playboy. xiaojun

By woo_kyungjun

320 61 20

XIAO DEJUN + YOO JEONGYEON FANFICTION ā saya sayang awak seorang je āž ā” xiao dejun ā playboy ! prevent ! gila... More

P : 000
P : 001
P : 002
P : 003

P : 004

56 10 0
By woo_kyungjun





PLAYBOY

HA kenapa diam, jawablah. Tadi bukan main kata kita tak boleh bincang sini lah apa lah.”

Aku hanya mampu memandang tajam manusia yang kini berada di hadapan aku lalu menyilangkan tangan ke dada dan menjulingkan mata. Sibuk je!

“Saja. Kenapa tak boleh ke aku ada kat belakang banguna sekolah tu? Bukannya aku nak buat maksiat pun huh, kecoh betul.” Sempat aku menjeling beberapa orang pelajar yang duduk berdekatan memandang kami berdua dengan pandangan tajam. Dah kenapa diorang ni? Aku berbual bukannya kuat sangat pun sampai nak jeling aku macam tu.

“Saja kau cakap, eh tu kawasan larangan tahu tak? Tak semua pelajar boleh pergi kat situ kecuali atas arahan guru atau kaki tangan sekolah.”

Haih kecoh lah mamat ni, bukannya aku bunuh orang pun kat situ, yang nak over sangat pahal relax lah.

“Haih iya iya lah aku salah, boleh tak aku pergi sekarang? Semak lah aku tengok perempuan sebelah kita ni asyik-asyik tengok kau je, bukannya handsem sangat pun, lepastu jeling-jeling aku, aku terajang nanti sia-sia diorang hidup.” sangaja aku menguatkan suara agar didenagari oleh sekumpulan gadis yang tidak henti-henti  memandang ke arah kami berdua.

Lelaki yang duduk berhadapan aku tadi lalu mengalihkan pandangannya ke tepi lalu menghadiahkan senyuman manisnya buat gadis-gadis tersebut.

Apa lagi meroyan lah diorang bila tengok si mamat bajet handsem lagi senyum kat diorang. Ceh macam lah artis nak meroyan bagai.

“Ha senyum lah lagi sampai terkoyak terus mulut kau tu dahlah aku nak blah. Buang aku masa je layan kau ni.”

Baru sahaja aku ingin bangun dari kerusi yang aku diduki tadi lengan aku ditarik pelan lalu terduduk kembali. Wajahnya yang sedikit dekat dengan wajah aku pada saat ini boleh sahaja membuatkan aku nak tendang bahagian bawah dia tu kuat-kuat.

“Yo Hendery!”

Yes! ada semeone selamatkan aku dari situasi yang bangang ni, eh jap─ dia.

“Aku─ aku pergi dulu, thank sebab buang masa aku, bye.”

Aku mula melangkah meninggalkan perkarangan kantin lalu mengusap berlahan dada aku yang kian berombak kuat.

Tak mungkin orang tu tadi dia, tapi-
─ senyuman dia sumpah mirip dengan orang yang aku rindu, terlalu rindu.

Dia─

•••

“Kau bukan main eh, tengok perempuan tu tadi macam nak terkam orang, sabar lah public kot hahaha" Xiaojun tersenyum sinis memandang sepupunya itu yang sudah menarik muka menahan geram.

“Kau kalau daun lah Dejun, aku sikit je lagi tadi─”

“Ha apa apa, kau jangan main-main weh yang ada title playboy tu aku bukan kau tak pasal-pasal jawatan pengawas berdidikasi kau tu terus jatuh kat aku nanti kalau kau buat hal hahaha.”

“Bila sampai.”

Xiaojun yang sedang enak menghirup air jus lemon itu terhenti dari ketawa lalu memandang Hendery kembali dengan wajah yang bersahaja. Haih Hendery nak tak menyempat betul nak soal orang.

“Semalam. Semalam balik, hari masuk sekolah kau terus, tak sempat nak have fun dulu. Haih eomma punya kerja lah ni.”

“Kenapa balik?”

Xiaojun memandang kembali wajahnya Hendery dengan pandangan tajam, haih kalau ya pun nak tanya bagi lah aku habiskan air ni dulu.

“Saja. Nak cari awek baru.”

“Dejun.” Serius sekali soalan yang di ajukan Hendery itu cukup membuatkan Xiaojun kecut perut. Tak pernah-pernah Hendery serius macam ni.

“Aku balik sini sebab nak cari someone, aku tak tahu sekarang ni dia ada kat mana dia sihat ke tak tapi yang aku tahu matlamat aku balik Korea ni sebab aku nak cari dia. Tapi tak sangka pulak─” Hendery menjongketkan kening menanti ayat yang bakal keluar dari mulut Xiojun yang sedikit teragak-agak itu.

“Aku jumpa Sara. Macam bodoh je aku jumpa dia balik, tiba-tiba mengaku yang dia mengadung anak aku, kau tak rasa gila ke? Aku baru balik Korea kot entah bila aku tidur dengan pun aku tak tahu. Saja je nak buat cerita lah tu huh perempuan murah.”

“Sara sekolah sini, kenapa kau pun sekolah sini, kau dah tahu kan Sara tu memang sejak dulu lagi tergila-gilakan kau. Buatya dia buat cerita pasal kau macam mana? Dahlah hari ni baru first day kau.” Hendery mengeleng pelan tidak berstuju dengan keputusan Xiojun untuk berpindah ke sekolahnya itu.

“Aku ada sebab aku sendiri kenapa aku nak sekolah kat sini. Pasal Sara tu suka hati dia lah nak meroyan ke apa, fikir aku kesah.”

Hendery hanya mendiamkan diri sejenak cuba mencerna setiap perkara yang di perkatakan Xiojun tadi.

Xiojun merupakan sepupunya yang pelajar di Jepun kini telah pulang kembali ke Korea setelah 3 tahun melanjutkan pelajaran di sana.

Suasana sepi menyelubi kedua-duanya apabila masing-masing sibuk melayan perasaan sendiri sehinggalah mereka berdua di sapa oleh seseorang.

“Ma─maaf tanya, ada nampak tak perempuan rambut pendek paras bahu lalu kat sini atau ada singgah sini tadi?” Soalan polos yang dan seakan merengek menahan tagis itu berjaya membuatkan kedua-dua tersedar dari lamunan.

“Apa? Apa?” Xiojun yang tersedar dari lamunan itu lantas bertanya kembali lalu tersenyum kekok.

“Ish abang berdua ni, pekak ke apa saya cari perempuan rambut pendek kalau-kalau dia ada lalu sini, ada tak hisk.” Soalan yang seakan geram tapi dalam nada rendah seolah-olah ingin menangis itu di balas kembali.

“Ta─”

“Oh perempuan rambut pendek, peragai macam tomboy tu eh?” Hendery pantas memintas bercakapan Xiojun selepas teringkat akan gadis yang dia jumpai tadi.

“Ish dia bukan tomboy lah dia kasar sikit je, dia kawan Jisung tau, jangan nak berani kutuk dia kalau tak nak kena pukul dengan kita.” Jisung bercikit pinggang memandang tajam Hendery yang berani mengelar kawannya itu tomboy.

Hendery berfikir sejenak sama ada ingun memberitahu budak bernama Jisung itu atau tidak bahawa dia yang menarik gadis itu ke sini.

“Ha ya ada-ada tadi dia ada lepak sini lepastu dia pergi arah sana.” Hendery menujukan sebelah kanan blok bangunan tersebut tempat yang di lalui Jeongyeon tadi.

“Oh terima kasih abang-abang hodoh semua.” Jisung berlari ke arah yang di tunjukan Hendery tadi lalu kedua-dua berpaling serentak. “Budak tu kata kita hodoh?!”

TBC

eheye banyak sikit word
kali ni sebab tiba-tiba idea
chio mencurah-curah hehe.
happy reading! ❤❤❤

Continue Reading

You'll Also Like

151K 4.2K 20
Special Edition Faizul x Hafiz Hafiz Zafrin lari dari Zafrin Family sebab taknak uruskan syarikat family hey!aku masih 19 tahun kot!aku nk happy2 t...
10.4K 1.7K 51
Para pelajar 5F mempunyai satu misi sulit di Sekolah Menengah Sultan Muadzam Shah. Sasaran mereka adalah Cikgu Wan, makhluk berupa harimau dan berger...
115K 560 24
Shownu merupakan Seorang usahawan yg terkenal dan berjaya. Walaupun di usia yg masih muda dia berjaya membangunkan sebuah syarikat yg mempunyai banya...
2.7K 385 24
Leftenan Hud Azim Ɨ Bunga Sofea --- Di malam gelap yang penuh misteri, Bunga Sofea nekad keluar dari rumah untuk mengintai dunia luar, namun hampir t...