The shy photographer

By Along0125

1.1K 77 45

Sebuah perkahwinan spontan yang mengubah nasib seorang jurugambar yang pemalu. Siapa lagi kalau bukan si Ray... More

Chapter 1

Chapter 2

417 32 19
By Along0125

Hari yang di tunggu tunggu oleh Harnia telah tiba. Dia sangat happy akhirnya dia akan berkahwin dengan lelaki yang 5 tahun dia kenali. Segala persiapan telah dilakukan dan boleh dikatakan 100% memenuhi kriteria yang dimintanya. Susunan deco dan tema pada hari ini adalah idaman Harnia, bapanya hanya menunaikan kehendak anak perempuan nya yang satu satunya itu. Dia sanggup melakukan apa sahaja untuk membahagiakan Harnia.

Kelihatan ramai jemputan yang hadir, namun di awal pagi ini kebanyakkannya adalah sedara mara terdekat. Harnia masih di dalam bilik sedang bersiap untuk majlis akad nikahnya.

Harnia pov

Sampai sekarang masalahnya dia tak reply chat aku. Mana pulak laa si Raykal ni. Call je la.

"Number you had dial is not in service"

Ish pompuan ni pon sibuk menjawab. Raykal please laaa jawab. Mana you pergi ni .

Tok tok tok

"Yer siapa" soalku.

"Abang ni Nia, bukak la pintu", abangku menjawab.

"Kejap", balasku.

Muka abang dah cuak semacam, dia menarik tangan ku dan menyuruhku duduk di katil.

"Family Raykal bagitahu yang Raykal hilang", dengar je perkara tu, jantung aku terus berdegup laju. Kenapa baru harini.

"Abang nak bagitahu papa, Nia calm down okay, jangan buat apa ii yang boleh malukan Nia, malukan family kita okay," pesan abang ku.

Aku sememangnya dah terkaku, tak tahu nak merespond apa lagi. Hal hal sedemikian antara benda yang aku sendiri tak anggap berlaku. Kenapa Raykal buat aku mcm ni. Apa salah aku. Kenapa dia tinggalkan aku mcm ni je. Baru je seminggu yang lepas dia janji yang habis sahaja majlis perkahwinan aku dgn dia, dia akan bawa aku pergi bercuti.

"Mana kau Raykal, mana kau ! Mana janji-janji kau dekat aku", sambil menghapuskan air mata yang sudah mengalir.

Aku melihat kelibat kakak iparku, abang dan juga daddy. Mereka bertiga masuk dan terus menutup pintu bilikku.

Dato Harith pov

"Perbuatan Raykal ni merupakan satu penghinaan buat keluarga kita, daddy takkan maafkan dia." aku sangat marah akan perkara ini.

"Tapi daddy, mcm mana kita nak bagitahu semua tetamu yang majlis ni xdapat di teruskan," kata anak lelaki ku Harriz.

"Daddy xkesah, carilah sesiapa pon yang boleh dikahwinkan dgn Nia. Daddy akan bagi apa sahaja yang dia minta, Harriz siapkan kontrak 1 tahun perkahwinan ni." arahku kepada Harriz.

"Ta tapi Daddy," ketar suara Harriz nak menjawab.

"Xde tapi tapi, daddy dah buat keputusan, Nia perlu kahwin jugak harini. Muktamad," aku terus keluar untuk mendapatkan siapa yang akan aku jadikan penyelamat majlis perkahwinan ini.

Harriz pov

Aku tahu adik aku cukup tersakiti saat ini, ditinggalkan oleh seseorang yang dia sayang dan dipaksa kahwin dengan entah siapa.

Aku pergi ke arah adikku dan memeluknya bersama isteriku.

"Sabar ya Nia, abang janji yang abang akan jaga Nia. Cuma sekarang ni abang harap sangat Nia ikut sahaja kehendak Daddy." rayu ku perlahan supaya adikku tenang.

"Nia cakap dgn abang apa syarat yang Nia nak letakkan dalam kontrak ni." aku bertanya agar Nia tahu soal apa yang dia mahu selepas perkahwinan aturan ini.

Aku melihat adikku mengesat air matanya dan mula menaip apa yang dia mahukan. Nampaknya adik aku sangat matang dalam setiap hal. Layak dgn gelaran peguam yang dipegangnya. Dia sememangnya seorang yang sangat kuat. Abang yakin adik akan dapat kebahagiaan yang sebenarnya suatu hari nanti. Aku terus mengucup dahi adikku.

"Pergilah dandan balik make up semua tu, abang turun dulu," aku berlalu pergi meninggalkan adik dan isteriku di dalam bilik.

Hal ini hnya kami sekeluarga yang tahu dan juga keluarga Raykal. Saudara mara kami juga belum kenal dengan rupa paras Raykal. Namun mereka hanya mengetahui bahawa siapa keluarga Raykal.

.
.
.
.
.

Manakala, sementara di bawah Tan Sri Razman sedang berbalah dgn Ray. Melihat kejadian itu, Dato Harith mendekati mereka.

"Sudah la papa, Im not your daughter anymore since you already married with her," Ray menunding jari ke arah Nathalia yang merupakan bini baru bapanya.

"Shaa kasihankan lah papa, abang kamu lari pada hari perkahwinan dia dan kamu nak buang papa dari hidup kamu ? Papa nak anak anak papa sahaja," rayu Tan Sri Razman namun langsung tidak mendapat belas kasihan Ray.

"Shaa dah lama mati pa, sekarang depan papa ni Ray ! And for your information, Ray dah boleh hidup sendiri tanpa harta papa. Mungkin abang lari pon sebab malas nak hadap papa," kata Ray dengan penuh amarah.

"Apa yang berlaku ni," soal Dato Harith.

"Razman, pasal anak kau tu aku bincng lain hari. Aku nak langsungkan jugak majlis perkahwinan ni." kata Dato Harith.

"Macam mana Harith ? Raykal tu langsung xdapat dihubungi." balas Tan Sri Razman.

"Saya minta diri, ada kerja." pinta Ray.

"Kejap, kamu ni jurugambar haritukan," soal Dato Harith.

"Ya saya," balas Ray.

"Kejap, kejap Shaa sorry Ray jadi jurugambar ? Papa xtahu apa apa pon ?" soal Tan Sri Razman.

"Penting ke untuk papa tahu, yang penting sekarang tu isteri baru papa," Ray juih mulut ke arah Nathalia.

"Kamu anak Tan Sri Razman?" pelik Dato Harith disitu.

"Inilah anak perempuan aku selain Raykal." jelas Tan Sri Razman.

"Maaf ganggu semua, daddy dah jumpa pengganti Raykal ?" Harriz masuk menyelit antara mereka bertiga.

"Dah ada, ni Raisha anak Tan Sri Razman," tanpa ada rasa bersalah Dato Harith membuat pernyataan itu.

"Harith kau dah gila ke, anak aku ni perempuan la," marah Razman.

"Maafkan aku Razman, sekurangnya ni je cara kau nak tolong aku selepas apa yang Raykal buat dkat keluarga aku," pinta Dato Harith.

"Raisha, uncle nak minta maaf tapi tolong lah kalini sahaja uncle minta Raisha bantu uncle. Uncle dah cukup malu sekarang dengan perbuatan abang kamu. Kahwin dengan anak uncle." Harith rayu kepada Ray dan muka Ray sumpah minta penyepak. Dengan riak wajah yang kosong dan blur nya.

"Saya perempuan uncle, mana boleh buat semua ni." balas Ray.

"Aku guna sahaja nama abang kamu, dan hubungan kamu dengan anak uncle hanya setahun. Selepas itu, kamu bebas. Uncle takkan ganggu kamu." jawab Dato Harith.

"Harriz, bawakan blazer hitam untuk dia." arah Dato Harith kepada Harriz.

"Papa minta maaf Ray," Tan Sri Razman berkata dan terus berlalu pergi.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Acara yang dinanti nantikan oleh semua telah tiba. Majlis akad nikah antara Raykal dan Harnia sedang berlansung. Harnia masih menahan sebak dengan semua moment yang tgh berjalan ini. Bukan ini yang dia mahukan tapi demi menjaga nama baik keluarga dia turuti.

"Aku terima nikahnya, Intan Harnia Binti Harith dgn mas kahwin seutas rantai emas tunai." Ray melafazkan dengan satu kali sahaja. Bal yang merakam detik penting itu turut menitiskan air mata.

Ray pada ketika ini masih tenang walaupun hatinya berat untuk terima semua ini. Selesai majlis sanding dan malam pun tiba, Ray minta izin untuk pulang namun Harith melarang dan meminta Ray untuk kekal dirumahnya memandangkan ada beberapa ahli keluarga yang masih menginap di rumahnya.

Ray akur dan bergerak ke bilik Harnia selepas ditunjuk oleh Harriz.

Harnia piv

Pintu bilik ku dibuka dari luar. Aku masih belum menukar apa apa kerana malas. Dan otak aku masih berpikir mcm mana aku perlu hadap lelaki yang dihadapan aku ini. Dia seseorang yang aku tidak kenali dan dia menggunakan nama Raykal. Adakah perkahwinan kami sah, dan adilkah untuk aku semua ini.

Apa yang boleh aku describe pasal lelaki ini adalah, dia hensem, ada rupa tapi badannya sedikit kecil berbanding Raykal. Namun nampak sado jugak dgn blazer abang yang dia pakai. Muka dia agak jambu dan yes suara dia husky sangat. Okay itu sahja. Dan sekarang apa benda ni.

"Nia, ni Ray. Untuk pengetahuan Nia, Ray adalah perempuan." terrapat tengah kening aku mendengar apa yang abang beritahu.

"Ray, nanti abang pinjamkan tshirts abang dkat Ray. Mandi la dulu korang berdua, nanti makan malam sesama. Dan abang nak minta korang berdua berlakon mesra di hadapan keluarga besar kita. Boleh kan ?" Macam mana nak berlakon 😪 tadi pon dah banyak berlakon. Penat la hidup.

Abang aku terus keluar, dan sudah apa aku nak buat. Dia pon xhabis ii dgn phone and what should i call her. Pompuan rupanya tapi elok je. Lantak lah yang aku tahu aku selamat. Beriya je buat syarat tadi . Tunggu kau Raykal, aku jumpa ko, aku bunuh ko.

"Erm, nak towel boleh," dia minta towel macam minta duit, sangat sopan. 😭

"Eh kejap, saya ambikkan," aku terus turun dari katil dan ke wardrobe utk ambikkan suamiku towel.

"Nah," aku sua towel tu sambil dia mengeluarkan baju dari seluar. She's quite masculine 🥵.

Sementara tunggu dia mandi, abang hantar baju dan minta aku untuk sabar. Yer tgh bersabar dah ni, kahwin pulak dengan perempuan, nasiblah kawan kawan aku tak pernah tengok muka Raykal, jadi mereka xtahu siapa Ray or Raykal. Aduh macam mana nak bukak benda ni, tak sampai. Dalam aku dok cuba nak buka zip belakang ni, Ray pon keluar dgn towel di pinggang dan singlet. Elok juga mamat tiruan ni.

"Abang awak ada bagi baju ?" soal dia soft sangat.

"Ada ni, awak pakai la dulu saya nak mandi nanti kita turun sama sama ya," kata aku denga. lembut sangat.

Aku terus berjalan ke bilik air dan dia panggil aku

"Awak nak saya tolong ?" soalnya.

"Huh ? Tolong apa," xkan dah start nak gatal ada jugak aku sebat dengan towel ni.

"Tu zip awak boleh buka sendiri ke" omg jahatnya aku. Dia nak tolong je kenapalah aku pk bukan bukan.

Dah la Harnia, mandi lah kau. Actually kau tgh sedih dan marah tu, jangan ubah vibe lagi. Satu hari yang menyeksakan dan begitu juga menyusul setahun aku dengan perkahwinan paksa and penuh pura pura.

Continue Reading

You'll Also Like

152K 22.4K 105
Translation novel Unicode only Zawgyi users များ page α€™α€Ύα€¬α€–α€α€Ία€œα€­α€―α€·α€›α€•α€«α€α€šα€Ία€›α€Ύα€„α€Ί
113K 293 25
here are some of my horny thoughts as a trans man with a pussy. snap if you wanna sext ;)
5.3M 46.3K 57
Welcome to The Wattpad HQ Community Happenings story! We are so glad you're part of our global community. This is the place for readers and writers...
66K 3.7K 79
When shrivi goes home after a long time. Who doesn't have her parents' love and family's love for some reason. She had support from her grandmother...