Dia Bayangan β€’ [Malay ff]

By nazeera04_

436 202 47

Menjadi anak tunggal bukanlah mudah ditambah dengan keadaan parents yang hampir setiap saat terus bertengkar... More

About me...
Who are you?!
Changed
Spend time
Get ready...
Festival's Pt.1
Festival's Pt.2
Need you...
Their feelings
Miss you..
Where are you??
With you
Jealous
Ask for permission
That place...
Our memories
Want to know
You are monster!!
Horror movie
Love story...
Sweet memories
Shooting star!!!
Bad Birthday

What's wrong??

28 12 4
By nazeera04_

Terhilang semua lamunan aku disebabkan suara Ji eun itu .

  "Kau ni....balas dendam ke apa ni??" Tangan aku sudah bertindak ingin memukulnya . Ji eun terus menghalang mukanya menggunakan tangan seolah-olah takut di pukul .

  "Rasakan tahu marah tadi kau buat aku , aku relax je" . Punggungnya sudah pun direbahkan di kerusi bersebelahan dengan aku .

  "Mengelamun apa tadi??" Tersenyum-senyum aku tengok . Mukanya memandang ke arah aku dan dagunya ditongkat menggunakan tangan . Matanya berkelip-kelip macam mata singa dekat tarian singa .

  "Aku senyum-senyum...kau ni biar betul" . Aku cuba untuk menafikan tapi yang benarnya memang betul aku ada tersenyum and tidak sampai over sangat .

***

Didalam library yang gelap dan suram , Ae ri sedang mencari buku untuk di baca . Setiap kali time rehat Ae ri selalu habiskan masanya di library daripada di kantin .

< Ji eun P.O.V >

  "Ae ri rehat nanti pergi kantin jom.." Tangan Ae ri langsung dipaut oleh aku . Dia hampir jatuh semasa berjalan ke padang .

  "Tak nak lah aku kau pergilah dengan Lisa dia kan kawan kau juga...tak pun Rose" . Ae ri cuba melepaskan dirinya dari pautan aku

  "Kau ni....sebab itu lah diaorang selalu cakap kau ni orang kaya sombong...dekat kantin kau tak nak makan , tempat kau kena selalu bersih sapa duduk nanti kau marah" . Muncung Ji eun itu mula seperti itik

  "Apa kau cakap?!!"

  "Eh mana ada apa-apa..."

Pantas Ji eun cuba menukar topik , takut chingu-nya naik angin , kalau boleh dilihat asap yang keluar pasti sudah seperti cerobong kereta api . Ji eun terus berlari pergi ke Lisa dan Rose .

  "Hai girls!!"

***

Sedang Ae ri mencari-cari buku suatu suara mengejutkannya dan ternampak bukunya ke lantai . Langsung dia melihat semakin terkejut di buatnya apabila dia terlihat Eunwoo yang berdiri di sebelahnya .

  "Kau buat apa ha...." Kata-kata terhenti bila Eunwoo menutup mulut aku .

  "Janganlah cakap kuat-kuat nanti orang cakap awak gila pula" . Perlahan-lahan dia mengangkat tangannya dari mulut ku .

! Shhhhh... !

Kata petugas yang kebetulan lalu . Aku terus menoleh dan menundukkan kepala tanda meminta maaf , langsung aku menoleh kembali kebelakang dan mencari susuk tubuh yang memeranjatkan aku tadi .

  "Dia dah pergi kau boleh keluar..." Nada ku perlahan sahaja takut-takut petugas itu terdengar lagi .

  "Nasib baik...." Panjang nafasnya ditarik dan dihembusnya kembali , tangan menggosok-gosok dadanya

Kemarahan yang bertapa tidak dapat lagi bertahan , tangan Ae ri langsung dihayun ke bahu Eunwoo sekuat hati . Eunwoo terus memegang bahu dan mengosok berkali-kali .

  "Aduh aduh aduh aduh...!! Sakitnya awak pukul saya....sorry la "

  "Banyak punya sorry... Aku kena marah sorang kau tak kena kau kan bayangan" . Jariku di goyangkan tanda mengejek . "And....aku dah cakap tak payah panggil awak saya aku geli.." Aku terus membuka langkah pergi dari situ dan duduk di satu sudut yang ada di library itu Eunwoo juga mengikuti aku duduk di sudut itu . Aku pun membiarkanlah dia menemani aku pada hari itu .

***

Jam tangan telah dilihat hampir berpuluh kali oleh Ae ri , eoma dan appa Ji eun sudah pun mengambilnya pulang . Hampir satu jam Ae ri menunggu drivernya tapi belum juga tiba mengambilnya .

  "Tak balik lagi ke Ae ri??" Sapa seseorang di belakang .

Apabila aku menoleh orang itu sudah pun berada disebelah ku . Wajah Jungkook dengan rambutnya basah , mungkin juga baru sahaja habis berlatih basketball

  "Entah....selalunya tak pernah lambat" . Kepalaku mencari-cari kelibat kereta yang aku naiki selalunya .

  "Kau nak tumpang aku tak? Lagi pun dah lambat ni..."

  "Tak payahlah aku boleh naik teksi" . Aku terus membuka langkah kakiku . Jungkook masih lagi cuba untuk berjalan sebelahku .

  "Kenapa bila aku cakap dengan kau je kau larikan diri kau!!" Tangan aku ditarik oleh Jungkook

  "Kau ni gila ke apa!!" Aku cuba melepaskan diri aku . "Lepaslah Jungkook!! Sakit tangan aku lah!!" Aku rentap sekuat hati tangan aku supaya terlepas daripadanya . Langkah kaki aku dibuka untuk pergi sejauh mungkin dari Jungkook .

Jungkook masih lagi mengejar Ae ri yang jauh meninggalkan nya , apabila sudah jalan bersebelahan Ae ri dia mula meluahkan semuanya .

  "Aku minta maaf Ae ri...aku tak sengaja...kau sendiri tau aku suka kau dari tahun lepas , tapi kenapa kau layan aku macam ni?!"

  "And kau pun dah tahu dari dulu yang aku tak suka dekat kau" . Nada aku agak tinggi kerana aku terlampau marahkan Jungkook . Lagi sekali Jungkook menahan tangan aku . Kali ini aku memang tidak boleh bersabar lagi .

  "Jungkook lepaskan aku atau aku tumbuk muka kau!!"

Perlahan-lahan Jungkook melepaskan . Dalam tidak sadar driver Ae ri sudah pun tiba . Driver Ae ri turun kerana kelihatan Ae ri berada dalam masalah .

  "Miss ada apa ni?? "

  "Saya ok...biarkan sahaja dia!!" Langkah kaki terus menuju ke kereta , dalam hatiku , aku ingin segera pergi dari situ dan tidak mahu melihat muka Jungkook lagi .

***

Langkah kaki Ae ri begitu penat , apa yang dia fikir ingin segera rebahkan badan di tilamnya yang empuk itu . Meski pun dia baru berusia 14 tahun tapi pemikiran Ae ri lebih dewasa daripada umurnya . Baru lima atau enam anak tangga , nama Ae ri di panggil

  "Ae ri tunggu dulu appa ada hadiah untuk kamu..appa minta maaf sebab semalam tidak selancar seperti yang kamu inginkan..." Riak kesal terlihat dimukanya

  "Alaa..Ae ri tak amik hati pun...lagi pun Ae ri tahu appa busy dengan office.." Hadiah ditangan appa dihulurkan kepada aku , tanpa menjawab aku langsung mengambilnya tanpa menyoal . "Ae ri masuk bilik dulu...penat sikitlah hari ini appa" .

  "Baiklah!! Pergilah rehat.." Appa terus memeluk aku , dan aku membalas pelukannya . Sudah lama aku tidak merasa pelukan itu .

Masuk sahaja di bilik aku terus meneruskan niat aku untuk merebahkan badan aku yang lemah itu , hadiah yang appa bagi langsung aku letakkan di atas meja belajarku . Dalam tidak sedar aku tertidur niatnya hanya ingin merebahkan badan sahaja selepas itu terus mandi .

< Eunwoo P.O.V >

  "Haih...kalau ya pun penat buka la stokin dulu" . Aku terus membuka stokin nya dan membetulkan kedudukan supaya selesa .

Selimut diletakkan diatas badan Ae ri supaya Ae ri merasa nyaman dalam tidurnya . Eun woo terus mengambil salah satu buku yang berada di rak dan dibacanya di atas katil tepat di
sebelah Ae ri .

Sleep

🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼

~TBC~

Hai readers macam mana setakat ni ok tak??😉

Thanks for reading my story hope you guys follow and vote😊

Continue Reading

You'll Also Like

344K 13.2K 61
🌸🌸🌸🌸 "Sanggup ke Cik Maya bercinta dengan lelaki biasa macam Faris tu? Dia siapa? Anggota polis biasa, Cik Maya pula? Satu Malaysia kenal Cik Ma...
206K 6.3K 68
Tengku Zarif & Mikayla. "You don't know me Zarif." - Mikayla "You are just outsiders, watching through glass window. You have no rights to judge me...
403K 34.9K 56
Series 1 Keseronokkan jalan cerita tidak bergantung pada nilai pembacanya, tetapi pada si penulisnya. Dia bukan sesiapa, Dia tiada agama, Dia dahagak...
BODYGUARD By λ‹ˆμ—˜

Mystery / Thriller

294K 15.9K 48
Aku pembunuh upahan dan dalam pada masa yang sama aku juga seorang bodyguard. Aku menjadi bodyguard pada seorang perempuan yang trauma akan pembunuha...