CHAPTER: 1

19 3 0
                                    

Hari pertama masuk ke college sudah tiba, Elina tidak menyangka bahawa dia akan terpisah dengan kawan baiknya. Terasa agak sukar baginya kerana dia amat baru di college itu. Pelajaran yang di ambil juga memang minatnya dari dulu lagi. Dia berjalan hingga menuju kelas yang tepat agar dia tidak sesat. Melangkah saja masuk ke kelas itu ramai yang memerhati dirinya. Sungguh cantik berpakaian biasa mampu mencairkan mana2 lelaki yang memandang akan dirinya. Dia memilah tempat duduk bersebelahan dengan kawan2 perempuan sekelasnya.

"Hye,saya Airin boleh kita jadi kawan tak?" soal seorang permpuan yang baru sahaja mengambil tempat di sebelahnya.

"Hye,saya Elina boleh je takde masalah pun" balas Elina sambil tersenyum manis kepada airin.

"Awak boleh panggil saya Rin je,nanti masa rehat kita keluar sama2 ye" Airin berbasabasi.

"Oh,awak pun boleh je panggil saya Lina sebab dah terbiasa..boleh je takde masalah lagi pun saya tak tahu sangat selok belok college ni" balas Elina tersenyum lembut.

"Takpe,kita sama2 tengok selok belok collenge ni nanti sesat salah masuk mana2 kelas buat malu je hahahaha" Airin berkata lagi.

"Ye tak ye juga,hahaha lupa pula pasal tu" Elina membalas.

[•••]
Setalah kelas tamat Elina dan Airin berjalan pergi ke cafe college. Sedang mereka memesan makanan mereka menuju ke meja kosong. Tiba di meja tersebut mereka di kejutkan dengan satu suara yang begitu kurang sopan.

"Hoi,suka hati kau je kan duduk kat tempat aku?" soal lelaki itu.

"Tempat ni takde pun nak letak nama orang, kosong je" balas Elina dengan berani.

"Berani kau melawan aku eh perempuan?" soal lelaki itu lagi. Dia sebenarnya ada juga terpegun dengan permpuan cantik di hadapanya ini. Tapi tak sangka pula berani memjawab.

"Dah,tu tak reti nak cari tempat lain ke dah ada orang duduk kat sinikan" balas Elina lagi.

"Kau yang ambil tempat aku so kau jelah cari tempat lain buat semak je" jawab lelaki itu tidak mahu kalah.

"Weh,Fal kita duduk je la dengan dorang ni tak salahkan lagi pun nak cari tempat lain memang takdelah cafe nak hampir penuh dah ni" balas kawan lelaki itu setelah sekian lama memdiamkan diri kalau di layan sampai ke esok pun belum tentu kawannya itu berhenti.

"Korang nak tumpang sekali ke?" soal Airin.

"Kalau awak tak keberatan" balas lelaki itu.

"Kau gila ke Mir nak duduk sekali dengan dorang ni lagi2 ada minah sengal ni" jawab Haraz kepada kawan baiknya setelah terdiam dari teguran kawannya itu.

"Duduk jelah,dah la tadi kau tak masuk kelas Miss Ong nak mati ke kalau tak masauk kelas lepas ni? Aku tak nak buat kerja dia yang belambak lepas ni" bebel Amir iaitu kawan Haraz.

"Hmm" balas Haraz lalu duduk sekali di meja itu. Dia malas nak cari tempat lain dah ni je tempat yang dia selalu stay. Sedang dia mendiamkan diri dia hanya memerhati gadis di hadapannya dengan penuh tarikan. Cantik pula minah ni tapi sayang kuat sangat melawan aku kata hati Haraz.

"Woi Fal,jomlah masuk kelas termenung jauh pula kau ni" kata Amir setelah lama Haraz mendiamkan diri.

"Eh? mana pula pergi budak 2 orang tu?" soal Haraz setelah sedar akan 2 orang perempuan itu sudah tidak kelihatan.

"Dah masuk kelas dah pun" jawab Amir.

"Bila? asal aku tak perasan" soal Haraz lagi.

"Dah kau termenung jauh mana nak sedar orang dah masuk kelas" jawab Amir sambil menggelengkan kepalanya. Apa yang Haraz fikirkan pun dia tak tahu padahal 2 orang perempuan tu ada meminta diri untuk masuk ke kelas tapi Haraz je yang tak dengar pelik la Haraz ni. Dia jarang sangat melihat kawan baiknya itu termenung jauh mesti ada yang tak kena ni.

"Lah ye ke? takpelah jom masuk kelas" Haraz menamatkan perbualan mereka. Sebenarnya dia tengah syok tenung perempuan cantik yang menarik perhatiannya sejak berjumpa tadi masa dia nak marah dekat orang yang suka hati je duduk kat port diorang. Sekali pandang memang tertarik cantik, dia sendiri pun tak tahu kenapa? dia kata perempuan tu cantik sendangkan sebelum ni dia tak berapa nak tertarik dengan mana2 perempuan yang ada dekat college tu. Tapi tadi dia betul2 tertarik. Seperti ada aura yang membuatnya hanya memandang gadis itu tanpa henti. Setiap kali dirinya merenung gadis itu dia bagaikan terpukau untuk memiliki gadis itu. Memiliki? Entah dia sendiri pun tak tahu.

.......To Becontiue......

keep vote guys
stay tuned 😊

My Bad Boy [SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now