ᴄᴏᴜsɪɴs² ⁿᶜᵗ ʲᵘⁿⁱᵒʳ [HIATUS]

By emirrisya

3.8K 674 393

[hiatus] ᴋᴇᴍʙᴀʟɪɴʏᴀ ᴋɪᴛᴀ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴄᴏᴜsɪɴs sᴇᴀsᴏɴ ᴛᴡᴏ! ᴀɪᴘ ᴛᴀᴘɪ ᴋᴀʟɪ ɴɪ ʙ... More

ᴄʜᴀʀᴀᴄᴛᴇʀs
ᴄʜᴀʀᴀᴄᴛᴇʀs 2
ᴛᴡᴏ🌱
ᴛʜʀᴇᴇ🌱
ғᴏᴜʀ🌱
ғɪᴠᴇ🌱
sɪx🌱
sᴇᴠᴇɴ🌱
ʀᴀʏᴀ sᴘᴇᴄɪᴀʟ ᴇᴅɪᴛɪᴏɴ🌱
ᴇɪɢʜᴛ🌱
ᴘᴇɴᴜʙᴜʜᴀɴ ᴄʜᴀᴛʀᴏᴏᴍ ɴᴄᴛ ᴊ🌱
ɴɪɴᴇ🌱
ᴛᴇɴ🌱
ᴇʟᴇᴠᴇɴ🌱
ᴛᴡᴇʟᴠᴇ🌱
ᴛʜɪʀᴛᴇᴇɴ🌱

ᴏɴᴇ 🌱

371 57 34
By emirrisya

💚 엔시티 ᴊᴜɴɪᴏʀ 💚

———

Kediaman Taeil Moon

"APPA BANGUNNN, KATA NAK PERGI BELI BARANG SEKOLAH PETANG NANTI"

"Alah lambat lagi la Taemi. Omma mana?" Taeil menarik semula selimutnya menutupi badan. Taemi merengus geram dengan perangai appanya.

"Omma kat dapur tengah membawang dengan aunty yang lain. Appa bangun la" Taemi menggoncang badan Taeil. Tapi hampeh appa dia tidur mati. Gadis itu menggaru kepala yang tidak gatal, memikirkan cara ingin mengejutkan Taeil dari tidur. Apabila sudah dapat idea, Taemi menarik nafas dalam dalam sebelum...

"APPA MAKCIK ROKIAH DATANG CARI APPA"

"HAH?! KATA APPA TAKDE" Taeil terus bangun dan berlari masuk ke dalam almari baju. Taemi di luar ketawa sambil memegang perutnya. Buruk betul rupa Taeil tadi. Idea Taemi menyebut nama makcik jual karipap dekat simpang depan berhasil dengan jayanya. Aip, makcik tu bukan nak ngorat Taeil tapi nak minta hutang dia dengan Taeil.

Hok alorhh, syarikat bukan main besar. Nak bayar karipap pun berhutang.

"Kamu ni kan" Taeil segera keluar lalu mengejar Taemi hingga ke tingkat bawah. Mieun yang tengah membawang melalui google meet pun terganggu.

Kenapa google meet? Ha ni otak dia sama macam Taeil. Bukan apa, kalau video call kat wasup limit dia lapan orang je. Diorang ni 23 orang so guna google meet lah huehuehuehuehue.

Kediaman Johnny Seo 

"WAHAI ANAK GADIS KU" Johnny memandang Hoyeun yang tengah main game di henfon miliknya. Hoyeun yang seakan tahu apa yang berlaku segera menyimpan gajet tersebut.

"NE DADDY!"

"IT'S TIME FOR?"

"JOHNNY AND HOYEUN FASHION EVALUATION"

"THAT'S RIGHT MY TYPE— eh tetiba nyanyi lagu EXO pulak hohoho"

"Alah daddy ni spoil la, mummy mana? Tadi Hoyeun panggil tak datang datang pun" Hoyeun menongkat dagu dengan tangannya.

"Google meet" Johnny menghirup air anaknya itu.

Memang penpik cousins ni suka rembat hirup air orang eh? 😂

"Again? I should take her laptop away before"

"Yeah, we should"

English broken lagikan jahanam, sekian.

Kediaman Taeyong Lee 

"Haeyong—"

"Ni Dayeon la, Haeyong dia ada dekat laman" kata budak lelaki itu sambil matanya melihat cerita yang di tayangkan pada skrin tv. Taeyong menepuk dahi, waduh payah la anak kembar seiras ni.

"Hah Dayeon, nanti kamu dengan Haeyong siap siap kita nak keluar" Taeyong mengambil tempat di sebelah Dayeon yang masih khusyuk tengok tv. Baru je Dayeon nak balas, muncul pulak Haeyong dengan segelas air di tangan.

"Nak pergi mana appa?" soalnya sebaik saja tiba di sebelah Taeyong.

"Beli barang sekolah kamu dua la. Ni omma mana?"

"Macam biasa, squad kentang membawang" balas kedua dua anak lelakinya. Taeyong mengeluh, pasrah dengan bini dia dan jugak bini bini sepupunya. Mereka bertiga sambung menonton cerita di kaca tv.

Kediaman Yuta Nakamoto 

"APPA CEPAT! OTOMEN NAK MULA DAH NI"

"HA KEJAP KEJAP. WEIH JOHN KITA JUMPA DEKAT SANA NANTI DENGAN YANG LAIN, HOKAY BAI" Yuta menamatkan panggilannya dengan Johnny sebentar tadi kerana cerita otomen dah nak mula.

"Nanti nak pergi mana appa?" Hinata memandang Yuta yang duduk di sebelahnya. Yuta mengusap kepala anak gadisnya sebelum kembali menonton tv.

"Beli barang sekolah la"

"Oh ok, nanti nak beg otomen boleh?"
Hinata mengelipkan matanya berulang kali. Yuta ketawa kecil.

"Ofkos la boleh, otomen zero ke zeus ke apa ke semua boleh"
mereka berdua sambung menonton otomen.

UWUUUU SIAPA FANS OTOMEN MEH LA JOIN AUTHOR HAHAHAHAHAHA.

Kediaman Kun Qian 

"Kenyang jugak akhirnya. Mama tu dari tadi membawang sampai lupa nak masak haih" Kun mengeluh sambil menggelengkan kepalanya.

"Alah macam tak biasa papa ni" Zhaofe mengelap mulutnya selepas makan makanan yang di masak oleh Kun sebentar tadi. Kun menyimpan sedikit makanan yang dimasak tadi untuk isterinya yang tercinta agitheww. Walaupun hanat nak mampos, macam dirinya.

"Zhaofe nanti kejut papa tau, kita nak keluar beli barang sekolah kamu dengan sepupu kamu yang lain" Kun mengemas sedikit dapur yang agak berselerak itu.

Alahai laki siapa lah ni? Mohon kutip, author nak cair dah ni.

"Ok" balas kanak kanak lelaki itu sebelum naik ke biliknya. Tinggal lah Kun di dapur sendirian sebelum pergi ke ruang tamu. Nak masuk bilik, bini dia tengah membawang. Pasrah je la tidur dekat sofa.

Kediaman Doyoung Kim 

"Aeyoon" Doyoung memanggil anak gadisnya.

"Ne?"

"Nanti jangan bagi tau omma yang kita nak keluar"

"Kenapa pulak appa?"

"Alah macam la kamu tak tau omma kamu tu. Kalau kena sampuk hantu diskaun macam mana? Habis duit appa tau" Doyoung membuat muka kesian. Aeyoon pandang dia jijik. Nasib bapak dia, kalau orang lain dah lama dia baling kuali omma dia.

"Yolah" Aeyoon bangun ingin ke dapur.

"Ni yang sayang anak appa ni"

"Eleh, bila Ae tolong baru nak sayang. Pigi la" Aeyoon meletakkan tangannya ke bahu dan matanya ke atas sebelum menapak ke dapur semula.

Doyoung memegang dadanya. Tetiba rasa sakit, maka meraunglah seketul Doyoung di tepi sofa.

Kediaman Chittapon Leecaiyapornkul

"KENAPA MINHA? KENAPA?"

"SEBAB PAPA TAK NAK LAYAN MINHA!"

"KALAU YE PUN KAMU NAK MARAH, JANGAN LAH AMBIK SELIPAR JAMBAN PAPA TU. BANYAK LAGIKAN BENDA BOLEH DI BUAT UGUT YANG KAMU NAK AMBIK JUGAK SELIPAR TU DAH KENAPA? LOUIS KAN ADA" Ten menundingkan jarinya ke arah Louis yang tengah syok jilat bulu dia atas sofa. Kucing itu tayang muka seposen sebelum naik ke tingkat atas.

"ASYIK ASYIK SELIPAR JAMBAN! KANG MINHA BALING JAMBAN DEKAT PAPA JANGAN TANYA KENAPA" Minha melepaskan selipar tersebut lalu naik ke biliknya. Ten segera mengambil selipar itu dan menjerit.

"MINHA NANTI SIAP KITA NAK PERGI SHOPPING!"

"OK, DAH JANGAN KACAU MINHA NAK KACAU LOUIS MEMBUANG NI" jeritnya balik

Astaghfirullah dik, kau dah kenapa nak kacau dia melepaskan hajat?

Kediaman Jaehyun Jeong

"Minjae kejap lagi kita pergi ambik uncle Sungchan dengan Sungjae dulu tau" Jaehyun memandang puteranya yang main game.

"Lah kenapa pulak?" Minjae memandang Jaehyun sekilas.

"Uncle kamu tu malas nak drive katanya. Walaupun appa tau sebenarnya dia sayang nak keluarkan duit untuk isi minyak. Dasar kedekut"

"Ok lah kalau macam tu. Omma tak ikut ke dengan aunty Jaena?" soalnya lagi.

"Tak, kita tinggalkan diorang"

"Ceh kata dekat uncle Sungchan kedekut, appa pun sama je. Appa sebenarnya tak nak omma beli macam macam kan nanti. Baik ngaku"

"Hok alorh kamu ni, nanti dah besar kamu tau lah rasanya macam mana" Jaehyun mengambil sebalang kerepek dan kembali duduk di sebelah anaknya di meja makan.

"Alah dah kalah! Appa la ni!" Minjae mencebik akibat kalah dalam permainan video itu. Padahal dia main animal sweet crossing je.

"Eh appa pulak yang kena?" baru saja Jaehyun nak menyuap kerepek ke dalam mulutnya, Minjae berkata begitu.

Kediaman Sicheng Dong

"Qiren, sudah sudah la tu tengok WayV tu. Baik kamu tengok appa ada jugak faedahnya" Winwin memandang datar anak gadisnya yang tekun menonton muzic bank di kaca tv. Dia pelik kenapa anak dia minat sangat dengan sorang member WayV yang bernama Loselose tu. Dah la muka sama macam dia.

K merapu, eh biorlah HAHAHAHAHAH—k staph.

"Alah appa Qiren dah tengok dari zaman baby lagi" balas Qiren tanpa menghiraukan appanya yang tengah berguling atas lantai. Meroyan dia kau buat dik.

"Dah cepat siap kita nak keluar beli barang sekolah kamu"

"Alorhh jap lagi ada stage turn back time. Pergi hari lain tak boleh ke?"

"Tak, kita shopping sekali dengan sepupu kamu yang lain. Uncle semua ikut" Winwin berkata lagi.

"Tak nak!" Qiren membantah.

"Qiren, appa bagi tau omma kamu"

"Pergi lah tak takut pun"

Winwin memegang dadanya. Wah anak dia ni ikut ajaran siapa sampai jadi begini ni? Mesti uncle si Qiren yang lain ajar ni. Winwin menarik muka lalu naik ke atas mencari keberadaan isterinya.

Kediaman Jungwoo Kim

"Dah siap dah?" soal Jungwoo bersama kerepek di tangan. Jinwoo mengangguk sambil tersenyum manis.

"Appa bila nak siap?" soal gadis kecil itu. Dia memandang Jungwoo dari atas hingga ke bawah. Jungwoo masih lagi buat muka selamba badak dia sambil kunyah kerepek.

"Appa dah siap dah" balas Jungwoo.

"Siap mendenya appa ni? Tak kan nak pergi pakai kain pelekat kot? Apa class appa ni?" Jinwoo menepuk dahinya.

"Hamboi kamu ni main class class eh"

"Eh beshe, Hoyeun unnie ajar" Jinwoo membalas sambil menyebut nama anak Johnny. Kerepek di tangan Jungwoo dia ambik lalu menolak Jungwoo naik ke atas.

"Pergi siap sekarang" arahnya. Jungwoo pasrah melihat balang kerepek berada di tangan anak gadisnya. Dia dengan langkah yang lemah naik ke atas menuju ke biliknya. Jinwoo duduk di ruang tamu sambil makan kerepek tersebut sementara menunggu appanya siap.

Kediaman Lucas Huang

"Xiyun, buat apa main tangga ni?"

"Ada orang kata tangga usaha kejayaan, sebab tu Xiyun naik turun tangga ni papa. Nak berjaya la katakan"

Lucas menepuk dahinya. Tak tau lah nak bangga dengan hasrat anak dia yang nak berjaya ke nak frust dengan perangai anak dara dia yang sorang ni. Lagi satu, manusia mana lah yang pergi ajar ajaran sesat ni dekat anak dia? Sama ada Hendery atau Renjun. Tapi Renjun tu bijak sikit dari Hendery tu so suspek utama ialah Hendery.

"Sayang, itu usaha tangga kejayaan bukan tangga usaha kejayaan. Maksud dia Xiyun kena rajin berusaha baru berjaya, macam papa"

"Oh ye eh?"

"Ye sayang, hah siapa orang yang bagi tau Xiyun tu?"

"Uncle Hendery" ucap kanak kanak perempuan itu polos. Sekali lagi Lucas menepuk dahinya, kau tunggu Hendery bila jumpa nanti. Lucas memandang semula ke arah Xiyun.

"Pergi siap pastu tunggu papa dekat depan" Lucas mendukung Xiyun lalu menghantarnya ke biliknya yang terletak tidak jauh dari bilik Lucas dan Chaeni.

"Ne papa" Xiyun menutup pintu. Lucas menapak ke biliknya sambil memikirkan cara nak belasah Hendery sebab ajar ajaran sesat dekat anak gadisnya.

Kediaman Mark Lee

"Papa hurry up!"

"I'm coming!" Mark membalas selepas selesai memakai kasutnya. Dia pergi ke arah keretanya, terdapat Hyungmin dalam tu. Walaupun masih awal lagi, mereka berdua inginkan 'father and son moment' agitheww. Mula mula pergi ronda ronda keliling bandar dulu pastu baru gerak pergi mall. Minyoon masih lagi membawang dengan squad kentang yang lain.

Jap, meremang pulak author tulis bahasa english ni 😂

"Where first?" Mark menyoal sebaik saja selamat melabuhkan punggungnya di tempat duduk pemandu.

English broken ya saya tau HOHOHO.

"Rasa macam nak makan—"

"Hah tak payah nak rasa bagai ni nak membodek la ni en?" Mark mencuit anak lelakinya.

"Eh tau tau je papa ni. Alang alang dah tau ni ajomlah kita makan dekat cafe mak limah tu" Hyungmin mengelipkan matanya berulang kali.

"Yolah jom tapi kalau mama kamu tau, kamu tanggung. Dia mana bagi kamu makan manis manis sangat" Mark memulakan pemanduannya secara berhemah. Kang kena saman tak ke naya.

"Alah jangan risau la, Hyungmin tau nak handel" Hyungmin mengflipkan rambutnya kebelakang. Acah naw kau ni dik.

"Cececece main flip flip pulak, tak padan dengan kecik" Mark ketawa kecil. Amaghilah kita biarkan mereka menikmati father and son moment mereka.

Kediaman Dejun Xiao

"XIAO HAOJUN!" jerit Xiaojun. Seluruh pelusuk rumah boleh dengar suara dia.

"KEJAP, NAK HABIS DAH NI. SIKIT JE LAGI"

"Kamu dari tadi main candy crush. Bilanya nak pergi ni?" Xiaojun mengeluh. Dia memandang anaknya yang kushyuk main game di henfon milik Xiaojun.

"Alah papa pun tak siap lagi" Haojun menjeling. Jangan jeling dik, bapak kau tu. Berdosa nanti. Xiaojun terdiam sebab apa yang anak dia kata tu betul.

"Ah itu semua tak penting, yang penting sekarang ni papa nak fon papa. Cepat bagi" Xiaojun menghulurkan tangannya. Kening di angkat sebelah. Haojun mencebik sebelum memberi gajet itu kepada papanya.

"Papa kejam!" baru saja Haojun ingin menapak pergi, Xioajun berkata sesuatu.

"Eh papa pulak kejam? Ok takpe lepas ni jangan mintak apa ap—"

"EH PAPA BAIK! BAIK SANGAT HENSEM PULAK TU. PASTU HAH KENING TU FUH MENGANCAM PATUTLAH MAMA TERPIKAT EWAH!" Haojun menyenggol kaki Xiaojun. Maklumlah nak senggol perut dia tak sampai, pendek lah senang cerita. Xioajun ketawa kecil, terhibur dengan perangai anaknya.

"Dah pergi siap"

"Ok" Haojun naik ke biliknya.

Kediaman Hendery Huang

Hendery memandang kedua dua anaknya yang tengah berebut Leon. Entah apa lah yang menarik sangat dengan kucing tu. Diri dia takde pulak nak direbut macam tu melainkan diorang nak membodek.

"Anak anak ku"

"Ye papa" balas mereka berdua tapi masih lagi merebutkan Leon. Kucing tu pun muka macam dah redha ja.

"Papa kira sampai tiga kalau anda berdua tak lepaskan Leon dan tak pergi bersiap papa sita stok gula gula anda berdua. Ada mau?" Hendery menyilangkan tangannya ke dada. Fengqing dan Ninxing mencebik sebelum melepaskan kucing tersebut. Leon dengan kepantasan siput pig berlari pergi.

Saya menggunakan bahasa yang sopan maka terciptalah perkataan siput pig *hirup kopi jaemin**tersembur keluar*

"Alah baru nak main dengan Leon" rengek Ninxing sebelum ditarik oleh Fenqing untuk naik ke atas. Hendery menggelengkan kepalanya sebelum matanya terarah kepada Leon yang tengah tengok dia.

"Apa ko? Dah la rembat anak anak aku. Kalau aku tau jadi macam ni, memang aku biar je kau dalam parit depan company aku tu. Masa kecik bukan main manja dengan aku mai besar kau jeling aku, dasar kucing derhaka" Hendery menuding Leon. Kucing perang itu buat muka seposen sebelum pergi ke sangkarnya.

"Hah! Melawan!" Hendery mengikut Leon sambil mulutnya membebel.

Tolong hantar dia ke hospital bahagia, maseh.











Hah ni author nak cerita ni walaupun tak penting nak jugak bagi tau, sebenarnya en author tulis ni masa author sesat dekat mall semalam HAHAHAHAHAHAHAHAHA SAMBIL SAMBIL TU LAYAN MAKE A WISH SEKALI OYEAH

Pastu en tadi author tersedak masa makan disebabkan author baca komen korang HAHAHAHAHAHAHA TERUSKAN KOMEN YE AMUAH!

Continue Reading

You'll Also Like

1.3M 58K 104
Maddison Sloan starts her residency at Seattle Grace Hospital and runs into old faces and new friends. "Ugh, men are idiots." OC x OC
205K 4.3K 47
"You brush past me in the hallway And you don't think I can see ya, do ya? I've been watchin' you for ages And I spend my time tryin' not to feel it"...
72.6K 3.3K 19
Grosvenor Square, 1813 Dearest reader, the time has come to place our bets for the upcoming social season. Consider the household of the Baron Feathe...
221K 7.7K 98
Ahsoka Velaryon. Unlike her brothers Jacaerys, Lucaerys, and Joffery. Ahsoka was born with stark white hair that was incredibly thick and coarse, eye...