nice to meet you, gumiho | myg

NAOJOON द्वारा

64.9K 8K 3K

〔🌸〕Disebabkan satu perjanjian yang dibuat oleh kitsune dan telah dipersetujui oleh moyangnya 500 tahun dahul... अधिक

Intro🌸
Prologue🌸
01- Perubahan 360°🌸
02 - Gumiho Bernama Yoongi🌸
03- Hari Pertama Yang Teruk🌸
04 - Student Pemalas🌸
05 - Soul Crystal🌸
06 - Itaewon Street🌸
07 - Ekor ke-2🌸
08 - Mystery Dog🌸
09 - Daeboreum (First Full Moon)🌸
10 - New Student, Yoongi🌸
11 - Kemahiran Yoongi🌸
12 - Penipu Tak Guna🌸
13 - Semangat Langit🌸
14 - The Legendary Mystic World🌸
16 - Inari & Izanami🌸
17 - Town Light Yonder🌸
18 - Perempuan Sihir, Yeowoo🌸
19 - Called All The Spirits🌸
20 - Yoongi, Save Me🌸
21 - Pelajar Kelas Sebelah, Jimin🌸
22 - Ekor ke-3 Yang Tak Diketahui🌸
23 - Haru No Kisetsu (Spring Season)🌸
24 - Niat Jimin🌸
25 - Hanami Festival🌸
26 - Minerva Seulhan Chang🌸
27 - Where Are You Now?🌸
28 - She Is Demon!🌸
29 - Shoujun Shrine🌸
30 - Ekor Ke-4!🌸
31 - New Hottes Guy, Taehyung🌸
32 - Miss No Boram~🌸
33 - Ahjumma Han-u Fav Yoongi🌸
34 - Promise Me🌸
35 - Perubahan Fizikal🌸
36 - Little Yoongi🌸
37 - Hīringu furawā🌸
38 - Kesunyian Seekor Musang🌸
39 - Yoongi Past🌸
40 - Selamat Pagi, Yeowoo🌸
41 - Marriage Confession🌸
42 - The Gumiho Become Human🌸
43 - Wedding Day🌸
Extra!🌸
Extra 2!🌸

15 - Water Yokai, Hoseok🌸

1.3K 152 139
NAOJOON द्वारा

Yeowoo mendongak dan merenung Yoongi dengan pandangan geram.

"Aku ingatkan kau ada beberapa benda penting untuk dibuat. Rupanya.. Tch.." Yeowoo tergelak kecil.

"Kau datang nak puaskan nafsu kau rupanya. Lepas tu tinggal aku sorang-sorang kat rumah.." Yeowoo menoleh kebelakang dan mula bergerak pergi. "Selamat tinggal"


Mina dan Seokjin memandang sesama mereka. Yoongi tertunduk. Dia merenung marah kearah Seokjin.

"BODOH! APA MAKSUD KAU DENGAN BAWA DIA KESINI HAH??!" Yoongi terus menerkam Seokjin dan menarik kolar baju Seokjin dengan kuat. Mina menolak dada Yoongi sehingga lelaki itu terjatuh kesebelah daripada dia menumbuk muka Seokjin.

"AKU SURUH KAU JAGA DIA KAT RUMAH BUKAN BAWA KESINI??!! MACAM-MACAM BOLEH JADI KAT DIA KALAU DIA DUDUK KAT SINI! KENA MAKAN KAU TAHU TAK!!"

Yoongi menjerit marah. Dalam masa yang sama dia amat risaukan Yeowoo. Seokjin tergelak kecil. "Oh? Kau tu, puaskan nafsu main dengan badan perempuan kat rumah Gisaeng ni tak risaukan dia kat dunia sana tu??"

Seokjin merapatkan badannya dengan Yoongi. Mina yang melihat rasa tak sedap hati. "Kau tahu, kat dunia sana pun banyak Yokai yang berkeliaran? Jadi ianya tak ada beza pun dengan dekat sini. Sebab Soul Crystal kau ada dalam badan dia. Dan semua yokai mahukannya. Sebab apa?" dia menoleh melihat Yoongi.


"Sebab Kitsune dan Gumiho ada raksasa yang paling suci dan kuat dalam dunia Legendary Mystic ni.." usai berkata begitu. Terus tangan Mina ditarik untuk keluar dari rumah Gisaeng itu. "Kaja, mari cari Yeowoo. Tinggalkan lelaki ni.."


Dan Yoongi ditinggalkan seorang diri disitu. Seorang Gisaeng melihat Yoongi.

"Yoongi-nim"

Terus Yoongi memperbetulkan bajunya dan berlari keluar dari rumah Gisaeng itu.












Yeowoo berjalan di dalam hutan. Dia mengesat air matanya. Sedih, dia rasa begitu sedih dengan Yoongi. Entah kenapa perasaan itu wujud dalam dirinya.

"Weh... Aku bau manusialah.."

"Kau tengok perempuan tu!"

Yeowoo menoleh melihat beberapa yokai memerhatikan dirinya. "Dalam badan perempuan tu ada Soul Crystal lah!"

"Tak salahkan kita makan dia.." Yeowoo cuak. Macam mana ni?? Dua ekor Yokai itu melihat ke
arah dirinya. Oh Tuhan.

"Yah! Perempuan!! Mari sini!!!!"

"Biar aku makan kau!!"

Yeowoo ternganga luas. Andwae! Dia belum kahwin dan belum mempunyai beberapa anak yang dia nak. Dia pun nak cucu. Demi keturunan keluarganya. Tidak! Dia tak boleh mati!!

"Yarrgghhh!!!"


Shiung!


Yeowoo terus berlari dengan laju. Melepasi semua yokai yang memerhatikan dia termasuk seseorang.















Yeowoo mula berasa letih dan larian dia mula perlahan. Dia tak larat. Kaki dia dah sakit!!!

Dia menoleh belakang. Dan ya, dua ekor yokai itu masih mengejar dirinya muka Yeowoo mula ketakuan. Nafasnya naik turun.

"Yaarrgghh!! Tolong!!!"

Yeowoo menjerit ketakutan lalu mempercepatkan lariannya sebelum kakinya memijak sesuatu dan...

"Aarrgghh!"


Splash!



Dua ekor yokai itu terus berlari tanpa mereka sedar yang Yeowoo telah terjatuh ke dalam satu tasik.

"Fuh! Ahok! Ahok!" Yeowoo bangun dari selamnya selepas terjatuh ke dalam tasik itu dan terbatuk sedikit. Dia merenung kearah dua ekor yokai yang tidak sedar akan kehilangan dirinya.

Yeowoo menarik nafas dan mengusap dadanya. Lega. Dia cuba berenang untuk ke tepi tasik namun sesuatu telah menarik dia berhadapan dengan sesuatu. Lelaki?


"Kau tahu, sesiapa yang jatuh tasik ni dia kena jadi hamba aku??" Soal lelaki itu dengan senyuman sinisnya juga mata kuyunya. Yeowoo memandang lelaki itu dengan muka tiada reaksi. "Entah. Kisah pulak aku."

ZAP!

Bagaikan ada anak panah menusuk kepala lelaki itu. Dia menunduk sebelum tergelak kecil. "Pandai juga kau ni.." Lelaki itu menoleh. "Kappa! Bawa perempuan ni ke kediaman aku!" Lelaki itu terus memanggil konco-konco yang terserlah ada seekor kappa.

"Baik Hoseok-dono (Master Hoseok)"  ujar seekor kappa pada lelaki yang dipanggil Hoseok-dono? Yeowoo memang seorang yang berminat tentang Jepun jadi dia tahu panggilan -dono atau -sama melainkan senpai. Lepas ni readers kalau baca ff org dan suka dengan cara penulisan dia better panggil sensei (guru) daripada senpai (senior). Ahak!



[Nak Hoseok ni ke…… Hoseok bawah??]



 

Kolar baju Yeowoo di pegang kemas oleh Hoseok. "Eh! Apa ni pegang²!? Lepaslah!" Yeowoo meronta-ronta untuk dilepaskan.

Makin kuat Hoseok gengam. "Jangan degil. Dalam badan kau ada Soul Crystal. Jadi takkan aku nak abaikan benda yang hebat tu?? Sekurang-kurangnya aku bukan suruh kau layan aku pun.."

Zukk!

Satu badan Yeowoo meremang. "YARRGHH!! AKU TAKNAK!! LEPASKAN AKU!!" Seram. Dia rasa seram sangat tambah pula dia takut sangat ni. Yokai air itu masih tidak mahu lepaskan Yeowoo. "DIAMLAH!!"

"TAK! AKU TAKNAK JADI HAMBA KAU!!"

"Hoseok-dono! Saya tak boleh dekat dengan dia! Aura dia kuat sangat!" ujar kappa itu dan Hoseok mendengus geram. "Dasar binatang bawahan.." dia mula memegang tangan Yeowoo yang masih meronta-ronta di dalam air. Hoseok geram.

Dia mula hendak menampar muka Yeowoo namun,




"AMBIK NI!"

BEDEBUSHH!!

"ARRKK!!"




Satu tumbukkan pantas dihadiahkan kepada Hoseok daripada seseorang yang Yeowoo cukup kenal. "Taehyung" Taehyung melihat kearah Yeowoo sebelum bertindak mengangkat Yeowoo keatas bahunya tanpa sebarang suara.

"Ehh??!" Yeowoo terkejut dilakukan sedemikian. Taehyung mula keluar dari air itu dan berjalan pergi dari tasik itu.














Yoongi mencari-cari Yeowoo di dalam hutan itu. Dia risau. Dia risaukan Yeowoo. Sampai di pertengahan jalan dia ternampak Taehyung yang sedang mendukung Yeowoo di atas bahunya membuatkan Yoongi geram.

Yoongi mula mengeluarkan kitsunebi nya yang lemah itu (kitsunebi - foxfire) dan di baling kearah Taehyung. "Lepaskan Yeowoo!!" dia menjerit marah. Taehyung melompat dan berhenti diatas pokok.

"Aarrghh!!" terjerit Yeowoo dibuatnya apabila Taehyung melompat. Taehyung memerhatikan Yoongi dari atas. "Kau jangan cuba nak ganggu dia!!" sekali lagi Yoongi menjerit marah.

"Aku yang selamatkan dia dari menjadi hamba kepada yokai air tu. So dia kena berterima kasih kat aku" Taehyung melihat kearah Yeowoo. Yeowoo secara confius melihat Taehyung dan Yoongi.

"Te.. Terima kasih Taehyung... Ergghh"

Debuk!

Kepala Yeowoo terkulai jatuh. Dia tak larat sangat dan akhirnya pengsan juga. Mata Taehyung berkedip beberapa kali. "Hoi.." Taehyung mengoncang badan Yeowoo.

Mata Yoongi membulat. Terus dia melompat naik keatas dahan yang sama Taehyung berdiri itu. Badan Yeowoo masih diatas bahu Taehyung. Yoongi memandang marah.

"Tae-"

"YOONGI!!!! BERANI KAU!!!"

Glup.

Yoongi menelan air liurnya. Suara yang familar. Taehyung tersenyum sinis. Tiba-tiba angin kuat berlaku dan secara tak langsung muncul seorang perempuan dengan aura hitam dan kemarahan membuatkan Yoongi menggigil.

"Inari dah cari aku..."

"Bukan..

Dia dah ada kat belakang kau"

TBC~


Wuish! Tngk jap kelendar berapa hari bulan skang ni?? Ahahaha!! Yup, author dah update! Belum sampai hari jumaat. Pasal gambr hoseok tu author kejamkan? Sekarang ni, Sapa pulak Inari ni?? Apa kaitan dia dengan Yoongi? Watak baru! Nantikan~~ ✨

पढ़ना जारी रखें

आपको ये भी पसंदे आएँगी

47.8K 3K 28
❝ Ae appa buat semua ni untuk masa depan Ae. Lagipun kalau kita tak bekerjasama dengan syarikat ByunsB Holding, Ae akan kehilangan segalanya, ❞- Tuan...
41.1K 3.1K 157
BoBoiBoy dan kawan-kawan menjalani hari yang biasa di stesen TAPOPS. Sehinggalah power sfera perentas dimensi Gigabot tiba. Gigabot: Urgh.... BoBoiBo...
[C] Agust D || MYG - द्वारा

फैनफिक्शन

142K 13.7K 55
August D. Penjenayah yang dicari-cari. Start:24.3.2019 End:12.9.2019
29K 2.4K 38
Kes Red Velvet yang mati dibunuh pada malam kejadian masih belum diselesaikan, hanya seorang sahaja yang terselamat iaitu Wendy, pihak wartawan dan p...