His Eternal Love

By irenicmia

5.5M 300K 77K

[Complete] 1st romance Known as I N A R A INARA - Satu-satunya anak perempuan Tan Sri Irshad. Shoppin... More

โ‚Šโโœโ›“โ‹ฎI N A R A โŒ’โŒ’
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
Bab 40
Bab 41
Bab 42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
Bab 49
Bab 50
Bab 51
Bab 52
Bab 53
Bab 54
Bab 55
Bab 56
Bab 57
Bab 58
Bab 59
Bab 60
Bab 61
Bab 62
Bab 63
Bab 64
Epilog
irenics
Special Chapter 1
Special Chapter 2
Special Chapter 3
Special Chapter 4

Bab 21

78.8K 4.4K 1K
By irenicmia

INARA memandang perempuan di hadapannya dengan muka bersahaja. Apa lagi yang Maya mahu bincang dengan dia sehingga ajak berjumpa..

"Aku..."

"Aku nak minta maaf." sebaik sahaja kata-kata tersebut meluncur keluar dari bibir mulut Maya, Firdaus di sebelah Inara terus menghamburkan ketawa yang amat kuat.

Mimpi apa perempuan ni?

Laju sahaja Inara mencubit lengan Firdaus. Ini yang aku tak nak bawa dia ni!

"Mesti korang ingat aku ni dah gila kan? Tak ada angin, tak ada ribut, tiba-tiba minta maaf.. Aku cuma rasa dengan cara ni sahaja aku boleh hidup bahagia dengan Farhan."

Inara mengganguk faham manakala Firdaus menekup mulutnya menahan tawa yang bakal meletus bila-bila masa sahaja.

"Hish! Kau pergi lain lah Fiffy! This is women's talk.."

"Habistu ko nak cakap aku jantan ke?"

"Memang kau jantan pun kan?!" Menyirap betul Inara dengan Firdaus. Orang nak berbual dengan lebih serius tetapi boleh pula dia pergi ketawa. Hanat!

"Fine!" Firdaus bangun meninggalkan Inara dan Armaya berdua-duaan.

Kepala ditolehkan kebelakang dengan hati yang berat. Terasa seperti diekori daripada tadi sebab itulah dia mengambil keputusan untuk terus temankan Inara.

"Sebenarnya, Han dah cakap yang dia tak suka kau tapi aku tak percaya. I have trust issues, Inara. Aku takut kalau aku percayakan dia, aku yang kecewa.."

"Aku faham.."

"Dan sumpah aku langsung tak ada niat nak rampas Adrian daripada kau.. Takkan semudah itu sahaja aku mahu lepaskan Farhan selepas bertahun kami bercinta. Aku minta maaf." Akhirnya Maya luahkan semua yang terbuku di dadanya.

Sepanjang dua minggu ini, dia rasa bersalah kerana tidak mempercayai Farhan. Dia jumpa Inara hanya untuk berdamai. Dan sekarang barulah dia dapat rasai ketenangan.

"Benda ni bukan seratus peratus salah kau, Maya.. Aku pun bersalah. Kalau dulu aku tak tergedik-gedik dekat Farhan mungkin semua benda ni takkan jadi.." Inara mengaku dulu ketika menuntut pelajaran di luar negara, dia yang banyak mendekati Farhan walaupun sudah jelas-jelas lelaki itu tidak menunjukkan minat terhadapnya.

Kini baru dia tahu kenapa Farhan sering menolak dirinya. Kerana Farhan sudah ada Maya di dalam hati.

Dan sekarang, dia juga sudah ada Adrian Khalaf.

"So..We're good?" Tanya Inara.

"Good.." Maya tersenyum. Entah mengapa dia rasa tenang selepas dia membuat keputusan untuk mempercayai Farhan dan meminta maaf.

Beberapa minit selepas itu, Firdaus kembali dengan sebekas aiskrim.

"Say sorry.." Kata Inara kepada Firdaus.

"What? Why?"

"Kau tolak dia masuk kolam kan haritu.."

Teringat pula kejadian di majlis ulang tahun kelahiran Sarra beberapa malam lepas. Firdaus dengan bangga dan tidak bersalahnya menolak Maya ke dalam kolam. Haih!

"Err- Dia macam ni aku sebenarnya tak nak tolak Maya pun tapi masa tu aku nak lalu lepastu aku rasa macam dia block jalan aku jadi aku buat keputusan yang drastik dan bijak untuk langgar sahaja dia. Tapi badan dia tu kurus sangat sekali aku jentik macam tahi cicak memang melayang lah jawabnya!" Jarinya mula dijentik ke udara seakan-akan sedang menjentik tahi cicak.

Inara menjegilkan mata ke arah Firdaus. Banyaklah tahi cicaknya!

"Sorry Maya.. Kalau kau kawan Inara, bermaksud kau kawan aku juga.." Firdaus meminta maaf.

"It's okay.. Sekurang-kurangnya aku dapat pengajaran baru iaitu jangan pernah cari gaduh dengan kawan si pondan.."

"Sial!" Laju sahaja Firdaus mencarut membuatkan Maya dan Inara sama-sama menghamburkan ketawa.

    



"WOI, perempuan! Cepat sikit boleh tak?" Jerit Firdaus dengan suara jantannya kepada Inara yang tiba-tiba sahaja berhenti di tengah jalan.

"Sabarlah! Aku tak jumpa kunci kereta ni!"

"Ni yang aku malas shopping dengan perempuan!"

Ini baru dengan Inara Mikaeyla, bukan dengan Sarra Henderson lagi.

"Selama ni kau shopping dengan aku elok je tak merungut!"

"Dah aku rasa nak merungut suka hati aku lah!" Jawab Firdaus. Sebenarnya dia rasa tidak sedap hati. Terasa seperti diekori oleh lelaki berhud hitam yang sedang bersandar di dinding hujung.

Apa yang merisaukannya lagi ialah matahari sudah hampir terbenam sepenuhnya. Orang ramai juga sudah mula pulang. Dan sekarang, Inara pula buat hal cari kunci kereta di dalam begnya.

Tanpa banyak soal, Firdaus terus menarik lengan Inara dengan kuat dan mereka mula berlari. Serentak itu, lelaki berhud hitam itu juga turut melajukan langkah.

"Fiffy! Kenapa ni? Siapa yang kejar kita?" Dengan polos Inara bertanya.

"Lari je.."

Makin kuat larian mereka sehingga menyebabkan Inara jatuh tersembam ke lantai Almaklumlah, dia pakai kasut tumit tinggi sekarang. Bangang punya Firdaus! Nak lari tak beri signal!

Serentak itu, Inara terasa seperti bahunya disentuh oleh seseorang dari arah belakang.

"Haiyya wopucetau wopuyauuu lancauu!!" Jerit Firdaus sambil kakinya mula membuka langkah kekuda bersedia untuk berlawan dengan lelaki berhud hitam itu.

Inara panik. Kepala ditolehkan ke arah tangan yang memegang bahunya lalu diangkat perlahan-lahan..

"Cik! Ini saya, Badrul!" Kata lelaki berhud hitam itu sambil membuka hud yang menutup separuh mukanya.

"Woi anjing! Kau buat takut aku je badigol! Aku hampir terkencing, bodoh!"  Carut Firdaus tepat dihadapan muka Badrul sekali dengan pakej air liur yang tersembur keluar.

"Erkk- Maaf kalau saya takutkan korang. Sebenarnya, saya ada kunci kereta cik Inara. Saya nampak jatuh tercicir tadi jadi saya ambil. Ingatkan mahu beri tadi cuma saya tak berani nak tegur.." Kata Badrul sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal. Janggal adalah. Dia sudah menakut-nakutkan dua orang rakan tersebut.

Inara terkesima seketika. Sejak bila dia jadi begitu cuai sebegini? Tidak pernah lagi dia terjatuhkan kunci kereta lagi-lagi ketika sedang membeli-belah di Mall. Perlahan-lahan Inara mula berdiri.

Nasib baik tidak terseliuh.

Kalau tidak, memang dia akan diceramah oleh Puan Sri Frida bila dia pulang sahaja ke rumahnya nanti.

"Kalau macamtu kitorang balik dulu ye, Badrul.. Terima kasih."  Inara tersenyum mesra.

"Bye Badigol! Nasib baik kau hensem jadi aku maafkan kau." Kata Firdaus lalu dia mula mengikuti mengikuti langkah Inara.

Badrul pula hanya menghantar kelibat Inara dan Firdaus dengan ekor mata.





FIRDAUS menghabiskan minumannya lalu jejaka hensem yang berwajah ketat dihadapannya itu dipandang. Tercungap-cungap dia mencari nafas. Tadi, sebaik sahaja menerima panggilan daripada Zayn untuk bertemu, dia terus bergegas ke sini.

"Finish?" tanya Zayn,  muka bosan ditayangkan.

Firdaus menganggukkan kepalanya lalu dia mula bercerita tentang perkara yang berlaku hari ini dengan laju dan tanpa henti. Zayn juga turut tekun mendengarnya. Tidak mahu terlepas perkara-perkara penting yang bakal keluar dari mulut Firdaus.

"Jadi..Kitorang pun lari lah! Lari punya lari, kau tahu siapa yang kejar kitorang?" Zayn menggelengkan kepalanya, layan sahaja lah malaun sorang ni.

Bodoh punya Firdaus.

"Budak Badigol yang kerja dengan Shah tu! Buat sakit jantung aku je!" Rungut Firdaus geram.

"Badigol?"

"Badrul haa pekerja baru Shah tu lah.."

"I see. Anyways, ni payment kau.." Envelope kecil dihulurkan ke arah Firdaus lalu Zayn mula meninggalkan tempat pertemuan di dan Firdaus.

Sampai sahaja di rumah, Firdaus terus mengira duit yang berada di tangannya. Pergh! RM 1000.. Untung kau Firdaus. Baru sekali kau buat kerja ni terus masyuk! Kepala otaknya sudah membayangkan betapa banyaknya barang yang bakal dia beli nanti.

"Woi! Sejak bila kau buat kerja-kerja macam ni, hah?"

"Kerja apa?"

"Tu.. Gigolo." Bibir Shah dimuncungkan ke arah duit yang dipegang oleh Firdaus.

"Choi mulut hang! Tak nak aku jadi gigolo. Baik aku jadi orang rumah kau.." Kata Firdaus sambil tersenyum miang.

"Eee geli aku.." Shah mula buat muka jijik. Dia masih straight!

"Eh engkau! Aku ni hensem, apa?"

"Siapa cakap kau tak hensem?"

"Itu lah tak pernah lagi aku dengar orang cakap aku tak hensem.." Kata Firdaus berbangga diri. Sejujurnya, Firdaus bukanlah seperti pondan yang dibayangkan oleh anda semua.

Dia hanya lelaki biasa yang berperwatakan feminin.

Namun, disebabkan dia hanya berkawan rapat dengan dua orang diva tersebut, semua orang mula syak bahawa dia songsang. Tidak,Firdaus masih mempunyai nafsu dan dia suka terhadap perempuan. Bukan lelaki.

"Tak masalah sekarang ni, kau dapat kat mana duit banyak ni?"

"Adalah! Aku jadi part time informer.."

"Siapa dia?"

"Sibuk lah kau ni!" Firdaus mula mengatur langkah ke arah biliknya meninggalkan Shah yang terkebil-kebil. Dia tidak akan bocorkan rahsia!

Selagi nyawa dikandung badan, dia tidak akan membocorkan pekerjaan barunya ini. Duit Adrian hanya miliknya!

Jika Shah tahu tentang pekerjaannya, Shah pasti mahu turut sama bekerja. Tak boleh! Tak boleh!

"Aku tanya je kot?" Shah menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Continue Reading

You'll Also Like

262K 17.2K 42
[ ON- GOING] Dia... Leftenan Zar Uzair, pemegang amanah yang teragung, pada fikiranya ini jalan yang dipilih, tanggungjawab yang dipikul asbab mengap...
594K 20.3K 54
Completedโˆš Disebalik kemanisan lelaki ini, terselit kedinginan dan kekejaman. "Rose is red, ocean is blue, everyday I want to say I love you"...
293K 32K 29
in which i found pure happiness in you. - forever, till death do us apart. [ highschool : au ] warning - lots of fluff, geram, butterflies, cringe...
873K 35.2K 96
Pertemuan yang tidak disengajakan antara Damian dan Kaisara telah merubah hidup mereka berdua. "Do i look like a murderer to you?" Soal Damian. "To...