๐—ฏ๐—ฒ๐—ฎ๐˜‚๐˜๐—ถ๐—ณ๐˜‚๐—น ๐—ฎ๐—ฐ๐—ฐ๐—ถ๐—ฑ...

By teaschlle

1.2K 337 83

"meeting you were a beautiful accident'' "kalau yejin takde, kita tetap akan bersama ke?" "Aku tetap akan say... More

prolog;
1โ†ฌ
2โ†ฌ
3โ†ฌ
4โ†ฌ
5ยนโ†ฌ
6โ†ฌ
7โ†ฌ
8โ†ฌ
9โ†ฌ
10โ†ฌ
11โ†ฌ
12โ†ฌ
13 โ†ฌ
14โ†ฌ
15โ†ฌ
16โ†ฌ
17 โ†ฌ
18 โ†ฌ
19 โ†ฌ
20โ†ฌ
21โ†ฌ
22โ†บ
โ‡…
***

5ยฒโ†ฌ

44 14 4
By teaschlle

"ahjussi!" Kataku berlari mengejar bas itu. Nasib baik ahjussi tu dengar. "lain kali datanglah awal", kata ahjussi itu kepadaku.

Aku hanya tersengih malu. Kad diimbas lalu aku mengambil tempat duduk. Lelaki yang berada di sebelahku memandangku pelik. Aku hanya senyum janggal ke arahnya.  Pandangan mataku dilarikan daripada melihatnya.

"cik, uhm.. ada tisu tersangkut dekat seluar cik", kata lelaki yang berada di sebelahku.

Aku tarik tisu itu lalu digumpal masuk ke dalam beg tangan milikku. "Terima kasih", kataku menunduk. Ya tuhan, akwardnya!

"Hi, saya joshua atau nama Korea saya Hong jisoo", kata lelaki itu. Aku memusingkan badanku lalu memandangnya.

Tangannya yang dihulur itu aku sambut. "Saya youngmi, lee youngmi", kataku tersenyum ke arahnya. "First day on work?", Kata Joshua.

"yes, macam mana awak tahu?", Tanyaku. That's just my instincts", kata joshua memegang lehernya. Keadaan sudah kembali menjadi akward.

Cepatlah sampai. Cepatlah sampai.

"Uhm, youngmi-ssi", panggil Joshua. "yes?", Kataku memandang mukanya. "can i have your phone number?", Tanya joshua. "Ouh, Yes. Boleh. Kejap ea", kataku lalu memberikan nombor telefon ku kepadanya.

"Babai, joshua. Ni hentian saya. Jumpa awak lain kali", kataku apabila aku sudah sampai di hentian ku.

Joshua melambai ke arahku. Kami saling membalas senyuman dan lambaian kasih gitu. HAAHA (sorry, author bosan , the goofy side of me just appeared )

Bangunan JS home Furniture itu aku tatap. Here I am, demi my beloved yejin and omma appa.

Aku masuk ke dalam bangunan itu sambil memegang erat kad pekerjaku di tangan. "annyeonghaseyo, saya youngmi. Intern baru di bahagian management", kataku kepada penyambut tetamu itu.

"ouh, cik youngmi. Mari ikut saya", kata penyambut tetamu itu. Aku mengikut langkahnya. Kami masuk ke dalam lif bersama-sama.

Sampai sahaja di tingkat 6, penyambut tetamu itu menunjukkanku bilik ketua pengurusan di situ. "cik boleh masuk lapor diri kepada Encik wonwoo",kata penyambut tetamu itu.

Dia meminta diri untuk menyambung kerjanya di bawah. Aku hanya mengucapkan terima kasih kerana menolong ku untuk berjumpa dengan ketua jabatanku. Pintu bilik Encik Wonwoo aku ketuk. "masuk!", Katanya dari dalam.

Aku buka pintu bilik dan masuk ke dalam biliknya. "Selamat pagi, encik wonwoo. Saya youngmi, Lee youngmi. Intern baru jabatan pengurusan syarikat", kataku memperkenalkan diri.

Encik Wonwoo memandang wajahku dengan muka dingin. Aku terasa agak janggal di situ.

"ouh, kau", katanya lalu dia bangun dari duduknya menghampiriku. Dia mengelilingi ku sambil memandangku dari atas ke bawah.

"kau agak cantik. Ada boyfriend?", Tanya encik wonwoo. Aku menggelengkan kepalaku tanda aku tiada teman lelaki. "baguslah kalau macamtu", kata encik wonwoo membuatkan bulu romaku meremang.

"kau tunggu apa lagi?  Taknak tengok tempat duduk kau ke?", Kata encik wonwoo di pintu bilik. Aku terus mempercepatkan langkah untuk mengikuti encik wonwoo ke tempat dudukku.

"ha, ni tempat duduk kau", kata encik wonwoo menunjukkan tempat dudukku yang tidak jauh daripada pejabatnya.

"terima kasih", kataku. Encik wonwoo terus meninggalkan ku dan masuk ke dalam biliknya kembali. Aku mula melabuhkan punggungku pada kerusi yang tersedia untukku itu.

"hai, saya Lee Chan. Boleh panggil dino" kata lelaki yang berkaca mata itu. Tempat duduknya bersebelahan denganku. "hai, youngmi", kataku menghulurkan tanganku. Tanganku disambut olehnya.

Dalam sehari aku mula bekerja di syarikat ini, lee chan atau lebih ramahnya dipanggil dino. Dia banyak membantuku dalam hal pengurusan. Tak kurang juga dengan kawan baharuku, iaitu Heejin. Dia juga banyak membantuku dalam tugasan-tugasanku tanpa segan silu.

"youngmi, apa kata kau join kitorang lunch sekali?", Tanya dino.

"ouh, boleh juga", kataku sambil menyarungkan beg tangan ku pada lengan.

"Lee youngmi!", Jerit encik wonwoo lantang di depan bilik pejabatnya. Aku menghampirinya. "ya, encik wonwoo? Apa yang boleh saya bantu?", Tanyaku kepadanya.

Kecut perut aku apabila melihat muka ganas milik Encik wonwoo itu. "Aku ada benda nak bincang dengan kau kat dalam bilik aku", katanya lalu masuk ke dalam bilik. Tanganku berpeluh. Aduh, takkan hari pertama kerja dah kena marah kut? HHUHU,.. malang betul nasib kau ni youngmi.

Aku kembali ke tempat dudukku. "sorry guys. Encik wonwoo panggil saya. Nanti kita lunch sekali eh?", Kataku rasa serba salah.

"alah, takpa. Yang penting tu. Settlekan kat dalam tu dulu. Good luck youngmi", kata Heejin menepuk bahu youngmi untuk memberikan semangat kepadanya.

Aku mengeluh sebentar. Youngmi, you can do it!

Pintu bilik Encik wonwoo aku ketuk. "masuk!", Kata encik wonwoo lantang dari dalam.

"encik wonwoo, apa yang saya boleh bantu?", Kataku gementar . "kau dah lunch?", Tanya encik wonwoo. Aku menggeleng.

"jom, lunch dengan aku", kata encik wonwoo lalu bangun dari kerusinya itu. Aku terkejut dengan ajakannya. "ha?", kataku. "aku tak suka cakap benda berulang kali. Satu sahaja. Nak ataupun taknak", kata encik wonwoo mendekatkan dirinya.

"uhmm, saya ikut", kataku membuatkan encik wonwoo tersenyum lebar. Tanganku ditariknya sehingga ke keretanya. "masuk", arahnya. Aku hanya menurut sahaja arahannya.

Kang kalau tolak ajakan dia, dia pecat aku macam mana?

Aku nak bagi Yejin makan apa?

Mampus aku.

Kami tiba di sebuah restoran yang agak mewah selepas beberapa minit berada di dalam kereta encik wonwoo.  Aku terkaku di luar restoran itu.

Bapak mahal! Steak harga 270,000₩? Baik aku beli rumah daripada makan steak ni ! HUAAAAA

"kau dah kenapa? ", Tanya encik wonwoo.

"encik, saya rasa saya tak lapar sangatlah. Hehe. Saya balik dulu lah", kataku ingin berpatah kembali ke syarikat.

Tanganku ditarik. "kalau kau tak lapar sekalipun, kau tetap kena teman aku. Jom", kata encik wonwoo menolak ku masuk ke dalam restoran mahal itu.

"kau nak makan apa?", Tanya encik wonwoo kepadaku. Aku yang ralit memerhatikan keadaan sekeliling restoran itu tersentak.

"Uhm, saya tak lapar sangat. Encik makanlah", kataku tersenyum segaris.

"kau yakin? Aku ajak kau makan supaya kejaplagi bila kau buat kerja dengan aku, perut kau tak berbunyi. Aku tak suka bila aku tengah kerja ada benda ganggu", kata encik wonwoo sambil melihat menu itu.

Aku tersenyum nipis. "uhm, saya-", belum sempat aku ingin memesan encik wonwoo memotong percakapanku. "bagi dua steak medium please" kata encik wonwoo kepada waiter itu lalu buku menu dipulangkan.

"eh? Saya tak nak makan steak", kataku kepadanya. " kenapa? Kau allergic ke?", Tanya encik wonwoo sambil menuangkan wain merah itu ke dalam gelas.

"Tak, saya-

" dah tu? Kau ni makan je lah. Memilih betul", kata encik wonwoo memotong percakapanku sekali lagi.

Ish, panas betul hati aku. Biadap! Ada ke patutnya potong bila orang tengah cakap? No manner! M A N N E R!

Wonwoo memotong steak itu kepada beberapa kepingan kecil. Disuapnya satu kepingan itu kepadaku. Aku terkejut dengan tindakannya itu.

Aku mengunyah daging itu dalam keadaan terkebil-kebil. "sedap?", Tanya encik wonwoo dengan keningnya yang terangkat.

Aku hanya mengangguk.

"makan. Jangan risau kau tak perlu bayar balik. Aku belanja kau", kata encik wonwoo tersenyum manis.

My heart-

Semasa aku dan encik wonwoo menjamu selera tiba-tiba mataku tertangkap pada figura lelaki yang amat aku kenali.

choi seungcheol?

Aku yakin, mataku tidak salah melihat.
Mata kami bertentangan.

Ya betul, itu ialah choi seungcheol.

lelaki yang aku suka dan  cinta sejak zaman sekolahku lagi, Choi seungcheol.

Continue Reading

You'll Also Like

2.3K 201 13
Jinyoung mempunyai crush terhadap kawan Hyemin..tapi dia tidak tau,orang yg selalu menolongnya iaitu Hyemin..mempunyai crush terhadapnya. Let's start...
114K 12.9K 39
Dia langgar aku tanpa sengaja dan sejak itu hari-hari aku dipenuhi dengan wajah dia. Cover credit to @KittyAleeya05
31.6K 2K 46
"Kalau tak reti nak tepati janji , jangan berjanji dengan aku lah , Park Jihoon !" - Jiyeon
40.6K 3K 157
BoBoiBoy dan kawan-kawan menjalani hari yang biasa di stesen TAPOPS. Sehinggalah power sfera perentas dimensi Gigabot tiba. Gigabot: Urgh.... BoBoiBo...