MY GAY HUSBAND ZAFRAN FUHAID Ⓒ

By peonymin_71

203K 11.1K 6.7K

☊ ZAFRAN FUHAID Di usia yang muda, Zafran telah melakar nama di seluruh pelosok dunia. Siapa sahaja yang tida... More

Cast Interview
𝐙&𝐄 𝟏
𝐙&𝐄 𝟐
𝐙&𝐄 𝟑
𝐙&𝐄 𝟒
𝐙&𝐄 𝟔
𝐙&𝐄 𝟕
𝐙&𝐄 𝟖
𝐙&𝐄 𝟗
𝐙&𝐄 𝟏𝟎
𝓢𝓹𝓮𝓬𝓲𝓪𝓵 𝓔𝓹𝓲𝓼𝓸𝓭𝓮 🦄
29 ᴅᴇᴄᴇᴍʙᴇʀ 2021

𝐙&𝐄 𝟓

13.7K 916 782
By peonymin_71

────────⊹⊱✫⊰⊹────────

Seminggu sudah berlalu. Seperti yang dijangkakan, kehidupan Eshal sepanajng menetap di rumah agam yang mewah dan besar ini bagaikan neraka buatnya. 

A: Awalnya merasa ddk neraka nyah? 

E: Nak ganti tempat saya ke wahai author? 

A: Setan... gurau sikit pun tak oyehh. 

Hari-hari, ada sahaja lelaki yang tidak dikenali datang ke rumah dan meluangkan masa bersama Zafran di dalam bilik tidur Zafran. Penat ditegur, lagi ditegur dia yang mendapat kata-kata yang tidak menyenangkan dari Zafran. Eshal yang sedang memasak di dapur itu menggulingkan mata. Kenapa? Zafran dan anak ikannya iaitu Haiqal (Haa yg dalam episode lepas tu) sedang bermanja-manja di meja makan. 

Ikutkan hati dia hanya mahu bersembunyi di dalam bilik dan tidak mahu keluar berjumpa dengan Zafran, tetapi oleh kerana Zafran yang kerap mengetuk pintu biliknya menyuruhnya masak dia terpaksa akur. Takkan nak melawan suami kan? Walaupun suami perangai macam... hmm malaslah. 

"Eish baby stop teasing me..." Rengek Haiqal. Nak muntah Eshal mendengar rengekan manja Haiqal itu. 

'Dasar jantan tak guna. Aku sendiri tak pernah panggil laki aku baby tau' Omelnya dalam hati. 

"You wait here okay, I nak pergi bilik air kejap" Kata Zafran perlahan. (Acah top mamat ni) 

"aloooo nak ikutttt" 

"Be a good boy and wait for me here okay?" Haiqal mengangguk manja. Dahinya dikucup manja oleh Zafran. Sebaik sahaja Zafran hilang dari pandangan, Eshal menghidangkan nasi goreng yang sudah sedia itu dengan kuat ke atas meja mengejutkan Haiqal. Eshal memandang dia dengan pandangan tajam. 

"Kau bila nak balik? Dah takde rumah dah? Ke mak bapak kau dah halau kau?" Soal Eshal dengan suara dingin. 

Haiqal mencebik. 

"Suka hati I lah, ini kan rumah boyfriend I. You tu yang patut berambus, lagipun you tu kan maid je dalam rumah ni" Jawab Haiqal. 

Geli geleman Eshal melihat lagak Haiqal yang tak ubah seperti wanita itu. Dasar wanita berloceng. 

"Hallo, sedar sikit yang kau tu menumpang je dekat sini. Dahlah menumpang kasih suami orang ada hati nak menumpang rumah besar ni macam rumah dia pula" Balas Eshal. 

Haiqal menggulingkan mata. 

"Shame on you gurl, body you tak cukup mantap untuk Zafran. That's why lah dia cari I yang sexy ni tahu tak" 

Dah hujung-hujung dah ni, Eshal rasa nak sahaja dia muntah dekat muka Haiqal. Zafran selesai keluar dari bilik air dan keliru melihat Eshal berbual dengan Haiqal. Haiqal memaut lengan kekar Zafran manja. 

"Baby... look at your wife here. She kacau kacau me baby..." Haiqal mengadu. 

Zafran memandang Eshal. 

"Can you stop? We didn't interrupt your life so get in between ours" Kata Zafran kepada Eshal. 

Eshal berkerut. 

"Ours? Zafran Fuhaid, awak lupa ke yang awak dah bernikah dengan seorang wanita tulen yang jauh lebih baik daripada apa yang awak kutip ni?" Bidas Eshal. 

"Excuse me? Kutip? Hello you tu yang dikutip dalam hidup Zafran and then you nak marah dia pula? Amboi banyak pula cekadak you eh gurl" Balas Haiqal yang kini sudah berdiri dari tempat duduknya. 

"Apa? Salah apa yang aku cakap? You're not the only one yang pernah jadi 'anak ikan' Zafran. Maybe Zafran ambil kau pun sebab kau tu murah and silap-silap tak berbayar pun kan? Kesian... at least time aku akad nikah dengan Zafran aku ada harga wang hantaran. Kau tu? Recycled paper je"

Haiqal menjadi bengang mendengar kata-kata pedas lagikan fakta Eshal itu. 

"Enough Eshal, how many time do I have to tell you jangan kacau hidup aku" Sampuk Zafran pula. 

"Kalau dulu sebelum kahwin yes, saya takde hak nak ganggu hidup awak. Tapi sekarang  awak tu dah jadi suami saya dan dalam hidup awak tu ada saya yang perlukan saya untuk tolong awak keluar daripada bergejala dengan maksiat yang awak buat dulu" 

Haiqal melipat lengan bajunya. 

"Amboi melebih pula minah ni" Dia menghampiri Eshal tetapi Eshal terlebih dahulu dah bersiap sedia mencapai pisau pemotong daging dan menghalanya ke arah Haiqal membuatkan langkah Haiqal terhenti. 

"Haa kalau berani dekatlah. Kalau kau nak merasa macam mana perasaan kena bedah tanpa bius atau ubat tidur then kau cubalah dekatkan diri kau" Ugut Eshal. 

Haiqal mencebik. Dia menghentakkan kakinya dan memaut tangan Zafran semula. 

"Jom kita makan dekat luar baby, duduk dalam rumah ni buat sakit otak je kena hadap perempuan gila ni" Dia menarik lengan Zafran. 

"We're not finished yet Zafran Fuhaid. Eh Haiqal, kalau kau nak berambus kau berambus. Zafran Fuhaid let's settle this now" Laung Eshal. 

Zafran meraup wajahnya. Runsing dengan situasi sekarang. Dia memujuk Haiqal untuk pulang ke rumah supaya dia dapat menyelesaikan situasi dia bersama Eshal. 

Kini hanya dia dan Zafran berada di ruang tamu. Masing-masing memandang antara satu sama lain. Mata bertemu mata, walaupun ketinggian Zafran lebih tinggi dari Eshal memerlukan dia untuk mendongakkan kepala sedikit ke atas, dia tidak peduli. 

"Apa lagi yang kau nak?" Tanya Zafran dingin. 

"Saya nak awak jalankan tugas awak sebagai seorang suami dan sebagai umat islam yang taat kepada Allah" 

Zafran tertawa sinis. 

"Berapa kali aku nak ulang? Aku tak---" 

"Saya tak peduli. Awak dah terlalu melampau Zafran. Awak tahu kan Allah murka dengan orang yang melanggar perintah dia? Awak memang tak taku dosa ke? Awak pernah belajar agama kan? Takkan benda semudah itu pu awa tak bole----" 

"Kalau aku kata aku taknak tu aku taknak lah! Kau memang jenis perempuan tak faham bahasa kan? Kau tu orang yang hadir dalam hidup aku atas dasar simpati mama dan papa jelah! Kau kira beruntung yang kau dapat kahwin dengan aku dapat semua kekayaan yang semua orang idam-idamkan ni. Aku tak faham kenapa kau perlu ganggu kententeraman aku yang selama ni tak pernah orang lain nak ambil kisah pun!" Zafran meniggikan suaranya. 

"Tak ambil kisah? Mama, papa dengan adik-adik awak tu punyalah berusaha cari jalan untuk mengubah awak ke jalan yang lebih baik tapi awak tak pernah nak hargai dan awak tak pernah pandang pun apa yang diaorang cuba buat dekat awak. Ya, saya mengaku saya ni bukan sesiapa dalam hidup awak, tapi sepanjang saya membesar saya tak pernah tengok orang yang terlalu bangga diri dan jahil macam awak ni Zafran! Perkahwinan kita ni tak bermakna apa-apa untuk awak tapi ianya sangat bermakna untuk saya, bukannya sebab saya dapat bangga diri dapat berkahwin dengan orang kaya tapi sebab saya dah berazam pada diri saya yang saya nak tolong keluarga awak ubah awak. Saya cuma nakkan awak at least layan saya sebagai isteri dan bukannya seorang pendatang asing...." Bergenang airmatanya. 

Eshal menahan airmatanya daripada jatuh suapaya tidak kelihatan lemah dihadapan suaminya. Zafran menunjukkan riak tidak berpuas hati. Hatinya semakin membuak-buak mendengar setiap perkataan yang keluar dari mulut Eshal. Dia meraup wajahnya dan memegang kedua-dua bahu Eshal dengan kuat. 

Eshal dapat merasakan cengkaman yang kuat pada bahunya. 

"Ok. Kau nak aku layan kau macam suami kan? Kau nak sangat kan aku berkasar dengan kau?" 

Eshal mula takut. Zafran merangkul tubuh Eshal dan dibawanya Eshal ke bilik tidurnya. 

"Zafran awak nak buat apa ni?! Lepaskan saya!! Zafran!!" 

Tubuh Eshal dilemparkan ke atas katil yang besar itu. Perasaan takut mula menyelubungi diri Eshal apabila melihat wajah Zafran yang menakutkan. 

Zafran ketawa sinis. "Kenapa? kau takut? Bukan ke ini yang kau nak? Kau nak sangat aku jadi suami kau yang bertanggungjawab kan? Haa jadi memandangkan sekarang pun dah nak masuk malam jumaat, apa kata kita rasmikan malam pertama kita yang tertangguh tu?" 

Eshal menggelengkan kepala tanda protes. 

"Z-Zafran mengucap Zafran... saya taknak awak buat saya macam ni" Pujuk Eshal. 

Bagaikan sudah termakan hasutan syaitan, Zafran tidak dapat berfikir lagi. Tubuh Eshal dicempung. Pipi Eshal dikucup buat pertama kalinya. 

"ᴸᵉᵗ'ˢ ʲᵘˢᵗ ᵉⁿʲᵒʸ ᵗʰᵉ ⁿⁱᵍʰᵗ ᵇᵃᵇʸᵍⁱʳˡ"

─── ・ 。゚☆: .☽ . :☆゚. ───

A: Jangan tanya aku apa yang diaorang buat.... Aku pun tak kahwin lagi sibuk dok tanya aku

Zairil: Takpe Min, aku ada boleh jadi your husband untuk disewa. 1 malam just 10k je

A: Hello ma, haah ni haa anak mama yang sorang ni menjual diri. Tembak dia? Alright ma boleh *reload pistol*

Zairil: AKU GURAU JE LAH BABI! 










・❥・

Eshal merenung dirinya di cermin. Rambutnya tidak terurus, badan dipenuhi kesan hasil perbuatan Zafran kepadanya. Sekarang ini dia buntu, tidak tahu apa yang dia rasakan. Bukannya ikatan mereka tidak sah. Marah sebab Zafran memaksa dia? Dah itu hak dia... takkan dia nak tolak. Sedih? Entahlah... 

Eshal membersihkan dirinya. Setelah selesai, dia keluar dari bilik air. Kali ini dia tidak memakai tudung. Hanya seluar panjang dan t-shirt biasa kerana Zafran sudah pun melihat semuanya. Zafran masih lagi nyenyak tidur dibuai mimpi. Wajah polos suaminya itu sewaktu tidur sangatlah indah. Tak macam Zafran kalau dah berjaga. Perlahan jarinya mengelus pipi Zafran lembut. 

"Handsomenyaaa lah awak ni wahai suami.... Tapi sayang.... Awak lebih ikutkan nasihat setan daripada mendengar nasihat yang baik" Bisiknya perlahan. 

Jam menunjukkan waktu subuh akan tiba lagi 2 minit. Dia memandang Zafran. 

'Patut ke aku kejut dia?' 

'Kalau aku kena marah macam mana?' 

'Tapi nak kejut rasa serba salah pula..... comel lah dia time tidur" 

Semint dia berfikir perlu ke dia mengejutkan suaminya untuk menunaikan solat subuh bersama. Nafas dihela panjang. 

'Bak kata Zahiril, Yolo je lah Eshal. Tak cuba kita tak tahu' Omelnya dalam hati. 

"Awak... Bangun lah solat subuh..." Eshal menolak bahu Zafran berkali-kali. 

Zafran menggeliat apabila merasakan seseorang mengejutnya. 

"Awak, dah masuk subuh ni... Jomlah solat sekali" Pelawa Eshal. 

Zafran menekup wajahnya dengan tangan. Masih tidak bergerak. 

"Er... awak, dah masuk subuh ni jomlah solat seka----" 

"Kau dah dapat apa yang kau nak kan?" Soalnya dingin. 

A: Haihhh suara garau dia baru bangun tidur... hot lah rawr

Zafran: Aku nak berdialog ni... dah blah 

A: celaka betul... 

"A-apa maksud awak ni?" Tergagap Eshal mendengar kata-kata Zafran. 

"You heard me. Amacam first experience? Best? Aku dah jalankan tugas aku as your husband. Ke kau nak lagi?" 

Eshal melempang Zafran kuat membuatkan kepalanya tertoleh ke kanan. Benar, suaminya itu hanya mempermainkan dia. 

"Awak ingat saya ni perempuan jenis apa haa?! Saya ni masih ada iman dan saya terpaksa serahkan badan saya dekat awak secara rela sebab awak tu suami saya! Tapi awak masih tak dapat tangkap apa yang saya cakap semalam kan? Ok Zafran Fuhaid... saya dah tak larat nak menahan sakit memikirkan awak ni. Makin hari makin teruk perangai awak. From now on saya tak akan ganggu hidup awak lagi dan saya tak akan halang awak. Awak nak kahwin dengan lelaki ke, awak nak mati sekali pun saya dah tak kisah dah Zafran Fuhaid. Anggap sajalah yang isteri awak ni dah mati dan tiada lagi wanita bernama Eshal Zuhailin pernah wujud dalam hidup awak lagi!" 

Dia mencapai barang keperluannya dan memakai cardigan untuk menutup aurat lengannya dan juga tudung. Kunci kereta milik Zafran dicapai dan dia membawa kereta Zafran meluncur keluar dari perkarangan rumah Zafran. 

Stereng diketuk beberapa kali dengan kuat. 

'Bodoh.... Kau bodoh Eshal.... Kau dah menderhaka kepada suami kau.... Bodoh...."

Sementara itu

Zafran meraup wajahnya berkali-kali. Fikirannya runsing, dia menyalahkan dirinya sendiri. Dia tak tahu kenapa dia rasa sedikit serba salah. Lama dia merenung siling putih itu. 

'Ah nanti 2/3 hari balik lah tu' omelnya dalam hati. 










・❥・

Berkerut dahi Tuan Zaqwan melihat anaknya Zairil ini daripada tadi termenung ke dalam mangkuk berisi sup ayam itu. 

"Kamu tenung sup tu kenapa? Ke kamu tenung ayam dalam tu?" Soal Tuan Zaqwan. 

Zairil memandang papanya dengan bibir muncung. 

"Pa..... ril tak tak paham lah. Penat ril duk kaut kaut sup tapi kuah dia tak terkaut pun"

Ah sudah. 

"Huh? Meh sini mangkuk kamu tu" 

Zairil menghulurkan mangkuknya. Dia mencapai sudu besi di dalam sup it untuk mengaut kuah sup tetapi ternyata benda yang dia pegang itu bukanlah sudu tetapi garfu. Tuan Zaqwan memejam matanya. 

'Ya Allah.... kenapa lah anak-anak aku ni semua bengap-bengap belaka. Dia boleh bodohkannya aku' Omel Tuan Zaqwan dalam hati. 

"Ok tak pa? Kenapa dia tak boleh kaut?" Tanya Zairil 

Tuan Zaqwan menghela nafas berat. 

"Kamu nak jadi Kassim Selamat tak? Meh papa cucuk mata kamu pakai garfu ni. INI GARFU LAH BENGAP! BUKANNYA SUDU!" Tuan Zaqwan mengetuk kepala Zairil dengan garfu besi yang dipegangnya. 

Zairil mengaduh kesakitan. 

"Aloooo sakit lah pa.... Orang saja je nak try benda baru. Dekat dalam 5 minute craft tu buat okay je" Zafran menggosok kepalanya. 

<Hasil daripada kena ketuk kepala hari-hari, terus jadi bengap semula jadi> 

Zahiril yang baru turun terpinga melihat papa dan adik kembarnya yang sedang berkelahi itu.

"Oii apahal ni bising-bising anak beranak ni? Tak takut mak singa marah ke?"

"Ni haa kembar kamu ni, ada ke gila akalnya pergi makan sup pakai garfu"

Sekali lagi kepala Zairil diketuk tetapi kali ni giliran Zahiril pula.

"Hmmm dah kalau semua duk ketuk kepala aku lama-lama bengkang-bengkok lah kepala aku" Keluh Zairil.

"Biar bengkok, tulah terpengaruh sangat tengok TikTok tu. Kan dah terbawa-bawa" Kata Zahiril.

Zairil tersedu-sedan.

"Ya Allah... Kenit lapar.... Kenit nak makan sup. Tapi papa dengan Zahiril tak bagi kenit sudu"

Tuan Zaqwan menggeleng kepala.

"Tah apa lah yang mama kamu ni makan time mengandungkan kamu berdua ni. Kritikal sangat dah ni"

Puan Farihah yang baru masuk ke ruang dapur terdengar apa yang dibicarakan oleh suaminya.

"Saya makan bubur yang awak masak tu lah. Bubur yang tak sedap tu. Tu yang jadi bengap anak-anak awak ni" kata Puan Farihah.

Tuan Zaqwan mengerutkan kening.

"Lah... Aku juga kena?"

A: Takpe pa, I'm with you pa!

TZ: huhuhu come to papa ma daughter!

Z&Z: semak lah kau Min.

A: buto



・❥・

Hujan lebat seperti memahami perasaannya pada malam itu. Eshal hanya merenung ke luar tingkap dengan tangisan yang sudah mengering.

Keretanya diparkir ke tepi jalan sementara menunggu hujan reda.

Kosong... Dia tidak tahu apa yang dia mahu rasakan lagi.

'maaf ma... Eshal tak dapat nak tolong mama ubah Zafran'




-ˋˏ✄┈┈┈┈ Episode 5 End

Haiiii, uish dah episode 5 siot. Apa cer korang cuti-cuti ni? Ada relax ka?

Continue Reading

You'll Also Like

36.1K 1.8K 42
Kisah cinta antara si nerd dan si brutal yang agak 'aneh'. ● Save this story in your library if want to know full hd story ○ Cerita ini tidak berdasa...
26.8K 1.1K 57
Seorang gadis bernama luna yg tinggal di bersama keluarganya malah tragedi kematian berlaku di atas ibubapa luna mempunyai 5 orang adik beradik luna...
3.9K 269 13
Hello there!! Tengah cari tips belajar ke tu? Here we are! Study tips by me! Jomlah singgah buat sesiapa yang memang sedang mencari tips untuk memud...
297K 19.1K 44
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...