Pagi tu, Erin Hudson sedang bersiap-siap ke taman di dalam University dia, memandangkan hari tu tidak ada class. Sebelum Erin keluar, roommate dia ada tanya :
" Eh! Erin kau nak pegi mana tu? " kata Uyaina .
" Aku nak pegi jogging ". Kata Erin.
" Ok,lah aku nak pegi dh ni " kata Erin lagi.
" Eh, eh jap lagi kau nak makan x aku masakkan breakfast nih? "tanya Uyaina
"Ala, kau letak je atas table tu "jawab Erin
" okay👌 😉" Uyaina mengiyakan saja.
Selepas, beberapa minit Erin baru turun dari hostel, Erin sudah pun sampai di taman. Erin pun warm up dulu di taman tu. Selepas beberapa minit dia warm up. Lalu dia berjogging sambil mendengar lagu memakai earphones 🎧di sekeliling taman.
Lepas 30 minit berjogging. Erin pun duduk di bangku taman tersebut sambil mendengar lagu. Dia pun berniat nak stay kat taman tu beberapa minit. Tiba-tiba, ada seorang jejaka (boley tahan lha) dia pun tekejut sebab selalu dia berjoggging di taman itu, tak pernah nampak lelaki tu. Erin pun pelik 🙄.
Tiba-tiba disapa jejaka tadi.
"Assalamualaikum, hai. Erin kan? "
Erin pun pelik,
"eh, macam mane mamat ni boleh tahu nama aku sedangkan dulu aku suka kat dia tak pernah nak ambil tahu , ah aku kena balik ni , jangan nak berdrama ye Erin " Erin berkata dalam hati sambil memberikan amaran pada dirinya sendiri..
" Macam mana awak boleh tahu nama saya? " Erin menanyakan jejaka itu.
" Ish-ish awak ni, kalau ya pun jawab lha salam saya dulu " kata lelaki itu.
" Ops! sorry, Wa'alaikumussalam " Erin menjawab salam jejaka tersebut.
Erin hanya tesenyum sinis.
" Awak tak jawab lagi soalan saya " kata Erin.
" sorry, saya lupa nak memperkenalkan diri " kata jejaka itu sambil membuat muka yang rasa besalah.
" Nama saya, Danielle Malicki. Actually, Saya ambil coast business. Umur saya, 23 tahun. Actually, saya ada 2 tahun je lagi kat sini, lagi 4 sem untuk habiskan degree . I from Ipoh, Perak. " jawab lelaki itu, sambil tersenyum kepada Erin.
" that's all my personal details, awak? " kata Danielle lagi sambil terpegun.
" Nope, I can't, sorry " . Kata Erin sambil risau akan Danielle yang dia anggap sebagai stranger. " iya, aku kenal kau Danielle aku lah yang sukakan kau beberapa tahun yang lalu tapi hanya bertepuk sebelah tangan, maafkan aku. Aku dah tawar hati dengan kau . Ya mungkin ada sedikit rasa cinta pada kau, tetapi lama - lama mungkin akan pudar . " kata Erin dalam hati
" ya, kenapa?? It's not fair. Because I told you, all about my personal details and what? You give to me?. Please...." kata Danielle sambil merayu.
YOU ARE READING
Crush Lama🙄Ku Datang Kembali
RomanceErin Hudson seorang siswazah yang sedang melanjutkan pelajarannya ke peringkat degree di Universiti Malaya (UM) . Tetapi , Erin telah ditakdirkan seUniversiti yang sama dengan Crushnya dulu sewaktu di sekolah menengah , setelah 1 tahun di Universit...
