Bab 1

34K 591 51
                                        

Pov Achoi

Di sebuah gudang...

Satu pergaduhan yg ganas antara geng Achoi ngn geng Zack telah berlaku menyebabkan ahli geng cedera..ade yg cedera parah akibat dilibas batang besi dan parang. Pergaduhan berlaku kerana perebutan kawasan dan kuasa di kawasan gudang tersebut. Mereka tercungap2 akibat kepenatan bergaduh.

"Baik ko mengalah jelh Zack" kata Achoi.

"Aku? Mengalah? Dlm mimpi ko jelh..aku xkn mengalah selagi aku x dapat kawasan ni" kata Zack.

Tetiba kedengaran bunyi siren polis.

"Hoi polis! Cepat cabut!" Kata ahli geng Zack.

"Kita pasti akan berjumpa lagi Achoi" kata Zack lalu pegi.

"Dh tentu Zack" balas Achoi turut pegi.

Achoi and the gang terus berlari menuju ke sebuah restoran mamak.

"Huu..nasib baik polis x kejar kita" kata Sham.

"Apahal polis dtng? Mane dorang tau lokasi kita?" Tanye Luq.

"Aku rase ade yg bocor kn..tapi yg pasti bukan geng kita" kata Achoi.

"Mesti geng Zack..si Zack ni..x habis2 nk cari gaduh ngn kita" kata Dil.

"Sebenarnye ape masalah si Zack tu? Susah sangat ke nk terima akikat yg kawasan tu kawasan aku?" Kata Achoi.

"Aku rase dia takut tu..takut ko chop semua kawasan..sampai dia xde kawasan nk dichop" kata Mirul.

"Xpasal2 kita gaduh..sakit doh badan aku" kata Man.

"Kitorang semua sakit badan gak" kata Achoi.

Tetiba fon Achoi berdering. Achoi pun menjawab panggilan tu.

"ah? apahal?" Tanye Achoi.

"...."

"Ok2..kitorang dtng sekarang" kata Achoi lalu letak panggilan.

"Apahal choi?" Tanye Luq.

"Kita kena berkumpul sekarang" kata Achoi.

"Apahal pula?" Tanye Sham.

"Mane aku tau" jawab Achoi lalu pegi.

"Hoi choi! Ko nk gi mane tu?" Tanye Mirul.

"Nk gi ambik kereta aku lh..aku parking kt belakang lorong sana" kata Achoi.

"Oh ok2..jumpa kt sana" kata Mirul.

"Ok" balas Achoi lalu pegi.

Sebaik saje sampai kt belakang lorong tu..

"Arghh!!"

Satu jeritan kedengaran. Achoi berpaling memandang sape pemilik suara tu. Achoi ternampak 5 lelaki mengganggu sorang perempuan. Achoi datang mendekati mereka.

"Hoi!!" Jerit Achoi cuba hentikn 5 lelaki tu.

5 lelaki tu memandang Achoi namun masih memegang tangan perempuan tu. Perempuan tu menangis.

"Lepaskn perempuan tu!" Kata Achoi.

"Asal? Ape kaitan ko ngn perempuan ni?" Tanya Amir, salah sorang lelaki yg ganggu perempuan tu.

"Klau xde kene mengene ngn aku pun..korang mane boleh ganggu perempuan tu" kata Achoi.

"Pape jelh..dh jom bla" kata Azwan, salah sorang lelaki yg ganggu perempuan tu mula takut.

Menyedari sape lelaki yg cuba halang mereka ber5, ngn pantas mereka lari. 5 lelaki tu pun pegi meninggalkn perempuan tu sorang. Achoi datang mendekati perempuan tu. Perempuan tu masih menangis. Achoi mencelup tangan kedalam poket seluarnya lalu mengeluarkn sesuatu. Dan memberinya kepada perempuan tu.

"Nah..janganlh nangis lagi..aku paling benci tengok perempuan nangis" kata Achoi.

"Terima kasih" kata perempuan tu.

"Ko buat ape sorang2 kt sini? Ko tau x kt sini bahaya?" Tanya Achoi.

"Saya tunggu kwn saya..dia suruh saya tunggu kt sini" jawab perempuan tu.

"Sape nama ko?" Tanya Achoi.

"Yun..Ayun" jawab Ayun.

"Oh..dh lh jom..aku bwk ko keluar dari sini..perempuan cm ko x patut ade kt sini" kata Achoi.

"Emm.."

"Aku tinggalkn ko kt bus stop depan tu je eh?"

"Emm.."

"Sape kwn ko tu? Lelaki ke perempuan? Asal dia suruh ko tunggu kt belakang lorong tu? Dia x tau ke yg kt situ tempat bahaya untuk perempuan cm ko ni?"

"Nama dia Khai"

"Lelaki!? Patutlh..ko ni pun satu asal percaya kt lelaki cm dia"

"Bukanlh..dia perempuan lh..nama penuh dia Khairunnisa"

"Oh yeke"

"Dia suruh tunggu kt situ sebab..."

"Sebab apa? Sebab dia nk jual kwn dia sendiri ah!"

"Bukanlh!"

"Habis tu apa?"

Tetiba datang sorang perempuan dgn muka marah. Ayun melihat perempuan tu dgn senyuman.

"Tu dia..Khai!"

Achoi memandang perempuan tu. Muka buruk, gigi jonggang, hodoh pula tu. Achoi geleng kepala. X sedar diri punya perempuan. Jalan tergedik2 cm modal. Ingat cantik lh tu. Lagi hodoh lagi ada.

"Yun..asal awak x tunggu saya kt lorong tadi..puas saya cari awak" kata Khai dgn nada gedik nya tu.

"Maaf tadi.."

"Tadi kwn ko ni hampir diperkosa..ko gila eh? Asal ko suruh dia tunggu kt lorong yg sememangnya tempat bahaya untuk perempuan ah!?" marah Achoi.

"U ni sape eh? Asal tetiba marah? I x tau pun tu tempat bahaya" kata Khai dgn nada gedik.

"Aku Achoi..abang long kawasan ni..nasib baik aku nampak..klau aku x nampak mesti kwn ko ni dh diperkosa tau x!" marah Achoi lagi.

"Sorry lh u..i x tau pun yg ni kawasan bahaya sebab xde papan tanda pun yg tulis ni tempat bahaya" bantah Khai.

"Tapi Khai..saya memang hampir diperkosa tadi" kata Ayun.

Ayun memerhatikn mata Khai. Terlihat jelas muka yg x kesah tentang keselamatan kwn nya. Jelas terlihat dia x kesah apa yg terjadi kt Ayun. Ayun mula menitiskn air mata. Sedih. Orang yg dianggap kwn x peduli apa yg berlaku kt dirinya.

"Xpelh Khai..klau awak nk balik..balik jelh..saya boleh balik naik bas" kata Ayun.

"Eh mana boleh..awak kena balik dgn saya!" kata Khai tetiba tinggikn suara.

"Asal? Sebab ko nk 'kwn2' ko yg lain tu perkosa dia lagi? Dlm mimpi..Ayun akan balik dgn aku" kata Achoi lalu memegang tangan Ayun.

Ayun memandang Achoi.

"Apa yg u merepek ni? Asal i nk buat cm tu kt kwn i?" kata Khai.

Ayun melepaskn pegangan Achoi.

"Xpe awak..saya percaya kwn saya..biar saya balik dgn dia" kata Ayun kt Achoi.

Achoi rasa x sedap hati untuk lepaskn perempuan yg baru je dia jumpa tapi terasa seperti dh lama kenal. Achoi angguk perlahan. Khai memandang dgn pandangan menyampah.

"Dh Yun..jom kita balik" kata Khai lalu menarik tangan Ayun.

"Harap kita jumpa lagi" kata Achoi.

Ayun anggok ye sambil senyum.

Gangster Paling Sweet [TAMAT]Cerita yang bikin terobses. Temukan sekarang