Suamiku, Mafia Sepet

By nurvihara

16.8K 1.6K 79

[ Karya Ketiga : Hara ] •Danny Choi × Farah Aiqirah• Dia Danny Choi, mafia dari Korea yang terpaksa berkahwin... More

Prolog
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Last Announcement
Bab 51
Bab 52
Bab 53
More Update !
Bab 54
Bab 55
Bab 56

Bab 15

353 34 1
By nurvihara

"Farah ?!"

Puan Na Hyun tersentak. Dia terus memusingkan badannya menghadap Danny. Lelaki itu kelihatan risau dan gusar bila melihat Farah keluar dari kolam renang itu.

"ani..emm / Tak emm..."

Belum sempat tangan wanita tua itu menyentuh lengan Danny, lelaki itu terus berlari mendapatkan Farah yang sedang tercungap-cungap mencari nafas.

Daela mengurutkan belakang dada gadis itu dengan lembut. Danny mengelap rambut dan wajah Farah yang sudah basah itu.

"Farah okey?" soal Danny dengan kerisauan.

Farah mengangguk dengan perlahan. Nafas dihembuskan dengan perlahan. Dadanya disentuh untuk mengatur nafasnya.

"Sa..ya..okey.."

Danny mengeluh lega. Kepalanya terus ditoleh memandang ibunya yang berdiri tegak dan tidak berganjak itu.

   " eomma ige da mwoya? Dannyga geuleul eomma-ege sogaehago sip-eoseo delyeowassjiman wae geuleul joh-ahaji anhseubnikka? geuga jangnim-ilaseo?
/Apa semua ni mak? Danny bawa dia sebab nak kenalkan dia dengan mak tapi kenapa mak tak suka dengan dia? Sebab dia buta?" tanya Danny dengan nada kecewa.

" geunyang eomma... /Mak cuma.."

" geuga jangnim-igi ttaemun-e? eung iyu. / Sebab dia buta? Huh alasan."

Riak wajah Danny hanya kelihatan dingin. Dia tak tahu nak salahkan sesiapa sebab Puan Na Hyun itu ibunya. Tipu lah kalau tak kecewa dengan apa yang ibunya lakukan.

   " naneun Dannyga daleun yeojawa haengboghagileul balal ppun-ibnida !
/ Mak cuma nak Danny bahagia dengan perempuan lain," jawab Puan Na Hyun.

Dia membalas dengan sifat ego dan sombongnya. Tangannya masih lagi disilangkan di dada. Puan Na Hyun berpeluk tubuh menghadap mereka bertiga di depan kolam renang itu.

   " Dannyleul wihae daleun yeojaleul chaj-eul pil-yoga eobs-seubnida. Dannyneun Farah-wa hamkke gippeohabnida.
/ Mak tak payah lah cari perempuan lain untuk Danny. Danny dah bahagia dengan Farah," balas Danny.

Puan Na Hyun merengus kasar. Hatinya kemarahannya membuak-buak selepas saja dengar ayat itu dari Danny. Semakin menyampah dengan Farah.

Farah tidak faham apa yang dikatakan oleh dua anak beranak itu. Dia cuma risaukan dirinya kerana tadi hampir lemas ditolak ibu mertuanya.

   " daellaneun geugos-eulo gal-ataleo gassda. pala jamaeleul dowajusyeoseo gamsahabnida.
/ Daela pergi tukar baju sana. Terima kasih sebab tolong isteri abang," ujar Danny.

Dia memimpin Farah menuju ke biliknya. Sikit pun dia tidak pandang wajah ibunga. Dia tahu, dia derhaka tapi dia sendiri yang kecewa.

Daela hanya mengangguk saja sebelum dia pergi meninggalkan Puan Na Hyun berseorangan di depan kolam renang itu.

" heo, gibon yeoseong bal jumog !
/ Huh, dasar perempuan kaki perhatian !"

Puan Na Hyun merengus kasar sebelum berjalan menuju ke dapur. Kalau dia mengadu dengan suaminya sekalipun, Encik Hee Zwa takkan peduli.

Memang confirm lah Encik Hee Zwa tu sokong Farah. Apa entah benda yang dibuat oleh Farah tu. Semua orang menyukainya.

'Puaka entah mana datangnya,' getus hati wanita tua itu.

シ︎

Fail kerja dihempas dengan kuat ke atas meja. Dengan cepatnya, musuh yang berkuasa sekarang ini berangkat ke Korea dengan pantas.

" modeun geos-eul pojanghasibsio! hangug-e gaseo aleumdaun anaeleul pohamhan daeniui gajog-eul bogo sipda.
/ Kemas semua. Kita nak pergi ke korea, perhatikan keluarga Danny termasuk isterinya yang cantik tu," arah lelaki yang berbadan tegap itu.

Dia sudah lama tidak berjumpa dengan Danny. Semakin lama, berita pertemuan dia dan Danny akan mencetuskan perbalahan antara rakan kongsi mereka.
  
   " geuneun ttogttoghago mueos-ideun hal su issjiman ulineun geucheoleom ttogttoghal su issseubnida. ttoneun ... deo manh-eul su issseubnida. / Dia bijak, boleh buat apa-apa tapi kita boleh jadi bijak seperti dia. Atau...boleh jadi lebih lagi."

Lelaki itu tersenyum herot sambil memandang wajah Danny yang keluar dari keretanya.

Gambar itu diambil oleh anak-anak buahnya. Lelaki itu semakin berani mendedahkan identitinya kepada orang luar dan musuh lain.

   " jigeum-eun geuga geogi issneunji hwag-inhagiman hamyeon doebnida. Mr. Jay / Buat masa sekarang, kita cuma perlu memastikan keberadaan dia ke, Tuan Jay?" tanya salah seorang anak buahnya.

Jay mengangguk kecil. Air haram yang berada di atas meja itu di teguknya  dengan rakus. Danny dan Farah ialah tujuannya yang pertama.

"I want that girl and Danny. Pastikan dia masih hidup kalau masa tu aku nak. Sekarang, korang cuma memerhati mereka dari jauh sahaja," arah Jay.

Anak-anak buahnya faham dan mengangguk. Mereka semua terus keluar selepas saja Sunghoon memberi arahan agar membiarkan Jay berehat.

" oneulbam nega wonhaneun ge mwonji al-a / Aku tahu apa yang kau nak malam ni," ujar Sunghoon sambil tersenyum sinis memandang Jay.

Jay hanya mendiamkan diri. Air haram itu diteguk sekali lagi. Kepalanya juga pening bila memikirkan tentang Danny.

Kedudukan Danny itu sepatutnya menjadi miliknya tetapi semuanya sudah dirampas oleh lelaki itu. Jay takkan berputus-asa dan merebut balik kedudukannya  itu.

"Brings that's all the bullshit ! I need them," pinta Jay. Dia membalas senyuman Sunghoon. Matanya tertutup rapat dan mula memikirkan tentang tubuh badan pelacur-pelacur.

Sunghoon tergelak kecil. Kalau Jay terlalu penat, pelacur yang berada di kelab malam itulah yang selalu memanjakannya.

   " heos-soli heos-solilado geu salamdo neoleul seomgilila
/ Bullshit-bullshit pun, diorang yang murah tu layan kau," kata Sunghoon.

Lelaki itu mengambil kunci keretanya lalu melangkah pergi meninggalkan Jay. Kalau nak jejak kaki ke tempat murah tu, memang tak lah.

" salamdeul-eul bulleojuseyo ! / Tolong lah panggil diorang !" jerit Jay sebelum membaling kusyen hitam ke arah Sunghoon yang baru saja keluar dari pintu itu.

" I don't care and buat lah sendiri," balas Sunghoon. Kelibat lelaki itu terus pun hilang dari pandangan Jay.

Pelipis dahi dipicitnya.

   " naman-ui eumsig-eul chaj-aya haessda
/ Terpaksa lah aku pergi cari 'makanan' sendiri. Huh,' keluh Jay.

Dia mengambil kot bajunya lalu dibawa menuju ke meja. Kunci dan dompet diambil lalu diletakkan ke dalam poket seluarnya.

Cermin mata hitam juga jangan dilupa. Lelaki itu tampak segak dan bergaya. Sekali pandang saja mampu menggoyahkan hati wanita.

" bwa, naega geuboda deo wanbyeoghae. geunyeoneun wae naleul bol su eobs-seubnikka? naneun geuleul Dannyboda deo jal al-assda. / Tengok, aku lebih sempurna dari dia. Kenapa perempuan tu tak nampak aku? Aku yang kenal dia dari dulu daripada Danny."

Jay tersenyum tawar sebelum keluar dari bilik itu. Dia tak percaya bahawa Farah lebih memilih Danny darinya sedangkan dia selalu ada bersama dengan Farah bila gadis itu dalam kesunyian.

Jay pernah berkenalan dengan Farah dan terjatuh cinta dengan gadis itu tetapi Farah selalu mengelak daripada berjumpa dengan Jay selepas kejadian itu.

Kejadian di mana Farah terlihat Jay bersama dengan perempuan lain di salah sebuah bilik hotel. Farah tahu dia dan Jay berkawan dan lelaki itu bukan Islam tetapi jangan lah buat perkara terkutuk di depannya.

Tunggul kah dia? Farah sendiri yang membuat keputusan agar elakkan diri dari Jay selepas saja kejadian itu dan Jay meluahkan perasaannya.

Sebab itu Jay terkejut apabila mendengar Danny berkahwin dengan Farah. Gadis yang menghilangkan diri selama beberapa bulan selepas kejadian itu. Macam mana Danny dan Farah berjumpa?

Banyak persoalan di minda Jay. Adakah Farah itu mengenali Danny sebelum dia mengenali Farah? Atau Farah ada kaitan dengan Danny yang dia sendiri tidak tahu.

"Aku tak kisah kau dengan Danny sekarang tapi aku akan dapatkan semula cinta aku. Danny tak layak bersama kau," kata Jay.

Nombor lif di tekan lalu masuk ke dalam apabila pintu itu terbuka. Cermin mata hitam diaturkan dan riak wajahnya hanya kelihatan dingin.

Sudah pasti pekerja di sini tahu bahawa bossnya akan mencari 'makanan-makanan' untuk dilayan masa ni. Lain lah kalau Sunghoon. Lelaki itu terlalu anti dalam bab-bab seperti itu kecuali menembak dan membunuh.

Itu kerjanya.

シ︎

[Draft: 14/03/2022]

[Publish: 15/04/2022]


Continue Reading

You'll Also Like

1.5M 78.1K 21
Bagi Mia Elysha, cukuplah 3 tahun dia dibuli oleh Adrian Harris di bangku sekolah. Selepas sahaja Mia Elysha tamat sekolah, dia dipaksa pula berkahwi...
1.7M 92.8K 54
❌DILARANG SAMA SEKALI DARI MENIRU CERITA INI. ❗CERITA INI 100% DIKERAH OLEH OTAK SAYA. Akibat daripada sikap Rizq Haikal, Hanin Sofea terpaksa menj...
5.6M 95.1K 38
"Excuse me. Can I help?" "Apa yang kau boleh tolong?" "Boleh cakap Melayu ke?" "Dah tu ada nampak aku cakap bahasa alien?" Andi dan Nasya. Pertemua...
4.6K 66 60
Sipnosis:Ti Amo Mr Blind Mafia "Bodoh!!!!!Baik aku jual kau kat bapak ayam jer!Hidup suka menyusahkan orang!!" Dicaci dan dihina seolah tiada beza an...