Bab Satu

326 1 0
                                    

Amaran!!Ada kekerasan dalam bab ni..Dan juga sedikit 18+ tapi tak banyaklah...Korang nak baca-bacalah.Tapi Jangan salah Alys tau kalau korang basah hehehe(gurau je)

Adrian Rafael melirik sosok yang menghampiri, fikirannya segera mula menolak wanita berambut gelap dengan Tshirt lengan panjang dan skirt labuh warna hitam.Kepalanya di lilit dengan sehelai shawl berwarna hitam.Dia tidak pernah melihat Farah Nasuha mengenakan pakaian selain jeans dan t-shirt yang memakai logo restoran pakaian kasual standard untuk pekerja restoran ibunya.

Dia melakukan pengambilan dua kali terkejut ketika wanita itu semakin dekat, ternganga ketika wajahnya kelihatan. 

'Ya Tuhan! Itu adalah Farah.' Bisik hati kecil Adrian Rafael.

Farah Nasuha cukup dekat sehingga dia dapat melihat ciri-cirinya, wajah yang sama yang menghantui impian basahnya setiap malam, tetapi pakaiannya....

Jantung Adrian Rafael semangkin laju.Seperti nak tercabut jatungnya itu bila Farah Nasuha berdiri di sebelahnya.Adrian Eafael melepaskan satu penumbuk dan mencengkam bingkai tingkap untuk mendapatkan sokongan, matanya tidak pernah meninggalkan wanita yang menghampiri. Dia tahu bahawa hari ini adalah hari dia harus mendekatinya, lebih dekat dari yang sebelumnya. Dia tidak dapat menangani emosi  dan merajalela ini lagi. Dia tidak menyukai mereka, tidak terbiasa dengan mereka. Yang dia mahukan adalah kewarasannya kembali, kembali ke komputernya dan mengusahakan semangatnya untuk mengembangkan permainan komputer tanpa memikir gadis itu.

"Kenapa jantung aku laju ni?Apakah aku dah jatuh cinta kat Farah?Tak mungkinlah.,'Desis hati kecil Adrian Rafael yang entah kali berapa itu.

Sekiranya tidak ada yang lain, Adrian Rafael adalah mangsa yang masih hidup. Tuduhannya tertegak, dia mengalihkan pandangannya dari tingkap, menoleh tajam dan melangkah ke arah pintu dengan sengaja.

Waktu kerja pun tamat...

Farah Nasuha mengangkat beg galasnya untuk meletakkannya dengan lebih kuat di bahunya. Pakaiannya kelihatan cantik pada rakan sekelasnya, Lisa Halizah, yang beberapa inci lebih pendek dan tujuh tahun lebih muda daripadanya. Malangnya, mereka tidak kelihatan sama pada badan Farah Nasuha yang lebih tinggi dan penuh. 

Farah Nasuha adalah seorang wanita yang pintar di jalanan, setelah dibesarkan di salah satu daerah terburuk di sebuah perkampungan di Kedah dan mengalami pengalaman yang utuh. Dia tahu bagaimana melindungi dirinya sendiri, bagaimana untuk mengelakkan perhatian yang tidak diingini. 

Dengan mengerutkan kening, Farah Nasuha memaksa dirinya untuk terus berjalan. Tiada masalah besar. Dia berada di kawasan yang baik. Farah Nasuha menghela nafas ketika dia hanya fokus tiba di pangsapuri kecil yang dia kongsi dengan pelajar lain. Kakinya terasa sejuk dan dia menggigil, berjalan lebih pantas untuk menjadikan badannya panas. Ia adalah bulan Januari di Kedah, dan sementara waktu siang terasa menyenangkan, sejuk pada waktu malam. Dia sepatutnya membawa jaketnya, tetapi dia sudah larut pagi ini.


Berharap dia memakai rumah celemek, dia tersentak lagi di bahagian bawah rok yang nyaman dengan sedikit kekecewaan, berharap dia tidak memancarkan apa-apa selain paha kosong.

Keletihan menarik badan Kara dan perutnya berkeroncong. Dia begitu sibuk di tempat kerja sehingga dia tidak meluangkan masa untuk makan. Restoran kecil dan selesa itu sibuk, jauh lebih sibuk daripada biasa kerana ia adalah malam Jumaat. Dia sebenarnya berterima kasih kepada pelanggan. Wang tip yang ada di dalam beg galasnya ada di antara dia dan akaun bank yang kosong sepenuhnya. Mungkin dia dapat membeli beberapa barang runcit sekarang kerana dia mendapat beberapa wang dari petua. Almari pakaiannya di rumah kosong dan rakan sebiliknya kelihatan dalam keadaan kewangan yang lebih teruk daripada Kara. Lydia tidak pernah membeli makanan dan apa sahaja yang dibeli oleh Kara hilang dengan cepat.

....

Farah Nasuha telah kehilangan ibu bapanya dalam kemalangan kereta pada usia lapan belas tahun dan dia sendirian. Setelah bekerja selama beberapa tahun sebagai pelayan, yang hampir tidak dapat bertahan hidup, dia tahu dia harus pergi ke kuliah atau mengundurkan diri untuk berjuang sepanjang hidup tanpa pengakhiran kemiskinan.

Dia tidak menyesali keputusan untuk pergi ke kuliah, tetapi sukar, jalan yang sukar dan sunyi yang hanya dapat dia syukuri hampir selesai.Farah Nasuha berhenti secara tiba-tiba ketika trotoar mulai condong dan penglihatannya kabur. Oh, Tuhan!Tangannya memaut tangan untuk mencengkam tiang lampu jalan untuk menenangkan dirinya ketika otaknya berpusing dan tubuhnya bergetar. 

"Farah!" Dia mendengar saringan bariton rendah dan tidak masuk akal ke otaknya yang kelam kabut. Suara itu tiba-tiba, tetapi meyakinkan untuk mengetahui bahawa seseorang yang mengenalnya ada di sini.

Sambil menggelengkan kepalanya, berusaha membuka mata untuk melihat siapa,Farah Nasuha mengetatkan cengkeramannya pada tiang logam dan menginginkan dirinya untuk tidak melewati trotoar batu yang sejuk ketika tubuhnya bergoyang-goyang.

Hangat ... begitu panas. Secara naluriah, dia meringkuk ke dalam panas yang kuat, bentuk penghasil panas berusaha menggunakan panas badan untuk membuka ototnya yang sejuk.Dia menyandarkan kepalanya yang berputar di bahu yang sangat luas, sangat padat dan menghela nafas ketika lelaki misteri itu melewati sebuah pintu dan memasuki bangunan yang hangat. Di suatu tempat di dalam fikirannya, dia tahu dia harus memeranginya, cuba melepaskan diri dari lelaki aneh yang suaranya tidak dikenalinya.Ttetapi dia tidak memiliki kekuatan.

Farah Nasuha mengakui bunyi loceng lif dan perutnya memberontak ketika ruang keluli melambung, bergerak ke atas dengan kecepatan yang sepantas kilat dan berputar kepala.Beberapa saat kemudian, dia diturunkan dengan lembut ke tempat tidur yang selesa dan ditutupi selimut hangat yang meredakan kesegaran dari tubuhnya. Kasutnya ditanggalkan dengan kasar dan jatuh ke lantai. Dia membuka matanya dan cuba memberi tumpuan. Berjuang untuk duduk, dia mendapati dirinya terdorong ke belakang ke bantal dengan tangan kuat di bahunya. 

"Jangan bergerak,"Kata lelaki itu.

" Saya baik. Saya fikir saya sudah mengatasinya. Itu hanya sedikit pening, "Kata Farah Nasuha ketika dia berusaha untuk duduk semula.

."Jangan degil boleh tak?"Tegas lelaki itu."Doktor ada di sini untuk merawat awak. Dia tinggal di bangunan itu,"Sambung lelaki itu.

" Doktor?"Farah Nasuha menumpukan perhatian pada lelaki lain yang bersembunyi di belakang orang yang suka bertugas. "Saya tidak memerlukan doktor."Sambung Farah Nasuha.

" Terlalu lambat. Dia di sini. Dan awak diperiksaoleh dia,"Kata lelaki itu.

Farah Nasuha tidak larat nak berdebat dengan lelaki itu.Lalu dia mengiyakan.

~bersambung~

~happy reading~

Kau MiliKku(Adrian Rafael+Farah Nasuha)SUWhere stories live. Discover now