Godaan Encik Suami [C]

By Marleneith

1.5M 57.6K 1.4K

1st Tengku the Series Cover: @Marleneith Berlakunya satu insiden yang melibatkan gadis bermulut murai iaitu E... More

B A B 1
B A B 2
B A B 3
B A B 4
B A B 5
B A B 6
B A B 7
B A B 8
B A B 9
B A B 10
B A B 11
B A B 12
B A B 13
B A B 14
B A B 15
B A B 16
B A B 17
B A B 18
B A B 19
B A B 20
B A B 21
B A B 22
B A B 23
B A B 24
B A B 25
B A B 26
B A B 27
B A B 28
B A B 30
B A B 31
B A B 32
B A B 33
B A B 34
B A B 35
B A B 36
B A B 37
B A B 38
B A B 39
B A B 40
E P I L O G
E N D
NEW SERIES

B A B 29

31.7K 1.1K 15
By Marleneith














EIRENE ANFISA duduk bersantai di sofa ruang tamu bawah sambil membaca buku berkaitan dengan kekeluargaan. Minggu ini dia tidak ke kedai sebab kedai bunganya sedang dinaik taraf. Tidak lama lagi akan ada cafe pula di sebelah kedai bunganya. Itulah idea paling bernas yang dicadangkan oleh Tengku Ferhad sendiri.

Loceng rumah berbunyi tanda ada makhluk Allah yang menekannya dari luar tidak pun dia ada tetamu hari ini.

Eirene mencapai tudung segera yang memang dia bawa turun sebagai persediaan jika ada tetamu. Pintu utama dituju.

"Eh abang Noor, ada apa?"

"Ni che puan, ada posmen hantar surat. Posmen cakap dia suruh bagi terus dekat che puan sebab ini surat penting"

Eirene menyambut huluran tersebut bersama tanda tanya. Surat apa pula? Seingatnya, semua hutang sudah dibayar untuk bulan ini. Duit sewa kedai pun dia dah bereskan.

"Okay baik, terima kasih abang Noor ya" Pintu bertutup bersama kerutan di dahi. Eirene giat berfikir sambil membuka sampul surat tersebut.

"Astaghfirullahalazim...."

Mengucap panjang Eirene dibuatnya saat dia membuka sampul surat tersebut. Dalam 10 keping gambar polaroid yang agak mengaibkan.

Eirene terduduk di atas sofa lalu mengusap perutnya. Satu-persatu gambar tersebut dibelek. Ada juga satu pendrive yang disertakan di dalam sampul aneh itu.

'Enjoy your day ;)...'

Potongan kertas kecil bersama tulisan tangan itu dibaca perlahan. Eirene jadi semakin ingin tahu. Kemudian dia naik menuju ke pejabat persendirian suaminya.










SELESAI menonton video berdurasi 7 minit lebih itu, Eirene pejam matanya rapat sambil tangan membentuk genggaman. Setitis demi setitis air matanya jatuh membasahi seluar yang dipakainya. Eirene menepuk-nepuk dadanya bagi mengurangkan rasa sesak yang dia alami.

"Kecewanya Eirene. Abang...."

"Ya Allah...."

Tolong lah sesiapa cakap yang di dalam video tadi tu bukan suaminya.

Pulang dari pejabat dan mengambil Helena pulang dari sekolah, Tengku Ferhad masuk ke dalam bilik mereka. Patutlah bayang isterinya tiada di bawah, sedang termenung jauh kat dalam bilik dah rupanya.

"Hye beautiful mommy to be. I'm home" sapa Tengku Ferhad Mateen dari sisi. Pipi tembam Eirene diusap manja.

Eirene menerpis tangan itu kasar.

"Anfisa?" Tipulah kalau dia tidak terkejut dengan penolakan itu.

"Jangan sentuh Eirene. Eirene jijik dengan abang!" Tempelak Eirene kasar dengan wajah yang sudah merona merah.

"Wait, why sayang? Am I doing wrong?" Soal Tengku Ferhad tidak mengerti.

"Ya. Abang dah buat salah besar dan kesalahan abang tu hanya Allah je yang boleh ampunkan abang! Eirene kecewa dengan abang!" Teriak Eirene lalu bangun dan mahu keluar dari bilik.

Bila lengan itu cuba dilelar, Eirene meronta sakan.

"Eirene dah cakapkan, jangan sentuh Eirene!" Marah Eirene yang meninggikan suara.

"Eirene Anfisa! I'm your husband. Show me some respect" tegur Tengku Ferhad dalam nada yang tertahan-tahan. Menahan diri dari meninggikan suara sama.

"Nah, abang tengok lah sendiri. Eirene penat, Eirene kecewa sangat-sangat. Eirene dah tak harapkan apa-apa lagi dah" ujar Eirene seperti orang yang putus harapan dan mengalah.

"We're going to watch this sh*t together"  kata Tengku Ferhad dengan rahang yang sudah menimbul. Gambar-gambar itu dia renyuk geram.

"Taknak, Eirene dah tengok. Tak ubah macam Eirene tengok video lucah suami sendiri!"

"Eirene Anfisa! Jangan nak tuduh-tuduh I dulu boleh tak?" Tengku Ferhad tinggikan suaranya sama. Kalau Eirene rasa hatinya sudah cukup terluka. Begitu juga dengan Tengku Ferhad. Malah lagi terluka bila dituduh begini.

Tamatnya video tersebut Tengku Ferhad mengurut pelipisnya sendiri. Dia sendiri malu melihat tayangan tersebut.

"Tak payah nak nafikan—"

"Yes, itu memang I, bukan lelaki lain" jujur Tengku Ferhad.

Pang!

Satu tamparan hinggap di pipi lelaki itu. Tengku Ferhad tergamam. Setitis air matanya menitis tiba-tiba.

"You percayakan benda bod*h ni lagi dari I Anfisa?" Soal Tengku Ferhad yang memandang tepat ke wajah yang penuh kekeliruan itu.

"Apa alasan yang saya ada untuk tak percayakan dia? Abang sendiri mengaku itu adalah abang. Abang berzina dengan perempuan lain! Abang buat Eirene cemburu. Kenapa abang kenapa?!!" Makin lama, Eirene semakin emosi.

Tengku Ferhad diam meraup wajahnya kasar. Dia mengangguk faham.

"Why should I be disappointed like this Eirene Anfisa?" Soal Tengku Ferhad penuh getarnya.

"Shut up Tengku Ferhad!" Tutur Eirene dengan fikiran yang bercelaru.

"Dengan nama Allah, I Tengku Ferhad Mateen, bersumpah yang I tak pernah mendatangi mana-mana perempuan selain dari isteri I. Itu video lama. Isteri I pun dah 5 tahun meninggal. Waktu tu kami kena sabotaj dan langsung tak sedar apa-apa. I tak tahu macam mana benda ni boleh sampai pada you. I minta maaf kalau I tak banyak bercerita tentang arwah. I cuma takut you cemburu"

Eirene terdiam seribu bahasa.

"Please Anfisa, I ada maruah juga," Keluh Tengku Ferhad kedengaran pilu.

Masing-masing berdiam diri lama. Tengku Ferhad terpaksa mengalah demi isterinya yang sedang menangis teresak-esak itu.

Kepala Eirene diusap. Ubun-ubun Eirene dikucup lama sambil matanya terpejam. Setitis air matanya jatuh di atas kepala isterinya itu.

" Take care"











EIRENE sudah letih mahu mengeluarkan air mata. Wajahnya sudah cukup sembab. Apa yang dia mahukan sekarang adalah kemaafan dari Tengku Ferhad sendiri. Dosanya terlalu besar kerana membuat tuduhan seberat itu pada suaminya sendiri . Kalau lah tuhan menjemput dia sekarang, Eirene takut.

Ya Allah...

Jarum jam sudah menginjak ke angka 3 pagi. Susuk tubuh Tengku Ferhad masih belum kelihatan. Eirene meramas jari-jemarinya sendiri. Tidak senang duduk. Kemudian perutnya pula diusap perlahan. Eirene kemam bibir menahan diri tadi menangis lagi.

"Maafkan mommy sayang, mommy tak tahu kenapa mommy berubah jadi kejam macam ni. Daddy tak salah tapi mommy tuduh dia. Sekarang daddy merajuk. Daddy taknak balik rumah. Padanlah dengan muka mommy...."

Esakan halus mulai kedengaran.

"Sayang kuat dengan mommy tau. Teman mommy pujuk daddy. Kalau nyawa mommy perlu jadi korban demi kemaafan daddy pun mommy sanggup sayang. Mommy sanggup buat apa saja asalkan daddy boleh maafkan mommy. Tuduhan mommy pada dia berat sangat. Mommy takut sekarang"

Eirene menyelesakan diri untuk berbaring di atas sofa di ruang tamu tingkat bawah. Di harap sangat Tengku Ferhad segera pulang ke rumah.

"Tidur dulu ya sayang, mommy nak tunggu daddy balik. Goodnight"

Pagi itu, Eirene Anfisa tidur bersendirian tanpa peneman di sebelahnya. Air mata yang menjadi teman pengganti.

Senyap-senyap  Tengku Ferhad melangkah masuk ke dalam rumah menggunakan pintu yang bertentang dengan kolam. Sebaik mahu mendaki tangga, hatinya terdetik untuk menuju ke ruang tamu sebentar.

Kata hatinya benar. Ada Eirene yang sedang tidur mengiring di atas sofa bersama sisa air mata yang beransur kering. Tengku Ferhad mengeluh perlahan. Sebelum mengejutkan isterinya itu untuk bangun dan masuk tidur di dalam bilik.

"Anfisa" kejut Tengku Ferhad sekali sahaja dan Eirene terus membuka matanya.

"Abang...." Eirene nampak bersusah payah mahu bangun.

"Abang pergi mana?" Tanya Eirene dalam nada yang serak-serak basah.

Tengku Ferhad diam langsung tidak pasang niat mahu menjawab. Dia perhatikan saja Eirene yang sedang dihurung rasa serba salah itu.

"Pergi naik atas tidur dalam bilik" arah Tengku Ferhad.

"Abang?" Tanya Eirene pula. Tengku Ferhad diam lagi tidak menjawab.

"Okay Eirene mintak maaf , Eirene naik dulu. Goodnight abang" Eirene bangun dan bergerak naik ke bilik sambil menunduk. Dia tahu Tengku Ferhad masih terluka dengannya. Tetapi sekurang-kurangnya hatinya sedikit lapang bila suaminya sudah pulang ke rumah.

Tengku Ferhad melabuh punggung di sofa. Wajahnya diraup. Jiwanya bercelaru.

"Sungguhpun Anfisa salah, tolong kawal kemarahan along. Dia mengandung, jangan bagi dia tekanan. Kalau along rasa along tak boleh nak kawal perasaan tu, jangan balik lagi. Duduk sini sampai along rasa along dah okay"

Itu yang dipesan Tengku Zahira malam tadi. Tengku Ferhad mengeluh berat. Dia balik sebab dia rindu, tetapi hatinya masih terluka. Tengok wajah Eirene tadi pun masih terasa ngilu.




















to be continued•

Continue Reading

You'll Also Like

16K 418 48
Hanya senario harian bagi sang putera dan puteri di alam perkahwinan. A love story between Daniel Harriz & Hana Aira.
169K 3.5K 27
LECTURER & STUDENT MEREKA ditemukan kerana NYA, Tetapi Setiap kali pertemuan pasti ada salah sorang dari mereka akan tergoda sampai bawa ke mimpi. Te...
2M 96.6K 59
(cover by @shrlnadrn) [Cinta pertama yang paling bermakna] Tengku Adam hilang penglihatan selepas kemalangan semasa berumur 18 tahun. Dari seorang ya...
628K 23.4K 33
"Umur Nuh dah 32 tahun, bila nak bagi nenda cucu menantu?" -Nenda Asiah "Isa kan ada..."-Isa Iman Jika diikutkan hati dan diri sendiri, Nuh Iman tak...