12

291 63 231
                                    


Tok... Tok... Tok...

"Ini air  coffee yang Cik Rona mintak saya beli". Kata seorang perempuan sambil meletakkan secawan air coffee yang dibeli khas dari Trump's Café.

Air tersebut dihirup perlahan. Teringat dekat seseorang.

Air ni...
Macam déjà vu.

'Lantak lah. Coffee je pun hshs.'

"Illyiow. Apa schedule aku harini?". Soal Rona tanpa memandang langsung P.A yang ada dekat depan dia. 

"Hari ni cik tak ada apa-apa appointment except meeting with Mr. Wuhan. Tu sahaja". Jawab Illyiow tanpa tergagap-gagap.

"Ouh okay. You may leave. By the way, nanti kalau Encik Wuhan tu dah sampai, suruh je dia masuk." Kata Rona sambil mengangkat cup coffee yang dibeli Illyiow tadi.

"Baik Cik Rona."

Keluar sahaja Illyiow dari bilik pejabatnya, terus dia meletakkan kepala di atas meja.

Penat.
Padahal baru pukul 8 pagi.

Tiba-tiba dia teringat sesuatu. Hari ni hari...

Terus dia membuka iPuncomel miliknya dan melihat calendar dan

"Betulla hari ni.
Ulang tahun kematian Corona." Terus air mata miliknya turun tanpa dia sedar.

Corona satu-satunya saudara rapat yang dia ada. Tetapi, saudaranya mempunyai sakit kanser yang boleh membawa kematian pada usia muda.

Betulla.
Mati tak ikut usia.

Rona pun meletakkan semula kepalanya di atas meja. Menangis. Itu sahaja yang dia mampu buat sepanjang hari kematian saudaranya.

Sebelum Corona mati, dia tidak berjumpa pun dengan Corona selama satu tahun akibat sambung belajar di luar negara. Jadi, sewaktu kematian Corona dia tidak ada.

Kepalanya semakin memberat. Suhu yang sejuk menambahkan rasa mengantuk dalam dirinya. Dia...

isekai.

>-<

Kelihatan seorang lelaki yang berpakaian segak berjalan menuju ke arah kaunter pertanyaan milik syarikat Watderhek Holding.

"Ya, ada yang saya boleh bantu?" Soal salah seorang customer service ataupun lebih dikenali sebagai Chokiah pada lelaki tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Ya, ada yang saya boleh bantu?" Soal salah seorang customer service ataupun lebih dikenali sebagai Chokiah pada lelaki tersebut.

"Saya ada meeting dengan Cik Rona. Saya Kim Wuhan dari K.W Holding." Jawab Wuhan sambil bibir memaparkan senyuman yang maha indah sampai tergolek-golek makcik cleaner.

"B-baik. Encik boleh pergi bilik Cik Rona kerana saya diberitahu yang meeting Encik Wuhan dan Cik Rona akan diadakan di sana." Ucap Chokiah sambil tangan laju menutup sebelah hidung dia.

[C] S I C KWhere stories live. Discover now