fikir aku akan bagi ke? Kau siapa nak ambil Farah?" Soal Irshad menayangkan wajah jengkel

"Ada nampak macam I kisah ke? I nak Farah!" Irshad mengajuk kata-kata Aliyah seraya melangkah pergi dari dapur itu meninggalkan Aliyah.

"Irshad!" Aliyah mengejar Irshad. Azyiel yang berada di ruang tamu itu hanya memandang kearah Aliyah yang sedang menaiki tangga mengejar langkah besar Irshad.

"Irshad!" Lengan Irshad ditarik kasar. Irshad menoleh sebelum menarik tangannya kembali.

"Bolehlah, I duduk sorang. Nak juga ada kawan. Boleh main dengan Farah." Irshad merengus. Mata memandang sekilas kearah pintu bilik yang sudah lama tidak dibuka kerana kunci sudah hilang. Lantas dia mendapatkan idea.

"Kalau kau dapat buka pintu yang berkunci tanpa menggunakan apa-apa termasuk kunci, aku akan serahkan jagaan Farah dekat kau."

Sengaja Irshad mencabar Aliyah dengan cabaran yang sedikit memerlukan tenaga agak gadis itu tidak dapat jagaaan Farah.

Aliyah senyum sinis. "Apa? Apa? Gimana? Gimana?"

Klak!

Dengan sekali tolakkan, pintu yang tadinya berkunci itu sudah terbuka luas. Aliyah tersenyum sinis manakala Irshad terkaku.

Lantas dia menepuk dahinya sendiri apabila teringatkan bahawa gadis itu seorang polis. Sudah tentu-tentu dia pakar bab-bab begini.

"Okey fine! Ambil Farah dekat Azyiel,"

Pipi Farah dicium bertalu-talu akibat kegeraman. Terkekek-kekek si kecil itu ketawa suka.

"Hmmm! Wanginya anak mama ni!" Farah di dukung dan dibawa turun ke bawah. Telefon bimbit dicapai sebelum dia membuka whatsapp.

Berkerut dahinya membaca mesej Irshad.

_______________________________________

Irshad Bangsat

+Kau tak pergi kem dengan Iman ke wey

You

-tak. Tu lelaki je. Perempuan nanti.

+ok

_______________________________________

Aliyah lantas menutup telefon miliknya tanpa membalas mesej Irshad. Dia kemudian sibuk mengemas rumah manakala Farah bermain dengan mainan miliknya di dalam satu cage.

"Anak mama, jom makan. Hehe," Farah di dukung. Dek kerana anaknya itu tidak mahu di dukung, akhirnya Aliyah yang harus duduk di atas lantai sambil menyuap Farah.

"Macam manalah kalau awak dah besar nanti? Mesti Farah sedih sebab tak kenal mama.."

"Tapi kan, kenapa semua orang cari mama je? Papa? Kenapa dia orang tak cari?" Soal Aliyah sendiri. Farah yang tidak memahami apa-apa hanya mengerdipkan kelopak matanya beberapa kali.

Tiba-tiba Aliyah teringatkan telefon dan pendrive yang dia jumpa di pejabat Irshad. Dia belum buka lagi isi telefon dan pendrive tersebut.

"Farah tunggu kejap ehh," Aliyah berlari laju untuk naik ke atas. Lappy miliknya dicapai bersama telefon lama dan pendrive yang di ambil olehnya ketika di pejabat Irshad beberapa hari lepas.

Pendrive di masukkan ke dalam tempat khas di laptopiliknya. Benda pertama yang keluar ada loading. Sebelum beberapa file ditunjukkan ke dalam screen.

Folder gambar di tekan. Terlalu banyak gambar dan video di dalam folder tersebut. Hampir ke semuanya gambar dan video terlihat seperti sebuah keluarga.

"Jadi ni keluarga dia? Tapi kenapa diary dia tulis mak ayah dia pukul dia?" Soal Aliyah, pelik.

Setelah puas geledah gambar dan video di dalam folder tersebut, dia beralih pula ke folder seterusnya.

Tiada apa-apa yang menarik disetiap folder tersebut sehinggalah folder terakhir.

Maklumat lengkap siri keluarga Tuan Putera.

Aliyah membacanya dengan penuh serius sehingga matanya membulat. Apa yang baru saja dibaca olehnya ini benar-benar mengejutkan dirinya.

Bunyi loceng rumah menghentikan kerjanya. Aliyah menoleh kearah pintu utama sebelum dia menoleh kearah Farah yang masih bermain.

"I know who is your mother." Ujar Aliyah seraya mengangkat Farah dan di bawa ke tetingkap rumahnya sebelum dia mengintai sedikit di sebalik langsir.

Terlihat sebuah kereta sport dan susuk tubuh seorang lelaki sedang membelakangi rumahnya. Dia seakan kenal, tapi siapa ya?

Deringan panjang dari telefon miliknya menghentikan Aliyah dari terus merenung belakang tubuh jejaka itu. Lantas dia mencapai telefon bimbit miliknya dan mengangkat panggilan tersebut.

"Bawa Farah sembunyi," suara dingin Irshad kedengaran di sebalik telefon miliknya sebelum panggilan itu di matikan.

Aliyah mengemas barangan miliknya dan dibawa naik keatas bersama. Pintu biliknya dikunci dari dalam sebelum Farah di letakkan di atas katil manakala segala barangannya di letakkan di meja sisi.

Lantas sang gadis berketinggian 162 CM itu melangkah kearah sebuah almari yang dipenuhi dengan pelbagai senjata sebelum laci terakhir ditarik olehnya. Set alat memanah di ambil.

Kaki di bawa menuju ke bolkoni bilik yang selari dengan pintu utama. Jelas terlihat jejaka tadi sedang mengintip rumahnya. Agak tidak jelas wajah lelaki itu dek kerana cermin mata dan mask yang dipakai oleh lelaki itu.

Bang!

Bang!

Dua das tembakkan kedengaran di kawasan perumahan tersebut sekaligus membuatkan jejaka itu menoleh kearah tembakkan tersebut.

"Dalam dua tembakkan, tak ada satu pun kena?" Soal jejaka yang mengintip rumah Aliyah itu. Aliyah kurang dengar tapi dia seperti dapat mengagak dari segi mulut lelaki itu.

Irshad senyum sinis. Tidak sangka musuhnya sampai ke sini demi mendapatkan Farah. Agak-agak kenapa ya?

"Siapa hantar kau?" Soal Irshas, dingin. Pistol masih di acukan kearah jejaka itu.

"Mati hidup balik pun kau tak akan tahu," jawab lelaki itu sebelum dia memerik jarinya. Beberapa orang anak buahnya keluar dari kereta yang sejak tadi kelihatan normal memparking di situ.

Irshad gelak kuat. Tidak gentar langsung melihat beberapa anak buah musuhnya itu. Semakin lama gelakkannya kedengaran agak sinis dan mengejek.

"Aku malas nak ulang banyak kali, cukup sekali." Irshad ingin melepaskan tembakkan. Anak buah musuhnya yang melihat itu lantas mengacukan pistol kearah Irshad juga ingin melepaskan tembakkan.

BANG!

Zzap!

Serentak bow memanah itu menyucuk ke dalam tangan anak buah musuhnya membuatkan tembakkan yang dilepaskan itu tersasar.

Zzap! Zzap!

Dengan sekali lepaskan, dua bow memanah menyucuk kepala beberapa orang anak buah musuhnya itu.

Aliyah menunduk di bolkoni. Irshad yang melihat anak buahnya leka mencari si pemanah, lantas melepaskan tembakkan ke wajah mereka.

Kaki kiri si ketua memijak but kereta miliknya sebelum memutarkan badannya 360° dan kaki kananynya mengena tepat di wajah Irshad. Irshad jatuh tersungkur sebelum si ketua mengambil kesempatan menendang perut lelaki itu.

Bang!

Aliyah yang sudah bangkit itu tidak sempat melepaskan anak panahnya apabila bahunya ditembak oleh seorang lagi anak buah musuh Irshad.

Lantas Aliyah menekan sebuah butang di tepi dinding di bolkoni miliknya. Sos di hantar. Irshad yang melihat Aliyah itu mengetap rahang.

"Woi!"

Mereka semua menoleh kearah si gerangan yang mencelah itu. Terlihat dua orang jejaka sedang bersandar di sebuah kereta sport sambil memandang kearah mereka. Berjaket hitam dan t shirt putih di dalam. Kaca mata hitam elok menutup wajah mereka.

"Gue tonjok dada loh biar bunyi aiya ya ya i am butterfly!" Aliyah menepuk dahi pasrah melihat Julian yang cuba membuat lawak hambar. Harith disebelah mengeluh.

"Nak bunuh diorang ke?" Soal anak buah lelaki itu.

"Buat macam biasa."

"Biasa? Biasa macam mana tu?" Soal Julian dengan nada seperti di dalam tiktok. Entah untuk kali ke berapa Aliyah harus menepuk dahinya sendiri. Bala, bala.

Irshad bangun secara perlahan-lahan sambil memegang perutnya yang terasa senak akibat ditendang oleh musuhnya itu. Wajah Julian dan Harith dipandang bersama wajah musuhnya bersilih ganti sebelum matanya memandang kearah Aliyah yang sedang mentarget kepala musuhnya itu menggunakan pemanah.

Zzap!

Tepat.

Anak buah musuh Irshad yang tinggal seorang diri itu mula berwajah pucat dek kerana hanya tinggal dirinya seorang saja.

"Kya!" Lelaki itu menoleh.

Pakk!

Rebah tidak sedarkan diri apabila kepalanya ditendang kuat oleh seorang gadis. Kuat sungguh bunyinya sehingga tidak sedarkan diri terus.

Irshad menoleh kearah gadis berambut biru itu. Korea. Gadis itu menoleh kearah Irshad dengan tatapan dingin. Julian menepuk tangannya suka melihat Kangsu yang memberi tendangan padu lelaki itu.

Harith melangkah menghampiri Irshad yang masih terbongkok sakit sebelum dia memapah lelaki itu.

"Berani dia nak culik anak aku?" Soal Kangsu, dingin sambil menendang kepala jejaka yang sudah mati dengan bow tercucuk di kepala.

Irshad berkerut dahi. "Anak kau?"

Automatik suasana berubah sunyi sepi. Irshad terdiam memikirkan.

Farah, anak dia?

Tbc
[1382 words]
[13/4/2023]

Jangan lupa berselawat<3

Continue Reading

You'll Also Like

1.3M 53.5K 77
( 𝓒𝓸𝓶𝓹𝓵𝓮𝓽𝓮 𝓢𝓽𝓸𝓻𝔂 ) ( 𝓑𝓸𝓸𝓴 1 ) 🏅RANKING NO 1 MAFIA ( 20/8/2020 ) 🏅RANKING NO 2 MAFIA ( 28/02/2021) 🏅RANKING NO 2 SAD ( 20/12/2020...
2.4K 166 38
ZAYDEN MIKAEL - Seorang ejen rahsia negara tetapi telah difitnah kerana membunuh kawan baiknya sendiri, Naufal sedangkan dia tidak sengaja.Dia telah...
1.1M 36.1K 34
Warning : kiss scene/ harsh words Warning 2 : cliche ****** "Aku sayang kau Najwa, tapi aku tak boleh cintakan kau lagi." - Adam ****** "Lepaskan say...
365K 25.1K 62
☞︎︎︎ COMPLETED ☜︎︎︎ (Previously known as The Mysterious Girl) "Don't leave me if you already know who I really am" Erlin Diyana.Seorang perempuan yan...