Mrs. Aryan Herriez

By softieebabe

117K 6.6K 403

⁺*・☾ His Series 𖥔 ࣪ ᥫ᭡ ARYAN HERRIEZ | CARA ESTELLA Cara Estella merupakan pelajar Criminal Justice di Uni... More

𝓜𝓻𝓼. 𝓐𝓻𝔂𝓪𝓷 𝓗𝓮𝓻𝓻𝓲𝓮𝔃
Part 1 : Bang!
Part 2 : First meet
Part 3 : Seduce
Part 4 : Cara is missing
Part 5 : Signor Aryan
Part 6 : Strange Feeling
Part 7 : Rindu
Part 8 : Kehilangan
Part 9 : Rayyan
Part 10 : Rossa
Part 11 : Proposal
Part 12 : Imamku
Part 13 : Nasi Kandar
Part 14 : Honeymoon
Part 15 : Venice
Part 16 : The Empire
Part 17 : The City
Part 18 : The City of Love
Part 19 : Vendetta
Part 20 : Greece
Part 21 : Bang Bang!
Part 22 : Star
Part 23 : Something
Part 24 : The tragedy
Part 25 : Touch her and die
Part 26 : Odiare
Part 27 : My Roses
Part 28 : The plan
Part 29 : Attack
Part 30 : Youre Mine
Part 31 : Begin
Part 32 : The truth
Part 33 : The truth 2
Part 34 : Dead
Part 35 : The truth 3
Part 36 : Before You Go
Part 37 : She left
Part 38 : White roses
Part 39 : New York
Part 40 : Dream
Part 41 : The love
Part 43 : Him
Part 44
Part 45
Part 46
Part 47
Part 48
Part 49
Part 50
Part 51
Part 52
Part 53
Part 54
Part 55
Part 56
Part 57
Part 58
Part 59
Part 60
Part 61
Part 62
Part 63
Part 64
Part 65 : Aryan X Cara
Part 66
Part 67
Part 68
Epilog
Author's note
New story

Part 42 : Her

1.2K 92 7
By softieebabe

SEJAK awal pagi lagi Cara dan Azriel sudah bergegas ke rumah kenalan rapat mangsa yang hilang itu untuk mendapatkan maklumat. Kini mereka dalam perjalanan untuk pulang ke office Azriel.

Secara tiba-tiba sebuah kereta yang sama telah mengekori kereta Azriel. Cara sudah lama menyedari akan itu namun dia hanya mendiamkan diri.

"I think someone is following us." ujar Azriel sebelum dia menekan kuat pedal minyak.

"Faster!" arah Cara. Matanya melilau memandang bahagian belakang.

Bang! Bang!

"They have a gun! Cepat Azriel!" terus saja Cara menjerit.

Serentak dengan itu, habis cermin kereta Azriel pecah akibat terkena tembakan. Azriel bertindak pantas dengan menghalang tubuh Cara dari ke hadapan kerana had lajunya yang melampau itu.

Cara yang menyedari itu terus menepis lengan Azriel. Perilaku dia sedikit sebanyak mengingatkannya tentang Aryan.

Bang! Bang! Bang! Bang!

Lamunannya tersentak tatkala kereta yang mengekorinya melepaskan berdas-das tembakan. Mereka kelihatan semakin dekat.

"Cepat Azriel! Bawa je laju takde kereta pun depan tu!" nadanya naik seoktaf. Terbit rasa kerisauan kerana orang itu menggunakan senjata.

Lantas dengan itu, pedal minyak ditekan sehinggakan kepala Cara terhantuk ke hadapan. Tulah tak pakai seatbelt!

"I'm sorry. You okay?" Azriel mengerling ke arahnya.

"I'm okay just focus." tangannya dinaikkan untuk mengusap kepalanya yang terhantuk itu.

Dan syukur ke hadrat ilahi. Mereka terselamat kali ini manakala Cara pula sudah terselamat buat kali kedua. Nasib baik lah minyak kereta Azriel full.

Tapi innalillah buat kereta Azriel. Habis berlubang kesan daripada tembakan. Mereka terus sahaja melaporkan hal yang telah berlaku di balai polis terdekat.

-

PETANG itu, mereka berdua meluangkan masa sekaligus merehatkan jantung yang hampir nak tercabut tadi di Cafe yang berada berdekatan dengan office Azriel.

"I'm sorry about your head." rasa bersalah menghuni diri.

"No it's okay. Lagipun you tak sengaja." Cara senyum sekilas. Azriel turut membalas dengan senyuman manis.

"Let's discuss." sambung Cara lagi.

Tanpa melengahkan masa, mereka berbincang tentang beberapa maklumat yang telah diperolehi.

"Last seen 28 October at 21.45 p.m." ujarnya kepada Azriel.

"Luckily tak ada benda suspicious pun dalam cctv tu." Okay kalini dia berbohong. Otaknya dari semalam asyik memikirkan kenapa Carl berada di situ.

"Cafe, Gym dan semua tempat yang dia selalu pergi pun last 25 October. That time dia masih belum hilang. Something might happened in the last three days before 29 October." terus saja Azriel menggaru kepalanya yang tidak terasa gatal itu.

"And kawan dia last jumpa pun petang 25 October. It's also something we need to worry about." Cara menyambung.

"It's okay malam ni I cuba cari maklumat dekat pejabat dia. Disebabkan dia keluar pejabat lambat, mungkin ada apa-apa yang terjadi sebelum itu." jujur Cara yang dari tadi asyik mencipta kemungkinan tersendiri.

"Are you okay alone? Dengan apa yang baru terjadi ni? I boleh temankan you." pelawa Azriel lagi. Diharapkan permintaannya tidak ditolak.

"It's okay. No need. Lagipun I nak pergi tempat lain lepasni." terus sahaja Cara memberikan alasan.

"Okay kita sambung esok jelah. Dah nak senja ni. I balik dulu eh." Azriel meminta diri bersama dengan perasaannya yang penuh kekecewaan sebelum melangkah keluar dari Cafe itu.

Cara sekadar mengangguk. Fikirannya bukan berada di situ pun.

-

SETELAH itu, Cara terus memandu keretanya untuk menuju ke office syarikat lelaki itu.

Apabila sudah memasuki bangunan syarikatnya, langkah Cara terus diaturkan ke kaunter untuk interview salah seorang dari pekerjanya.

"Is there something suspicious that he never do?" Cara menyoal salah seorang pekerjanya yang masih belum pulang pada malam itu.

"Nothing but someone has met him that night." jujur lelaki itu. Dia memang berada di office pada malam terakhir itu.

"What does he look like?"

"I don't really recognise but he is so tall. That night he was wearing a black leather jacket." jelasnya penuh teliti pada Cara. Cara yang mendengarkan itu terus teringat bahawa Carl juga memakai jacket yang sama.

"Okay thankyou for your time. We're done." lantas Cara bangun dan beredar dari bilik pejabatnya.

'There must be something he does with Carl.' gumam hati Cara.

Sepanjang berada di dalam lif, otaknya ligat memikirkan apa yang telah dilakukan oleh Carl. Dia ada kena mengena ke dengan lelaki itu? Apa salah lelaki itu pada dia?

TANPA berfikir panjang, dia terus mengatur langkah menuju ke tempat parking keretanya yang diparkir di kawasan luar syarikat milik lelaki itu. Dia sudah serik tidak mahu memarkir di basement kereta.

Namun disebabkan kawasan itu sunyi sepi, terasa seperti sama sahaja walaupun dia memarkir di situ. Tangannya ligat mencari kunci kereta di dalam beg sandangnya. Kemana pula perginya kunci keretanya?

Perbuatannya terhenti apabila merasakan ada mata yang memandangnya di sebalik bangunan tersebut. Dengan penuh berani dia mengorakkan langkah untuk menuju ke kawasan itu.

Pistol glock yang diselitkan diseluarnya terlebih dahulu dikeluarkan. Matanya cepat menangkap kelibat seorang lelaki bertubuh tegap sedang melarikan diri ke bangunan sebelah.

Terus sahaja Cara berlari untuk mengejar lelaki itu. Hatinya kuat mengatakan itu lelaki yang sama yang telah mengejar dia selama dua hari ini. Dia perlu mengetahui apa yang mereka mahukan dari dia.

Matanya meliar mencari kelibat lelaki itu. Berpusing-pusing tubuhnya ketika itu. Pistol glock diacukan pada setiap tempat supaya jikalau terjadi apa-apa dia akan lebih cepat bertindak.

Tiba-tiba dia merasakan seperti ada sesuatu yang mendarat di belakang kepalanya. Dia yakin bahawa itu adalah sepucuk pistol. Terus sahaja Cara bertindak dengan memusingkan tubuhnya sekali gus mengacukan pistol glocknya pada kepala lelaki itu.

Lelaki itu turut melakukan hal yang sama. Namun ini bukan lelaki yang dicarinya. Lelaki yang berdiri di hadapannya ini lebih tinggi dan tegap tubuhnya berbanding lelaki tadi. Rambutnya juga sedikit panjang manakala lelaki tadi sedikit botak.

"What do you want stupid?" Cara menyoal lelaki itu.

Lelaki itu hanya mendiamkan diri. Pistolnya ditekankan pada kepala Cara sehinggakan tubuh Cara mengundur kebelakang dan tersandar pada dinding bangunan itu.

Lelaki itu mengunci pergerakan Cara di dalam ruangan ciptaannya sendiri. Cara tidak dapat melihat raut wajah lelaki itu dek kerana kawasan itu sangat gelap.

"Let me go!" sebelah tangannya memukul kuat dada bidang lelaki itu.

Pistolnya semakin ditekankan pada kepala Cara sehingga pada satu saat terdapat cahaya daripada kereta yang telah menayangkan jelas wajah polos milik Cara. Sekali gus lelaki itu melepaskan pistol yang diacukan pada kepala Cara. Eh kenapa lepas?

Dia terus menarik Cara ke dalam pelukannya. Pada awalnya Cara meronta-ronta minta dilepaskan namun setelah menyedari sesuatu, dia turut membalas pelukan lelaki tersebut.

Aroma lelaki itu sama seperti Aryan.

Aroma yang dia rindukan sepanjang lima tahun ini.

Namun siapakah gerangan yang dia sedang memeluk? Wajahnya masih lagi terlindung.

"It's you dolce cuore."

Continue Reading

You'll Also Like

668K 27.3K 43
⚠️ NO PLAGIAT ⚠️ ⚠️ cerita ini mungkin mengandungi sedikit kata-kata kesat ⚠️ [ STATUS : COMPLETED ] Darren Zavier Seorang lelaki yg bekerjaya dan m...
607K 6.8K 12
COVER EDITING!! Ayyan Mikael & Haira Irisha @ Brenda 𝐇𝐈𝐒 𝐑𝐔𝐓𝐇𝐋𝐄𝐒𝐒: ──── Senyuman sinis terukir dari bibirnya. Jari jemari kasarnya liar m...
171K 10.6K 40
Disaat gadis tu ditimpa kesusahan, si dia datang menghulurkan bantuan. Sehingga lah suatu hari si hero datang menyelamatkan keadaan. "We meet again s...
195K 13.6K 79
Diomand Highschool dikawal oleh The Headprefect yang mempunyai rupa paras yang tampan serta tinggi lampai. Kedatangan tiga gadis yang nerd serta misk...