𝐘𝐎𝐔𝐑𝐒 | ɪᴛᴀᴅᴏʀɪ ʏᴜᴜᴊɪ x...

By vinsmoke-lady

2.5K 325 191

Past or present, they are meant to be together. __ [ Malay Fanfic ] ©Jujutsu Kaisen is belongs to Akutami Ge... More

00
Your Character
01
02
04
05
06

03

286 36 11
By vinsmoke-lady

[ Tokyo Prefectural Jujutsu Specialty Highschool ]

"Meh sini" Itadori sudah menghulurkan tangannya ke arah y/n. "Jatuh nanti kang saya tak tahu-" katanya, memandangkan mereka kini berada di tanah tinggi. Tersipu malu y/n menyambut tangan itu, sambil perlahan-lahan mengucapkan 'terima kasih' kepada si jejaka.

"Woah sekolah ni kat gunung lah. Seyes ah ni Tokyo?" Itadori sudah memandang sekeliling sekolah.

"Tak sangka ada tempat terpencil macam ni kat Tokyo.." sambung y/n, turut terpegun melihat bangunan megah dihadapannya.

Itadori yang sudah melepaskan tangan y/n, kini berpaling memandang Gojou disebelahnya."Sensei, macam mana dengan Fushiguro?" Tanya nya tatkala teringat akan lelaki berambut hitam tempoh hari.

"Dia dah tidur lepas dapat rawatan" jawab Gojou sambil menunjukkan jalan ke tempat pengetua Jujutsu High berada. "First thing first Yuuji-kun, kau ade interview dengan pengetua" sambungnya lagi.

"Pengetua?" Itadori menaikkan sebelah kening.

Gojou mengangguk. "Kalau kau buat salah, kau akan direject terus"

"EHH?!"

Y/n terus mengangkat tangan kanannya dengan sopan. "Err macam mana dengan saya?" Tanya nya, agak hairan kenapa namanya tidak disebut untuk interview.

Guru albinonya itu terus menayangkan senyuman meyakinkan. "Don't worry, kau akan lepas tanpa interview. Trust me. Tunjuk muka, kenalkan nama dan bom kau masuk"

"Eh- uh- m-macam tu je?" y/n sudah memandang Gojou dengan sedikit peluh di pipi.

"HUH?! kenapa saya kena ada interview lak, sensei?" celah Itadori sebelum sempat menambah, "Pengetua ni racist ngan kaum lelaki ke?"

Gojou mengkarate-chop kepala Itadori. "Bukan racist, Yuuji-kun" Lalu ia pegang kepala Itadori dan memaksanya melihat kearah y/n yang kini sudah menyengetkan kepala. "Pengetua tu obses dengan benda comel. Cuba tengok y/n betul-betul" Bisiknya.

Dan Itadori pun merenung wajah y/n lama. Semakin lama ia tenung, semakin merah pipinya kelihatan. Terangguk-angguk dia sendiri sambil menekup wajahnya. Badannya juga diposisikan ke arah lain. "Masuk akal masuk akal.. kalau aku yang jadi pengetua.. lepas lepas.." gumamnya.

"Hierarki yang tak berdasarkan kekuatan- membosankan kalau kau tanya aku" tiba-tiba saja mulut Sukuna muncul di pipi.

"Dia keluar lagi" Itadori terus meletakkan tangannya di pipi, cuba menutup mulut Sukuna yang jelas terpapar di wajah. Namun sama seperti sebelumnya, Sukuna muncul lagi di belakang tangannya.

"Bila aku dah dapat badan budak ni, kau lah orang pertama yang aku bunuh nanti"

'Kau' merujuk kepada Gojou Satoru. Si albino itu terus menayangkan senyuman sinisnya. "Aku target utama? what an honor"

Pap!


Itadori menutup (menampar) mulut Sukuna dengan sebelah tangannya lagi. "Femes ke dia ni?"

"Ryomen Sukuna, dengan empat tangan dan dua kepala adalah demon of lore. Tapi dulu, dia adalah manusia. Untuk jawab persoalan awak.. ye, boleh dikatakan famous" terang y/n.

Gojou menganggukkan kepalanya. "Tepat- as expected dari clan Nagami. Dalam era kegemilangan jujutsu dulu, ahli jujutsu dah tingkatkan tenaga sumpahan mereka dan berjaya kalahkan Sukuna-"

"-Dengan gelaran Ryomen Sukuna, dia masih hidup sebagai objek sumpahan selepas kematian dia. Dan kami tak dapat hancurkan lebihan part dia. Without a doubt, dia lah Raja Sumpahan" sambungnya lagi. Sementara y/n sudah mengerutkan dahi pabila nama keluarganya disebut sebagai 'clan'.

"Dia lagi kuat dari sensei ke?" soal Itadori.

"Hm.. good question. Kalau Sukuna dah dapat semua kuasa dia nanti, mungkin akan susah untuk tewaskan dia" balas Gojou.

"Sensei akan kalah?" kini y/n pula yang bertanya.

Senyuman sinis terus ia tayangkan. "Nah, aku akan menang"

-

"Satoru, kau lambat 8 minit" kata seorang lelaki dalam umur lingkungan 40-an itu. Sedang menjahit patung ia dek menunggu kedatangan Gojou. "Nampaknya habit lama kau tu tak pernah nak berubah. Aku dah suruh kau ubah kan" katanya lagi. Dia lah, Masamichi Yaga, si pengetua sekolah Jujutsu High disitu.

'Lelaki tua yang buat benda comel, sungguh rare!' monolog Itadori. 'Woah comel!' Manakala y/n sudah bersinar-sinar melihat patung-patung yang berada di belakang Yaga.

"8 minit je pu-"

"Jadi, tu ke budak yang kau cakap tu?" Potong Yaga sambil melihat Itadori dan y/n atas dan bawah.

"Nama saya Itadori Yuuji! Saya suka perempuan yang macam Jennifer Lawrence-" sempat matanya melirik kearah y/n sebelum menunduk. "dan perempuan yang comel. Selamat berkenalan"

"Saya Nagami y/n.. selamat berkenalan, Pengetua" perkenal y/n dengan sopan.

Yaga mengangguk-anggukan kepalanya lalu melihat Itadori dengan tajam. "Kenapa kau kat sini?"

"Huh?"

"Kenapa kau datang sini? Apa tujuan kau? Motif kau?"

Terkebil-kebil Itadori dengan soalan yang diberikan. Ni ke interview yang Gojou-sensei cakap tu? "Eh- uh- untuk belajar jujutsu..?"

Yaga menaikkan sebelah kening. "Selepas belajar jujutsu, kau akan buat apa?"

Sementara Yaga bertanyakan Itadori pelbagai soalan, lengan Y/n sudah ditarik oleh si albino- membawanya berundur beberapa tapak ke belakang.

"Jadi.. saya dah lepas lah ni?" soal y/n, ingin mendapatkan kepastian dan terus mendapat balasan 'yup' dari gurunya itu. Dialihkan semula pandangannya kearah Itadori- melihat si rambut pink itu yang kini struggle menahan serangan dari patung sumpahan Yaga pabila jawapannya tidak sesuai dengan apa yang ingin si pengetua dengarkan.

Dan pada akhirnya, Itadori berhasil jua menghentikan patung itu dengan menangkapnya. Tercungap-cungap dia mencari nafas dek penat mengelak tumbukan dari si patung.

"Satoru, pergi tunjukkan dorm dia dan explain semua peraturan disini" Pinta Yaga kepada Gojou sebelum memandang semula kearah Itadori yang masih kebingungan. "Kau lepas. Selamat datang ke Jujutsu High" ujarnya, membuatkan si rambut pink itu tersenyum gembira.

"Terim-"

Buk!

Pipinya terlebih dahulu ditumbuk oleh patung sumpahan tadi.

"..Ah, lupa nak hentikan"

Berlari anak y/n ke tempat Itadori, membantunya si jejaka itu bangkit semula. Pandangan simpati dia berikan tatkala melihat pipi Itadori sudah kemek dan merah. "Um.. awak okay?" tanya nya.

"U-uh okay.. saya okay.. saya kan kuat.." balas Itadori, membuatkan Gojou dibelakang terus menggeleng-gelengkan kepala.

TBC

kepada reader lama, maafkan saiya kerana membuang scene yang dalam gambar itu- kerana yatuhan beta sedar betapa cringe nya scene itu bila dibaca balik.

|| Edited on 5/4/22

Continue Reading

You'll Also Like

76.5K 392 24
Shownu merupakan Seorang usahawan yg terkenal dan berjaya. Walaupun di usia yg masih muda dia berjaya membangunkan sebuah syarikat yg mempunyai banya...
8.7K 497 35
Karya pertamaku, maaf jika kurang ekspektasi kalian. Becky seorang gadis introvert yang mula berjumpa dengan Freen yang mulanya bersahabat sehingga m...
40.5K 3K 157
BoBoiBoy dan kawan-kawan menjalani hari yang biasa di stesen TAPOPS. Sehinggalah power sfera perentas dimensi Gigabot tiba. Gigabot: Urgh.... BoBoiBo...
28.4K 570 15
"Kahwin dengan daddy jom"? -Alex Danial "You dh gila ke ape?"you are my lecturer!"-Raisha Qistina "I tak gila,I gila...