Chapter 20

7.5K 451 8
                                    

Harini sudah merupakan hari kedua Ari terlantar di atas tilam . badannya yang panas itu membuat seluruh ahli keluarganya mula risau .

pintu bilik puteri ais itu diketuk oleh seseorg , tanpa menyuruh , orang yg mengetuk itu mula masuk ke dalam bilik Ari sambil membawa satu dulang yang berisi bubur , air dan ubat .

" saeng , sakit lagi ke ? " V meletakkan dulang itu di meja kecil bersebelahan pintu Ari . Die menggantikan " cool fever " yang baru untuk Ari .

V membantu Ari untuk bangun . die membetulkan bantal untuk keselesaan Ari . V mengambil bubur yang di buat khas untuk Ari dan mula menyuapnya .

" makanlah lagi sedikit , lepas ni makan ubat tidur ya " Ari menolak sudu yang ketiga . die berasa loya. die bangun dgn cepat dan mengorak langkah ke tandas . bubur yang baru sahaja di telannya tadi di keluarkan semula dripda perutnya .

V yang mendengar bunyi orang muntah di tandas pergi melihat Ari . die mengeluh . die mengusap belakang Ari untuk memudahkan die mengeluarkan muntah .

Ari tidak terdaya untuk bangun semula . V mengangkat gaya bridal style dan meletakkan Ari keatas tilam . Di selimutkan Ari semula .

" kalau kamu tak elok lagi , esok pergi hospital dgn oppa . full stop " V mengangkat dulang yang masih penuh dgn bubur Ari dan keluar daripda bilik itu . Ari tidak mampu berkata apa lalu matanya di pejam.

V yang keluar dripda bilik itu terus kedapur . nampaknya , lagi sekali kena makan bubur nie. bazir je kalau buang . dosa tahu . lagipon , membazir itu kan amalan syaitan XD

Ommanya yang baru sahaja menjejak kaki ke dapur ketawa melihat muka V yang sgt tertekan kena makan bubur adiknya lagi .

" omma , Ari muntah lagi . tdi ade terkena baju die , omma gantikan lah " kate V . die ternampak ommanya sedang berjalan kearah die . nasib ade omma , kalau x nak suruh sape mandikan Ari semua? yelah , mase ommanya x de , Ari jarang sakit .

" lagi sekali ? " Kate ommanya lalu mengeluh . V mengangguk kecil .

" omma rase die ade sorokkan something dripda kita " Ommanya berseloroh . dihirup sedikit air di dalam mug yang baru sahaja dituang .

" Taetae ade cuba korek haritu , tpi x berjaya . cube omma pula . maybe die akan bagitahu ? ye lah , ommakan mak die . " kate V . Puan Kim mengangguk . die mula melangkah ke atas semula untuk melihat Ari .

Ari yang sudah dibuai mimpi itu tersedar apabila terasa seseorg memegang badannya . die tersenyum nipis melihat ommanya sedang mengganti bajunya .

setelah siap mengganti baju Ari , ommanya duduk disebelahnya .

" Ari , Ari tak nak pergi hospital ke ? dah 2 hari nie Ari muntah-muntah " kate Pn. Kim . diusap rambut anak perempuannya dgn manja ( lollll )

" kalau larat , esok lah Ari pergi " kate Ari lalu memejamkan mata . kepalanya masih berasa pening . Die juga melarang emaknya memanggil doktor peribadi keluarganya dtg ke rumah untuk merawatnya . die tahu , pasti doktor tu akan memberitahu tentang penyakitnya .

" Ari , Ari jarang sakit mcm nie . kamu ade sorokkan something dripda omma , appa ataupon appa kamu ? " Pn. Kim menanyakan anaknya yang sudah memejam mata . die tahu , mmg ade sesuatu perkara yang disorokkan olehh Ari . Ari terdiam . die membiarkan sahaja soalan ommanya itu .

" kalau kamu sudah bersedia , kamu bagitahu lah kami . kami harap sebelum ape ape terjadi , ataupon lebih tepat terlambat , Ari bagitahu lah ye rahsia kamu itu " Pn. Kim mengucup dahi Ari kemudian beredar dripda situ . die tidak mahu anaknya berasa tertekan dgn soalannya itu .

[C] Playboy | J.j.k ✔Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora