Psycho Mafia

By ptrnatikaa_a

9K 300 9

"Tolong Xavier, lepaskan saya" "Bagaimana anda boleh mengatakan bahawa Rosebud saya apabila anda tahu anda ha... More

INTRO
CHAPTER 1 : TRUTH
CHAPTER 2 : ESCAPE?
CHAPTER 3 : BEAST
CHAPTER 5 : DECEIVED
CHAPTER 6 : MONSTER
CHAPTER 7 : THE DEVIL IN DISGUISE
CHAPTER 8 : YOU CAN'T LEAVE ME
CHAPTER 9 : JUDAS KISS
CHAPTER 10 : I AM CALLED A PSYCHO FOR A REASON
CHAPTER 11 : COME BACK HOME
CHAPTER 12 : RENDEZVOUS WITH KNOWN STRANGER
CHAPTER 13 : CAPTURED
CHAPTER 14 : BACK IN THE DEVIL'S CAGE
CHAPTER 15 : CHANGE?
CHAPTER 16 : BEGINNING OF HELL
CHAPTER 17 : A MONSTER WITH BROKEN HEART
CAHPTER 18 : TRIGGERED THE BEAST NOW BE PREPARED TO GET DOOMED
CHAPTER 19 : A PAINFUL LOVE
CHAPTER 20 : HIS CRAZY LOVE

CHAPTER 4 : FORGIVENESS

526 15 0
By ptrnatikaa_a

~Esoknya

8:30 pagi

P.O.V Rosaline

Saya bangun dengan sakit kepala yang teruk. Aku memicingkan mata sedikit cuba menyesuaikan diri dengan cahaya terang. Tiba-tiba aku terasa ada tangan membelai lembut rambutku. Saya mendongak hanya untuk bertemu dengan dua bola hitam merenung saya risau.

Dia tak lain tak bukan suami tersayang...

Xavier Knights

Dia melemparkan senyuman lembut kepadaku sambil terus mengusap kepalaku.

“My Rosebud, are you feeling good now?”, katanya lembut. Aku merenungnya kosong apabila tiba-tiba peristiwa ngeri semalam terlintas di fikiranku membuatkan aku menjerit ketakutan.

Aku tersentak dan menolaknya membuatkan Xavier terduduk di atas lantai. Saya bangun dari katil dan segera meluru ke pintu apabila dunia di sekeliling saya mula berputar. Saya menutup mata saya dan memegang kepala saya tetapi sebelum saya dapat memahami, saya pengsan.

Tamat P.O.V Rosaline.

P.O.V Xavier.

Aku tersentak dan memandang Rose terkejut. Dia mula menjerit secara tiba-tiba membuatkan aku tersentak. Dia menolak saya dan berlari ke arah pintu apabila tiba-tiba dia terkaku di tempatnya dan memegang kepalanya dengan kedua-dua tangannya. Jantung saya berhenti.

"ROSE!!!"

Dia hampir jatuh di atas lantai tetapi saya cepat-cepat berlari ke arahnya dan menangkapnya dalam pelukan saya. Matanya terpejam. Dia telah pengsan. Air mata mula bergenang di pipi sambil merenung susuk tubuhnya yang tidak sedarkan diri. Aku menggendongnya dalam gaya pengantin dan perlahan-lahan meletakkannya di atas katil. Saya kemudian menghubungi doktor keluarga saya, James. Walaupun saya tidak pernah membenarkan mana-mana lelaki lain menyentuh Rose saya tetapi James seperti abang saya.

~Lompat masa

"Apa yang berlaku pada Rose saya?", saya bertanya kepada James. Dia tidak menjawab sebaliknya dia menembak saya dengan silau maut. Aku mengeluh kerana tahu punca di sebalik kemarahannya.

Kedua-dua pipinya bengkak teruk dan diwarnai dengan kesan cap jari merah yang panjang. Bibirnya luka dalam dan lebam teruk. Kedua-dua pergelangan tangannya telah bertukar menjadi biru dan lehernya bercela dengan hickies ungu.

James berjalan ke arahku. "I thought you love her?", aku terkejut dengan soalannya.

"Apa yang awak cakap ni? Of course, I do. She is my life. I love her very much", balasku tegas.

"INI YANG AWAK CALL CINTA?", dia menjerit pada mukaku dengan geram sambil menunding jari telunjuknya ke arah Rose. Aku menunduk kerana malu.

Saya perlahan-lahan mengangkat kepala saya dan memandangnya sambil air mata memenuhi mata saya. "Jamie, Rosebud saya benci saya. Dia tahu keseluruhan kebenaran. Nick itu membalikkan cinta saya terhadap saya. Malah, mereka merancang untuk mencuri bayi saya daripada saya. Saya sangat sayangkan dia, Jamie. Saya tidak boleh lepaskan dia. Aku akan mati tanpa dia”, aku bercakap sambil menangis teruk.

Tamat P.O.V Xavier

Pandangan James bertukar lembut apabila dia melihat Xavier menangis seperti bayi. Dia amat menyedari kasih sayang Xavier yang sangat besar terhadap Rosaline. Dia benar-benar mencintainya sepenuh hati. Tetapi dia tidak pernah membayangkan dalam hidupnya bahawa Xavier akan berubah menjadi posesif terhadapnya. Dia segera memeluknya. Xavier balas memeluknya dan menangis teresak-esak dalam dakapannya.

"Xavier, kita semua tahu betapa awak sayangkan Rose dan dia juga sangat sayangkan awak. Tapi awak sepatutnya beritahu dia tentang diri awak yang sebenar", dia bercakap dengan suara yang sedih.

"Dia akan meninggalkan saya kemudian", Xavier menjawab dengan suara yang hancur. James mengeluh.

"Tidak Xavier, Rose benar-benar cintakan awak. Dia tidak akan pernah berbuat demikian. Saya amat sedar tentang cinta dan perhatian awak berdua. Tetapi kawan, asas cinta awak adalah satu pembohongan. Anda mendapat kepercayaannya dan memenangi hatinya. dengan menjaga dia dalam pembohongan, dengan membina identiti palsu anda sebagai ahli perniagaan yang dinamik, menawan dan berkuasa. Lebih-lebih lagi, apabila dia mengetahui kebenaran melalui apa cara sekalipun, apa yang anda lakukan? Daripada meminta maaf kepadanya, anda tidak membunuhnya. kawan baik di hadapannya tetapi juga memeras ugutnya untuk mengahwini kamu. Dan sekarang apabila dia melawan kamu memukulnya? Lihat sahaja gadis malang itu, Xavier", bentaknya.

Xavier perlahan-lahan mengalihkan pandangannya ke arah Rosaline yang sedang berbaring di atas katil dengan IV melekat di seluruh badannya. Dia tidak dapat menahan tangisnya lebih merenung keadaannya yang tidak berdaya.

"Ini sama sekali tidak betul Xavier!! Ini bukan Xavier yang kita kenal", James berkata dalam nada kecewa. Xavier rasa bersalah setelah mendengar kata-katanya. Ia adalah kebenaran walaupun. Dia kemudian meleraikan pelukan dan mengesat air matanya.

"Kau betul James. I am really very sorry", katanya sambil menundukkan matanya kerana malu.

"Tidak, minta maaf pada Rose, bukan saya. Janji dengan saya awak tidak akan memukulnya lagi atau memarahinya. Jangan jadikan cinta murni dan lembut awak kepada kegilaan dan obsesi. Jangan biarkan kemarahan awak menguasai awak sehinggakan you end up hurting her or even worse”, James menjawab, suaranya sangat serius.

Xavier terkedu dengan jawapannya. Dia tahu apa yang James cuba maksudkan. Dia segera mula menggelengkan kepalanya tanda menafikan.

"Saya takkan buat macam tu. Saya pun tak pernah nak sakitkan hati dia", dia bercakap sambil matanya mendung ketakutan. James memandangnya. Dia memegang kedua-dua bahunya dan memicitnya.

"Saya tahu awak menyakitinya tanpa sedar. Itu pasti akan berlaku jika awak tidak mengawal diri sendiri sekarang. Jangan bertukar menjadi raksasa Xavier. Saya dan Rose suka Xavier yang manis dan comel kami bukan mafia yang kejam dan psiko" , dia cuba buat dia faham. Xavier mengangguk.

"Saya janji dengan awak James. Saya akan berubah. Saya akan minta maaf dia. Saya juga akan merayu. Tapi tolong beritahu saya tentang keadaan dia." James tersenyum kepadanya. Dia kemudian menepuk bahunya.

"Dia demam. Saya dah bagi ubat. Kalau dia bangun dan takut dengan awak, cuba tenangkan dia dulu dan bila dah stabil baru minta maaf. Rosaline seorang gadis yang manis dan baik hati. Dia akan faham. Dan juga, dia sayangkan awak Xavier", dia menjongketkan keningnya kepadanya. Xavier mengalihkan pandangannya darinya sambil tersenyum lembut sambil pipinya bertukar merah jambu. James tergelak kecil.

"Mmm, ada yang blushing?", dia mengusiknya. Mereka berdua kemudiannya pecah ketawa. Xavier tersenyum dan memeluknya kerana gembira dan teruja. James tergelak dan membalas pelukan itu.

"Jaga Rose dan kamu juga. Kamu berdua baru berkahwin jadi nikmatilah kehidupan rumah tangga kamu yang bahagia", katanya sambil tersenyum. Xavier mengangguk. Mereka berdua bercakap untuk beberapa lama dan tidak lama kemudian James pergi.

~Lompat masa

Pada pukul 4:00 petang.

Xavier sedang tidur di sebelah Rosaline sambil memegang tangannya apabila tiba-tiba, dia merasakan ada yang mengesot di sebelahnya. Dia membuka matanya dan mendapati dia sudah bangun. Dia segera duduk dan memegang tangannya erat.

"Rose, awak dah bangun. Apa khabar?", dia bersuara lembut, matanya bersinar-sinar kegembiraan.

Tetapi sebaik sahaja matanya bertemu dengannya, dia segera menoleh ke belakang. Xavier berasa sakit apabila dia perasan ketakutan di matanya untuknya. Dia cuba memegang pipinya tetapi Rosaline memalingkan kepalanya ke tepi dan mula menangis teresak-esak membuatkan dia panik.

"He-hey Rose-"

"Jangan tinggalkan diri",

Rose terus bergerak ke belakang sambil menggelengkan kepala kerana ketakutan tetapi Xavier segera mencengkamnya dan menariknya ke dalam pelukan erat. Dia mula menjerit dan menangis dengan kuat tetapi dia hanya mengeratkan pegangannya.

Tidak lama kemudian dia mengalah. Dia terlalu lemah dan letih. Dia menangis sepuas-puasnya dalam dakapannya manakala Xavier memegangnya dengan erat dan mula bergoyang ke sana ke mari untuk menenangkannya.

Selepas beberapa ketika Rosaline akhirnya tenang. Xavier kemudian meleraikan pelukan dan memandangnya. Matanya sudah sembab dan merah. Dia menekup mukanya dan mengesat air matanya dengan ibu jarinya. Dia memandang matanya. Dia merenungnya kembali dengan kesakitan dan dengan sedih mengalihkan matanya berair. Xavier kemudian mengucup lembut pada bibirnya yang pucat merekah. Dia perlahan-lahan menarik dan meletakkan dahinya di atas pipinya yang membelai lembut.

"Saya minta maaf. Saya sangat minta maaf sayang. Saya tidak sepatutnya melakukan ini kepada awak. Saya benar-benar sangat rry", dia menangis. Rosaline kemudian memandangnya. Dia mengeluarkan tangannya membuatkan Xavier keliru. Dia kemudian merebahkan diri di atas katil dan memejamkan matanya. Selepas beberapa lama, dia tertidur.

Xavier melihatnya tidur dengan mata bersalah. Dia berasa sakit hati melihat sikap dingin gadis itu terhadapnya. Dia kemudian mengesat air matanya dan keluar dari bilik itu dengan tenang.

Sudah dua hari sejak kejadian itu. Rose tidak bersuara. Dia sentiasa kelihatan hilang dan terus merenung angkasa tanpa emosi. Dia menjadi terlalu lemah dan pucat. James pernah datang untuk memeriksanya. Dia memberinya suntikan supaya dia dapat tidur nyenyak. Ia adalah untuk memperbaiki keadaannya yang lemah. Dia memberitahu Xavier bahawa dia mengalami trauma sementara tetapi tiada apa yang perlu dirisaukan.

Tetapi Xavier mula resah. Dia pernah menghabiskan masa dengannya 24/7. Dia langsung tidak keluar rumah selama dua hari. Dia selalu cuba bercakap dengannya tetapi dia tidak pernah membalasnya.

Dua hari kemudian

Pada pukul 9.00 malam.

Xavier masuk ke dalam bilik dengan membawa dulang makanan. Dia memandang Rosaline dan mendapati dia sedang duduk di sofa di sebelah tingkap. Hatinya sakit melihat dia merenung ke luar tingkap seperti jiwa yang tidak bernyawa. Matanya kosong dan mukanya kosong.

Xavier perlahan-lahan meletakkan dulang di atas meja dan berjalan ke arahnya. Dia mengusap rambutnya lembut tetapi dia tidak menyahut. Xavier kemudian duduk di sebelahnya dan memegang tangannya.

"Baby?", dia bersuara perlahan.

Tiada jawapan

Hatinya bertukar berat dengan penyesalan. Dia meramas tangannya dan mula menangis teresak-esak.

"Saya minta maaf sangat-sangat Rosebud saya, saya tahu saya tidak sepatutnya buat begitu. Saya tahu saya bodoh bb-tapi cuma saya sangat sayangkan awak. Saya tahu saya simpan awak dalam gelap selama bertahun-tahun dan menyembunyikan diri saya yang sebenar. daripada awak tetapi Baby, saya takut...takut awak akan tinggalkan saya. Awak akan takut dengan saya kerana saya bukan Xavier yang comel yang awak sangat sayangi tetapi mafia berbahaya yang merupakan bos paling geng neraka yang kuat dan kejam. Kamu akan lari daripada saya", dia bercakap dengan suara yang pecah. Rosaline masih tidak menjawabnya.

"Awak tahu Rose, saya tak ada sesiapa kecuali awak dalam dunia ni. Selepas ayah menyerahkan empayar ini kepada saya, beberapa hari kemudian dia ditembak oleh geng saingan itu"

Rosaline menjadi terkejut selepas mendengar kata-katanya. Dia memandangnya dengan mata terbeliak.

"Ya, saya tipu awak tentang kematiannya juga. Ia bukan sebarang kemalangan", dia mengaku sambil menundukkan kepalanya. Rosaline menjelingnya. Darahnya mendidih menahan marah.

Berapa banyak pembohongan yang dia katakan kepadanya? Berapa banyak yang dia sembunyikan daripadanya dan masih bersembunyi? Rosaline merasakan dirinya sebagai orang bodoh yang jatuh cinta kepada pembohong dan penipu.

Dia menyentak kasar tangannya dari pegangannya tetapi Xavier segera memeluknya. Dia terus meronta dan menolaknya tetapi dia mula menangis sambil memeluknya erat.

"Tolong maafkan saya. Saya sangat sayangkan awak Rose. Saya juga minta maaf kerana membunuh kawan awak Nick tetapi saya tidak dapat menahan diri apabila saya melihat awak melarikan diri bersamanya. Saya takut...takut dia akan membawa awak pergi dari situ. saya. Tapi tetap saya tidak sepatutnya buat begitu. Saya betul-betul minta maaf. Tolong maafkan saya sayang. Saya tidak akan dapat hidup tanpa awak... Saya tidak akan pernah menyakiti awak saya janji... Saya minta maaf Baby ", Xavier mula menangis sambil menangis teresak-esak seperti kanak-kanak.

P.O.V Rosaline

Mendengar tangisan Xavier bagaikan bayi dalam dakapan membuatkan air mata bergenang. Saya sangat marah kepadanya atas apa yang dia telah lakukan tetapi mendengar permintaan maafnya yang ikhlas membuatkan hati saya sakit dalam kesakitan. Dia bertindak seperti budak lelaki yang saya telah jatuh cinta. Saya terlupa bahawa dia adalah mafia kejam yang sama yang telah membunuh rakan saya dan bertindak seperti raksasa terhadap saya. Saya sangat marah dan takut kepadanya tetapi saya juga sangat menyayanginya. Aku meleraikan pelukan itu dengan lembut dan menekup mukanya sambil mengesat air matanya.

"Xavier, saya juga sangat sayangkan awak. Tapi janji dengan saya awak takkan pernah sakitkan hati sesiapa mahupun bunuh sesiapa. Saya akan maafkan awak hanya dengan satu syarat", aku bersuara tegas.

Matanya bersinar-sinar kegembiraan. Dia menekup muka saya dan berkicau, "Apa? Saya akan buat apa-"

'Tinggalkan empayar mafia kamu."

Xavier menjadi terkejut dengan kata-kata saya. Dia perlahan-lahan melepaskan tangannya dari mukaku dan menunduk.

"Rose, saya tak boleh tinggalkan", bisiknya sayu. Balasannya membuatkan aku kecewa. Xavier mendongak, dia perasan kekecewaan di wajahku. Dia kemudian memegang tangan saya dengan erat dan bercakap sambil merenung mata saya dalam-dalam.

"Tetapi saya berjanji tidak akan melakukan apa-apa perkara yang menyalahi undang-undang mulai sekarang. Saya akan bekerja hanya untuk kebaikan masyarakat. Saya akan melakukan semua kebaikan melalui perniagaan saya seperti yang anda mahukan."

Mataku bersinar-sinar kegembiraan mendengar kata-katanya. Aku segera memeluknya "Thanks Xavier. Aku tahu kau akan berubah", aku tersenyum. Xavier meleraikan pelukan dan menekup mukaku.

"Janji dulu awak akan maafkan saya", dia meraup mukanya. Saya tergelak kecil kerana dia kelihatan seperti kanak-kanak kecil yang marah.

"Saya maafkan awak. Saya sayang awak sangat-sangat", saya mencubit pipinya. Dia tersenyum.

"Dan saya mencintai awak lebih daripada sesiapa pun di dunia ini"

Saya mula menangis kerana gembira. Xavier mengesat air mata saya dan mencium saya dalam-dalam. Saya balas balik. Kami kemudiannya merenung mata masing-masing dengan penuh kasih sayang.

Xavier kemudian menyuruh saya makan makanan dan membantu saya mengambil ubat-ubatan saya. Dia kemudian membaringkan aku di atas katil. Dia juga baring di sebelah saya dan memeluk saya sambil meletakkan kepala saya di dadanya. Sebelah tangannya melingkar di pinggangku dan sebelah lagi tangannya membelai lembut rambutku. Aku pun melilit tanganku di pinggangnya. Selepas beberapa ketika kelopak mata saya menjadi berat dan kemudian saya hanyut ke alam mimpi saya.

Tamat P.O.V Rosaline.

Xavier memandang Rosaline yang sedang nyenyak tidur di sebelahnya. Dia tersenyum dan memegang pipi kanannya sambil diusap lembut.

Tetapi secara tiba-tiba, pandangannya menjadi gelap. Dia mula tersenyum menyeramkan...

"Akhirnya saya dapatkan awak semula Rose"

"Cintanya tidak mengenal batas dan batasan...Tiada hak atau kesalahan...Tiada peraturan atau peraturan...Semuanya tahu bagaimana untuk mengekalkannya di sisinya selama-lamanya...Sama ada oleh Hook atau Crook"

~~~❤~~~

Tamat bab keempat

Terima kasih semua. Jika anda suka cerita saya sila undi cerita saya untuk menunjukkan penghargaan anda.Sayang kamu semua💞

Continue Reading

You'll Also Like

82.3K 8.1K 43
Dua pekerjaan yang sangat mencabar. Jika lalai seminit, banyak nyawa yang terkorban. "Tuan ingat muka Tuan kacak sangat?" Gaduh. Gaduh. Gaduh. Ada...
260K 17.1K 42
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
75.9K 8.8K 16
"Airis dah terlanjur dan sekarang Airis mengandung." Siapakah yang menanggung semua ini jikalau bukan gadis muda ni. Belum sempat Airis memberitahu p...
4.9M 240K 61
In editing process! Meskipun dibesarkan dalam keluarga yang dihormati, Haura Mikayla tidak pernah diajar oleh Dato' Azham dan Datin Suhaila mengenai...