** البارت التاسع **

95.8K 1.3K 187
                                    

قراءة ممتعة للجميع ツ

وصلنا في البارت اللي فات لما كنان نهض من مكانه وقال لجوليا : دلوقتي بقيتي مراتي خلاص.....

فنظرت جوليا اليه بغرابة وقالت : عايز ايه يا كنان ؟

فأجابها : هتعرفي دلوقتي.

قال ذلك ثم استدار وتوجه نحو الباب فأقفله واخرج المفتاح امام عينيها ثم سار نحوها ببطء شديد وهو يرسم على وجهه تلك الأبتسامة التي لم تستطيع ان تفسر معناها ابداً ..فبدأ صدرها يعلو ويهبط لشدة توترها فامسكت ببقايا فستانها وعادت بضع خطوات للخلف قائله : انت قفلت الباب ليه يا كنان ؟

فجأة غابت تللك الابتسامة من على وجه كنان وحل محلها وجه كشر عابس رأته جوليا لأول مرة , تلك الاسنان التي تشبه حبات اللؤلؤ لشدة بياضها اصبحت انياب شرسه وتلك اليد الرقيقه التي كانت ممسكة بها بنعومه ورقه اثناء كتب الكتاب اصبحت مخالب حادة ...فصرخ بها قائلاً : اخرسي بدل ما اكتم نفسك على الخالص انتي فاهمة !

فقالت جوليا بفزع : في ايه ؟ انت اتغيرت فجأه ليه ؟ هو انا عملتلك حاجه ؟

فقال بزمجرة تشبه زئير الأسد : انتي ازاي بتسأليي السؤال دا ؟ عامله نفسك متعرفيش حاجه ؟

ثم اخذ يدور في الغرفة ذهاباً واياباً كالمجنون واضاف قائلاً : انتي كنتي مفتكره اني عايز اساعدك بجد ؟ لا يا ماما فوقي... انا بكرهك جداً ود فرصه مبتتعوضش جت لحد عندي علشان اوريكي الويل.

فسيطر الذعر على قلب جوليا وقالت : ليه ؟؟ هوا انا عملتلك ايه ؟ وليه اتجوزتني لو كنت بتكرهني للدرجه دي ؟

فقال والشر يقفز من عينيه : هخليكي انتي وعمك الحقير والراجل السافل اللي اسمو عزيز تتمنوا الموت ومتشفهوش , اعتبري ان حياتك من النهارده حتتقلب جهنم انتي فاهمه ؟

لم تصدق جوليا نفسها عندما اكتشفت انها تزوجت من منتقم و أسير للماضي جاءته الفرصه لقلب أوراقه فسقطت باقة الورد من يدها على الأرض وخاب املها بعد ما ادركت ان كنان قد خدعها لكي تتزوجه فقالت : انا لازم امشي.. افتح الباب.

فأبتسم كنان بسخريه وقال : لا فالحة اوي... ازاي هتمشي من غير ما نحتفل في اول لليلة لينا مع بعض يا حلوه ؟

فصرخت في وجهه قائله : بقولك افتح الباب حالا ً!

فقام كنان بصفعها وكانت هذه أول مرة يرفع يده على فتاة في حياته كلها... فبعد ما صفعها بقوة صدمت ونظرت اليه بعيونها الجريئة حيث انها شعرت بالاهانة فقالت : انت ازاي تجرأت وضربتني ؟

~ رواية : سجينتي ~Where stories live. Discover now