GO OUTSIDE (BTS X EXO)

By JungQissSky_Kpoper

475 201 741

Sekumpulan 7 lelaki,Geng EXO,seorang kanak-kanak perempuan,Seorang lelaki ber longhat kedah Dan kawan lama me... More

Movie beginning
Hospital..
swimming to korea
Swimming to Korea
2 Kool 4 skool
RUN
RUN II
Graduate
Plan bercuti
Holiday!
Weird place
Summer
Being attack
Morning
Joseon Dinasty
Imagination
Daechwita
Misi menyelamatkan
Bangun pagi
Magic
Run!
please,wake up
Mission
work together

Get ready

8 6 9
By JungQissSky_Kpoper

Yang lain sedang bersiap dan mengemas barang supaya lagi cepat beredar dari Sana sebelum Ada perkara lebih buruk berlaku lagi.

Suga sedang mengambil kasut dan memakai seluar dalam bergambar kumamon yang tersenyum luas,Michael mencebik sambil buat riak nak muntah selepas melihat nya.

"Sudah besar gajah pun minat kumamon lagi,tak macho!" Kata hati Michael dengan gedik sekali.

Woozi sedang Mandi sambil nyanyi dengan penuh semangat nya,pemandu teksi itu sibuk main game duduk atas kerusi lama tersebut. Bunyi lagi benda pelik dari dalam hutan tebal itu,dia secara perlahan menoleh ke belakang dengan takut dan menggeletar.

"Kenapa senyap saja? Mana semua orang? Tinggal Aku seorang saja kah?" Tanya woozi yang sibuk Mandi dengan penuh riang sekali.

Selepas siap Mandi,dia membalut badan nya dengan tuala. Tanpa dia sedar,Ada makhluk sibuk memerhatikan nya dari atas bumbung rumah itu dengan jahat.

Seokjin duduk bersila atas kerusi sambil mengorek hidung nya,di tangan kiri mempunyai gambar seorang wanita muda. Baekhyun kebetulan Lalu di situ turut duduk di sebelah nya untuk melihat gambar wanita itu dengan penuh byuntae dan menggaru punggung.

"Siapa yeoja ini? Muka dia sebijik dengan kau lah." Tanya baekhyun kepada Seokjin dengan bersungguh nya.

"Mommy Aku Masa dia muda dulu." Jawab Seokjin dengan pendek dan ringkas,baekhyun cukup terkejut selepas mendengar nya.

"Kau biar betul? Menipu lah ini mommy kau,tak akan lah muka dia macam kau Masa muda dulu?" Pelik baekhyun di buat nya selepas mendengar jawapan Jin.
"So,that's the truth. Genetic dia turun dekat Aku,nak buat macam Mana lagi." Kata Seokjin sambil flip hair.

"Ooh,macam itu. Patut lah sama-sama cantik,seorang world-wide handsome,seorang lagi worldwide beautiful." Sampuk D.O sambil tersenyum jahat di sebalik sofa tersebut.

Terkejut mereka berdua,D.O buat pose aegyo dan tersenyum kambing.
Angin datang masuk dengan kuat dari luar bersama jeritan woozi yang amat nyaring,Jackson dan yang lain keluar dari rumah itu untuk lihat apa yang sedang berlaku sebenarnya.

Woozi diangkat oleh seekor Naga yang amat besar,G-Dragon mengeluarkan anak panah untuk memanah haiwan tersebut.

"Jangan kau berani ambil manusia-manusia yang tak tahu apa-apa dan innocent!" Marah Jackson Wang sambil melindungi mereka semua.

"Buruk betul cicak Ada sayap itu! Mesti tahik nya lagi buruk!" Jerit mary sambil pegang kepala nya.

"Macam Mana ini? Kita terus pergi kah atau masih berlawan dengan makhluk itu?" Tanya pemandu teksi itu dengan penuh ketakutan.

"Mestilah selamatkan dia,Kita Mana boleh tinggalkan sesama manusia di sini! Itu pun tak tahu kah?" Marah Jhope kepada pemandu teksi tersebut sambil mencekak pinggang.

Akhirnya,Naga itu hancur selepas di panah oleh G-Dragon. Woozi terjatuh atas tanah dengan teruk sekali,yang lain menghampiri nya dengan risau.

"Kamu okay Tak? Ada kecederaan di mana-mana kah? Mesti Ada." Tanya bang pd kepada woozi dengan sedih.

"Saya okay saja,pakcik. Cuma sakit belakang lepas jatuh dengan kuat sekali atas objek keras." Kata woozi dengan dingin dan tahan kesakitan.

"Aduh adik cheq seorang ini! Habislah omak maghah Aku kalau kau cedera,makan selipar jawab nya balik Malaysia nanti." Kata Michael sambil mengorek telinga dengan gigih nya.

Omak= ibu,mak,eomma

Maghah= marah

"Kita kena bergerak dengan cepat kalau tak nak perkara tak diingini berlaku lagi." Kata Namjoon dengan bersungguh nya demi keselamatan Orang-orang yang dia Sayang.

Yang lain mengangguk dan bagi thumbs up,Seokjin tepuk tangan.

"Jom lah,tunggu apa lagi? Mari mulakan pengembaraan ini." Kata Sehun dengan bersungguh nya.

Malaysia,kampung kedah

Masa mereka semua sibuk bersembang dengan rancak nya,angin yang paling kuat datang serang mereka semua. Baju-baju itu di pakai oleh lembu akibat angin,mak jinah dengan penuh macho nya dukung Pak munaweh sambil lindungi Orang-orang yang di situ.

Gegelung hitam Mula muncul,Raja Soobin keluar bersama askar-askar istana,jihyo hanya mengeluh .

Ibu Michael sibuk cicah biskut dalam teh untuk makan,tiba-tiba di tarik oleh Naga bersayap itu.

"Baiklah,Aku sedang mencari seorang manusia yang bernama Michael Jackson,bersama adik kedua nya woozi Jackson! Kalau mereka berdua tiada di sini,saya akan bawa ibu mereka jauh dari sini." Marah raja Soobin itu dengan garang nya.

"Kau jangan berani bawa lari kawan Aku ya? Dia itu ialah seorang wanita yang berani-" kata-kata mak jinah terpotong selepas di sumpah menjadi seekor haiwan alpaka.

Pak munaweh panik kemudiannya pengsan kerana terkejut melihat isteri nya bertukar kepada seekor haiwan. Raja Soobin ketawa dengan teruk sekali,jihyo twice berasa tak sedap hati dan sedih melihat orang di sini di serang oleh mereka secara dahsyat.

Ibu Michael bergelut untuk melepaskan diri,mereka semua balik masuk melalui lubang hitam tersebut dan semua menjadi tenang semula.

Alam imagination

Mereka semua berjalan menuju ke Alam lain pula,iaitu zaman retro 80an . Tujuan nya ialah untuk menyorok dari Orang-orang jahat bersama Soobin,sedang leka berjalan handphone Kai exo berdering dengan kuat sekali. Dia mengangkat nya..

"H-Hello? Siapa ini?" Tanya Kai melalui handphone nya.

"Aku ialah orang yang kau larikan diri selama ini! Finally meet again!" Kata ah long itu dengan bersungguh nya selepas jumpa balik mangsa nya.

"Tidak! Maafkan aku sebab tak bayar hutang kau selama ini! Tolonglah jangan cederakan kawan-kawan Aku!" Kata Kai dengan penuh kekesalan meminta maaf.

"Sudah lah kau! You- hello? Hello?
Kurang ajar betul,terus letak call!" Marah ah long tersebut sambil membasuh Kain.

Sebenarnya,mereka di halang oleh raja Soobin bersama Orang-orang istana nya kerana Cuba untuk merentas Alam lain.

"Jangan berani untuk merentas ke Alam lain ya? Kerana semua Alam ini ialah milik Aku!" Jerit Soobin dengan penuh bertenaga selepas meneguk air Coca-Cola.

"Kau tak payah perasan lah! Semua Alam ini ialah milik rakyat,bukan kau!" Marah Jackson Wang.

"Well,all of you need to see this." Soobin membawa keluar ibu Michael yang mulut nya sedang diikat.

Michael Dan woozi terkejut selepas melihat ibu mereka berdua diikat mulut nya bersama pergelangan tangan,tapi Tak sempat kerana Soobin mencampak ibu mereka ke dalam sangkar itu dengan secepat yang mungkin.

"Dengan syarat! Bawa semua emas bersama Peta dunia,kalau tak wanita ini akan mati pagi esok!" Jerit Soobin sambil menarik rambut yeoja itu.

"Jangan cederakan ibu kami! Kalau Tak,nahas kau!" Marah Michael dan memegang batang besi yang dikeluarkan dari dalam beg nya.

Soobin dan yang lain menghilangkan diri melalui asap hitam bersama warna hijau gelap yang tebal dan mempunyai kilauan,terus hilang kelibat mereka dengan cepat sekali.

Secara tiba-tiba,kesemua mereka jatuh melalui lubang yang amat besar dan mempunyai banyak kamus terapung bersama gaun-gaun yang cantik berkilau,kereta hampir melanggar kepala xiumin dan nasib baik di selamatkan oleh jungkook bersama jimin. Mary peluk pinggang Namjoon dengan erat sekali,Jin peluk peha bang pd takut hilang.

Lastly,mereka jatuh melalui langit gula-gula kapas dan baring atas rumput yang mempunyai tekstur kek,Taehyung mengurut kepala nya sambil melihat sekeliling. Dia cukup terkejut kerana mereka sudah berada di zaman retro 80an yang amat ceria.

"Kita semua sudah sampai! Guys,come on cepatlah bangun!" Taehyung menyuruh yang lain bangun dengan menari hyper nya.

"Pakcik ini,sabar boleh Tak! Memekak lah macam ayam nak bergelut!" Marah Mary sambil mengurut belakang nya dengan sakit.

"Biar betul Kita semua berada di zaman retro? Macam happy lah!" Suho turut terkejut sambil memegang kepala nya tak percaya apa yang dilihat oleh Mata nya sendiri.

Zaman itu mempunyai bandar Korea bergabung dengan bandar-bandar dari filem kartun Shrek,banyak haiwan yang pelik tapi comel,kuda unicorn sedang bermain dengan kanak-kanak di Sana.

Dan mempunyai patung Cinderella yang amat besar sedang pegang tikus sibuk menjahit baju,yang lain amat kagum dengan bandar AEsthetic ini.

Pit pit! Bunyi keretapi yang Lalu mengeluarkan asap berwarna kuning dan pink yang amat cantik.

"Welcome to retro memory city!" Kata salah seorang lelaki yang amat ceria.

Iaitu enhypen jungwon,dia mempunyai rambut yang panjang dan berwarna seperti unicorn.

"Awak ini siapa ya? Macam cute saja." Tanya suga dengan berhati-hati takut musuh yang ingin serang mereka.

"Nama saya jungwon,dari kumpulan enhypen dan penjaga Alam ini. Jangan risau kami semua tak jahat,and one more thing memang saya cute!" Jungwon berkata-kata dengan nada aegyo yang amat kebudak-budakan.

Michael masih lagi bersedih kerana ibu mereka berdua di culik,woozi turut tenangkan abang nya dan dua beradik itu sama-sama tersenyum..

Continue Reading

You'll Also Like

181K 16.3K 48
Aella, seorang Special Agent rank-S yang mahir dalam semua jenis seni mempertahankan diri. Seorang yang dihormati dan digeruni oleh ramai orang keran...
107K 3.5K 28
Sambungan 'My Feeling With You 2' Ada satu kejadian yang menyebabkan Boboiboy dkk sesat di sebuah bandar dimensi asing. Dia sana Boboiboy dkk mesti m...
196K 477 3
Reen merupakan sepupu dan pasangan seksku...
28.7K 1.7K 26
maaf banyak typo.. aku tahu cerita sebelom nie pun tak update lagi dah buat cerita baru.. macam aku cakap.. aku buat sebab bosan dan suka² hope u guy...