MAFIA: SHE'S THE ONE

By mrosella

22K 733 9

*โ€ข.ยธโ™ก ๐’œ๐’ธ๐“‰๐’พ๐‘œ๐“ƒ ๐‘…๐‘œ๐“‚๐’ถ๐“ƒ๐’ธ๐‘’ โ™กยธ.โ€ข* The most unique story of Mafia's. Di mana satu-satunya pewaris bagi... More

๏ผญ๏ผก๏ผฆ๏ผฉ๏ผก๏ผš๏ผณ๏ผจ๏ผฅ๏ผ‡๏ผณ ๏ผด๏ผจ๏ผฅ ๏ผฏ๏ผฎ๏ผฅ
๏ผฐ๏ฝ’๏ฝ๏ฝŒ๏ฝ๏ฝ‡๏ฝ•๏ฝ…
๏ผ’๏ผš๏ผจ๏ฝ‰๏ฝ
๏ผ“๏ผš๏ผง๏ผฐ๏ผณ
๏ผ” ๏ผš๏ผญ๏ฝ๏ฝ“๏ฝ‹
๏ผ•๏ผš๏ผณ๏ฝ…๏ฝ„๏ฝ•๏ฝƒ๏ฝ”๏ฝ‰๏ฝ–๏ฝ…
๏ผ–: ๏ผฅ๏ฝ๏ฝ…๏ฝ’๏ฝ๏ฝŒ๏ฝ„
๏ผ—: ๏ผด๏ฝˆ๏ฝ…๏ผด๏ฝ’๏ฝ•๏ฝ”๏ฝˆ
๏ผ˜๏ผš๏ผด๏ฝ…๏ฝ“๏ฝ”๏ฝ๏ฝ๏ฝ…๏ฝŽ๏ฝ”
๏ผ™ : ๏ผญ๏ฝ๏ฝ’๏ฝ’๏ฝ‰๏ฝ๏ฝ‡๏ฝ…
๏ผ‘๏ผ๏ผš๏ผจ๏ฝ•๏ฝ’๏ฝ”
๏ผ‘๏ผ‘๏ผš๏ผถ๏ฝ‰๏ฝ–๏ฝ‰๏ฝ๏ฝŽ๏ฝŽ๏ฝ
๏ผ‘๏ผ’ ๏ผš ๏ผฎ๏ฝ ๏ผญ๏ฝ…๏ฝ’๏ฝƒ๏ฝ™
๏ผ‘๏ผ“๏ผš๏ผข๏ฝŒ๏ฝ๏ฝ๏ฝ„๏ฝ“๏ฝˆ๏ฝ…๏ฝ„
๏ผ‘๏ผ” ๏ผš ๏ผณ๏ฝ๏ฝƒ๏ฝ’๏ฝ‰๏ฝ†๏ฝ‰๏ฝƒ๏ฝ…
๏ผ‘๏ผ•๏ผš๏ผด๏ฝ’๏ฝ๏ฝ๏ฝ๏ฝ…๏ฝ„
๏ผ‘๏ผ– ๏ผš ๏ผค๏ฝ…๏ฝƒ๏ฝ…๏ฝ‰๏ฝ–๏ฝ…๏ฝ„
๏ผ‘๏ผ— ๏ผš ๏ผณ๏ฝƒ๏ฝ๏ฝ’๏ฝ“
๏ผ‘๏ผ˜ ๏ผš๏ผณ๏ฝ๏ฝ‚๏ฝ…๏ฝ’
๏ผ‘๏ผ™ ๏ผš ๏ผฒ๏ฝ…๏ฝ๏ฝ…๏ฝŽ๏ฝ”๏ฝ๏ฝŽ๏ฝƒ๏ฝ…
๏ผ’๏ผ ๏ผš๏ผด๏ฝˆ๏ฝ…๏ผฐ๏ฝ๏ฝ“๏ฝ”

๏ผ‘๏ผš๏ผฏ๏ฝ–๏ฝ…๏ฝ’๏ฝ“๏ฝ…๏ฝ๏ฝ“

1.5K 72 0
By mrosella

Chapter 1: Overseas

"𝐈𝐭 𝐢𝐬 𝐚𝐝𝐦𝐢𝐫𝐚𝐛𝐥𝐞 𝐟𝐨𝐫 𝐚 𝐦𝐚𝐧 𝐭𝐨 𝐭𝐚𝐤𝐞 𝐡𝐢𝐬 𝐬𝐨𝐧 𝐟𝐢𝐬𝐡𝐢𝐧𝐠, 𝐛𝐮𝐭 𝐭𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐢𝐬 𝐚 𝐬𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐩𝐥𝐚𝐜𝐞 𝐢𝐧 𝐡𝐞𝐚𝐯𝐞𝐧 𝐟𝐨𝐫 𝐭𝐡𝐞 𝐟𝐚𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐰𝐡𝐨 𝐭𝐚𝐤𝐞𝐬 𝐡𝐢𝐬 𝐝𝐚𝐮𝐠𝐡𝐭𝐞𝐫 𝐭𝐨 𝐨𝐯𝐞𝐫𝐬𝐞𝐚𝐬."

══════ ∘◦༒◦∘ ══════

Press button ★ before reading!

AKU baca surat ini berkali-kali. Aku baca ia dalam hati.Tidak boleh nak bayangkan betapa tragisnya kematian ibu dan ayahku. Mereka telah mati angkara ditembak dengan kejam. Aku masih lagi bingung untuk membayangkan semua itu.

Kata Mustafa selaku ayah angkatku itu, ibuku telah mati dalam keadaan yang sangat ngeri. Isi kepalanya terburai habis. Dan ayah pula telah dibakar hidup-hidup. Mayatnya pula dijumpai rentung sehingga tidak dapat memastikan wajah dan rupanya sebenar.

Ke hadapan anakku, Nur Iman.

Mungkin ketika kamu dapat dan baca surat ini, ibu dan ayah telah pergi buat selama-lamanya.

Sebenarnya banyak perkara yang ibu ingin ceritakan kepada kamu. Tapi malangnya, kamu masih seorang bayi ibu yang sangat kecil dan tidak tahu apa-apa. Tak mengapa. Kamu tidak perlu tahu apa-apa kerana dunia ini memang kejam walaupun kita tidak bersalah dalam apa-apa hal.

Ibu cuma mahu kamu teruskan hidup. Jadilah lebih kuat. Jadilah berani. Jangan biarkan sesiapa pun jatuhkan kamu walau kamu itu lemah macam mana sekalipun.Kamu layak untuk mendapatkan kebahagiaan. Maafkan ibu dan ayah.

Ikhlas dari ibumu,
Siti Mariam

Setitik dan dua titik, air mataku jatuh. Hatiku bergetar menahan kesedihan yang tak berkesudahan ini. Rasanya pedih. Rasanya terlalu sakit.

Kalau lah bunuh diri itu tidak berdosa, sudah lama aku lakukannya. Aku ingin sekali bertemu dengan Ibu dan ayahku. Namun apa yang ditinggalkan, cumalah surat ini. Jika ada gambar mereka pun, aku sudah bersyukur sekali. Kerana aku boleh menatap wajah mereka hari-hari dan sebelum tidur.

Seperti kata ibu, layakkah aku mendapat kebahagiaan? Layakkah aku mendapat cinta daripada seseorang? Tidak kisahlah cinta daripada sesiapa sekalipun. Tetapi aku bersyukur kerana ada yang sudi ingin menjagaku sehingga aku membesar menjadi gadis yang berumur 19 tahun.



"ARE you ready for tomorrow? " lamunanku mati. Mak cik Khadeeja memandangku dengan tatapan lembut sambil bertanya. Tapi aku diam kerana tiada jawapan yang sesuai.

Dia adalah ibu saudara kepada Mustafa, selaku ayah angkatku. Keluarga Edric memang sangat menakjubkan. Mereka terkenal dengan sifat yang pemurah dan baik hati walaupun keluarga mereka terjebak dengan dunia hitam yang namanya Mafia.

Ayahnya, diberi nama Abdullah Edric.
Ibunya, diberi nama Asma Edric.
Dan ibu saudaranya pula diberi nama Khadeeja Edric iaitu adik perempuan kepada Asma Edric. Makcik Khadeeja sudah berkahwin tetapi sampai sekarang aku belum pernah melihat suaminya. Misteri sungguh... Dan aku sangat sukakan misteri.

" You know what? It's not your fault if you have to follow him anywhere and everywhere... "

"Maksud makcik?" tanyaku singkat. Jangan hairan kenapa aku berbahasa Melayu. Kata keluarga Edric, Makcik Khadeeja memang pandai berbahasa Melayu. Hal ini kerana bekas suaminya merupakan orang Melayu yang telah berpindah semula ke tanah air.

"Mustafa tak mahu kamu ikut dia ke U.S."
Jawab Khadeeja. Aku pandangnya lama.

"Kenapa?"

"Dia tak mahu bahayakan nyawa kamu, Mayesa." aku menerima huluran tersebut. Air susu panas adalah minuman kegemaranku. Wajib diminum sebelum aku masuk tidur.

Dunia ini memang penuh dengan misteri.


"HOW many times do I have to tell you? She can't go with me! " Abdullah memandang tajam Mustafa. Satu-satunya anak lelaki yang sangat degil dan tidak mahu dengar kata.

Asma pula menjadi pemerhati saja. Dalam lubuk hati, dia sangat setuju akan Mustafa yang ingin melindungi Mayesa daripada dunia Mafia. Tetapi tidak pada suaminya. Abdullah dan Mustafa tidak sependapat tentang Mayesa.

Abdullah ingin memperkenalkan Mayesa kepada dunia Mafia manakala Mustafa tidak mahu kerana nyawa anak angkatnya bakal terancam oleh mafia-mafia yang lain.

"She really need it, Mustafa. You won't understand anything." kata-kata ayahnya seperti meyakinkan tetapi tidak berkesan bagi Mustafa.

"No! You're not understand me, father! She's a girl. Not a boy. She's innocent." Mustafa masih lagi bertegas untuk menghalang Mayesa daripada mengikutinya ke U.S.

"Mafia will teach her how to be strong and fearless. I'll make sure you won't regret it, Mustafa. " Mustafa memandang ayahnya tanpa berkedip. Pandangan tidak suka. Renungan semakin tajam diperlihatkan oleh anak lelakinya sendiri. Abdullah tidak segan-segan untuk membalas tatapan anaknya.

"Don't act like you don't know what the mafia is, father. You know it's too dangerous for her. For Mayesa."

"Mustafa-"

" What I'm tryin to say is, Mafia are not suit for her at all. Besides, people will look down on her because of her looks and races. This world is more cruel than what you think father. " penjelasan tersebut membuatkan Abdullah terdiam seribu bahasa. Asma yang duduk di sebelah suaminya cuba mengusap lengan si suami tercinta.

"Honey, can we just give him some space?
Don't force him like that. He has a point."
kepergian Mustafa dari bilik rehat dipandang oleh Abdullah tanpa berkedip.
Apa yang dimaksudkan anaknya adalah pembunuhan.

Tetapi tidak salah bukan untuk Mayesa bagi mempelajari seni mempertahankan diri? Sekurang-kurangnya Mayesa dapat mempelajari sesuatu yang baru. Sebagai datuk angkat kepada Mayesa, dia terlalu sayang kepada cucu perempuannya itu.

Dan dia tidak suka apabila Mustafa terlalu bersikap protaktif terhadap gadis itu. Ia akan menjadikan gadis itu semakin lemah. Tapi dia tahu bahawa Mayesa juga sangat berminat dalam dunia ini. Dunia Mafia.

Mayesa dan misteri tidak dapat dipisahkan.


AKU memegang gelas susu dengan erat oleh kedua-dua tangan. Sambil berjalan, aku mengamati mereka dari jauh. Terutamanya ayah angkatku yang sepertinya sedang berucap. Jangan tanya kenapa aku dapat masuk ke dalam markas ini. Semuanya kerana pertolongan datuk ku sendiri yang menunjukkan laluan dan memberikan kata kunci.

Beberapa das tembakan dilepaskan olehnya dengan aksi yang tenang. Aku tidak terkejut langsung dengan bunyi ini. Kerana aku sudah alah bisa tegal biasa.

Suit hitamnya kini dicemari darah hanyir akibat tembakan yang dia lepaskan ke arah musuh-musuh. Matanya tajam memerhatikan gerakan yang bakal musuh ambil untuk mendekatinya dan membunuhnya.

Mustafa Edric. Lebih dikenali sebagai ketua Mafia bagi kumpulan 'Vigorous' di Dubai.
Sebuah kumpulan yang sangat terkenal dengan ahli-ahli mafia yang berhati perut dan tidak terlalu kejam.

Melainkan, markas mereka diserang tanpa sebarang sebab untuk diperjelaskan. Vigorous akan menjadi lebih kejam daripada apa yang mereka sangka selagi mereka tidak menyerah kalah daripada menyerang kumpulan ini.

Mungkin aku dikatakan tidak tahu sangat tentang Mafia. Tapi aku sangat sukakan Mafia yang jenis ini. Yang penuh dengan kesabaran dan juga tidak terlalu riak dalam membunuh.

Sebuah Mafia juga ada prinsip mereka masing-masing. Salah satunya ialah...

"I don't kill people if they won't start first..."

"T-Tuan Mustafa!" Amka, penolong setianya berlari menghampiri. Nafas agak tercungap-cungap dengan badannya yang agak berisi dan gempal itu.

"Tuan tak apa-apa ke?"

"I'm fine. Thank you, Amka..." Jawab lelaki itu singkat. Dia lalu menghulurkan pistol kepada penolongnya. Kedua-dua tangan dilap oleh sapu tangan yang putih bersih.

"Mereka sekali lagi menyerang kita tanpa alasan. Memang patut pun dibunuh dengan kejam!" Herdik Amka kepada musuh-musuh yang sudah terbaring ke lantai. Walaupun Amka berbahasa Melayu, Mustafa masih boleh memahaminya.

"Not all are dead I guess,"

"A-apa?!" Amka terkejut. Segera dia menyorok di belakang tubuh lelaki yang tinggi dan tegap itu. Dia mengintai sedikit-sedikit dengan rasa cuak.

Bagaimana kalau mereka yang masih hidup bangun lalu menyerangnya dan membunuhnya? Huh! Tidak bolehlah dia menikmati lagi daging kambing bakar di restoran mewah.

Mustafa tersenyum simpul.

"Whatever happens, there must be a reason." Kata lelaki itu dan mula berjalan. Amka perlahan ekori tuannya dari belakang.

"Prepare flight tickets to the U.S."

"Baik Tuan Mustafa."

"About what happened tonight, you should also keep it a secret from the members of our group."

"Tapi kenapa? Mereka ahli kumpulan kita, Tuan Mustafa." Mustafa memandangnya tajam. "Emm itu... Saya... Baik Tuan..."

Terus tidak jadi Amka untuk membantah.
Dia malah, berlari anak mengekori langkah tuannya.

"Mayesa?" Aku menampilkan senyuman manis kepada Mustafa. Terus aku hampiri mereka berdua dan aku menyalami tangan mereka berdua.

"Mayesa! Wah kamu dah besar lah sekarang." tempelak Amka.

"Dan semakin cantik!" tambahnya lagi.

"Terima kasih, pakcik Amka yang comel." Amka mengelus lembut surai hitamku. Dia juga telah banyak berjasa kepadaku. Kenapa dia berbahasa Melayu?

Semuanya angkara Makcik Khadeeja yang menyuruh Amka mempelajari bahasa Melayu sejak aku bayi. Makcik Khadeeja juga menyarankan agar Amka berbahasa Melayu ketika bercakap dengan Mustafa agar Mustafa boleh memahami kata-kata ku walaupun dia tidak boleh berbahasa Melayu.

Setelah Amka beredar, kini tinggallah aku bersama dengan Mustafa.

"Why you come here, Mayesa?" pandanganku yang tadi fokus kepada musuh-musuh mati penuh dengan darah, kini beralih menatapnya.

"I just wanna come to see you, father." ujar aku manja sekali.

"For what, hm? Is there important thing you want to talk to me, sweetheart?" pipi tembabku diusap lembut oleh tangannya yang besar dan hangat. Mukaku berkerut-kerut menahan ketakutan dalam diri.

Kelamahanku adalah tidak berupaya untuk berterus terang dan juga jujur. Aku selalu takut apabila dimarahi oleh Mustafa tapi sebenarnya dia tidak marah pun. Aku memang seorang yang overrated.

"I wanted to follow you to the U.S." Mustafa terkejut.

"Reason?" Dia masih menyoal dalam ketenangan.

"Mayesa tak nak berpisah dengan ayah. Dan Mayesa juga nak mengenali dunia Mafia." suara aku dengan berani tapi masih dalam ketakutan.

"Listen to me, sweetheart..." Mustafa mencium dahiku. Lama sekali.

"There is no love story in Mafia's world. It's not the same as Mafia movies that you watched nowadays."

"But I'm not watch it. I'm just read it, father. It's really romantic and I wanted to feel how's the love in Mafia's world even though it's full of cruelness, fearfulness and ruthless."
Mustafa tergamam mendengar penjelasan Mayesa yang sepertinya ada point itu.

"You read it? From where?" tanya Mustafa ingin tahu.

"Wattpad. Hehehe..."

Sejak Mayesa meningkat remaja, Mustafa tidak pernah nampak pun Mayesa membaca 'wattpad' yang Mayesa maksudkan.Aku tergelak kecil. Mesti dia ingin tahu apa itu Wattpad.

"Is that a book? Or Novel?" wajahku menunduk dalam senyumanku yang paling manis. Aku tergeleng-geleng kecil.

"Stay innocent, father." sebelah mataku dikedipkan. Lalu aku memaut erat lengannya dengan tanganku.

"My daughter is getting more mature and very naughty. Interesting ..." Mustafa merangkul bahuku. Ciuman singkat hinggap di pipi gebuku yang berkulit sawo matang. Aku menyandarkan kepalaku pada bahunya. Kami berdua berjalan keluar daripada Markas bawah tanah.


"NOW you can open your eyes."

Mataku perlahan-lahan terbuka sejurus dengan permintaan Mustafa. Alangkah terkejutnya apabila sesuatu yang ditunjukkan oleh Mustafa itu adalah sebuah tiket penerbangan ke U.S yang telah dibeli melalui online.

"Grandpa?" Abdullah Edric selaku datuk angkatku mengangguk dengan wajah gembira.

"Grandma?" Asma Edric selaku nenek angkatku juga mengangguk dengan tangisan gembira.

"Makcik Khadeeja?" begitu juga dengan Makcik Khadeeja yang turut senang hati kerana aku dapat ikut mereka semua pergi ke U.S.

"Father... This is too much for me. The ticket must be expensive. I...I..." aku rasa serba salah untuk menerimanya. Aku bukan sesiapa. Cuma menumpang saja keluarga ini. Keluarga Mafia pula tu!

"Sweetheart, please accept this. We all agreed to brought you with us. You're not gonna be alone." Mustafa membawa ku ke dalam dakapannya.

"Because you're my daughter. My beloved daughter..."

══════ ∘◦༒◦∘ ══════

┌──❀*̥˚───❀*̥˚─┐
CHAPTER END
└───❀*̥˚───❀*̥˚┘

: 1810 words


Do vote and comment 🌹

Continue Reading

You'll Also Like

572K 21.9K 53
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
111K 10.4K 51
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
1.3M 61.3K 38
"Jangan paksa perasaan aku, Maira. Aku tak boleh cintakan kau sama macam aku cintakan arwah Zaharah. Kau bukan dia."-๐Š๐€๐‘๐‹ ๐€๐™๐‘๐ˆ๐„๐‹ Mana mungk...
76.7K 6.6K 25
๐”๐ง๐๐ž๐ซ ๐Œ๐ข๐ฅ๐ข๐ค ๐ƒ๐ข๐š ๐’๐ž๐ซ๐ข๐ž๐ฌ ๐•๐จ๐ฅ ๐Ÿ ๐๐ฎ๐ซ๐ž๐ž๐ง ๐‘๐š๐ฎ๐๐ก๐š๐ก | ๐Œ๐ฎ๐ก๐š๐ฆ๐ฆ๐š๐ ๐™๐š๐ฒ๐ซ๐š๐ง "๐“๐š๐ค๐ก๐ญ๐š ๐ฒ๐š๐ง๐  ๐ญ๐ž๐ซ๐ฎ๐ง๐ ๐ ...