Husna love's ♡︎

By miccyunn

2.8K 230 35

husna lovestory ? Bermula hanya sekadar senior lalu menjadi seseorang yang akan menemani hingga akhir hayat... More

PROLOG 💛
CAST 🌼
BAB 1 🌼
BAB 2 💛
BAB 3 🌼
BAB 4 💛
BAB 6 💛
BAB 7 🌼
BAB 8 💛
Bab 9 🌼
BAB 10 💛
BAB 11 💛
Album <3 ♡
BAB 12 🌼
BAB 13 💛
BAB 14 🌼
BAB 15 💛
BAB 16 🌼
BAB 17 💛
BAB 18 🌼
ALBUM 2 <3
BAB 19 💛
BAB 20 🌼
BAB 21 💛
BAB 22 🌼
BAB 23 💛
BAB 24 🌼
BAB 25 💛
BAB 26 🌼
BAB 27 💛
BAB 28 🌼
BAB 29 💛
BAB 30 🌼
BAB 31 💛
BAB 32 🌼
BAB 33 💛
BAB 34 🌼
BAB 35 💛
BAB 36 🌼
BAB 37 💛
BAB 38 🌼
BAB 39 💛
40 - end

BAB 5 🌼

89 8 0
By miccyunn

   " bila cikgu nak start buat kelas tambahan eh ? " tanya Adilla memecah kesunyian para gadis yang asyik dengan diri sendiri sedang mengelamun .

  Syahirah menatap pokok pokok di taman itu , fikiran tah kemana , Zira memandang Alin , Alin  memandang air mineral miliknya dan husna menongkat dagu memandang entah apa  .

  Di saat Adilla bersuara , mereka yang fikiran entah ke mana kembali ke alam nyata . " kenapa kau nak kelas tambahan ? " tanya syahirah .

  " dila kan , pelik pelik je dia ni " jawab Aralyn terus mereka tergelak , terhibur dengan muka aralyn yang menggambarkan betapa peliknya Adilla .

  Adilla pun turut ketawa , langsung tak mengambil hati dengan kata kata Aralyn . " tak , aku tertanya tanya je " jawab Adilla setelah berhenti ketawa .

  " Ha aku baru ingat ! cikgu aisya kata dia nak buat kelas tambahan " kata Shazira yang baru mengingati perkara tersebut .

  Terdengar keluhan dari mereka . " taklah kita tak kena , kelas tambahan tu khas untuk PELAJAR YANG DAPAT F MASA FORM 1 DULU " kata zira sambil menjeling husna yang sudah terbuntang kerana dia merupakan pelajar yang fail dalam matematik tahun lalu .

" kau serius la ziraaaa " tanya husna dengan nada meleret . " ehem ehem , tak masuk kelas ke " tegur satu suara garau dari arah belakang serentak mereka memandang gerangan itu .

Haikal gugup bila kelima lima gadis itu memandang dirinya . Terus dia menggaru kepala nya . Kelima lima gadis itu baru menyedari dan mula bangun untuk beredar .

   " eh tak perasan pula dah habis masa rehat " kata husna membalas pertanyaan haikal , haikal menggeleng lalu mendekati husna .

  " husna , harini qal balik lewat sikit cikgu aisya minta tolong jadi tak payah tunggu qal eh " beritahu qal dengan nada berbisik tapi masih didengari kawan mereka .

   " okey , bye husna masuk kelas dulu " kata husna melambai sekilas pada haikal lalu berjalan bersama rakan rakannya .

  Apabila telah jauh dari haikal dan rakannya , terus mereka menyekat husna , mereka memandang husna dengan seribu soalan .

   " macam mana kau ? Kau ada apa apa ke dengan haikal ? Asal aku tak tahu " kata syahirah terlebih dahulu membuatkan Husna tersengih sikit .

  " aku bercinta dengan haikal ? " kata husna membuatkan mereka berempat terdiam seketika , lalu zira memeluk husna diikuti oleh syahirah lalu alin dan adilla menyertai juga .

  " tahniah , kau dh lama suka dia , tak sangka dia pun sukakan kau " kata zira dengan nada bangga kerana cinta rakan baiknya berbalas .

  " aku tak taken sorang sorang dah sekarang " kata Alin pula , lalu dia memaut bahu Husna dan menuju ke kelas diekori oleh Syahirah , Adilla dan Zira , geng ii single :)

***

   " Airin husna " panggil ustazah di depan membuatkan husna terhenti menulis dan berdiri sambil memandang ustazahnya itu .

  " ada apa ustazah " tanya nya blur "

" cikgu aisya nak jumpa kamu sekarang kat bilik guru " kata ustazah , husna mengganguk dan melangkah keluar dari kelas untuk ke bilik guru .

Cikgu , saya letih tau nak berjalan ni ")

" husnaa , datang pun ni ha cikgu ada benda nak beritahu " kata cikgu aisya pada husna , dan husna menuju ke arah cikgu aisya .

" sebenarnya macam ni , cikgu nak buat kelas tambahan matematik buat kamu , memandangkan kamu fail matematik tahun lepas . Tapi bukan cikgu ajar tapi seorang senior kamu yang tawarkan untuk ajar kamu " kata Cikgu Aisya panjang lebar , husna mengganguk tanda faham lalu menyoal ,

" senior saya tu lelaki ke perempuan ? " tanya husna lalu serta merta dia menggigit bibirnya kerana , apasal kau tanya pasal jantina ? mesti lah senior perempuan !? .

  " senior lelaki , kamu tak selesa ke ? " tanya cikgu aisya pula . " camni la cikgu , kalau saya tak selesa dengan abang senior tu saya tarik diri jela " kata husna , cikgunya tersenyum memang dia mengharapkan husna setuju kerana husna berpotensi dapat A matematik cuma dia yang tidak fokus dalam kelas dnn tidak menyukai matematik .

  ××××××××××

Aku rasa cam hambar :) , nyesal buat haikal confess awal hm

Continue Reading

You'll Also Like

58K 3.8K 83
"Aku sayang Eshal sehingga hujung nyawa. Tapi, aku sayang kau buat selamanya" FAREL GIBRAN "The mark of a true crush... is that you fall in love firs...
2.8M 106K 64
@Choco_Lyn @Random @Romantic @2018 @Terkahwin dengan Sir! @Wattpads 'Hello, my name is Nurul Zafira Warda and you can call me, Warda! My erm.. 'somet...
112K 6.1K 16
[Complete] Ada lagi ke zaman sekarang ni orang yang tak kenal tunang sendiri?ada?siapa? mestilah ada? siapa? Aku!Aku Siti Aisyah ,anak dara encik Kha...
366K 10.3K 33
Selalu nya kerabat tengku ni ada yang friendly,ada yang sombong nak mampus,ada yang riak dan lain-lain.. Tapi bukan jejaka yang bernama Tengku Haikal...