Husna love's ♡︎

By miccyunn

2.8K 230 35

husna lovestory ? Bermula hanya sekadar senior lalu menjadi seseorang yang akan menemani hingga akhir hayat... More

PROLOG 💛
CAST 🌼
BAB 1 🌼
BAB 2 💛
BAB 3 🌼
BAB 4 💛
BAB 5 🌼
BAB 6 💛
BAB 7 🌼
BAB 8 💛
Bab 9 🌼
BAB 10 💛
BAB 11 💛
Album <3 ♡
BAB 12 🌼
BAB 13 💛
BAB 14 🌼
BAB 15 💛
BAB 16 🌼
BAB 18 🌼
ALBUM 2 <3
BAB 19 💛
BAB 20 🌼
BAB 21 💛
BAB 22 🌼
BAB 23 💛
BAB 24 🌼
BAB 25 💛
BAB 26 🌼
BAB 27 💛
BAB 28 🌼
BAB 29 💛
BAB 30 🌼
BAB 31 💛
BAB 32 🌼
BAB 33 💛
BAB 34 🌼
BAB 35 💛
BAB 36 🌼
BAB 37 💛
BAB 38 🌼
BAB 39 💛
40 - end

BAB 17 💛

50 4 0
By miccyunn

   Husna membuka pintu bilik kakaknya Maisarah dan selamba masuk , kelihatan Kakaknya sedang meniarap sambil menaip sesuatu di komputer ribanya .

  " woi mai " panggil Husna dan turut berbaring di sebelah Maisarah . Maisarah berhenti menaip seketika lalu memandang adiknya  .

" nak apa ? " tanya nya pada Husna .

" aku nak mintak pendapat kau lah , hope kau sudi bagi pendapat pada aku ni " jawab nya dan bangun duduk bersila .

  " apa kau akan buat kalau kau tahu , crush kawan kau suka siapa ? , aku tanakla dia broken bila dapat tahu siapa yang crush dia suka " tanya Husna berharap kekeliruan dia ni dapat diselesaikan penat fikir tau .

" better kau bagitahu la daripada dia terus bahagia dalam kepalsuan tu " cadang Maisarah membuatkan Husna tidak setuju . " ish tanakla , masalahnya orang yang crush kawan aku suka tu kitaorang kenal ! " kata Husna lagi membuatkan Maisarah malas Dan mengabaikan Husna .

" suka hati engkau la , asalkan kau bahagia " kata Maisarah . Husna pula berbaring semula dan menghidupkan telefon bimbitnya miliknya .

   " aku chaw dulu , nak pergi kacau Afif kejap HAHAHAH " kata Husna dan keluar dari bilik Maisarah dan ke ruang tamu untuk mencari Afif .

  " afiffff saaayangg " panggil Husna meleret pada Afif yang ralit menonton televisyen yang memaparkan cerita ejen ali . " mende kau kak , aku tangkap gambar kasi kat bang hekal baru kau tahu" Kata Afif apabila Husna telah melabuhkan punggung di sebelah nya .

  " tak payah la aku boleh kasi sendiri gambar aku kat dia " jawab Husna selamba dan memandang Afif yang ralit menonton ejen ali haih .

  " ouh ya , rayyan beritahu dia dengar classmate lelaki kau kata , Zira suka Aydan " beritahu Afif pada Husna yang berada di sebelahnya itu .

   " jahanam punya lelaki dia bercakap hal tu dekat public , bayangkan orang lain dengar mesti diorang hebohkan " Husna memukul Afif menggunakan bantal kusyen melepaskan rasa geram pada classmates  lelaki nya .

" siotla tak payah la pukul aku " marah Afif dan menjauhi kakaknya itu , tak pasal pasal kena pukul lagi naya baik kita jauhkan diri terus .

  " oh ya , yang cakap tu Afieq namanya dia kata dia kena reject  dengan zira " beritahu Afif lagi , Husna mendengar belum sempat dia ingin bercakap Afif menyambung lagi ,

   " rayyan kan dia tanya la aku , siapa zira tu pastu aku beritahu la kakak pengawas kawan kau , pastu terus dia murung weh , aku syak dia suka Zira jugakla " beritahu Afif yang sudah menghiraukan cerita ejen ali di tv .

   " aku nak shipkan zira dengan rayyan la " kata Husna dan disokong oleh Afif .

************

     Husna telah masuk ke biliknya setelah puas berbual dengan Afif , dia mencapai telefonnya dan membuka group whatssap ' gegurls 💐 ' .

   Untuk bertanyakan pasal lusa , kawan dia nak pergi ke tak ke sekolah untuk gotong royong , Afif Kata dia  nak pergi jadi kita tanyala bestfriend kita pula .

   Gegurls 💐

yow guys , lusa nak pergi sch tak ?

- zira
Nak la , dapat usya Aydan >_<
- Adilla
Waalaikumussalam , ofcoz la pergi !
- syahirah
HAHAH setepek kena , btw @aralyn pergi tak ?

lyn kata dia tanak pergi la

- Aralyn
yup aku malas , nak tido kat rumah je
- Zira
Tak syok la gini lyn takdakk

   Setelah dapat jawapannya , Husna letak handphone di tepi dan baring kat katil . baik dia tido .

*********

    " haikal , umi panggil suruh makan " kata Aidil pada adiknya Haikal yang tengah syok push rank di free fire . Haikal memandang dirinya di pintu .

   Apabila melihat Aidil belum pergi lagi , Haikal bangun nampaknya dia perlu tinggalkan game nya , mungkin ada sesuatu yang umi nya mahu beritahu .

  Haikal menarik kerusi dan duduk di sebelah abang keduanya yang menguis nasi seperti tiada selera mahu makan . " kenapa family dini nak datang lepas zohor nanti angah ? " tanya abahnya Haikal .

   Baihaqi mengeluh perlahan , " diorang datang nak pulangkan balik cincin tunang , " jawab Baihaqi , mereka yang berada di meja terkedu dengan kata kata Baihaqi . Haikal memandang Baihaqi patutla abangnya itu kerap termenung kebelakangan ni .

   " kenapa ada masalah apa ni , kenapa tak beritahu abah dengan umi ni ? " kata Encik Malik lagi . Haikal dan Aidil terdiam begitu juga dengan isteri Aidil .

  " angah pun tak tahu , bila angah beritahu angah tak mampu nak bagi hantaran macam yang dia minta , dia tiba tiba nak putus " kata Baihaqi yang telah putus asa .

  Haikal hanya diam tidak menyampuk , terkedu juga dengan perangai kekasih abangnya itu .

×××××××××

vote to unlock next chapter 💗

Continue Reading

You'll Also Like

366K 10.3K 33
Selalu nya kerabat tengku ni ada yang friendly,ada yang sombong nak mampus,ada yang riak dan lain-lain.. Tapi bukan jejaka yang bernama Tengku Haikal...
813 58 16
Tengku Idlan Iskandar seorang duda yang terkaya dan mempunyai seorang anak Lelaki yang diberi nama Tengku Dhawy.Selepas kematian Isterinya iaitu, Dai...
6.8M 334K 69
Suami Romantik dan Penyayang? Tak pernah diduga Elleana akan mendapat suami garang dan tegas. Hidupnya yang selama ini tak pernah diatur oleh arwah b...
2K 102 5
Iris Ayuni, pernikahannya hanya mampu bertahan sekejap apabila hubungan gelap sang suami dengan kawan baik sendiri di ketahuinya olehnya. Baru saja m...