GO OUTSIDE (BTS X EXO)

By JungQissSky_Kpoper

475 201 741

Sekumpulan 7 lelaki,Geng EXO,seorang kanak-kanak perempuan,Seorang lelaki ber longhat kedah Dan kawan lama me... More

Movie beginning
Hospital..
swimming to korea
Swimming to Korea
2 Kool 4 skool
RUN
RUN II
Graduate
Plan bercuti
Holiday!
Weird place
Summer
Morning
Joseon Dinasty
Get ready
Imagination
Daechwita
Misi menyelamatkan
Bangun pagi
Magic
Run!
please,wake up
Mission
work together

Being attack

8 7 6
By JungQissSky_Kpoper

Jackson segera mengeluarkan satu tongkat sakti selepas mendengar ayat woozi yang dalam ketakutan.

"Binatang apa itu! Aku nak balik!" Jerit seorang budak perempuan itu dengan memekak nya.

"Otak kamu! Macam Mana Kita nak balik?! Lekat di alam pelik ini!" Jerit suga kepada kanak-kanak itu.

"Kamu berdua,sudah lah jangan bergaduh!" Marah Namjoon sambil mengunyah keropok lekor.

Akhirnya raksasa itu di serang oleh tongkat sakti milik Jackson Wang tapi sempat di serang dulu sehingga dolphin itu terjatuh ke Alam lain.

Mereka yang lain menjerit sambil dalam keadaan panik,Michael menarik telinga woozi,bang pd memeluk peha pemandu teksi teksi itu,joonie memeluk plastik jajan.

Bedeboom! Jatuh atas salji yang tebal dan di tiup oleh angin yang kuat.

"Sejuk nya! Sesiapa tolong,Aku nak peluk badan kamu semua untuk dapat Kan haba." Kata Suho sambil memeluk tubuh dan urut belakang selepas sama-sama jatuh tadi.

"Kita dekat Mana pulak ini?" Tanya Chen dengan terpinga-pinga.
"Kita di alam salji yang mempunyai penduduk orang asli red Indian,jadi kesemua salji ini memang berwarna warni secara natural." Jelas Jackson Wang dengan bangga sehingga menunjukkan lubang hidung yang luas.

Yang lain cuma geli dan malas layan dengan perangai pelik Wang ini,Makin hari Makin pelik.

"Annoying jugak dia itu kekadang. Rasa macam nak ikat di pokok kelapa saja,haishh." Marah Xiumin dengan nada perlahan dan berbisik seorang diri.

Jackson hanya mengusap belakang dolphin yang mati itu,dan kesemua mereka memulakan perjalanan.
Kelihatan tengkorak sebesar rumah berada di sebelah mereka semua dan diliputi oleh salji,kedengaran orang memanggil nama Jhope dengan cars berbisik dan sedikit kuat.

"Jhope!"

Dia menoleh kebelakang dan tiada sesiapa yang berada di sini. Dia Mula berasa hairan,dan di panggil lagi.

"Jhope,tolong saya!"

Terus saja Jhope masuk ke dalam tengkorak gergasi itu selepas mendengar orang meminta tolong. Ada makhluk pelik berdiri di sebalik bayang dan mata yang menakutkan kelihatan. Jhope Mula ketakutan.

Seokjin berpusing kebelakang dan panik kerana kelibat Jhope hilang dan terus memanggil mereka semua.

"Jhope hilang! Aku Tak nampak dia pergi ke Mana!" Seokjin menjerit sambil menarik rambut nya dengan kuat dan tak terkawal.

"Kau ini biar betul?! Habis Mana dia pergi? Buat Hal lah Jhope ni-" kata-kata jimin di potong oleh jeritan Jhope dari dalam tengkorak gergasi itu.

"Alamak dia masuk ke dalam perangkap itu!" Jackson menjerit dan yang lain menggelabah lari masuk untuk menolongnya keluar.

Jhope baling kayu api kepada harimau separuh singa itu dan mempunyai tanduk rusa. Dan di terkam pada dinding.

"Lepaskan aku! Jangan cedera kan aku! Aku mahu hidup lama dan enjoy dulu Masa ini!" Jhope menjerit dengan kuat sambil menangis.

Akhirnya,makhluk pelik itu di panah oleh seorang lelaki lain yang memakai baju hitam dan muka nya di sorok di sebalik hood hitan itu.

"Terima kasih banyak-banyak! Saya rasa selamat sekarang!" Jhope menerima kasih kepada lelaki misteri itu dengan menjerit yang annoying.

"Dragon!" Jerit Jackson kepada lelaki misteri itu dengan riak terkejut dan menghembus nafas.

Hood itu perlahan-lahan di buka,dan kelihatan raut wajah G-Dragon yang seperti sedang tahan marah,dia membetulkan posisi anak panah nya di belakang dan menggaru kepala.

"Lain Kali,kau jaga lah elok-elok kawan engkau ini,bahaya lah bawa tempat sebegini. Boleh cedera tahu?" G-Dragon memarahi Jackson kerana takut mereka semua akan cedera akibat risiko-risiko di sini.

Tiba-tiba,lubang mata tengkorak gergasi itu berwarna merah dan terus bangun sehingga manusia-manusia di dalam kepala nya jatuh bersepah.

"Atok putih! Jangan tinggalkan saya!" Budak perempuan itu memeluk pinggang suga dengan erat.

"Aku bukan atok kau lah,budak busuk!" Suga memarahi budak itu kerana memanggil nya atok dan terus memuncungkan bibir nya.

Tengkorak itu Mula bercantum dengan anggota badan nya yang lain dan slow-slow berdiri sambil keluar cecair api di sebalik gunung yang beku itu. Dia menggeleng kepala untuk keluarkan kesemua manusia itu dan akhirnya jatuh atas salji.

Yang lain sakit belakang akibat jatuh dan jungkook kelihatan lebih terkejut dari biasa dan menyuruh yang lain berdiri dan bangun untuk lari daripada rangka gergasi yang hidup dan berdiri itu.

"Cepat semua! Kita lari sebelum rangka tak guna itu menyerang Kita semua! Jangan baring semula!" Marah G-Dragon dan menolong yang lain bangun dan terus menjerit.

Tangan rangka itu menumbuk tanah bersalji itu dengan kuat sekali dan bergegar sehingga timbul sedikit retak,yang lain panik.

Seekor cicak gergasi dan berlidah panjang datang serang rangka itu Dan hancur lebur akibat di pijak oleh nya.
Jungkook dan Suho di culik dengan cicak gergasi itu dan yang lain panik.

"Bagi balik kawan-kawan kami semua! Kalau tak aku suap kau dengan selipar tandas Aku ini!" Marah Michael kepada cicak itu kerana menculik kawan-kawan mereka semua.

Jungkook bergelut untuk lepaskan diri dari genggaman tangan cicak itu tapi mengalah,kerana terlalu kuat. Suho Cari Sesuatu di dalam beg nya dan cucuk jari cicak gergasi itu sehingga dia menjerit kesakitan dan membaling kedua-dua insan tak bersalah itu. Mereka menjerit.

Jatuh ke dalam air,Suga dan Taehyung turut berlari untuk selamatkan mereka berdua dan berenang ke dalam air. G-Dragon mengeluarkan Tali yang mempunyai pisau dan menyuruh yang lain tolong untuk membunuh raksasa itu.

(We are the champion song Freddie mercury start plays)

Pisau itu terpacak pada leher cicak gergasi itu dan badan nya dililit dengan ketat sehingga terjatuh atas tanah sambil menjerit kesakitan.

Terus di bunuh oleh Jackson. Akhirnya mereka sudah di selamatkan tapi Ada lagi makhluk pelik yang berada di air,dengan perlahan Taehyung menoleh ke belakang. Dia menjerit sambil mengeluarkan suara perempuan.

Leher seekor dinausor berada di air dan menjerit juga kearah nya. Tapi,langsung tak menyerang mereka Dan hanya duduk keras di situ.

(Song stop plays)

At darkness city..

Helang yang sibuk terbang itu  mencampakkan guni itu di hadapan raja yang kejam dan terus berlalu pergi,ah long itu keluar dari guni dalam keadaan gelabah dan panik.

"Uiishh! Bahaya betul situasi tadi!" Salah seorang pembantu assistant itu mengadu dengan bersemangat nya.

"Kamu semua ini datang dari Alam manusia,bukan?" Tanya raja itu dengan nada suara menakutkan.

Yang lain hanya mengangguk dalam ketakutan,dan petir datang menyambar pada langit. Wanita yang bergaun merah itu berjalan masuk ke dalam dengan muka serious.

"Raja Soobin,kami Ada menerima satu Surat ugutan di luar istana." Jelas wanita itu dengan marah.

"Biarkan saja,mereka itu memang menyusahkan hidup Aku." Kata raja Soobin dengan marah.

"Sampai bila raja ingin buat begini? Sampai bila,Cuba jawab. Raja sudah menyeksa rakyat sendiri." Marah wanita itu dengan bersungguh nya.

"Berani kamu meninggikan suara pada orang yang lebih berkuasa daripada kamu?! Tiada adab! Pergi buat kerja kamu,jangan kacau urusan Aku!" Raja Soobin itu memarahi wanita itu sambil menunding jari kearahnya dengan tepat.

Wanita itu berjalan keluar dan nama nya di panggil oleh raja Soobin itu.

"Jihyo! Jangan kamu berani untuk pulang ke kampung kamu selepas ini!" Marah dia kepada orang suruhannya dengan bengang.

"Tapi-" ayatnya di potong oleh raja itu dan di suruh keluar sambil pintu nya di tutup dari dalam.

Dia sedang melihat gambar dia bersama kawan-kawan nya yang tertulis 'TWICE' dengan besar diatas nya. Jihyo hanya redha..

Raja Soobin melihat gambar Jackson Wang dan G-Dragon dengan penuh kemarahan dan bangun masuk ke dalam bilik yang sunyi.

Terus membelek Sesuatu dari bebola kaca yang besar dan sedang melihat perjalanan mereka semua untuk pergi ke Mana.

"Oh,Jackson. kamu sudah Ada kawan-kawan ya? Bagus. Nanti Aku akan rancang Sesuatu agar Aku boleh balas dendam kepada Kau!" Raja Soobin ketawa dengan kejam sekali.

Kumpulan BTS,EXO,bang pd,Michael Jackson,budak perempuan itu,Jackson Wang,G-Dragon,woozi dan tak lupa juga pemandu teksi yang Tak tahu apa-apa itu duduk melepak di tepi api yang di pasang atas kayu.

"Saya berasa sangat takut dan dalam Masa yang sama happy kerana dapat join pengembaraan pelik ini." Kata pemandu teksi itu sambil menghirup teh hijau dari jepun.

"Betul itu,rasa pelik bukan Kita semua bertembung dan menjadi kawan hanya dalam beberapa hari." Kata Kai exo dengan senyuman nya yang timbul di wajah nya.

"Yes,Mari lah Kita berehat untuk memulakan perjalanan esok di tempat lain pula." Kata G-Dragon dan tolong agihkan selimut untuk tidur.

Kesemua mereka sedang tidur dan tahik bintang jatuh dari langit Tanda esok untuk memulakan perjalanan.



Comment and vote...

Continue Reading

You'll Also Like

3.1K 422 18
"Aku nak pergi ke dimensi yang ada versi abang aku penyayang, selalu jaga aku dan yang boleh bahagiakan aku" jawab Fang dengan nada yang sayu Cerminb...
5.5K 81 7
aku yang telah dibuang keluarga akibat kebodohku yang lalu. Pertemuan yang tak diduga menjadikan kebodohan itu kembali. Banyak permainan dan situasi...
181K 16.3K 48
Aella, seorang Special Agent rank-S yang mahir dalam semua jenis seni mempertahankan diri. Seorang yang dihormati dan digeruni oleh ramai orang keran...
28.6K 1.7K 26
maaf banyak typo.. aku tahu cerita sebelom nie pun tak update lagi dah buat cerita baru.. macam aku cakap.. aku buat sebab bosan dan suka² hope u guy...