JAEMIN ✔︎

By -hwaed

6.9K 1.4K 556

rasanya seperti seisi alam semesta ingin menyatukan kita walau sekeras mana pun kita berdua ingin menentangny... More

0
1
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 : epilog

2

339 75 26
By -hwaed

Renjun dalam diam mendekati seorang pelajar yang kini sedang tekun belajar di dalam kelas pada waktu rehat sedang berlangsung. Dengan perlahan, dia menyentuh bahu lelaki itu dari belakang.

"Hey brother!" tegur lelaki itu santai mengejutkan si pelajar yang merasa terganggu dengan kerjanya. Yangyang namanya.

Yangyang mencebik kasar, sambil memuncungkan mulutnya. Dia kemudian mengangkat tangannya dan mencuba untuk menghalau Renjun daripada mengganggu dirinya yang kini sedang sibuk menyiapkan tugasan karangan.

Tindakan Yangyang itu langsung tidak memberi kesan terhadap Renjun malah dia menayangkan sengihan tidak bersalahnya. Renjun mula menarik pen yang berada di dalam genggaman Yangyang dan buku latihan Yangyang ditutup olehnya.

"Wowo, you and me relax and chillin'. Jom pergi makan, harini aku dapat duit lebih. Ajaklah yang lain sekali, ambil je apa sahaja, nanti aku bawak Haechan sekali okay!" Renjun menaikkan jarinya membuat tanda 'ok' dan itu membuatkan Yangyang menjadi ragu ragu. Yangyang mengeluarkan sengihan jengkelnya.

"Menipu, aku tak percaya" Yangyang menjelirkan lidahnya membuatkan Renjun membulatkan matanya. Sempat dia mencarut kecil disebabkan oleh itu. Belum sempat Yangyang ingin menyambung tugasan karangannya semula, tangannya ditarik kembali oleh Renjun.

"Hey hey brother, pernah ke aku menipu kau? Aku niat baik ni sekarang. Bolehlah eh eh" Renjun semakin kuat memujuk Yangyang dan sekali lagi membuat lelaki yang dipujuk itu menjadi ragu ragu. Yangyang memandang serius wajah Renjun untuk mencari kebenaran sebenar yang terpancar di sebalik wajah si sahabat yang seorang itu.

Orang macam dia ni bukan boleh percaya. Sudah berapa kali, dia dipermainkan oleh Renjun sebelum sebelum ini.

"Betul ni tak main main? Jujur, harini hari selasa tau. Tak baik menipu aku" Yangyang mengecilkan matanya memandang Renjun. Manakala Renjun pula mengangkatkan tangannya separas bahunya bagi mengiyakan kata kata itu.

Setelah beberapa saat Yangyang terdiam, dia kemudian membuat keputusan untuk bersetuju. Lagipun, bukan selalu dia dapat makan percuma kalau tidak disebabkan oleh Renjun. Reaksi daripada Yangyang itu membuatkan Renjun tersenyum lega.

Tanpa menunggu masa yang lama, Yangyang mengajak rakan rakannya yang lain untuk keluar bersama sama dari kelas mereka semua. Renjun pula cepat cepat menolak rakan rakannya itu keluar dari situ untuk mengosongkan kelas itu.

Dalam masa yang sama, sempat dia memberikan sebuah isyarat mata terhadap Haechan yang sudah lama memerhatikan mereka dari jauh. Haechan tersenyum nakal sambil memberikan pujian dalam diam terhadap Renjun setelah berpuas hati dengan kerja si sahabat.

Haechan seterusnya mengintai sisa sisa yang masih tinggal di dalam kelas itu. Sebenarnya kelas itu tidaklah kosong dengan sepenuhnya kerana masih lagi berbaki dua orang pelajar yang sedang larut di dalam dunia mereka masing masing.

Jaemin dan Jiae.

Pandangan mata Haechan tidak sengaja bertembung dengan milik Jaemin yang baru sahaja selesai dengan permainan videonya. Haechan lalu melambaikan tangannya kepada Jaemin sebelum dia mengikuti langkah Renjun yang sudah jauh meninggalkannya di belakang. Tingkah laku pantas Haechan itu tidak membuatkan Jaemin tidak dapat menangkap pergerakan mulut Haechan sebelum dia menghilangkan dirinya.

'sleeping beauty ...'

Jaemin tersenyum sinis selepas itu. Dari keturunan mana dia mewarisi perangai nakal itu? Haechan sungguh bijak dalam membaca fikiran orang seakan akan dia sudah ditakdirkan untuk memudahkan kerja Jaemin yang seterusnya. Jaemin mula memutar mutarkan pen di tangannya sambil menunggu masa yang sesuai untuk menganggu gerangan di sebelahnya.

Tanpa disedari, ada seseorang yang baru sahaja pulang dari tandas dan tidak sengaja mengatur langkah kakinya melepasi kelas sunyi itu. Namun sebaik sahaja dia terasa seperti ada sesuatu yang tidak kena, pelajar yang mempunyai rambut berwarna biru gelap itu menghentikan langkah kakinya. Kepalanya ditolehkan, melihat suasana di dalam kelas itu.

"Uh? Dia buat apa tu?"




















✏️


















Jaemin menghempas perlahan buku latihannya di atas meja. Jiae mengangkat kepala perlahan sebaik sahaja dia merasakan itu. Dengan keberanian yang tinggi, dia melihat raut wajah Jaemin yang tidak menunjukkan sebarang reaksi.

Sepanjang Jaemin mula menukar tempat duduknya dengan Haeun, dia tidak berani sedikit pun untuk mengangkatkan kepalanya. Matanya hanya mampu tertumpu pada buku latihannya sahaja dan telinga yang hanya fokus mendengar bait bait penerangan daripada si guru.

Setelah dia berjaya mengangkatkan wajahnya kini, Jiae baru sedar bahawa hanya tinggal mereka berdua sahaja di ruangan itu. Gadis itu tiba tiba terkejut melihat kertas kerja karangan miliknya yang diambil oleh Jaemin secara tiba tiba.

Lupakan apa yang Jaemin fikirkan sebelum ini, sekarang dia mahu mengikut campur di dalam semua urusan gadis itu.

Siapa suruh cari hal dengan dia?

"Hei! Awak buat apa tu?!"

Jiae ingin menarik kembali kertas karangannya tetapi cepat cepat dihalang oleh Jaemin. Dengan serta merta, kertas milik Jiae yang berada di tangan lelaki itu dikoyakkan berkali kali.

"Na Jaemin!"

Jiae menjerit tidak percaya melihat Jaemin yang dengan senang hati mengoyakkan kertas kerjanya yang akan dihantar pada sesi kelas seterusnya. Manakala Jaemin terhenti selepas mendengarkan jeritan yang diberikan kepadanya.

"Kau berani panggil nama penuh aku? Huh?" ujarnya perlahan lalu senyuman sinis diukirkan di bibir. Matanya tertuju tepat pada cebisan cebisan kertas di atas meja kini.

"Oh? Dah habis aku koyakkan. Maaf" sambungnya selamba dan cebisan itu ditolakkan ke meja milik Jiae yang kini masih lagi terkaku.

Gadis itu seakan akan tidak percaya dengan apa yang telah dilakukan oleh Jaemin terhadapnya. Hampir luluh jantungnya melihat kerja yang disiapkan olehnya sepanjang malam tadi.

Jaemin?

Dia menyambung kembali membaca buku pelajarannya setelah itu. Apa pun prestasinya sebagai pelajar cemerlang harus dikekalkan.

Jahatnya Jaemin.
















✏️
















"Jiae? Awak tak buat kerja saya?"

Jiae hanya menundukkan kepalanya sahaja sebelum menggeleng perlahan. Semua mata di dalam kelas itu sedang tertuju khas kepada Jiae kecuali Jaemin. Lelaki itu juga menundukkan kepalanya, sambil menyembunyikan senyuman jahatnya.

"Maaf cikgu. Saya tak ingat" perlahan sahaja suara Jiae tetapi itu tidak membuatkan semua yang berada di dalam kelas sunyi itu tidak mendengarnya.

Guru itu bercekak pinggang sambil menunjukkan reaksi marahnya.

"Kerja ni saya dah bagi minggu lepas. Apa yang buatkan awak lupa? Seteruk teruk Yangyang, dia pun buat walaupun hanya separuh. Awak tak buat langsung?" tanya cikgunya sekali lagi masih menaruh harapan untuk Jiae.

Jiae menggeleng.

Dia sungguh takut untuk mengatakan hal yang sebenarnya berlaku. Bukan dia tidak tahu, lelaki di sebelahnya kini sedang berpuas hati dalam diam melihat dirinya yang dilayan sebegitu rupa.

"Jiae, saya minta maaf. Tetapi kalini saya terpaksa denda awak. Jangan buat macam ni lagi" kata si guru dalam nada yang kecewa.

"Baiklah cikgu—saya minta maaf" jawab Jiae lalu menundukkan hormat kepada gurunya sebelum mula melangkah keluar ke pintu kelas.

Sempat matanya bertentang dengan milik Jaemin yang seperti ingin mengatakan sesuatu. Kepala lelaki itu diserongkan dan menggerakan bibirnya menyebut 'byebye' kepada Jiae sebelum dia menghilang daripada penglihatannya.

Haeun juga terpaku dibuatnya melihat kepergian si sahabat.

"Habistu, kerja yang dia buat malam tadi tu apa?" tanya dia seorang diri.

Mark disebelah Haeun hanya mendiamkan diri sahaja. Dia tahu yang Jaemin sedang berpuas hati sekarang. Tetapi buat masa ini, dia tidak mahu mengikut urusan mereka terlebih dahulu. Matanya kini difokuskan kepada sesi pembelajaran yang sedang berlangsung.

Namun,

Bukan Haeun sahaja, Haechan juga terkilan.

"Eoh? Apa yang dia dah buat dekat si sleeping beauty tu?" tanya Haechan.

Renjun mengangkat kedua dua bahunya. Setelah melihat kejadian yang berlaku tadi, Renjun mula mencapai sebiji gula gula yang khas dibawa oleh Haechan sekotak untuk mereka berdua. Gula gula itu dimasukkan ke dalam mulutnya.

Selalunya gadis gadis yang senasib dengan Jiae, sepatutnya akan hanya dibiarkan sahaja oleh Jaemin selepas sesi yang berlaku di tandas kemarin. Jaemin ialah orang yang tidak berminat untuk meneruskan perlakuan perlakuan seperti ini.

Tetapi, kenapa sekarang dia nampak seperti begitu berminat dengan gadis itu?

"Tak tahu. Biarkan dia, aku nak tengok apa lagi yang dia boleh buat"
















.

okay lepas ni kita balas dendam! buli jaemin cukup cukup biar padan muka !

terima kasih!

salam sayang daripada saya ''

Continue Reading

You'll Also Like

23.4K 2.8K 11
- Malay, NJM's Fanfiction "It's plain and cold after you're gone" -Sorry, Pamungkas. • Start: 1.3.2021 • End: 2.3.2021 • Status: COMPLETE ✓ by @fairy...
44.4K 5.6K 30
status 》 completed aku buat sebab nak balas dendam, tapi kenapa aku rasa macam aku terkena jerat sendiri? •geumvengers-2019
2.9K 537 13
crush aku, dia selalu pakai mask. kenapa? [ start :: 26042022 / end :: 27042022 ] tw : death .
1.6K 281 32
jodoh memang di tangan tuhan , tuhanku atau tuhanmu ?