That Smile | BL | Melayu

By RottenBoii

107K 5.2K 535

Menceritakan kisah Harris, si ulat buku yang dingin.. dan Khairul, si budak popular yang annoying nak mampus... More

ℂℍ.πŸ™
ℂℍ.𝟚
ℂℍ.πŸ›
ℂℍ.𝟜
ℂℍ.𝟝
ℂℍ.𝟞
ℂℍ.𝟠
ℂ𝕙.𝟑
ℂ𝕙.πŸ™πŸ˜
ℂ𝕙.πŸ™πŸ™
ℂ𝕙.πŸ™πŸš
ℂ𝕙.πŸ™πŸ›
ℂ𝕙.πŸ™πŸœ
ℂℍ.πŸ™πŸ
ℂℍ.πŸ™πŸž
ℂ𝕙.πŸ™πŸŸ
ℂ𝕙.πŸ™πŸ 
ℂ𝕙.πŸ™πŸ‘
ℂ𝕙.𝟚𝟘
ℂ𝕙.πŸšπŸ™
ℂ𝕙.𝟚𝟚
ℂ𝕙.πŸšπŸ›
ℂ𝕙.𝟚𝟜
ℂ𝕙.𝟚𝟝
ℂ𝕙.𝟚𝟞
ℂ𝕙.𝟚𝟟
ℂ𝕙.𝟚𝟠
ℂ𝕙.𝟚𝟑
ℂ𝕙.πŸ›πŸ˜
ℂ𝕙.πŸ›πŸ™
ℂ𝕙.πŸ›πŸš

ℂℍ.𝟟

3.8K 225 25
By RottenBoii

❝ ᴄᴜʀɪᴏᴜsɪᴛʏ ᴋɪʟʟᴇᴅ ᴛʜᴇ ᴄᴀᴛ,ʙᴜᴛ sᴀᴛɪsғᴀᴄᴛɪᴏɴ ʙᴏᴜɢʜᴛ ɪᴛ ʙᴀᴄᴋ ❞

"𝕬pe yang kau buat kat sini?" Soal Rafael dengan nada serius, Adam membuat muka meluat.

"Ape yang aku buat kat sini? Kau tu, buat ape kat sini?" Balas Adam dengan selamba.

Rafael menjeling sebelum memandang semula ke arah Harris dan Khai yang sedang berborak di sebuah cafe.

"Eii mamat ni, main jeling-jeling pulak" Bisik Adam, dalam hatinya sedang memaki hamun lelaki di sebelahnya itu.

"What did you just say?" Soal Rafael, kesabarannya terasa dicabar.

"'What did you just say?' blekk" Ejek Adam dengan selamba, senyuman puas muncul di bibirnya.

"Kau-"

"Ha, mangsa bergerak!" Potong Adam sambil memandang ke arah Harris dan Khai yang mula berlalu pergi dari cafe tersebut. Adam dan Rafael dengan pun berdiri dengan serentak sebelum menjeling pihak lawan masing-masing.

Ya, memang Adam dan Rafael sedang mengintai pergerakan Khai dan Harris. Tapi tak sangka pulak mereka berdua akan bertembung..

"Jadi kau pun nak intai diorang huh?" Soal Adam, matanya masih lagi tertumpu pada Harris dan Khai. Rafael masih berdiam diri, malas dia nak cakap dengan kawan baik orang yang benci kawan dia- (that doesn't make sense.. oh well-)

"Ha eloklah! Tuhan dah bagi mulut dan telinga, taknak guna pulak.." Sambung Adam apabila tidak mendapat respon daripada Rafael. Rafael melepaskan keluhan sebelum menjeling ke arah Adam.

"I don't wanna talk with you-"

"Oh jadi? Kau tengah buat ape sekarang ni? Menyanyi?"

Rafael rasa nak cekik je lelaki di sebelahnya ini, ada-ada ja ayat menjengkelkan yang keluar dari mulutnya-

"Boleh tak kau duduk diam-diam dan jangan kacau aku? Please" Balas Rafael dengan nada yang serius. Adam bercekak(?) pinggang dengan ayat Rafael.

"Well eXcUsE mE-" Ejek Adam lagi, dia tengah bosan sebab tulah dia pi kacau Rafael, tapi orang kat sebelah dia tu extra sombong pulak hari ni.

***

"Hm.."

"Kau kenape?"

"Aku dapat rase ade orang yang ikut kite lah.." Harris berkata sambil menoleh ke kiri dan kanan, Khai melepaskan ketawa kecil sebelum menepuk bahu Harris dengan lembut tapi Harris menepisnya dengan cekap.

Khai terdiam, senyuman manis masih lagi terpapar di mukanya.. padahal dalam otaknya dia dah menyumpah dan memaki hamun dah lelaki di sebelahnya itu.

"Kenape aku dapat perasaan yang kau tak sukakan aku?"

"Oh you're finally catching up?" Harris membalas dengan nada sarcastic. Sekali lagi Khai memaki hamun Harris di dalam hatinya.

You can't give up now Khai! Kau kena tahan diri kau dari membelasah si ulat buku ni!!

fikir Khai. Dahinya sudah berkerut tanpa dia sedari dan Harris hanya memandang muka Khai dengan muka pokernya.

"Kau betul-betul nak berbaik dengan aku?" Soal Harris dengan curiga, Khai dengan segera tersentak dari pemikirannya (ape punya ayat da aku pun tak tahu-)

"Ye.. aku, aku dah malas nak berival dengan kau.." Balas Khai sambil memandang dalam ke arah mata Harris. Harris memasang muka heran sebelum bersoal.

"Sejak bila kita jadi rival?"

Mereka menjadi senyap seketika, tiada sesiapa pun di antara mereka yang mahu membuka mulut untuk berbicara. Harris hanya mampu membuat muka bingung, setahu dia.. dia tak pernah pulak memandang Khai sebagai musuh, tapi bila di fikirkan balik.. cara dia melayan orang di Sekolah pun bukannya elok sangat.

Harris melepaskan keluhan membuatkan Khai terperanjat sikit.

"Aku.. memang agak kasar sikit dengan semua orang jadi, mungkin sebab tu kut kau rase aku tak suke kau.. maksud aku, aku memang tak suke kau tapi.. argh macam mane nak cakap eh?" Harris membalas,dahinya berkerut.. mungkin sedang mencari ayat yang sesuai. Khai hanya mendiamkan diri, membiarkan Harris menghabiskan kata-katanya.

"Kau bukan orang yang aku specific benci.. Kiranya aku benci semua orang jadi kau tak perlu risau dengan permusuhan ape benda tu.." Sambung Harris, dahinya yang berkerut tadi bertukar ke muka pokernya yang asal.

Khai sekarang berada dalam conflict, adakah Harris bermusuhan dengannya atau tidak?

"Urm.. macam mana aku nak.. jadi kawan kau?"

"Hm.. well that's a hard question.. I don't know"

"...Kau ni jenis yang memang susah untuk dibawa berbincang kau tahu?" Khai membalas, agak geram dengan perangai Harris yang belagak sombong itu. Harris menjongket(?) bahunya dengan selamba. "I know that"

Khai melepaskan keluhan sebelum tergelak kecil membuatkan Harris berasa pelik.

"Haa,dah kenape dah kau ni? Kena sawan ke?" Soal Harris dengan nada biasa. Khai menundukkan kepalanya sebelum menunjuk ke arah sebuah semak di luar cafe itu. Harris pun menoleh ke arah yang di tunjuk oleh Khai. Harris mengerutkan dahinya setelah melihat dua kelibat manusia yang sedang bertengkar, siapa lagi kalau bukan Adam dan Rafael?

"... Diorang tengah spy kita..kan?" soal Harris dengan perlahan, Khai masih lagi tergelak. "Seems like it..yes"

"Let's get out of here.." Ujar Harris, sebelum menarik tangan Khai bersamanya. Khai hanya mengikut sejak langkah Harris tanpa membantah.

Harris perasan yang diorang berdua masih lagi mengekori mereka, Harris dengan sabar menunggu mereka memandang ke arah lain dan mengambil kesempatan itu untuk melarikan diri.

Harris dengan segera menarik Khai ke tempat yang terperinci dan sunyi. "Jangan buat bising..." arah Harris dengan tegas, bisikannya membuatkan bulu roma Khai berdiri.

Harris mengintai dari masa ke semasa,mencari kelibat Adam dan Rafael. Setelah beberapa minit, Harris akhirnya melepaskan keluhan lega. "Ok,diorang dah blah..." ujar Harris.

Khai menggaru belakang lehernya dengan ragu-ragu. "Urm..kenape kite kena lari dari diorang?" Soal Khai pelik. Harris melepaskan keluhan sebelum menoleh ke arah Khai dengan muka serius.

"We're on a 'date' remember? I don't care if it's a friendly thing or something but I don't like it when people bother me or spy on me when I'm on a date... Faham?" Ujar Harris dengan selamba,Khai terdiam buat seketika. Otaknya cuba memproses apa yang baru disampaikan oleh Harris tadi.

Did he just said.. we're on a.. DATE?!

***

"

Godamnit!"

"Sabaq aa! Diorang bukannya nak pergi jauh-jauh pun.." Balas Adam sambil bermain dengan hujung bajunya. Itulah apa yang dia akan buat kalau dia sedang panik,atau nervous.

"Shut up!" arah Rafael dengan geram.

"Kau tu lah yang diam!" balas Adam pula,tak tahan dah dia asyik kena jerit macam tu.

Rafael menjeling tajam ke arah Adam membuatkan Adam agak gementar. Rafael pun melangkah ke arah Adam,masih lagi dengan muka bengisnya. Adam tanpa sedar sudah mengundurkan diri sebaik saja Rafael melangkah mendekati dia.

"I..said.."

Rafael dengan segera menggenggam pipi Adam membuatkan Adam terbeliak. Dia cuba untuk melepaskan genggaman Adam tapi dia masih belum cukup kuat.

"..shut..up.." sambung Rafael,sedikit berbisik. Jarak muka mereka sekarang hanya 3 cm, kalau silap langkah.. dengan senang saja bibir mereka akan bertembung. Adam menekuk air liurnya apabila melihat expressi Rafael,itu membuatkan Rafael tersengih puas.

Best pulak kacau dia ni..

Fikir Rafael. Dia kemudian mendekatkan lagi mukanya ke Adam membuatkan Adam semakin panik.

"That's a good boy~" Bisik Rafael sebelum tergelak puas.

TO BE CONTINUE
━━━━━━━━ ⸙ ━━━━━━━━

ᴡʜʏ ʜᴇʟʟᴏ ᴛʜᴇʀᴇ..ʟᴏɴɢ ᴛɪᴍᴇ ɴᴏ sᴇᴇ ᴇʜʜ?😅 ᴍᴀᴀғʟᴀʜʜ sᴇʙᴀʙ ʟᴀᴍʙᴀᴛ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ.. ʏ'ᴋɴᴏᴡ ʜᴏᴡ ʟɪғᴇ ɪs sᴏᴍᴇᴛɪᴍᴇs..

ᴀʜᴇᴍ,ʜᴀʀᴀᴘ ᴋᴀᴍᴜ sᴜᴋᴀ ʟᴀᴀ ᴄʜᴀᴘᴛᴇʀ ɴɪ ᴅᴀɴ ᴛᴇʀɪᴍᴀ ᴋᴀsɪʜ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ᴘᴇᴍʙᴀᴄᴀ ʏᴀɴɢ sᴇᴛɪᴀ ᴍᴇɴᴜɴɢɢᴜ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ^^ ᴍᴀᴀғ ᴋᴀʟᴀᴜ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇ ᴋᴀʟɪ ɴɪ ᴛᴀᴋ ʙᴇʀᴀᴘᴀ ʙᴀɪᴋ..

ᴏᴏᴏᴛᴀʏ ᴛʜᴀᴛ's ᴀʟʟ, ɪ'ʟʟ sᴇᴇ ʏᴏᴜ ᴀʟʟ ɪɴ ᴛʜᴇ ɴᴇxᴛ ᴄʜᴀᴘᴛᴇʀ! ᴀᴅɪᴏs!

Continue Reading

You'll Also Like

866K 85.7K 73
COMPLETED βœ”οΈ BLURB ❝Maaf maaf, itu je yang kau tahu?❞ - Ziyad Hayder Pertemuan yang tak dijangka. Pertama kali, jejaka itu menyelamatkan dia daripad...
390K 12.2K 30
Kerana terlalu sakit hati dipermainkan dengan bekas kekasihnya, Daniel, Ayra nekad utk menggoda bapa Daniel, Dato Zakery. Namun, ia terperangkap d...
2.4M 2.3K 1
#1 ENCIK'S SERIES π“π‡π€ππˆπ… 𝐉𝐀𝐁𝐀𝐑 𝐗 πŠπ€π”π’π€π‘ π”πŒπ€πˆπ˜π€π‡ "Assalamualaikum, cinta." Thaqif Jabar - seorang duda yang kacak, bekerjaya...
69.1K 3.8K 61
"You drive me crazy, Yara Alyssa. Most people say that the cure for falling in love is marriage. And now I'm in love. Do you want to be the cure for...