๐Œ๐˜ ๐‹๐ˆ๐“๐“๐‹๐„ ๐…๐€๐ | ษชแดก...

By vinsmoke-lady

5.5K 573 199

"Untuk Oikawa kan?" "Eh takk.. ni untuk awak" "Okay- eh- untuk siapa?" For the first time in forever, Iwaizu... More

02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12 - Fin
Bonus 1 - Christmas
Bonus 2 - Sick

01

646 59 22
By vinsmoke-lady

Awal pagi lagi Iwaizumi sudah menyampah dengan kawan sampahnya itu, siapa lagi kalau bukan Oikawa Tooru. Belum sempat melangkah masuk ke dalam sekolah, peminatnya sudah datang dan ber'fangirling'.

Ditambahkan lagi dengan event istimewa hari ini. Ya, hari Valentine, dimana semua perempuan akan memberi coklat kepada lelaki yang disukai. Tidak. Iwaizumi tidak cemburu dengan populariti Oikawa. Ya, dia nafikan.

"Aku jalan dulu, shittykawa" kata Iwaizumi, meninggalkan Oikawa yang masih dikerumuni peminatnya.

"Ah! Iwa-chan tunggu!"

Iwaizumi hanya berdecit, mengendahkan panggilan kawannya itu. Dan seperti yang dia jangkakan, setiap langkah yang dia ambil, akan adanya perempuan a.k.a peminat Oikawa datang dan menyuruhnya mengirim coklat kepada Oikawa. Dan boy, itu membuatkan Iwaizumi geram. Ingat aku posmen ke sia?

"Iwaizumi-san!" Suara lembut itu menyapa telinga Iwaizumi. Kelihatan seorang perempuan datang mendekatinya dengan membawa sekotak coklat. Ah, sorang lagi, bisik hatinya.

"Maaf ganggu err emm.. ni saya-"

Tanpa berbasa-basi Iwaizumi terus memotongnya. "Untuk Oikawa kan?" katanya sambil mengambil coklat ditangan perempuan itu.

"Eh takk.." Perempuan itu mula melarikan pandangannya dari Iwaizumi. "ni untuk awak"

"Okay-" Iwaizumi terhenti, cuba memproses akan apa yang baru dikatakan oleh perempuan itu. "Eh- untuk siapa?"

Perempuan itu sudah tersenyum, pipinya juga sudah kemerahan kerana malu. "Untuk awak" katanya sambil tertawa kecil. Setelah itu, dia pergi melarikan diri.

Iwaizumi dibiarkan tercengang.

U-untuk aku..?

TBC 💖

decided to publish story ni sebab dah lama terbiar kat draf HAHAH hope you enjoyy!

Continue Reading

You'll Also Like

1.9K 760 7
"Jangan terlalu rapat dengan si barista baru tu. Dia ada bawa banyak kejutan." (notes: Jalan cerita mengarut meraban, story stress-free. Bacalah ceri...
66.2K 5.5K 41
43.6K 2.4K 47
Selepas kejadian Galaxy Cosmos, Bbb dan kawan2 nya diberi misi baru. Tetapi, semasa menjalankan misi Bbb tiba2 hilang selepas suatu kejadian tak didu...
624K 27.4K 106
Haikyu!! ใƒใ‚คใ‚ญใƒฅใƒผ!! โ— Manga โ— Written by Haruichi Furudate Published by Shueisha โ— Anime โ— Directed by Susumu Mitsunaka Written by Taku Kishimoto Stud...