Commando's: His Treasure (TER...

By Hudanajwa__

10.7M 226K 44.7K

Book 2 ❗️❗️❗️Before baca story ni, you guys kena baca Mi Esposa dulu sebab cerita diorang berkait, supaya tak... More

Grup Gerak Khas (GGK)
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
ANXIETY AND DEPRESSION
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
TERBIT

Bab 22

136K 7.2K 1.1K
By Hudanajwa__

"U..umi" panggilan dari Husziya itu diabaikan.

Husziya menolak siku kakaknya, membuatkan Husnifa memandang kearah pintu, liurnya ditelan kasar.

"Apa yang umi dah buat pada isteri Ridz?" Soal suara beku itu, wajah yang sentiasa tenang dan manis dengan senyuman itu bertukar tegang.

Tuan Husaini dan Puan Rozita segera memandang kearah pintu masuk, kelihatan Thariq Ridzuwan masih dalam uniformnya sedang berdiri di pintu masuk. Wajah lelaki itu usah dikata.

"Ridz, dengar dulu penjelasan abah" Tuan Husaini mula mendekati Thariq Ridzuwan.

Prang!

Bunyi kaca pecah dari tingkat atas menarik perhatian mereka.

Treasure!

Tanpa menunggu lama Thariq Ridzuwan berlari naik ke tingkat atas. Isterinya lebih penting sekarang. Sampai sahaja didepan pintu bilik Husniya Radwa, Thariq cuba membuka pintu itu namun berkunci.

"Pergi!" Jeritan Husniya dari dalam bilik itu mengejutkan mereka semua di depan pintu. Thariq Ridzuwan terkedu mendengar suara nyaring itu, isterinya itu sentiasa tenang dalam apa jua keadaan tapi kali ini?

"Treasure, open this door sayang, abang dah balik" pujuk Thariq Ridzuwan namun tiada balasan dari isterinya.

"Treasure please, i'm here, open the door sayang" panggil Thariq Ridzuwan lagi. Hatinya meronta-meronta selagi dia tidak melihat keadaan Husniya dengan mata kepalanya sendiri.

"Buka pintu Radwa sayang, suami kamu dah balik" pujuk Tuan Husaini pula, pintu bilik anak keduanya itu diketuk.

"Pergi! Pergi semua! Jangan ganggu Radwa! Leave me alone!" Jerit Husniya lagi. Tuan Husaini sudah terkedu, mana pernah anaknya mengamuk begitu.

"Husniya Radwa, buka pintu ni sekarang" arah Thariq Ridzuwan kali ini suaranya lebih tegas.

"I. Said. Leave. Me. Alone!"

Prang!

Kedengeran bunyi kaca yang pecah lagi membuatkan Thariq Ridzuwan semakin risau.

"Move!" Arah Thariq Ridzuwan membuatkan Tuan Husaini menjauhi pintu bilik itu. Tanpa menunggu lama Thariq Ridzuwan menendang kuat tombol pintu itu.

Dengan sekali tendangan tombol pintu itu patah dan pintu bilik Husniya Radwa terbuka luas. Thariq Ridzuwan menyerbu masuk ke bilik itu. Kelihatan Husniya Radwa sedang duduk menangis di penjuru katil, kaca bersepah diatas lantai dan beberapa keping frame gambar turut patah.

Husnifa Ridha dan Husziya Raudhah menelan liur melihat pintu yang ditendang oleh Thariq Ridzuwan tadi. Terdapat kesan retak sedikit pada pintu itu.

"Treasure" kaca yang dipenuhi darah ditangan Husniya diambil perlahan-lahan sebelum dilempar jauh, tubuh itu dipeluknya erat.

"Lepas..lepaslah!" Husniya Radwa meronta ronta, tubuh Thariq Ridzuwan ditolak kuat menjauhinya.

"Sayang it's me" pujuk Thariq Ridzuwan, pelukan ditubuh Husniya Radwa semakin dieratkan.

"Let me go! I hate you! I hate everyone! Leave me alone!" Marah Husniya Radwa, belakang tubuh Thariq Ridzuwan di tumbuk kuat. Namun lelaki itu hanya diam menahan sakit. Biarlah dia sakit, asalkan isterinya kembali seperti sedia kala.

"Sayang, it's me, your husband, i am Thariq Ridzuwan" mendengar nama itu perlahan-lahan Husniya berhenti meronta-ronta. Wajahnya dijauhkan sedikit sebelum wajah Thariq Ridzuwan dipegang.

"It's really you?" Soal Husniya Radwa dengan mata yang berkaca. Melihat Thariq Ridzuwan mengangguk Husniya Radwa kembali memeluk tubuh kekar itu.

"I miss you abang, kenapa abang tinggal Radwa lama-lama dekat sini? Bawa Radwa keluar dari sini abang, diorang bencikan Radwa, semua orang bencikan Radwa, Radwa dah taknak duduk sini" teresak-esak Husniya Radwa menangis didalam pelukan lelaki itu.

Tuan Husaini yang mendengar luahan hati anak kedua nya itu berasa sebak, maafkan abah Radwa.

"Shh, kenapa sayang cakap macam tu, abang kan ada? Abah pun ada" pujuk Thariq Ridzuwan lagi.

Husniya Radwa menggeleng perlahan.

"Abah tak sayangkan Radwa, abang je yang sayangkan Radwa, Radwa nak ikut abang" Husniya Radwa kembali menangis teresak esak.

"Tak Radwa, abah sayang kan anak abah" pujuk Tuan Husaini, serta merta Husniya Radwa berdiri membuatkan pelukan Thariq Ridzuwan terlepas.

"Sayang? Dengan cara abaikan Radwa? Dengan cara seksa Radwa? Itu yang abah panggil sayang?" Sinis Husniya Radwa. Tangan Thariq Ridzuwan yang ingin menyentuh nya ditepis.

"Kenapa anak abah jadi macam ni sayang? Istighfar Radwa, benda dah berlalu, kita mula balik dari awal" pujuk Tuan Husaini lagi.

"Itulah ayat abah setiap kali diorang hina, diorang pukul, diorang sakitkan hati Radwa! Kenapa? Tak pernah ke walaupun sekali terlintas dalam hati abah yang Radwa terluka? Apa yang abah fikir cuma hati diorang, i'm hurting too" wajah Tuan Husaini dipandang lama.

"Because i'm tired, i'm tired of fighting every single day, i fight to wake up, i fight to go to sleep, all i do is fight for everybody else!" Sudah banyak dia berkorban untuk keluarga ini.

"When is somebody gonna feel like i'm good enough to fight for?"

"I'm tired of surviving and i wanna live" tubuh Husniya Radwa kembali meleret jatuh keatas lantai. Wajahnya ditekup seketika sebelum air matanya dikesat kasar.

"You think it's just so easy to get over everything? To just let go?" Matanya memandang tajam kearah Tuan Husaini.

"You think i wouldn't give anything to let go all of this bullshit!?" Thariq Ridzuwan sudah terkedu melihat Husniya Radwa melepaskan amarahnya.

"I wanna be good enough for somebody too" suara Husniya semakin perlahan, dadanya sesak.

"You are more than enough for me sayang" tubuh lemah itu ditarik kedalam pelukannya. Namun secara tiba-tiba Husniya Radwa menjadi sesak nafas.

"A..abang it's ..hurt" dadanya dicengkam kuat.

"Treasure?" Thariq Ridzuwan mula cemas melihat keadaan Husniya Radwa..

"A..abang" perlahan-lahan Husniya Radwa memejamkan matanya.

"Fuck!" Carut Thariq Ridzuwan sebelum dia segera mendukung tubuh isterinya, semasa berjalan keluar dari bilik itu sempat dia memberi kata kata terakhir buat keluarga mertuanya.

"Terima kasih sebab JAGAKAN isteri Ridz selama seminggu ni, after this, i'll take care of her by myself" tegang saja suara itu sebelum melangkah turun ketingkat bawah.

Audi R8 V10 nya didekati, sebelum tubuh Husniya Radwa diletakkan di seat penumpang.

"Ridz pergi hospital dulu abah, nanti apa-apa Ridz akan bagitahu abah, dan esok akan ada orang yang datang ambil kereta Radwa dengan barang-barang dia" Thariq Ridzuwan menyalami tangan Tuan Husaini sebelum dia melangkah kearah tempat duduk pemandu. Pandangan tajam diberikan kepada Husnifa dan Husziya yang berdiri di depan pintu.

"Hello, Niel, aku otw ke Hospital kau, i want the best doctor ASAP" kata Thariq Ridzuwan sambil memandu laju ke Hospital.

"Hah? Kenapa? Kau cedera ke?" Tengku Daniel di dalam talian mula menyoal.

"Not me, isteri aku, dalam 10 minit lagi aku sampai"

"Alright, nanti kau pergi terus ke emergency, akan ada doktor tunggu kau dekat sana" kata Tengku Daniel sebelum talian di putuskan.

Wajah Husniya Radwa yang tidak sedarkan diri itu dipandang sekilas. Terdapat kesan lebam di hujung bibir dan pipi wanita itu. Stereng keretanya digenggam kuat, nasib baik dia pulang hari ini, entah apa yang akan jadi kalau dia terlambat tadi.
__________________________________
"Puan Husniya terkena panic attack, Tidak seperti gangguan biasa, panic attack boleh muncul secara tiba-tiba dan berulang kali tanpa adanya alasan yang jelas atau ketika pesakit berada dalam keadaan tertekan"

Seseorang yang mengalami keadaan ini selalu menunjukkan gejala-gejala fizik seperti peluh secara berlebihan,sakit dada, sakit kepala, nafas laju, sesak nafas, dan detak jantung yang tidak teratur. From what i see, Puan Husniya sedang berada di bawah tekanan yang melampau, which is danger for her, Encik perlu sentiasa memberi semangat kepada Puan Husniya"

Kata kata doktor itu bermain-main di dalam kepala nya. Kenapa mereka begitu kejam terhadap isterinya? Kenapa mereka sanggup membuat isterinya begitu?

Tangannya menggenggam erat tangan Husniya Radwa yang sudah berbalut, untung saja kesan luka disebabkan kaca itu tidak terlalu dalam.

"Assalammualaikum" sapa satu suara, kelihatan Arisa Rania, Tengku Adrean, Erla Diana dan Tengku Daniel melangkah masuk kedalam wad itu.

"Waalaikumsalam" jawab Thariq Ridzuwan perlahan senyuman diberikan kepada mereka. Thariq Ridzuwan berdiri sebelum memberi kerusi kepada Arisa Rania, kerusi kedua diberikan kepada Erla Diana.

"Macam mana keadaan Husniya?" Soal Arisa Rania perlahan, tangan wanita itu yang dibalut disentuh perlahan.

"Belum sedar lagi"

"Apa yang jadi sebenarnya, sampai lebam muka dia?" Tengku Daniel mula menyoal, takkan lah bertumbuk dengan Thariq kut?

Thariq Ridzuwan mengeluh perlahan sebelum mencerita kan semuanya dari awal dia sampai kerumah ibu bapa mertuanya, dia dengar semuanya yang dikatakan oleh Tuan Husaini dan Puan Rozita.

"Poor you baby" Erla Diana memandang simpati kearah Husniya Radwa yang terbaring kaku itu.

"Abang? Can we kill her family?" Soalan dari Arisa Rania membuatkan Tengku Adrean Ruiz yang sedang minum sebotol mineral itu menyembur. Biar betul isteri dia ni?

"Esposa? Are you serious?" soal Tengku Adrean Ruiz apabila melihat wajah serius isterinya.

"Kidding" kata Arisa Rania sebelum kembali memandang kearah Husniya Radwa.

Tengku Adrean Ruiz mengurut perlahan dadanya, Boleh kena serangan jantung dia dengan perangai isterinya sekarang.

"You know what? Kadang-kadang aku tengok manusia sekarang aku terfikir, really? That's the sperm that won? Perangai macam lakhanat" kata Erla Diana kepada Arisa Rania.

Tengku Daniel yang mendengar kata-kata isterinya itu memandang kearah Tengku Adrean Ruiz.

"Itulah, tetiba aku rasa macam nak cuba bunuh orang" balas Arisa Rania pula, Erla Diana hanya mengangguk bersetuju.

"Pst, aku rasa bini kita semakin hari semakin seram lah" bisik Tengku Daniel, Tengku Adrean hanya mengangguk perlahan tidak menafikan. Dia juga rasa Arisa Rania semakin seram sekarang.

Tengku Daniel memandang wajah Husniya Radwa seketika.

"Kalau aku jadi kau Thariq, dah tak nampak bumi kakak dengan adik dia, sekali dengan mak dia aku hantar ke padang mahsyar" kata Tengku Daniel kegeraman.

Lihat saja lah pipi gadis itu yang sedikit lebam dengan luka dihujung bibir.

Thariq Ridzuwan hanya diam, kalau tak difikirkan undang-undang, rasanya memang dah lama dia bunuh semua orang yang menyakiti isterinya.

Continue Reading

You'll Also Like

950 75 23
-Haider Fahreen- Seorang jejaka yang popular di sekolahnya dan handal dalam bermain badminton. Juga bagus dalam akademik dan mendapat Top 1 serta men...
2.9M 159K 65
Top 1 [Amazing Romance Genre🏅] Top [ GOOD STORYLINE 🏅] HANYA ADA SEPARUH CERITA KERANA SUDAH DIJADIKAN NOVEL "Ini bukan syurga, ini neraka! Kalau d...
10.8M 259K 31
US Mafia: 1st Series [TERBIT 2022] Highest rank #1 in Romance [No.2 Hot in Killer] Quin Avrin binti Dato' Arfan dilahirkan di Kuala Lumpur pada tahun...
18.7K 1.1K 37
GREY SERIES : NO.1 *.✧ Helena Dahlia Grey × Lorenzo Vitale | Lubaid Wathiq *.✧ ••••• [ one girl × seven brothers ] Helena Dahlia. Gadis kecil yang...