New Generation Meteor MATA. (...

By Twins-Studio

28.4K 2.3K 532

Remake Dari New Generation Agent Family. Cabaran Cinta Komedi Plot Armor Kecil. Fokus penting (Perkembangan S... More

2) NewGenerationMeteor
3) SeniorProblem.
4) IJustMyBest
5) Another&Another
6) StartMission
7) Challenge? Ok!
8) Challenge? Ok!
9) FriendlyFamily
10) FakeMission
11) WeCounterBack
12) WeCounterBack²
13) WeShowYou
14) WeShowYou²
15) Lah?
16) PovSharyni
17) PovShidah.
18) New Arc.....
19) New Arc²....
20) TimeSkip...
21) TimeSkip²
22) RushRescue
23) RushRescue²
24) RushRescue³
25) WhereWe?
26) WhereWe?²
27) JustLookOkBut
THANK YOU 100K
28) ThinkHard
29) ThinkHard²
30) IFoundYou
31) WeFoundYouAll
32) WeFoundYouAll²
33) WhatNow?
34) NowWhat²
35) TrueOfTrue's
36) TrueOfTrue's²
37) ChoiceOrFate?
38) ChoiceOrFate²
39) FateOrChoice³
40) IAlwaysWatchU
41) IAlwaysWatchU²
42) IAlwaysWatchU³
43) IAlwaysWatchU(Fvr)
44) GetBack
45) GetBack²
46) First Step
47) First Step²
48) W.S.O?
49) T.O.P
50) T.OP²
51) T.O.P³
52) T.OP⁴
53) T.O.P⁵
54) Final T.O.P
55) Family Moments
56) Family Moments²
57) Family Moments³
58) OhSh*t!
59) Mother's Day
60) Family Date
61) Family Date²
62) The RAY?
63) The RAY?²
64)The RAY!!!³
65) The Real Relationship
66) The Real Relationship²
67) Lul
68) One Thousand History
69) One Thousand History²
70) One Thousand History³
71) One Thousand History⁴
72) One Thousand History⁵
73) One Thousand History⁶
74) One Thousand History⁷
75) One Thousand History ⁸
76) One Thousand History⁹
77) One Thousand History¹⁰
78) One Thousand History¹¹
79) One Thousand History¹²
80) Future / Past History
81) Child Time
82) Bloody Train 🚂
83) Bloody Train 2 🚂
84) Revenge!
85) New Arc-Flashy Sound 🔊💥
86) Flashy Sound² 🔊💥
87) Flashy Sound³ 🔊💥

1) NewGenerationMeteor

2.4K 57 18
By Twins-Studio

INI IALAH REMAKE DARI 'STORY NEW GENERATION MATA' JADI SAYA INGIN MINTA MAAF JIKA CERITANYA MALAH MENJADI SEMAKIN BOSAN.

JUGA JANGAN LUPA BACA 'STORY AGENT'S FAMILY EJEN ALI' DEMI TIDAK MENDATANG KEKELIRUAN.

JIKA KORANG NOTIS LAH. ADA GAMBAR KARAKTER YANG DI TUKAR. YA MEMANG DI TUKAR SEBAB GAMBAR ASLINYA HILANG. TERMASUK COLLAGE YANG KAMI BUAT DULU. JADI MINTA MAAF YA.

BAIKLAH.....ENJOY.

JANGAN LUPA TEKAN 🌟 VOTE.....

SORRY HAVE TYPO!!!

JANGAN KECAM!!!

Inspiration :
Cartoon - Ejen Ali
Manga / Anime - Haikyuu.

Di pagi yang cerah di Bandar Cyberaya yang merupakan bandar terancang di Malaysia. Teknologi dan kemajuan adalah tujuan utama bandar ini dirikan.

Semua serba canggih dan mudah. Itulah buatkan beberapa kelompok manusia yang mampu tinggal di Cyberaya tersenyum gembira. Seperti contoh,

Ada seorang budak berumur dalam lingkungan 7 tahun sedang bermain bola sepak bersama seorang rakannya yang umur nya tak beza jauh. Di padang Cyberaya itu juga ada beberapa orang melakukan riadah pada umumnya di pagi hari.

Tapi entah apa yang terjadi, 2 budak itu di tarik oleh beberapa orang ber suit hitam lalu di masukkan ke perut Van hitam. Bukan saja kaki dan tangan diikat. Malah mata dan mulut mereka juga diikat.

Mereka cuba memberontak tapi malah di hadiah pukulan dan tendangan kuat buatkan mereka berdua pengsan di dalam van yang masih bergerak.

SKIP.......

"WAAAARGH!!!"

"AAAAAH!!!"

Jeritan yang sangat kuat buatkan mereka berdua terbangun mengejut. Badan mereka telah diikat ala ulat, di katil sebelah menyebelah. Mereka berdua yang masih cemas mencari cara untuk melepaskan diri tapi malah mereka terpandang pada seorang lelaki berbaju dokter mendekati salah satu budak lain yang posisi sangat sama seperti mereka berdua.

Budak itu sudah menangis dan merayu meminta di lepaskan malah tak di hiraukan. Doktor itu terus menyuntikkan cairan ke lengan budak itu. Efek cairan itu mula memperlihatkan. Mata budak itu terbuka luas dengan mulut ternganga luas.

Dan.....

BOOM!

Mata 2 budak yang di culik tadi penuh dengan kejutan dan ketakutan. Kepala budak yang baru di suntikkan tadi hancur berkecai sampai daging dan darah ada di mana².

"Cih! Gagal lagi!"

Amuk doktor itu lalu melirih ke dua budak yang tersisa. Salah satu dari mereka sadar kalau ada banyak mayat yang tiada kepala dan semua itu berumur dalam 7 tahun sehingga 12 tahun.

"Kalau macam ni terus. Aku gagal dalam kajian aku. Aku tak ada pilihan lain."

Doktor itu menarik sebuah beg bimbit hitam. 2 Suntikkan berbeza warna cairan didalamnya di keluarkan. Tanpa basah basi doktor itu terus menusuk ke lengan salah satu budak yang di culik tadi.

"OY! JANGAN! HENTIKAN!"

Betak rakannya 'Budak1'. Kawannya 'Budak2' yang di di suntik tadi menatap muka satu sama lain dengan senyuman lembut buatkan situasi menjadi mengharukan.

"Erh! Aaaargh!! AAAAARGGH!!!"

"!!!" Badan Budak2 mula mengeluarkan cahaya biru dan putih di mata, mulut dan hidung.

"AAAAAARGH!!!"

Suara Budak2 yang masih kecil bertukar ke super garau bak seekor King Kong.

"AKU BERJAYA!!" Sorak doktor tersebut. Secara tak langsung satu tumbukkan di hadiah ke mukanya lalu terpental sehingga terhempas ke dinding.

Budak2 itu berjaya terlepas secara tiba². Mukanya seperti tiada riaksi tapi nampak sangat dia sedang bertarung dengan kesadaran yang hampir hilang. Budak2 itu melepaskan Budak1

"AAAAARGH!!!"

Budak2 itu kembali mengamuk lalu menghancurkan semua isi makmal yang entah dari mana lokasi tepatnya. Budak1 hanya menatap dengan riak dan fikiran yang blank. Dirinya yang masih 7 tahun hanya boleh terdiam sambil melihat sahabatnya mengamuk. Tapi dia tahu, jika di biarkan. Mungkin Cyberaya akan terkena dampaknya.

Sesuatu yang kecil berguling mengenai kakinya dan itu ialah suntikan yang cairan berbeza warna. Tanpa di sangka Budak1 mengambil suntikkan itu dengan jantung yang masih seperti sama kelajuan Kereta Bugatti.

Yang tadi mengamuk secara mengejut menyerangnya tapi sempat di elak. Budak1 itu tahu dia akan jadi sasaran selajutnya jika dia masih mendiamkan diri. Tanpa membuang masa, ia menusuk diri dengn jarum suntikkan. Perlahan-lahan cairan itu mula masuk dalan ke badannya.

Baru 5 saat sudah di dalam badannya. Cairan itu sudah menimbulkan efek, iaitu kepala sakit, satu badan kejang dan peluh yang tak henti keluar.

"Hah! Hah! Hah! AAAARGH!!!"

Suara budak itu mula bertukar ke suara monster. Budak2 terus menyerang Budak1 tadi yang masih bertarung kesakitan. Tapi rakannya sudah melaju dengan penumbuk dan.........

"AAAARGH!!"

"AAAAARGH!"

Tanpa disangka di balas tumbukkan juga.

Efek lagaan antara 2 tumbukkan itu cukup kuat untuk buatkan satu tindakkan balas...................Letupan.

BOOOOOOM!!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"!?" Mata seseorang baru saja terbuka mengejut. Perlahan-lahan badannya di bangunkan buatkan posisinya bertukar ke duduk di atas katil.

Dia menoleh kekiri dan kekanan, meneliti setiap sudut bilik yang kemas dan bersih. Perlahan-lahan telapak tangan kanan di letakkan ke dahi yang penuh peluh.

"Sial. Aku mimpi benda tu lagi."

Katanya seperti dia tahu apa yang ia mimpikan tadi. Seraya dia turun dari katil lalu mencapai tuala di depan pintu bilik air dan melakukan ritual bilik air pada pagi hari.

Skip........

Tap

Tap

Tap

Tap

Tap

Bunyi tapak kaki pelajar SMK Cyberaya Rise yang baru saja datang ke sekolah hari ni. Tidak seperti hari biasanya. Hari ni ialah hari dimana pertandingan antara 2 SMK berbeza dalam 2 pertandingan berbeza juga.

Iaitu permainan Volleyball bagi pelajar lelaki lingkungan 13 tahun sehingga 15 tahun. Juga permainan bola keranjang bagi pelajar perempuan 13 tahun sehingga 15 tahun.

"UMPAN!!"

PRIIIIIT!!!!

"YEAAAAH!!!!"

"GO! GO! GO!"

"PASTIKAN MENANG!!!!"

"SET KETIGA SUDAH TAMAT. YANG SUDAH DIMENANGI SMK CYBERAYA DELTA DAN NAMPAKNYA KEDUA SMK TIDAK ADA TANDA² INGIN MENYERAH." Pengacara Pertama.

"TAPI SMK CYBERAYA DELTA LEBIH AGRESIF BERBANDING SMK CYBERAYA RISE. MUNGKIN DI SEBAB DI 'THE BIG ONE' TIADA. MUHAMMAD ISKANDAR." Pengacara Kedua.

"EP! MASIH SAJA ITU TIDAK BUATKAN SMK CYBERAYA RISE GOYAH. MEREKA ADA ADAM DAN OMAR YANG SANGAT BAGUS DALAM SEGI BLOKER DAN SETTER." Pengacara Pertama.

"SMK CYBERAYA DELTA JUGA SELALU BERWASPADA PADA SATU ORANG DI TEAM MUSUH. 'THE KING RING'. ALIFF ASHRAF YANG BOLEH BERTINDAK DI SETIAP SUDUT GELANGGANG. TAK LUPA YANG DIA NI........." Pengacara Kedua.

"KYAAAAA ALIFF!!!!!"

"POPULAR." Pengacara Pertama / Kedua.

"Alip." Aliff yang sibuk minum air terus melirih Omar yang duduk di bangku hadapannya.

"Aku dapat feeling yang kita akan dapat susah terus dengan lawan kita ni." Omar melirih ke bangku pihak lawan.

"Itu aku tak boleh bohong yang lawan kita ni kuat. Sebab mereka semua umurnya 15 tahun dan badan mereka agak besar semua." Adam yang duduk sebelah Omar.

Aliff tak berkata apa² tapi matanya tertuju ke balkoni di atas kerusi penonton.

Kyki, Ameera, Shahira dan Yana sudah ada disana untuk menyokong mereka. Aliff juga memikirkan tentang macam mana mahu menang dalam pertandingan Volleyball ini. Dia tak sangka kalau tanpa Iskandar akan jadi semakin sulit untuk menang.

"Yang kita boleh buat sekarang ialah berusaha dengan cara sendiri." Kata Aliff lalu membuang botol plastic tong sampah.

Pada masa yang sama Set Kedua sudah hampir mula buatkan para pemain kembali ke gelanggang.

"Can they win?" Tanya Kyki kepalanya di rebahkan ke atas dengan tangan sebagai alas balkoni.

"Nggk tahu." Shahira / Ameera.

"Aku harap yang lain cepat." Yana.

BTW.......

Di Akademi MATA......

Tap!

Tap!

Tap!

Tap!

Tap!

"Oy Is! Kau ok ke kalau lari ni!?" Tanya Hakim di belakang Iskandar.

"Tak ada masa ni. Kita kena cepat!" Iskandar jadi ketua dalam larian terus ke sekolah melalui setiap sudut Akademi MATA.

Di belakangnya ada Hakim, Haziq dan Zalikha yang mengikutnya. Mereka berempat terus masuk ke bullet train dan dengan cepat Zalikha memprogram ke kelajuan penuh.

"Kenapa mentor malah bagi misi awal pagi ke kita? Padahal mereka tahu yang sekolah kita ada perlawanan persahabatan." Kata Hakim seperti tidak setuju atas misi mereka kali ni.

"Tak boleh bro. Kau tahu yang Is ada gajet telepotasi yang buatkan kita semua selinap dengan mudah. Zalikha pula boleh hack sistem. Jadi tak perlu hairan." Kata Haziq menahan badan di dinding bullet train yang semakin laju.

Berhenti saja dan pintu terbuka. Mereka berempat terus membuka seribu lagi. Ada pintu pagar pula......

"Nak buat apa ni!?" Hakim.

"Terobos sajalah anjinglah!" Haziq. Pantas mereka berempat melompat parkour.

Masuk saja dalam bangunan sekolah. Bunyi tapak kaki mereka yang cukup keras buatkan gemaan setiap lorong sekolah. Sampai saja di area gelangagang buatkan beberapa mata menatap mereka kehairanan.

Nasib mereka tembus ke balkoni atas. Kalau tak mereka mungkin akan jadi bahan ketawa sebab datang lambat.

"Korang dah balik. Macam mana misi?" Yana menghampiri mereka.

"Hah! Hah! Itu ok saja. Macam mana game nya?" Haziq masih mencari nafas.

"Sekolah kita berjaya bawa ke Set Ketiga." Ameera membantu Zalikha ke kerusi. Kyki juga bantu Hakim dan Haziq.

"Where Is?" Tanya Kyki.

"(Smirk) Perlu ke MC chapter ni berkumpul dengan kita sebagai penonton?" Hakim.

PRRIIIIIIT!

Bunyi wisel keras kedengaran buatkan pertandingan volleyball terhenti apabila bola berjaya keluar.

"APA SAYA TAK SALAH TENGOK BUKAN!? PEMAINAN YANG TELAH DI NANTIKAN² TELAH MUNCUL." Pengacara Pertama.

"'THE BIG ONE' AKAN MASUK KEGELANGGANG KALI NI!" Pengacara Kedua. Iskandar berjalan ke sisi gelanggang lalu membuka jaketnya........


👏

Iskandar high five salah satu kawannya dan mereka bertukar tempat dimana dirinya telah menjadi permain utama.

"Macam mana?" Iskandar ke Aliff.

"Sekarang dah set kelima. Kami selalu terikat mata yang sama. Sekarang mata 7 sama." Kata Aliff mengelap peluh di dahi.

Iskandar melirih ke teamnya yang lain. Mereka semua tersenyum semangat dan Iskandar ikut bersemangat juga.

Permainan bermula dan mereka saling berbalas-balas serangan. Bola tak menyentuh lantai selama 3 minit sebelum Adam membuat umpan ke Iskandar......

PRIIIIIT!

Iskandar tersenyum gembira diikuti yang lain kerana dirinya berjaya mencetak mata. Tapi tidak dimata Aliff, dia menatap Iskandar dari atas ke bawah.

'Kita settle benda ni cepat.' Desis hatinya mengambil posisi kembali.

Mereka terus bersambung bermain dan terus membalas skor permainan. Setiap kali dapat satu skor. Mereka akan membalas dengan satu skor juga. Mereka betul² serius untuk menang perlawanan ni.

Satu permain SMK Cyberaya Delta membuat spike padu tepat kearah kawasan kosong. Iskandar sudah berada di tempat tersebut untuk menepis spike itu.

"!!" Semua mata terkejut apabila Iskandar terpelanting agak jauh apabila menerima spike itu. Padahal dia sudah buat kekuda bersiap. Bola pula terbang keluar dari gelanggang.

PRIIIIT!

"Kau ok?" Tanya Adam menghulur tangan. Iskandar menyambutnya lalu berdiri.

"Haah. Sorry ya. Aku tak siap tadi. Jom kita menangkan perlawan ni." Iskandar kembali ke posisi nya. Adam dan Omar saling menatap.

"Ini teruk." Kyki, Yana, Ameera, Shahira, Hakim dan Haziq menatap Zalikha yang baru menyebut sesuatu yang pelik.

"Teruk apa nya?" Hakim.

"Jika di fikirkan balik. Iskandar bukan dalam kondisi Prime nya. Semasa misi dia menggunakan gajet telepot beberapa kali, berlari dari akademi ke sekolah dan berlawan dalam perlawanan ni. Is mungkin dalam kondisi tenaganya hampir habis." Zalikha masih menonton perlawanan tersebut.

"Apa Iskandar akan ok saja?" Ameera.

"Tak tahu." Zalikha. Dia sudah buat kawan² nya kerisauan.

Adam membuat umpan dan rakannya buat spike tapi dapat di tepis. Mata setiap pelajar lawan seperti memberi isyarat tertentu. Mereka membuat umpan dan lakukan spike padu tapi bukan ke tempat kosong tapi tepat ke Iskandar.

'Aku dah tak ada tenaga. Jika aku tepis bola ni. Aku boleh saja terpelanting lagi. Paling teruk pengsan. Tapi aku mesti.' Situasi Iskandar seperti pelahan dan dia sudah buat kekuda untuk menepis.

"Biar aku."

"!?" Muncul Omar depannya lalu menepis bole tersebut. Iskandar di tarik ke bahagian Front sebagai Spiker dan Bloker.

Penukaran posisi itu tidak buatkan pihak lawan terkejut. Malah mereka menambahkan kekuatan dalam membuat spike. Dalam masa yang sama, 2 kawan dari team yang merupakan menugas menepis dan setting sudah tidak mampu menahan lagi kerana kepenatan..

Bam!

Omar berjaya buat spike lawan jadi labungan selepas ia menepis. Tapi sekujur lengan dan tangannya sudah mula mati rasa atau orang panggil kebas. Dia sudah tidak mampu menahan lagi spike. Penyokong dan pelajar dari SMK Cyberaya Rise kelihatan risau atas kondisi player sekolah mereka.

'Mereka ni manusia bertangan meriam ke apa!?' Desis hati Omar menahan sakit di seluruh badan.

Cikgu yang merupakan guru pelatih mereka pun sudah siap menukar posisi Omar dengan player simpanan. Masa itu jugalah bola padu sedang menuju ke arah Omar.

'Aku tak boleh.' Omar sudah berada di hujung keputus asaan.

"Awak pasti boleh Omar!!"

"!!" Omar. Semua pelajar memandang kearah atas balkoni.

"Alamak! Semua tengok sini!?" Yana terus menunduk kebawah kerana malu.

Bam!

"!?" Seluruh isi dewan terkejut dengan tindakkan Omar yang masih menahan bola padu. Pihak lawan tak berhenti dari situ. Secara terus menerus memberi bola spike dan semua itu juga di tepis oleh Omar dengan tangannya.

Yang lagi mengejutkan, di sebabkan dia juga team SMK Cyberaya Rise dapat satu skor. Semua pemain dari SMK Cyberaya Delta terdiam dengan ketangguhan Omar.

"APAHAL!?"

"!!" SMK Cyberaya Delta.

"TAKUT!? BAGI SEMUA SPIKE YANG KORANG ADA! SELAGI AKU BERDIRI! KORANG TAKKAN DAPAT SKOR PON!" Betak Omar penuh semangat yang buatkan berasap keseluruh badannya.

Cikgu pelatih memandang kearah Aliff. Aliff buat isyarat 'Biarkan dulu'. Cikgu pun mengikuti saja. Semua menjadi kecoh dengan sorakkan para penyokong dari kedua sekolah.

Para player sudah siap di posisi masing² dengan hati dan mental mereka mula menjadi kaku untuk menang saja.

'Sekarang sudah posisi Killer Skor. Ini ialah penentuan segalanya. Iskandar dan Omar sudah tinggal beberapa gerakkan lagi.' Aliff.

Team lawan terus mulakan Killer Skor nya. Mereka terus menerus menunjukkan mekanik dalam bermain Volleyball.

Tanpa sengaja salah satu dari team SMK Cyberaya Rise menepis bola musuh tapi malah terlambung kebelakang dan menuju ke balkoni atas. Tepat ke Ameera.

"ADAM!" Aliff. Mereka berdua berlari tepat di depan kerusi penonton. Aliff sudah siap dengang kedua tangan lalu membantu Adam melompat sangat tinggi melepasi kerusi penonton lain.

Gap!

Dinding balkoni di pegang lalu bola Volley yang datang kemari di tumbuk balik dalam gelanggang.

"REMAKE POSITION!" Arah Iskandar dan 4 player yang tersisa terus buat posisi untuk survive tanpa 2 pemain.

"Adam." Adam yang masih jadi spiderman menatap Ameera di depannya.

"Kau ok kan? Baiklah aku pergi dulu." Adam terus melompat turun lalu di sambut Aliff.

"Umpan!" Arah Omar. Bola di umpan oleh Iskandar dan Adam yang baru datang terus membuat spike.

Bam!

Di blok tepat depan jaring. Bola itu jatuh di kawasan. Omar sangat jauh untuk sambut. Tapi........

"Nice Aliff!" Omar. Kawan salah satu team mengambil kesempat untuk buat umpan dan Iskandar tak buang masa.

'Badan aku dah tak ada tenaga lagi. Tapi aku mesti buat skor demi menang perlawanan ni. Akan aku kumpulkan seluruh tenaga badan untuk buat satu pernafasan, lompatan, satu tamparan dan satu peluang ini saja!' Iskandar membuka gerakkan khasnya.

"The Big One." Kyki.

"Dia buka sayap sudah." Shahira.

Iskandar melompat tinggi dengan kecepatan atas dari rata². Di tempat kosong yang tiada orang terus di aim sama dia..........

Hening..............🐤🐤🐤🐤🐤

PRIIIIIT!!!!!!

Bunyi wisel berbunyi menandangkan perlawanan tamat. Di situ juga para penyokong menjerit kegembiraan. Players juga gembira tapi disebabkan kepenatan berat mereka hanya boleh tersenyum lalu terduduk di tempat.

"Kita menang." Adam. Omar mengangguk laju lalu ia di sapa oleh pelajar Club Bulan Sabit Merah untuk perawatan pada lengannya.

Iskandar yang penat berdiri hampir jatuh kebelakang. Tapi ada orang membiarkan badannya jadi sandar Iskandar.

"(Dongak) Aliff."

"Tidur lah." Kata Aliff lembut sebelum Iskandar benaran tidur kepenatan.

Continue Reading

You'll Also Like

320K 19.9K 60
HUD AIDAN, siapa sangka di sebalik keceriaannya, dia pernah hidup umpama orang yang menunggu hukuman mati. Namun, ketika dia sedar akan khilafnya, di...
2.4M 41.5K 25
"Hoi! Buta ke?" "Maaf encik. Saya nak cepat. Saya tak sengaja langgar. Maaf sangat-sangat." "Lain kali mata tu letak jelah kat tapak kaki. Ada kat mu...
1.5M 63.2K 60
Vol 1 [ Mafia Series ] He's evil, he's bad boy, he's ignorant, he's arrogant and he's addicted. Addicted with love which is someone who can control...
217K 8.4K 65
Memang ni cerita tentang mafia tapi tak lah terlalu ke arah mafia sebab saya hanya fokus ke arah cerita tentang pencintaan hero dan heroin. Tapi ada...