Takdir You're My Healer [C]

By EiSeoya

31.3K 1.6K 146

Lapan tahun sudah berlalu, Nawwar merasakan dunia ini tiada makna baginya. Trauma yang dialami sering menghan... More

Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27 (prekuel?)
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54 (ending)
Epilog
Note: Takdir II update
Author's Note

Bab 12

485 31 0
By EiSeoya

DUA hari sudah berlalu, Nawwar dan Emara masih berada dalam kawasan bandar Quricity. Tiada langsung kereta yang lalu lalang. Takkan lah bandar lain kena tempias juga?

Nawwar tahu jalan untuk ke akademi baru. Namun, ketiadaan kenderaan awam untuk pergi ke suatu destinasi itu adalah masalah utama bagi mereka. Azazel memang tak berhati perut kalau sudah melibatkan ramai nyawa yang terkorban.

Atau dia sengaja bertindak demikian untuk strategi seterusnya.

"Orang pakai t-shirt putih je dah gelabah ya," perli Nawwar. Kelakar bila diimbas kembali raut wajah orang itu cuak.

"Ish. Diam lah!"

"Awak kena berterima kasih dekat saya sebab bagi rezeki lebih semalam. Cuma, belum reveal lagi," ujar Nawwar dengan wajah masih kekal datar.

"Nawwar!! Gatal betul!!" tangan kiri Emara diangkat tinggi, mengacah ingin pukul jejaka itu. Terhinjut bahu Nawwar dek terkejut reaksi spontannya. Geram! Ada saja akal nak mengusik orang.

"Awak pakai balik kemeja dengan blazer tu. Kering dah kan?"

"Panas. Rasa macam nak cabut t-shirt ni sekali,"

"Nawwar Inas!!" amukan Emara menyebabkan Nawwar tersentak. Gigih dia berlari jauh daripada gadis itu. Tamparan perempuan berbisa tahu, kau jangan main-main. Sekali tangan hinggap dekat kau, silap-silap naik lebam kebiruan tiga hari tak hilang.

Bandar yang sunyi itu diisi dengan suara riuh ahli akademi yang saling berkejaran antara satu sama lain. Ada juga aku hempuk anak Tuan Asnawi seorang ini. Baru kenal dah tunjuk taring. Muka garang lebih. Puih!

"Stop Emara, stop! Iye saya pakai la ni. Kemeja je lah sebab panas pakai blazer sekali," padah Nawwar sembari kemeja putih disarung ke tubuh bersama tali leher berwarna biru tua. Blazer masih disangkut pada lengan kanannya.

"Tapi saya pakai baju berlapis dan bertudung tak panas langsung,"

"Awak elemen Flame. Of course you will be immune to heat issues ugh," Tangan Nawwar menepuk dahi. Setiap elemen ada kelebihan masing-masing.

Misalnya, elemen Thunder tidak akan terkesan sekiranya terdapat arus elektrik atau petir menyambar kena mereka. Elemen Flame mampu adaptasi suhu panas tidak kira cuaca atau apa sahaja yang berkaitan dengan haba. Ahli Aqua mampu bernafas dalam air atau mengawal pergerakan air. Kelebihan Frost membolehkan ahli bertahan dalam cuaca sejuk yang ekstrem.

Namun bagaimana pula dengan elemen Earth, Gale dan Shadow? Adakah tiga elemen ini mempunyai kelebihan seperti elemen yang lain?

Kelebihan elemen akan dimanfaatkan hanya dengan memakai aksesori pilihan masing-masing. Cincin, gelang, rantai, pin dan sebagainya. Gem permata yang telah ditanam dalam aksesori mengikut elemen pilihan individu akan mengaktifkan imun sistem terhadap pemakai.

Jika aksesori tidak dipakai, harap sempat mengucap sebelum melangkah masuk ke alam lain.

"By the way, good choice you’ve made in choosing which elements suits you the best. It makes you two times hotter,"

"Only two times, huh?"

"Fine. Ten times hotter,"

Nawwar puji Emara hot? Hati menjerit bagai nak gila, rasa ingin baring dekat tengah jalan. Bukan puji cantik atau comel, hot terus kau bagi. Menggeletis karang ada juga yang penat layan kerenah Emara kelak.

"But sadly, your ability as a healer couldn’t heal me as a Cursed Child,"

Senyuman gadis tersebut terus pudar dari wajahnya.

"Saya minta maaf, Nawwar. Andai saya boleh rawat, dah lama saya buat,"

Nawwar angguk perlahan. Sesungguhnya dia redha atas qada’ dan qadar Allah. Pasti ada hikmah mengapa semua ini terjadi, mahupun baik dan buruk. Mungkin keajaiban akan muncul satu hari kelak.



NAWWAR terlihat satu sumber cahaya terang di luar kawasan bandar Quricity. Adakah ini mimpi? Mata berkedip beberapa kali sebelum terlopong dengan apa yang telah dilihat.

Bandar Yhvetz (Yu-Vets). Bandar yang tidak terkesan dengan kehancuran buatan Azazel.

Jalan raya yang mengalami rekahan yang besar dan lubang dalam adalah punca mengapa tiada kehadiran kenderaan di bandar Quricity. Banyak pokok tumbang telah menghalang laluan utama dua bandar ini. Kerosakan bukan sedikit, tapi cukup memakan beribu juta peruntukan subsidi daripada kerajaan.

Kelihatan mustahil untuk pergi ke bandar Yhvetz memandangkan laluan sini agak berbukit dengan pokok tumbang sana sini. Silap-silap tergolek macam kambing golek turun bawah. Kalau terjumpa ular masa redah kelak, arwah terus dekat situ.

"Saya rasa kita kena pakai cara haram," cadang Nawwar dengan lembing sudah tersedia dalam genggaman.

"Cara haram? Cara apa?"

Emara terpegun tatkala pinggang rampingnya dirangkul erat oleh Nawwar. Rasa hangat kian terasa dari tubuh maskulin itu. Tiada lagi ruang antara tubuh mereka, seakan Nawwar enggan melepaskan dia pergi.

"Na-Nawwar… apa-"

"Shh. Keep your mouth shut, lovely," jari telunjuk mendarat tepat pada bibir gadis itu.

"I’m going to teleport both of us down there. They won’t see us,"

Liur ditelan payah. Entah mengapa Emara rasa selesa tatkala dia berada dalam pelukan hangatnya. Rasa selamat. Eh, astaghfirullah! Dosa, dosa. Nawwar buat begini kerana darurat saja. Dia ada kelebihan untuk teleportasi.

Blazer bahagian dada Nawwar digenggam kuat. Kepala Emara dilentokkan pada dadanya. Mata terkatup rapat, membiarkan Nawwar melakukan tugasnya.

Pandangan tajam Nawwar yang serius berjaya membaling lembing jauh ke tempat yang ingin dituju. Dengan menggunakan kudrat elemennya, mereka berdua telah teleportasi belakang salah satu bangunan kedai di bandar Yhvetz. Sebelum kena cop tangkap basah, baik keluar dari situ cepat.

Suasana bandar Yhvetz agak riuh. Patutlah bandar ini dikatakan antara bandar yang paling harmoni di antara tujuh bandar terkenal dalam wilayah Tzuvillida. Quricity menduduki tempat kedua selepas bandar Yhvetz. Kini, Vallette mengambil alih kedudukan bandar Quricity memandangkan bandar itu sudah lenyap buat selamanya.

Cahaya jalan menerangi bangunan klasik yang estetik. Terdapat penglipur lara sedang bermain gitar akustik depan khalayak ramai sebagai sumber hiburan. Alunan melodi menjadi penyedap telinga buat para penonton yang menikmatinya. Para penjual bersaing sesama sendiri sehingga terjerit-jerit demi menarik perhatian pelanggan untuk singgah ke kedai mereka.

Sekarang mereka mahu mencari makanan untuk alas perut. Lama sudah perut berkeroncong menahan lapar.

Kepelbagaian juadah yang menyelerakan menyukarkan mereka untuk membuat pilihan. Sekejap nasi goreng, sekejap nasi campur. Semua nampak sedap bila dah lapar. Haish!

"Nawwar, nak makan nasi pataya tak? Lama tak makan,"

Masa ini lah ada yang pergi buat muka kesian dekat anak Asnawi yang tiada perasaan. Nasib baik Nawwar jenis melantak aje apa yang ada depan mata. Janji kenyang.

"Ha iye lah. Cepat, mana kedainya?"

Jari telunjuk ditunding ke arah kedai yang mempunyai kehadiran pelanggan yang ramai. Meskipun ramai, servis mereka sangat pantas. Tak perlu tunggu lama, makanan sudah terhidang depan mata.

"Awak lah order. Kan awak yang nak nasi pataya," jari Nawwar menolak bahu Emara ke depan. Sedar dengan suruhan Nawwar, dia lari ke belakang tubuhnya. Terjungkit sebelah kening jejaka itu.

"Malu. Awak lah tolong order,"

"Awak ingat awak sorang? Saya pun malu. Awak lah pergi," laju Nawwar menggeleng, tidak mahu serah diri dekat kedai situ.

"Tolong lah. Awak lelaki kan,"

"Awak ingat lelaki tak ada perasaan malu?"

Susah betul kalau dua-dua personaliti introvert. Sampai kesudah tak makan jadinya.

"Okey. Apa kata kita main osom? Siapa kalah dia pergi order," cadang Nawwar sebelum tangan menggenggam penumbuk.

"Deal!!"

Kedua-duanya mengangkat tangan tinggi. Dalam kiraan tiga, tangan masing-masing sudah tersedia dengan gayanya. Malangnya, kemenangan berpihak kepada Emara kerana gunting mengatasi kertas. Sah gunting yang menang! Nawwar sudah pasrah awal. Dia yang cadang, dia yang kalah.

"Yeay! Cepat order untuk kita dua,"

Nawwar memutarkan bola matanya ke atas. Makin lama dia dengan Emara, makin stress kepala layan kerenah dia.



LICIN habis bekas makanan yang diisi penuh nasi pataya tadi. Dah masuk dalam kantung perut masing-masing. Sampah sarap dibuang ke dalam tong yang telah disediakan, tempat tinggal ex kau yang tak reti menghargai orang.

Nawwar mengajak Emara untuk lepak di air pancut Yhvetz, mercu tanda bandar tersebut. Keadaan makin sunyi kerana sudah larut malam. Semua orang pasti sudah pulang ke rumah untuk rehat mental dan fizikal.

"Nawwar…" seru Emara lembut.

"Apa dia?"

"Saya nak cerita yang dulu saya pernah kenal sorang lelaki. Nak dengar tak?"

Nawwar menggigit isi pipi. Satu perasaan tidak dapat diungkap hadir dalam diri. Tak mungkin aku cemburu. Santai, Emara bukannya ada hubungan apa-apa dengan kau.

"Lelaki yang saya kenal nama dia Fariz. Fariz Hakimi. Dia selalu layan saya baik macam princess. Bagi hadiah sebab nak appreciate saya jadi girlfriend setia dia. Protective, caring. Lelaki memang macam tu ke bila dah sayang perempuan dia?"

Sabar Nawwar. Jangan tunjuk reaksi tak senang. Dengar dulu.

"Tapi, selama dua tahun saya jadi girlfriend dia, rupa-rupanya dia pergunakan saya sebagai tempat lepas nafsu,"

"I’m sorry, what??" mahu terbeliak biji mata Nawwar dengar.

"Yes. He used me as his slave. Dia suka buat sentuhan fizikal bila dia minta. Banyak kali tau, hurm,"

"Jadi, awak dah putus dengan dia ke?" berasap telinga rasanya.

Emara angguk laju, maksudnya mereka berdua sudah tiada hubungan apa-apa. Lelaki sepertinya patut diberi pengajaran. Kalau jantan itu dapat dekat aku, memang lunyai aku kerjakan. Tahu sedap je kerja.

"Nawwar…" seru Emara lagi.

"Wujud lagi ke lelaki baik dekat dunia ini? Yang mampu jaga saya, bukannya sekadar nafsu semata-mata. Saya nak lelaki yang boleh bimbing saya berlandaskan agama yang betul. Yang boleh menjadi ketua keluarga yang baik. Bukan yang tunggang agama macam dia!"

Nawwar masih tekun mendengar luahan dia.

"Fariz dah tak ada makna dalam hidup saya. Hati saya bukan milik dia lagi,"

"You deserves better, Emara. If only I-"

The trauma is calling you~

Bicaranya dipotong sebaik sahaja bisikan halus menerjah masuk ke dalam telinga Nawwar. Berpaling laju mencari sumber suara itu merata.

The trauma is calling you~

Bisikan itu bersuara lagi. Padan la tengah malam memang banyak setan keluar nak kacau orang. Potong stim betul!

"Awak, kenapa ni?"

"Shh! Awak dengar tak bisikan tu?" Nawwar ingin memastikan bukan dia seorang sahaja yang dengar.

Gadis itu menggeleng. Sah kau tengah berkhayal sekarang!

Entah mengapa firasat Nawwar membuatkan dia berpaling ke arah pancut air Yhvetz sebelah kanan mereka. Terasa diri ini seperti memanggil mereka ke sana. Meremang bulu roma apabila bayangan roh hitam melakukan ‘ritual’ belakang air pancut tersebut.

"Ikut saya," ajak Nawwar tegas. Mereka berdua berlindung di sebalik semak tebal tepi laluan pejalan kaki. Nawwar cuba memantau keadaan sekeliling, termasuk sekumpulan roh di hadapannya.

Dia menekup mulutnya. Tidak percaya dua susuk tubuh manusia sedang dikepung oleh roh-roh itu. Kelihatan sudah pasrah dengan tindakan mereka.

"You boleh ke serang dia orang semua? You ni elemen Aqua. Kena gelak ada lah! Macam simbah air je bagi dia orang,"

"You duduk diam. I ada katana dengan I. Biar I cincang mereka sampai berambus dari sini,"

Ternyata dua susuk tubuh itu ialah Aryan dan Hadeena yang sedang mempertahankan diri daripada serangan roh jahat itu.














Continue Reading

You'll Also Like

1.4K 145 8
"ℌ𝔢 𝔴𝔦𝔩𝔩 𝔴𝔞𝔦𝔱 𝔣𝔬𝔯 𝔥𝔦𝔰 𝔩𝔬𝔳𝔢 𝔣𝔬𝔯𝔢𝔳𝔢𝔯" ARQINA ZULQISA seorang gadis yang berpendirian teguh dan hati yang lembut cuba melarika...
38.9K 2.9K 61
Cinta? Usah disebut tentang perasaan itu. Hakikatnya rasa itu sudah lama mati dalam dua hati. Ada dua hati yang pernah ditikam dengan aksara itu. Ba...
283K 1K 8
Kisah rekaan. Nasib malang menimpa Fyra Amira apabila rumah nya dimasuki seseorang.
186K 2.7K 26
Konflik di mana pelbagai dugaan juga godaan yang mendatangi Sarjan Mus sebelumnya membuatkan dia lebih bersikap neutral dalam kehidupannya. Pada awal...