Mrs. Aryan Herriez

By softieebabe

137K 7K 408

⁺*・☾ His Series 𖥔 ࣪ ᥫ᭡ ARYAN HERRIEZ | CARA ESTELLA Cara Estella merupakan pelajar Criminal Justice di Uni... More

𝓜𝓻𝓼. 𝓐𝓻𝔂𝓪𝓷 𝓗𝓮𝓻𝓻𝓲𝓮𝔃
Part 1 : Bang!
Part 2 : First meet
Part 3 : Seduce
Part 4 : Cara is missing
Part 5 : Signor Aryan
Part 6 : Strange Feeling
Part 7 : Rindu
Part 8 : Kehilangan
Part 9 : Rayyan
Part 10 : Rossa
Part 11 : Proposal
Part 12 : Imamku
Part 13 : Nasi Kandar
Part 14 : Honeymoon
Part 15 : Venice
Part 16 : The Empire
Part 17 : The City
Part 18 : The City of Love
Part 19 : Vendetta
Part 20 : Greece
Part 21 : Bang Bang!
Part 22 : Star
Part 23 : Something
Part 24 : The tragedy
Part 25 : Touch her and die
Part 26 : Odiare
Part 27 : My Roses
Part 28 : The plan
Part 29 : Attack
Part 30 : Youre Mine
Part 31 : Begin
Part 32 : The truth
Part 33 : The truth 2
Part 35 : The truth 3
Part 36 : Before You Go
Part 37 : She left
Part 38 : White roses
Part 39 : New York
Part 40 : Dream
Part 41 : The love
Part 42 : Her
Part 43 : Him
Part 44
Part 45
Part 46
Part 47
Part 48
Part 49
Part 50
Part 51
Part 52
Part 53
Part 54
Part 55
Part 56
Part 57
Part 58
Part 59
Part 60
Part 61
Part 62
Part 63
Part 64
Part 65 : Aryan X Cara
Part 66
Part 67
Part 68
Epilog
Author's note
New story

Part 34 : Dead

1.2K 79 3
By softieebabe

APABILA kereta sudah sampai di pekarangan rumah agam Aryan, mereka melihat Doktor Harith terlebih dahulu tiba di kediaman Aryan. Tubuh Cara dicempung dan dibawa masuk ke rumah sebelum terus menuju ke bilik.

Aryan membaringkan Cara di atas katil bilik mereka.

"Don't leave me darling. I-I'm not ready to lose you.." tersekat-sekat suara Aryan. Doktor Harith menyentuh bahu Aryan.

"Let me handle this Aryan. Don't worry. Just pray for your wife okay?" Doktor Harith terus mengeluarkan alatan untuk rawatan.

Aryan diberi arahan untuk keluar dari bilik. Emosinya buat masa ini tidak stabil. Namun dia beruntung kerana Carl dan Ray setia bersamanya.

"Jangan risau Aryan. Kau pun tahu Cara tu kuat jadi kau pun kena kuat." senyuman diukir oleh Carl.

"Kau tu sahabat kitaorang. Hal kerja memang la serious tapi kalau hal macam ni, kau kena ingat bro kau ada kitaorang." Ray turut menyambung.

"Estella akan tinggalkan aku. Aku jahat." Aryan meraup rambut coklatnya kebelakang.

"Kau tak boleh cakap macam tu bro. Kita ditakdirkan hidup macam ni. Kisah silam kita terlalu berbeza dengan orang lain."

Aryan berumur 14 tahun ketika daddy meninggalkan dirinya. Ketika itu dia merasakan bahawa hidupnya tidak lagi bermakna. Daddy yang paling disayangi dibunuh dengan kejam.

Malam itu, Aryan terjaga dari tidur kerana tekaknya dahagakan air. Jam tepat menunjukkan pukul 4 pagi. Masa terbaik untuk mengerjakan solat tahajjud. Aryan bercadang untuk meminum air terlebih dahulu sebelum mengerjakan solat.

Aryan menapak turun ke tangga namun langkahnya terhenti apabila ruang tamu dipenuhi darah. Dia tidak pernah melihat perkara seperti itu berlaku kecuali di dalam movie. Bibik dan driver ayahnya dikelar pada bahagian leher.

Telinga Aryan menangkap bunyi di dapur. Seperti ada orang sedang bercakap. Dengan keberanian yang tipis, dia terus menuju ke dapur dalam diam.

Sungguh dia terkejut. Ketika itu kornea matanya dipenuhi imej seorang perempuan mengacukan pistol kepada daddy. Riak muka daddy juga seakan terkejut dengan kejadian itu. Bang!

Perempuan itu..Perempuan itu adalah mommynya sendiri. Wanita yang melahirkannya telah menembak suaminya sendiri.

Aryan rebah ketika itu. Tangisan usah dicakap. Dia berusaha mengemam bibirnya agar tidak mengeluarkan sebarang bunyi tangisan.

"Kau memang layak mati Asyraf. Dengar sini! Aku tak pernah cintakan kau apatah lagi nak kesiankan kau." nadanya penuh sinis. Niana tergelak kecil melihat suaminya yang sudah terduduk di lantai.

"Abang cintakan sayang separuh mati. Walaupun sudah tahu kebenaran sayang. Namun cinta abang tak pernah pudar sayang." ujar Asyraf penuh sebak. Air matanya mengalir ketika itu. Isteri yang dikasihi merupakan pembelot.

"It's all bullshit! Kau dengan kata-kata boleh pergi mampus!" kaki Niana menyepak tubuh Asyraf. Tidak takut dosakah dia?

"Anak kita..Awak nak tinggalkan dia macam tu je?" soal Asyraf. Dia tahu yang dia takkan hidup selepas ini.

"Anak kita? No way! Aku benci dia sebab dia adalah darah daging kau!" Bang! Tembakan dilepaskan.

Setelah mendengarkan itu, Aryan terus melarikan diri. Dia bergegas ke rumah Carl Hayden yang tidak jauh dari rumahnya.

Ting Tong! Ting Tong!

"Aryan? Kenapa menangis ni sayang?" Bibik Meena yang baru sahaja membuka pintu terus memeluk Aryan setelah melihat remaja itu menangis teresak-esak.

"Daddy..Daddy nak tinggalkan Aryan.." bersama tangisan dia meneruskan kata.

"Meh masuk dulu sayang. Aunty Meena panggilkan Carl kejap eh.." Setelah itu, Bibik Meena naik ke atas untuk memanggil Carl.

Selang beberapa minit, Carl menapak turun ke bawah. Matanya yang masih mengantuk digosok kasar.

"Kenapa kau ni datang pagi-pagi buta? Nak sahur ke? Sejak bila pula kau rajin puasa sunat." Carl yang tidak tahu apa-apa terus memerli Aryan.

"Tsk..Tskk.." esakan Aryan bermula kembali setelah mendengarkan Carl. Memang tipikal manusia yang tak boleh ditegur kawan nanti mesti nak menangis.

"Weh kau ni kenapa menangis? Nak kata ada girlf takde pulak.." Carl terus menggosok belakang Aryan.

"Daddy.." Aryan mencuba untuk meneruskan kata.

"Kenapa dengan daddy?" soal Carl yang masih terpinga-pinga.

"Mommy aku bunuh daddy.." Carl tersentak. Kata-kata Aryan masih dicuba untuk memproses.

"Hah apa??" soalnya lagi mana tahu tersalah dengar.

"Mommy bunuh daddy.." serentak itu tubuh Aryan ditarik dan dipeluk kemas oleh Carl. Jujur Carl juga terkejut mendengarkan kebenaran itu.

Even The Devil was once An Angel.

Ingatan Aryan terus mempamerkan saat daddynya meninggalkan dirinya. Seperti di dalam movie ingatan itu ditayang. Kisah silam yang terperit dalam hidupnya.

"Kau pun tahu Carl. Takkan ada sesiapa yang akan faham selain kita." Aryan menjawab.

"Ehh aku faham je." bidas Ray.

"Kan aku dah cakap 'kita'. Tampar apa tak dapat." sempat Aryan bergurau dengannya.

"Ha kan bagus kalau Aryan kita always macam ni. Yang penting kau kena kuat demi Cara." Carl memberinya kata-kata semangat.

"Aku cuba." jawabnya sepatah.

Beberapa jam kemudian,

Doktor Harith keluar dari bilik setelah selesai membuang peluru dan merawat Cara. Aryan yang menyedari itu terus menuju ke Doktor Harith.

"Isteri saya macam mana Harith?" soal Aryan.

"Cara okay setakat ni. Tak ada cedera yang serious cuma dia mungkin akan koma dalam beberapa hari. Saya rasa Cara masih trauma. Mungkin ada kebenaran yang baru dia tahu." jelas Doktor Harith selaku doktor peribadinya.

Aryan tersentak. Dia hilang kata-kata. Setelah itu, dia sekadar mengangguk.

"Kamu perlu pantau keadaan dia selalu. Mungkin dia akan mengigau dan sebagainya." pesan Doktor Harith sebelum beredar.

"Pergila tengok isteri kau." ujar Carl bersama senyuman.

Aryan terus masuk ke bilik untuk melawat isterinya. Luluh hatinya tatkala melihat Cara yang berbalut di kepala dan lengannya. Terasa seakan dirinya tidak berguna.

Dia mendekati Cara dan mengusap lembut pipi mulus Cara. Punggung dilabuhkan di sebelah Cara.

"Aku minta maaf Estella. Aku gagal protect kau. Aku bukanlah suami yang baik untuk bidadari sebaik dan sesempurna kau.." mata Aryan terpejam rapat. Aryan menunduk lalu memberikan kucupan pada dahi Cara.

"Bangun cepat ya darling? Aku tahu kau isteri yang kuat." Tangan Cara diusap lembut.

"Goodnight darling. Semoga mimpi indah. Dunia ini terlalu kejam buat kau sayang.." Aryan bangun untuk keluar namun langkahnya terhenti tatkala tangannya digenggam erat.

"Biarlah buat masa ini hanya ada saya dan awak. Izinkan saya bersama dengan awak sebelum semuanya berakhir." Aryan tergamam mendengar kata-kata Cara. Mata Cara masih terpejam rapat. Genggaman dilepaskan serta merta. Cara mengigau?

"Estella..Apa yang kau cuba maksudkan?" ujar Aryan sendiri. Dia tahu Cara hanya mengigau tapi mengapa kata-katanya seakan menggambarkan sesuatu yang akan terjadi?

Aryan terus berbaring di sebelah Cara apabila teringatkan kata-katanya. Seakan ada makna yang tersirat. Wajah Aryan menatap wajah cantik milik Cara yang seakan bidadari itu. Terus sahaja dia mendakap tubuh isterinya. Tidak sanggup kehilangan Cara Estella dengan terlalu cepat.

Jikalau ini merupakan kali terakhir kami bersama, kau abadikan lah saat ini di dalam hidup kami. Jikalau ini adalah pelukan terakhir suami buat isteri tercinta, kau jadikan lah ini memori yang terindah dalam hidup kami. Sesungguhnya, hanya kau yang lebih mengetahui.

An Angel for The Cruel Devil.

Macam biasa tau jangan lupa vote and comment hehe <3

Continue Reading

You'll Also Like

177K 5.8K 70
Dante De Lucca seorang lelaki berdarah kacukan Itali dan China. Lucca yang bekerja sebagai CEO di sebuah syarikat penerbangan miliknya sendiri. Pada...
1.3M 37.7K 61
4th Bella. Hidupnya tidak seceria dulu apabila dia dibenci oleh lelaki yang amat dicintai. Bertahun dia membawa diri. Pulangnya dia langsung tak diha...
472K 21.9K 28
Kerana kehilangan kehidupan Taufiq Al-Iman berubah hitam . Dirinya hanya diselubungi dendam . Kehidupannya menjadi liar . Hanya kerana satu dendam...
ALYSA✔️ By cah

Teen Fiction

901K 36.1K 48
Hilman Zavirel pemuda kacukkan yang sangat terkenal dan mempunyai perniagaan sendiri semasa usianya masih muda. Melihat Aleeya Alysa pada hari perta...