Episod 1

3.2K 235 25
                                    

"Bangtan Sonyeondan! Bangtan Sonyeondan!!" A.R.M.Y,nama rasmi peminat BTS mula menjerit memberi sorakan. Jeritan A.R.M.Y semakin kuat setelah seorang demi seorang ahli kumpulan BTS memasuki pentas.


"Annyeonghaseyo,A.R.M.Y!!" ketua kumpulan BTS, Rap Monster menyapa peminat.

"Kyaa!! Jungkook, saranghaeyo!!" aku menjerit dari tempat dudukku. Maklumlah tempat duduk paling hadapan. Bersusah payah aku menunggu di kaunter membeli tiket seawal jam 6 pagi, semata-mata untuk membeli tiket tempat duduk VIP. Okay,chagaman! Biar aku perkenalkan diri dahulu...mana boleh main redah aje kan...mestilah kena intro dulu..hehe..

Nama aku Kim Eun Hwa. Umur aku 18 tahun dan aku merupakan peminat BTS nombor satu! Bangtan Sonyeondan atau BTS merupakan kumpulan yang popular pada masa kini. Kesemua membernya boleh menyanyi dan menari dengan baik. Dan satu lagi,mereka semua sangat kacak!! Omona!! Ehem ehem...behave Eun Hwa..hehe..mian..

Ahli-ahlinya terdiri daripada Rap Monster(ketua dan rapper), Jin(vokalis dan visual),Suga(rapper),J-Hope(rapper dan penari),Jimin(vokalis dan penari), V(vokalis) dan Jungkook(maknae,vokal,penari dan rapper). Namun, di antara mereka semua,Jungkook merupakan member yang aku paling minat. Wajahnya yang comel dan sikapnya yang keanak-anakan menambat hati aku. Pokoknya, Jungkook atau nama sebenarnya Jeon Jungkook merupakan lelaki idaman aku...hihihi...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jungkook dan ahli BTS yang lain melakukan rutin tarian seperti yang telah dipraktikkan. Semua A.R.M.Y begitu teruja melihat idol mereka menari dengan lincah. Ketika sedang asyik menari,Jungkook yang berada di hadapan sekali,berhampiran dengan hujung pentas telah tersadung. Tubuhnya mula jatuh dari pentas yang tinggi itu. Member BTS yang lain terkejut. Jimin yang berada dekat tidak sempat memaut lengan Jungkook. A.R.M.Y mula menjerit melihat keadaan itu. Aku bangun dari tempat dudukku. Aniya,Jungkook!! Aku harus berbuat sesuatu sebelum tubuh Jungkook sempat jatuh ke atas tanah. Lalu,aku segera melompat melepasi pagar dan menolak sekuriti yang cuba menghalang aku. Hoi!! Jungkook dah nak jatuh tu!! Takkan nak duduk diam aje!!

"Jungkook!!!" aku terus meluru dan sempat menangkap tubuh Jungkook. Buk!! Kami berdua jatuh. Dunia aku menjadi gelap tiba-tiba.

-----Skip-----

"Auww...sakit...aku kat mana ni??" aku memegang kepalaku yang terasa kebas semacam. Terasa ada benjol di kepalaku. Aku terhenti seketika. Apesal aku rasa rambut aku pendek semacam? Aku menarik-narik rambutku. Eh,ni bukan rambut aku! Aku terus menuju ke cermin yang terletak berhampiran dengan aku. Mataku terbeliak.

"Warghh!!!!!!" aku menjerit sekuat hati. Apakah?????!!

"Argh!!!!!" selang lima saat kemudian,seseorang menjerit di belakangku. Aku menoleh.

"Mwoya!! Kenapa aku pakai benda alah ni??!!" bebel Jungkook sambil menarik-narik skirt yang sedang dia pakai sekarang ni.

"Jung...Jung...Jungkook??" Omona~~ Aku sungguh tak percaya dengan apa yang aku lihat sekarang ni. Aku sedang memandang diri aku sendiri?? Jungkook turut terkejut.

"Kau?? Apa yang sedang berlaku sekarang ni??" Jungkook memegang kepalanya. Err...kepala aku sebenarnya.

"Kenapa aku berdiri di depan diri aku sendiri ni?" soal Jungkook. Aku tidak mungkin dapat menjawab pertanyaan itu. Aku sendiri pun tak tahu. Mungkinkah badan kami...tertukar?? Belum sempat aku berkata apa-apa...

"Kookie-ah,gwenchanayo?" soal Jin sambil diiringi oleh ahli BTS yang lain dan Chang Min, pd nim BTS.

"Terima kasih la sebab tolong selamatkan Jungkook.Kalau tak,tak tau la apa yang akan terjadi kat dia..Nasib baik cuma benjol sikit aje... jeongmal,gamsahamnida.." Chang Min menggenggam tangan Jungkook erat-erat.

"Sebagai tanda terima kasih,biar saya belanja awak makan,lepas tu,saya hantar awak pulang,ya?" Chang Min menarik tangan Jungkook namun aku segera menghalang. Omo!! Macam mana ni?? Err...err... Chang Min mula memandang aku pelik. Aku mula gelabah.


BERSAMBUNG...

~TBC~

~huhu....macam mana episod 1? Mian kalau tak best....





[✔] Switch Love - Jeon JungkookWhere stories live. Discover now