Part 6

104 3 2
                                    

The trouble makers berjalan menuju ke dewan perhimpunan. Sesungguhnya di tapak perhimpunan terdapat pelbagai ragam manusia yg dapat dilihat.

Masih ada sembilan minit enam saat sebelum perhimpunan dimulakan.Oleh itu, para pelajar melakukan urusan masing-masing.ade yg gelak tak ingat dunia bersama kawan-kawan. Ade yg sibuk bergosip itu dan ini, ada khusyuk membaca buku seperti mereka ada didunia sendiri, tidak kurang juga ada pelajar yg mempamir kan riak Bosan. Senang cerita macam ragam ada!

************

Di satu sudut kelihatan the black stone sedang berbisik penuh minat.setiap lima saat kepala mereka akan terangguk-angguk seperti burung belatuk!

"Ingat misi kita pindah sini ialah untuk menjatuh kan the trouble makers ok."tangan Annerina disilang dan memandang satu persatu ahlinya.ahli yg lain hanya mampu meganguk seperti robot yg sudah diprogram begitu.

"Jadi ape yg perlu kita lakukan?" fizah mula bertanya.sesuatu perlu dilakukan sebelum terlambat. Fizah juga tidak mahu tarafnya sama tahap dengan taraf pelajar biasa. Dia kaya, Dia glamour, Dia cantik. Tidak Boleh sama tahap! Tidak Boleh sama sekali!

"Soalan yg bagus fizah, seperti yg telah dijanji kan sebelum ini kita akan merancang sesuatu yg hebat!"Annerina menyilangkan Tangannya sambil memikirkan sesuatu. Rancangan! Ya rancangan yg hebat sehingga kumpulan the trouble makers jatuh tunduk menghadapnya.yg paling penting pastinya Dia akan menjadi glamour.

Ahli the black stone yg lain sibuk menyilangkan tangan mengikut gaya ketua Mereka. Masing-masing memikirkan sesuatu yg hebat dan ganas bagi direncanakan!

***********

"Tengok situ."Aina menyiku Jannah. Dari tdi aku perhati je geng minah sorg ni.

Jannah memandang kearah yg ditunjuk oleh aina.kelihatan kumpulan the black stone duduk dihujung sudut tapak perhimpunan.

"Entah-Entah dorg tengah fikirkan rancangan jahat untuk kena kan kumpulan kita!."seperti biasa Dearrinna the kepohpers Memula kan rancangan 'gosip time with Dearrinna' Hahaha..

"Rancangan jahat? Maksud kau?"Diyana membalas. Dia sedang berfikir tentang kebarangkalian yg Mungkin berlaku.

"Malam tdi aku ade buat siasatan tentang dorg, dorg dikenali sebagai kumpulan the black stone.kumpulan the black stone masih lgi baru. Ape yg aku tahu misi dorg adalah menjatuh kan kumpulan kita untuk mendapat gelaran the glamour girls buat tahun ni."terang Dearrinna dengan terperinci.

"So, ape kita nk buat sekarang??"kata Sofea sambil memandang kearah Jannah.

"What...??apesal korg pandang aku??."kata Jannah naif.

Whatt.. ape salah aku sampai korg pandang aku mcm nk makan aku!!

"We wait for your idea Jannah."ahli the trouble makers memandang Jannah penuh mengharap.

"Just relax, buat apa hendak takut? Ape sangat lh yg mereka mampu laku kan pada kita? "Jannah cuba tenang dan bersahaja.

Buat ape nk takut? Ni Jannah lh!
Jannah tak akan gentar berhadapan dgn sesiapa pon yg cuba menganggu kumpulan the trouble makers.Apatah lgi the black stone!!

Tunggu jelah sekali dorg berani Kacau, aku akan pastikan hidup korg tak kan Senang duduk dekat Sekolah ni!

Jannah mula merancang strategi untuk menggenakan the black stone pada waktu rehat nanti.

Hahaha.. kau tunggu dan lihat siapa the trouble makers yg sebenar!
....................................................
SORRY IF PENDEK AND BORING.HOPE UOLLS ENJOY!

Best FriendsOnde histórias criam vida. Descubra agora