Godaan Encik Suami [C]

De Marleneith

1.5M 57.6K 1.4K

1st Tengku the Series Cover: @Marleneith Berlakunya satu insiden yang melibatkan gadis bermulut murai iaitu E... Mais

B A B 1
B A B 2
B A B 3
B A B 4
B A B 5
B A B 6
B A B 7
B A B 8
B A B 9
B A B 10
B A B 11
B A B 12
B A B 13
B A B 14
B A B 15
B A B 16
B A B 17
B A B 18
B A B 19
B A B 20
B A B 21
B A B 22
B A B 23
B A B 24
B A B 25
B A B 26
B A B 27
B A B 28
B A B 29
B A B 30
B A B 31
B A B 32
B A B 33
B A B 34
B A B 35
B A B 36
B A B 37
B A B 39
B A B 40
E P I L O G
E N D
NEW SERIES

B A B 38

32.6K 1.2K 23
De Marleneith















SETELAH puas bercuti, Eirene kembali menghadap kerjanya. Sekarang, dia dan Dhurah perlu mengurus kedai bunga dan juga cafe yang baru saja dibuka beberapa minggu lepas. Mujur Eirene suruh mengambil staf lebih. Tengoklah sekarang. Tak menang tangan dia dibuatnya.

Dhurah pula sekarang sudah sedikit sibuk dengan hal majlis perkahwinannya yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Mujur segala persiapan dia sudah mula buat dari awal. Jadi nak kata terlalu sibuk tu tidak la juga.

"Nah bunga lily untuk laki kau. Pergilah hantar kat office dia" Wajah Eirene sedikit berubah. Lintas saja bunga lily itu di depan muka, terus dahinya berkerut.

"Tak apalah, suruh budak delivery hantarkan boleh? Aku tak tahan bau dia"

"Hah sudah. Kau kenapa Rinrin? Tak ada angin, tak ada ribut, loya tekak pula. Kau mengandung lagi ek?" Teka Dhurah.

"Agak-agaklah kau ni. Aku baru je balik bercuti" marah Eirene yang teremosi tiba-tiba. Entah kenapa, dia pun tidak tahu.

Dhurah senyum.

"Memang dekat sana baru korang bercucuk tanam ke?" Soal Dhurah selamba.

Eirene jeling dari ekor matanya saja.

"Entah tak tahu. Lupa"

Dhurah terus menyembur tawanya. Bunga lily yang dipegang dilibas di depan wajah Eirene. Terus Eirene bangun dan berlari anak menuju ke tandas.

Bluekk!

Uwukkk!

Eirene memuntahkan air saja semata-mata. Sungguh, dia tak tahan dengan bau bunga lily. Perutnya terasa sebu seperti masuk angin.

"Kau kenapa Rinrin?" Muncul Dhurah yang membantu mengusap belakang Eirene. Merah padan wajah sahabatnya itu.

"Entah, aku tak tahu. Aku dah tak boleh bau bunga lily tu lagi. Aku rasa kembang tekak" rengek Eirene berair mata-mata.

"Jom pergi klinik? Aku rasa apa yang aku teka tu betul dah" Ajak Dhurah.

"A-aku takut lah Dhurah"

"Tak payah takut. Bukannya kau tak biasa mengandung" Dhurah menarik tangan Eirene keluar dari tandas. Sempat dia ke cafe sebelah meninggalkan pesanan pada staf mereka sebelum keluar.

"Last puan period bila?" Tanya doktor wanita yang bertudung labuh itu.

"Erm saya pernah kemalangan dan keguguran doctor. Lepas dari accident tu period saya dah tak teratur. Macam harini ada sikit, esok dah tak ada. Kadang sebulan tu tak datang pun period" ulas Eirene tentang masalah yang dialami.

"Okay faham. Puan pernah rujuk pakar sakit puan ke sebelum ni?"

"Pernah. Tapi doctor tu cakap masalah period itu biasa sebab saya pernah gugur. Rahim saya pun cedera sikit masa kemalangan tu"

"Kita scan sekejap boleh?" Soal doctor itu lagi.

"Bo-boleh doc"

Sejuk terasa bila gel mula diratakan di permukaan perutnya. Eirene fokus melihat skrin yang berada di hujung katil. Dhurah pun ikut teruja sekali. Dia nampak...

"Tengok ni ada dua bentuk macam kekacang dekat sini" Eirene mengangguk sambil mata meneropong ke arah yang ditunjuk.

"Na-nampak doktor. Apa tu?" Soal Eirene pelik.

"Itulah baby. Puan pregnant kembar ni. Subhanallah, tahniah puan" beritahu doktor itu lagi dan terus Dhurah melompat suka. Gembiranya dia dengan berita baik yang dia baru saja dengar.

Eirene masih tercengang. Menggeletar tubuhnya seakan tidak percaya dengan apa yang dia dengar dan lihat. Dulu waktu dia mengandung, cuma buat urine test saja. Ini dia terus boleh tengok perkembangan anak-anak dia dari awal. Comel. Kecil saja kejadiannya.

"Preg..nant ke-kembar? Saya mengandung la-lagi doc?" Soal Eirene mahukan kepastian.

"Ya puan. Kembar ni. Tengok tu ada dua kantung kecil dekat situ"

"Dhurah, aku mengandung kembar" beritahu Eirene seolah-olah sahabatnya itu tidak melihat semuanya dari tadi.

"Ya Rinrin. Congrats! Aku happy untuk kau. Allah tu Maha Adil kan? Tengok sekarang, kawan aku dah happy" kata Dhurah yang dihambat rasa sebak.

"Ya Dhurah. Allah Maha Besar, Maha Adil. Dia ambil satu lepastu sekarang dia bagi dua dekat aku. Alhamdulillah, aku betul-betul happy" air mata mengalir membasahi pipi.

Terima kasih Allah...








         EIRENE bergegas menuju mendapatkan ibu dan bapa mertuanya yang sedang duduk di ruangan menunggu. Air mata usah dikata, sudah seperti pintu empangan pecah. Risau, takut, sedih semua ada. Pakcik singa kesayangan dunia akhiratnya kemalangan dan sekarang masih tidak sedarkan diri.

"Anfisa" gamit Tengku Zahira yang bangun mendapatkan menantunya.

"Bonda. Abang macam mana? Dia okay? Macam mana boleh accident?" Soal Eirene seperti peluru perginya.

"Suami Anfisa dah stabil. Doktor tengah pindahkam dia ke wad biasa. Cuma tangan dia patah, tulang bahu dia pun retak sikit. Dia tak boleh bergerak banyak la" ulas Tengku Zahira.

"Allahuakhbar. Abang...." Eirene terduduk di atas kerusi menunggu. Tangisannya berubah sayu.

"Dia nak lintas jalan nak pergi lunch. Entah macam mana, dia tak perasan kot kereta tengah laju. Itu pun kena sipi-sipi dah. Sabarlah Anfisa" pujuk Tengku Hazzar.

Tengku Zahira meminjamkan bahunya buat Eirene. Dia tahu, menantunya itu lebih pada terkejut saat mendapat berita kurang baik ini. Eirene tak pernah melihat suaminya terlantar sakit. Begitu juga dengan riaksi Tengku Ferhad sewaktu Eirene tidak sedarkan diri dulu.

"Jangan menangis sayang. Along tak apa-apa"

"Eirene baru nak surprise kan abang. Alih-alih Eirene yang kena surprised balik. Bonda..." Eirene tegakkan kedudukan lalu membawa tangan Tengku Zahira ke perutnya yang masih kempis.

"Kembar kat sini dah 6 minggu. Bonda doakan Eirene sihat tau. Nanti Eirene nak bagitahu abang" tersedu sedan Eirene mengeluarkan butir bicara.

"kembar ya sayang? Alhamdulillah menantu bonda. Tahniah. Bonda akan selalu doakan yang terbaik untuk anak menantu bonda. Anfisa jangan sedih-sedih sangat tau. Semua ada untuk Anfisa . Semua sayang Anfisa" pujuk Tengku Zahira lantas dua beranak itu berpelukan.

"Tahniah anak perempuan ayah, semoga sihat selalu" ucap Tengku Hazzar pula. Tenang saja wajah tua itu.

"Baiklah, terima kasih bonda, ayah..."










              EIRENE  menghampiri katil pesakit yang menempatkan suaminya itu. Dia tersenyum pilu. Dah penat nak menangis. Tangan suaminya disimen,  tubuh badan Tengku Ferhad dibiar terdedah dan ada kesan calar dan luka di wajah kacak itu. Sikitpun Eirene tak nampak kurang. Tengku Ferhad sentiasa kacak.

Tidak mahu mengganggu suaminya yang sedang berehat, Eirene sekadar berdiri di tepi katil dan menatap wajah suaminya itu sepuasnya. Tetapi tidak boleh jadi. Eirene rasa tak senang duduk bila tak dapat menyentuh suaminya.

Dengan berhati-hati, dia panjat naik ke katil dan berbaring di sebelah Tengku Ferhad. Mujur katil orang sakit ni boleh la, ada juga ruang lebih untuk dia baring sama. Eirene duduk di bawah lengan sasa itu. Dada bidang yang tidak beralas itu di usap perlahan-lahan agar tidak menyakiti cinta hatinya.

"Get well soon my lion king. Kalau abang selalu yakin yang Eirene kuat, begitu juga Eirene. Tapi abang kena lagi kuat. Abang kan hero Eirene. Hero kepada anak-anak kita. Oh lupa, dalam ni dah ada manusia-manusia kecil hasil cinta kita. Itulah bukti yang abang dengan Eirene kuat orangnya. Ada dua tau manusia kecil kat dalam ni. Ish, seronok pula dia biar Eirene cakap sorang-sorang. Esok bangun tau abang. Kalau tak Eirene merajuk. Takda hadiah-hadiah dah hmmph!" Omel Eirene sendirian sambil menatap siling hospital yang serba putih itu.

"Mommy rehat dulu lah little starlight, kita teman daddy malam ni. Daddy kuat berangan. Tengoklah, sampai accident. Haih. Esok lah pula mommy bagitahu daddy. Mesti daddy happy" Eirene mengusap perut ratanya pula sebelum berubah mengiring dan mula pejamkan mata.

"Eh lupa lah..."

Chupp!

Bibir nipis yang seksi itu dikucup lama.

"Esok abang bangun tau tau tau, kalau tak Eirene pula yang jadi singa. Hm. Goodnight abang. Mimpikan Eirene. Supaya abang cepat-cepat sedar. Hehe" Eirene terus berbaring dan pejam mata rapat.

Saat mata itu terpejam, ada air mata yang mengalir tanpa sedar. Baru 7 jam tak dengar suara suami sendiri dah rindu yang teramat sangat. Haih macam mana ni.

Eirene kuat....

Abang pun kena kuat.















Srs ter accidentkan hero. Hm sorry kalau ada yang kurang untuk chapter ni🙏🏻








•to be continued•

Continue lendo

Você também vai gostar

2M 96.6K 59
(cover by @shrlnadrn) [Cinta pertama yang paling bermakna] Tengku Adam hilang penglihatan selepas kemalangan semasa berumur 18 tahun. Dari seorang ya...
629K 23.4K 33
"Umur Nuh dah 32 tahun, bila nak bagi nenda cucu menantu?" -Nenda Asiah "Isa kan ada..."-Isa Iman Jika diikutkan hati dan diri sendiri, Nuh Iman tak...
43K 1.2K 19
"Scapel "arah shahwan dengan wajah serious memandang Farah ,ye Farah doktor yang bantu dia dalam pembedahan tersebut tapi dia sebuk nak berangan. "Sc...