Chapter 19

7.1K 446 8
                                    

setelah 2 hari bertungku-lumus berlatih , akhirnya hari pertandingan telah tiba . banyak perkara telah berlaku waktu latihan , dan ade perubahan di saat-saat akhir pertandingan .

tepat pukul 8.30 pagi, pasukan bola dan sorak Daeyun Skills Highschool ( DSH ) tiba di tempat pertandingan . ade beberapa orang melihat dan mula berbisik-bisik tentang mereka .

mereka akan mula berlawan pada pukul 9.30 pagi nanti . itu dikira acara kemuncak kerana pasukan DSH telah masuk ke final tnpa bertanding . ini merupakan perlawanan persahabatan Korea dan Jepun . jdi , DSH mewakili Korea dan sekarang separuh akhir sedang berjalan untuk menentukan sapa yg akan mewakili Jepun untuk bertanding dgn pasukan DSH .

sama juga dgn pasukan sorak , dah mereka je dripda Korea , jdi mmg gerenti wakil korea dan layak ke separuh akhir .

kejadian beberapa hari lepas masih terngiang-ngiang di minda Mina . sejak haritu , die dan BangGeul x bertegur . pandang pon tidak bila bersua muka .

" Mina ? kau okay ? asl termenung nie ? pasukan bola dah nak lawan tu " Ari memegang bahu Mina dan menyebabkan Mina tersedar dripda lamunannya .

" ahh , yeke ? ahh okay " Mina bangun dan beredar untuk mengucapkan good luck kepada pasukan bola .

( A/N : tetiba teringt lagu AOA XD good luck kiri kiri ( ? ) good luck )

mereka meletakkan salah satu tgn mereka ditgh dan naikkan nya diatas sambil menjerit " DSH HWAITING "

Mina bertentang mata dgn BanGeul . mereka tenung mata antara satu sama lain . setelah lama kemudian , mereka tersedar .

" mcm mana sekali pon , saya benci org yg kalah . pastikan menang " kate Mina kepada BanGeul . BanGeul tersenyum dan mengangguk die berlari anak dan menyertai pasukannya . dia akan pegang kata-kata Mina .

SKIP

markah bagi kedua-dua pasukan ialah seri . iaitu pasukan jepun dan korea ialah 3 . masa hanya berbaki 15 minit lagi akan menentukan siapa juara .

untuk menghangatkan lagi keadaan , pasukan sorak akan bersorak untuk menaikkan semangat kumpulan masing-masing .

" Are you ready girls ? " soal Minju kepada ahli pasukannya . mereka semua nampak yakin . baju yg ditaja oleh salah sorg ibu bapa yang terkaya disekolah cantik kelihatan dan badan mereka .

" Yes , we are ready ! DSH HWAITING " kate pasukan DSH dgn semangat . ialah , mereka sahaja harapan korea untuk memenangi piala tersebut .

tidak juga dilupakan kumpulan sorak Jepun . mereka juga membuat kata-kata semangat . sememangnya , kita tidak akan tahu siapa juara.

Ari memperketatkan ikatan rambutnya . harini , merupakan hari plg penting untuknya . sekian lama dia berlatih dan membuang masa di petang hari sedangkan die boleh membuta pada hari tersebut .

FLASHBACK

" cikgu pasti nak Ari jadi di atas ? bukan orang yang pakar je ke boleh ? kang jatuh buat malu nama negara ngn sekolah je nanti " kate Tiffany tanpa berlapik . Ari yg terdengar itu langsung tak berasa sakit hati kerana semua yg dikatakan Tiffany ialah fakta .

" ya, cikgu pasti . walaupon risikonya tinggi tapi cikgu yakin , Ari boleh buat semua tu " kate cikgu HyeJin yakin . Ari terbeliak matanya mendengar kata-kata cikgu HyeJin

" ish , cikgu nie kalau iye pun benci saya, jgn lah nak saya mati awal . banyak benda lagi saya nak buat masa saya hidup lagi nie " kate Ari . yg lain ketawa mendengar kata-kata Ari . Ari ade melihat aksi yg hendak dibuat di youtube . kalau silap langkah , boleh selamat kedalam kubur Ari dibuatnya XD

[C] Playboy | J.j.k ✔Where stories live. Discover now