That Smile | BL | Melayu

RottenBoii

106K 5.2K 534

Menceritakan kisah Harris, si ulat buku yang dingin.. dan Khairul, si budak popular yang annoying nak mampus... Еще

ℂℍ.𝟙
ℂℍ.𝟚
ℂℍ.𝟛
ℂℍ.𝟜
ℂℍ.𝟝
ℂℍ.𝟞
ℂℍ.𝟟
ℂℍ.𝟠
ℂ𝕙.𝟡
ℂ𝕙.𝟙𝟘
ℂ𝕙.𝟙𝟙
ℂ𝕙.𝟙𝟚
ℂ𝕙.𝟙𝟛
ℂ𝕙.𝟙𝟜
ℂℍ.𝟙𝟝
ℂℍ.𝟙𝟞
ℂ𝕙.𝟙𝟟
ℂ𝕙.𝟙𝟠
ℂ𝕙.𝟙𝟡
ℂ𝕙.𝟚𝟘
ℂ𝕙.𝟚𝟙
ℂ𝕙.𝟚𝟚
ℂ𝕙.𝟚𝟜
ℂ𝕙.𝟚𝟝
ℂ𝕙.𝟚𝟞
ℂ𝕙.𝟚𝟟
ℂ𝕙.𝟚𝟠
ℂ𝕙.𝟚𝟡
ℂ𝕙.𝟛𝟘
ℂ𝕙.𝟛𝟙
ℂ𝕙.𝟛𝟚

ℂ𝕙.𝟚𝟛

2.1K 113 10
RottenBoii

Where is he? It's not that weird boy again, is it?” Soal Dato' Hariffin dengan curiga. Puan Natalia tergelak kecil.

“Bukan dia lah, pa.. dia kawan baru Irul.. yang Irul selalu ceritakan tu?” balas Puan Natalia, Dato' Hariffin mengerutkan dahinya. Puan Natalia hanya mampu mengeluh kecil dengan karena suaminya yang selalu melupakan nama rakan-rakan Khai.

“Pa! Welcome home.. pa dah habis kerja ke?” soal Khai yang baru saja menuruni tangga. Dato' Hariffin hanya membalas dengan senyuman kecil sahaja sebelum menggelengkan kepalanya.

Unfortunely, I can't stay for long. Selepas makan petang, pa terpaksa keluar untuk uruskan sesuatu” ujar Dato' Hariffin, Khai hanya mengangkukkan kepalanya. Tapi dalam hatinya berasa agak sedih.

“Haa, Irul? Kawan kamu mana?” soal Puan Natalia, sambil terjenguk-jenguk ke belakang Khai.

“Ah, dia ada kat bilik ma.. kejap lagi turun lah tu”

Sehabis saja Khai berkata begitu, pintu bilik Khai pun terbuka, dan terpampanglah(?) Harris yang baru saja keluar dari bilik itu. Harris menjadi kaku sebentar setelah melihat Puan Natalia dan Khai sedang melihat ke arahnya.

“Haa, panjang umur—”

Don't"

Khai terdiam sambil tergelak kekok,
Haihh masa macam ni lah Ris tak boleh jaga mulut.....

Harris pun perlahan-lahan menuruni tangga itu sambil memandang sekilas ke arah figura yang masih tidak memandang ke arahnya, walhal seperti tidak tertarik langsung untuk melihat ke arahnya.

Sesampai saja dia ke lantai bawah, Khai dengan segera menarik lengan Harris lalu membawanya mendekati kedua ibu bapanya Khai.

“Pa, perkenalkan.. ini Harris, kawan Irul yang Irul maksudkan tu..” terang Khai, sambil memperkenalkan Harris ke bapanya.

“Berapa lama dah berkawan dengan Irul?” soal Dato' Hariffin secara tiba-tiba, masih lagi tidak memandang ke arah Harris. Tangan lelaki tua itu sibuk menekan telefon pintarnya seperti tidak tertarik langsung ke arah Harris.

“I don't even know, I didn't count the days.. and personally, I don't care” balas Harris.

Jawapan Harris membuatkan Dato' Hariffin menghentikan pergerakkan. Mata Khai terbeliak apabila mendengar balasan Harris. Puan Natalia pula hanya tersenyum kecil, bertambah tertarik dia dengan anak muda itu.

“Ris! Kenapa cakap camtuuu” bisik Khai dengan panik. Harris hanya menjeling sekilas ke arah Khai.

“Ada salah ke dengan perkataan aku?” soal Harris dengan nada datar.

Khai hanya mampu melepaskan keluhan kecil. Harris pula sibuk memerhati lelaki tua itu, ingin melihat reaksi daripada beliau.

Why are you friends with my son?” soal Dato' Hariffin lagi, masih berkeras untuk tidak melihat ke Harris.

It's not my choice, he forced me into this friendship

Makin terbeliak lah mata Khai, tapi kali ini.. Khai hanya berdiam diri. Memang tak boleh dinafikan, memang Khai yang paksa Harris untuk menerima 'friendship' nya secara paksa.

Dato' Hariffin melepaskan dengusan kecil, membuatkan Khai berasa agak panik.

What makes you think you are worthy, to be his friends,hm? I mean, look at you and your attitude... The language you uses are very inappropriate—

Says someone who doesn't even dare to look at people in the eyes while talking” celah Harris sambil berpeluk tubuh. Khai hampir saja pitam mendengar jawapan Harris, begitu juga dengan Puan Natalia. Dato' Hariffin tergelak sendiri, perasaan amarah mula membuak-buak dalam dirinya. Sebelum sempat dia ingin membalas Harris, telefon pintar miliknya berdering.

Now, if you may excuse me.. I'm leaving” ujar Harris sebelum memutarkan badannya ke arah pintu utama mansion itu, Khai terus bergegas mendapatkan bahu Harris untuk menghentikannya.

“Ris!”

“Ssh shh shh, I did my part.. as I promised. Now, mov—”

Harris, bukan? What's your full name?” soal Dato' Hariffin, yang kini berdiri tegak sambil memandang tepat ke arah Harris yang kini membelakanginya.

Harris sempat mendiamkan diri sebelum berkata, “That's none of your business

Selesai saja berkata begitu, Harris pun meluru keluar. Baru saja Khai ingin melangkah mengikuti Harris, Dato' Hariffin mencelah.

“Irul, jangan.. orang macam tu tak layak di jadikan rakan.. buang saja lelaki itu dari hidup Irul... I could only tolerate one dumb friend of yours..” ujar Dato' Hariffin sebelum mengangkat telefon pintarnya yang sejak tadi berdering. Khai hanya mampu berdiam diri mendengar arahan bapanya.

“...Baiklah, pa”

***

Beberapa minggu telah pun berlalu dan selama itulah Khai berusaha untuk menjauhi Harris. Harris masih lagi mempunyai kelakuan yang sama, tapi Khai yang dulunya asyik berkepit dengan Harris, sudah tidak lagi melawat Harris ke dalam kelasnya.

Perkara ini membuatkan Adam berasa curiga, apa yang telah berlaku semasa Harris bertemu dengan bapa Khai? Sebab itu ke Khai mula mengelak daripada Harris? Apa yang Harris telah lakukan sebenarnya? Adakah persahabatan mereka berhenti di situ saja?

Sedang asyik termenung memikirkan tentang sahabatnya itu, Adam sudah tidak perasan akan Cikgu Azmie yang kini sedang berdiri di sebelahnya.

“Adam...”

“Adam...?”

“Adam!”

“Hishhhh, apa ni jerit-jerit nama o— eh... C-Cikgu.... Hai..”

Cikgu Azmie tersenyum penuh makna sebelum mengarahkan Adam untuk keluar daripada kelas itu sambil berdiri tegak dan mengarahkan mukanya ke mata hari.

Haihh.. macam mana lah aku nak putih kalau macam ni kejadiannya...

Sedang dia sibuk mengkhayal lagi, sesosok tubuh sudah berdiri ke sebelahnya, sambil tersenyum kecil.

“Adam, eh?”

Adam dengan segera menoleh ke arah sumber suara itu,

“Ohh, Yusrizan.. buat apa kat sini, doh?”

“Saja, jalan-jalan.. kau ni? Buat hal lagi eh dengan Cikgu Azmie?” usik Yusrizan. Adam merengek sambil mengangkukkan kepalanya.

“alololo cian Dam dam ni ye... Kena buli dengan cikgu eh??” usik Yusrizan lagi sambil mencubit-cubit pipi Adam membuatkan Adam berasa rimas.

“Gelilah bab—”

“Woi”

Yusrizan dan Adam dengan serentak menoleh ke arah suara itu. Rafael meluru ke arah Yusrizan dan dengan segera melepaskan genggaman Yusrizan daripada Adam dan menolaknya jauh.

“Buat apa lagi kat sini? Blah ke kelas kau”

Yusrizan tersengih kecil sebelum mengangkukkan kepalanya. “Rileks bro.. bukannya aku nak terkam dia pun..”

“Apa kecoh-kecoh ni?” soal cikgu Azmie, Adam hanya mampu mendiamkan diri.

“Cikgu, boleh saya pinjam Adam kejap? Ada hal penting” ujar Rafael, tangannya sudah siap menggenggam lengan Adam. Cikgu Azmie hanya mengangkukkan kepalanya walaupun agak ragu-ragu untuk melepaskan Adam.

Dengan segera, Rafael membawa Adam pergi dari kelas itu. Pandangan daripada pelajar lain tidak dihiraukan olehnya.

Adam yang sudah biasa dengan tindakan Rafael hanya mampu menurut saja. Ada baiknya juga dia ikut dengan Rafael, dapat lari daripada hukuman Cikgu Azmie.

Tiba saja di bilik ICT, Rafael menarik Adam masuk dengannya sebelum mengunci bilik itu.

“Bilik ICT ni bilik yang jarang digunakan oleh pelajar sebab komputernya yang sudah rosak, jadi bilik ni tempat pengawas selalu buat meeting..” ujar Rafael apabila melihat gelagat Adam yang seperti tercengang-cengang.

“Aku tak tanya pun”

“Tapi kau pelik jugak kan”

Rafael melonggarkan tali lehernya sebelum meluru ke arah Adam yang masih lagi menganalisis bilik itu.

Tanpa Adam sedari, Rafael sudah berada di belakangnya. Rafael dengan segera memeluk Adam dari belakang, membuatkan Adam berasa agak kekok dengan posisi diorang.

“Wei, Ra— k-kejap lah woi.. tak selesalah” rengek Adam.

“Peduli apa aku” bisik Rafael, sambil mengeratkan lagi pelukannya.

Perasaan janggal tadi perlahan-lahan berubah menjadi perasaan malu. Semakin memberontak lah Adam dibuatnya.

“Weh sumpah tak selesa wei, lepaslah—”

“Jangan layan orang lain selain aku boleh tak?”

“Apa benda kau ca—.....HAH?”


TO BE CONTINUE
━━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━━

ʀᴇʟᴀᴛɪᴏɴsʜɪᴘ ᴋʜᴀɪ ᴅᴀɴ ʜᴀʀʀɪs ᴛɢʜ ᴛᴇɢᴀɴɢ sᴇᴋᴀʀᴀɴɢ, sᴏ.. ᴀᴋᴜ ғᴏᴋᴜs ᴋᴀᴛ ᴅᴜᴀ ᴇᴋᴏʀ ɴɪ ᴅᴜʟᴜ ʟᴀ 😂 ʟᴀᴍᴀ sᴀɴɢᴀᴛ ᴛᴀᴋ ᴅᴀᴘᴀᴛ sᴄʀᴇᴇɴ ᴛɪᴍᴇ.. ᴏᴋ ᴛᴜ ᴊᴇ, ᴊɢɴ ʟᴜᴘᴀ ᴠᴏᴛᴇ ᴅɴ ᴋᴏᴍᴇɴ.. ʙʏᴇᴇᴇᴇ

Продолжить чтение

Вам также понравится

Dahaga - Ustazah Nur Zaleena abang khai

Любовные романы

47.6K 695 12
Mengisahkan hidup seorang isteri yang belum mempunyai cahayamata. Sering diabaikan suami disebabkan terlalu sibuk berkerja..demi mencari kemewahan hi...
1.4M 53K 62
Status : Complete Noah Iskandar x Sufi Nur Humaira [Karya kedua dari snowdreamm] Impian Noah Iskandar untuk membina mahligai bersama tunang tersayan...
928K 30.1K 62
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...
RAHSIA HATI KITA nrecha

Любовные романы

50.3K 5.8K 19
RAAIF MATEEN | RAIHANA MIKAILA Peluang tak pernah wujud untuk manusia sejelek dia. Peluang tak pernah hadir untuk manusia yang tak sempurna seperti d...