(S2) Dragon: The Next Heir ✔

De Fiya_san

53.5K 4.4K 634

Book 2 of fantasy series. [Book 1: Phoenix: The Legend Power] [Book 2: Dragon: The Next Heir] Setelah keamana... Mai multe

Bab-1:Her
Bab-2: Meeting
Bab-3: Wertaz Land
Bab-4: Ariyan
Bab-5: Rayana
Bab-6: Dewi
Meet them
Bab-7: Fight!
Bab-8: Drizzela
Bab-9: Fate
Bab-10: Lily the Phoenix
Bab-11: Nightmare
Bab-12: Hydra
Bab-13: Darkland Secret
Bab-14: Lost History
Bab-16: The Anchor
Bab 17: Pirates
Bab-18: First Meet
Bab-19: Heart
Bab-20: Sweety Khai
Bab-21: Yin Yang
Bab-22: Roux The Rose
Bab-23: Crown
Bab-24: True Love
Bab-25: Dark Knight
Bab-26: Camylia
Bab-27: Poison
Bab-28: Earth
Bab-29: Old Friend
Bab-30: Truth
Bab-31: Come Back
Bab-32: Boyfriend?
Bab 33: Birthday
Bab 34: Alert
Bab-35: Attack
Bab-36: Awakening
Bab-37: Ancestor
Bab-38: His POV
Bab-39: Love?
Bab-40: Draggy
Bab-41: Rael
Bab-42: Jealous?
Bab-43: Tribe
Bab-44: Spirit Forest
Bab-45: Auction
Bab-46: The Alpha
Bab-47: Preparation
Bab-48: Karl
Bab-49: Love and War
Bab-50: Farewell- [End]
Side Story 1
Side Story 2
Book 3

Bab-15: Battle

1.4K 116 28
De Fiya_san

When the curtain's call
Is the last of all
When the lights fade out
All the sinners crawl

♚♚♚

Irene menilik dirinya di hadapan cermin tiga sisi yang disandarkan di dinding. Tiara kecil yang berkilau itu dipakainya dan dibetulkan sedikit kedudukannya. Dia menyentuh loket kristal merah yang setia dilehernya.

Krekk!

Pintu bilik itu dikuak dari luar membuat dirinya menoleh kearah papan pintu tersebut.

"Tuan Puteri, izinkan patik mengajak Tuan Puteri turun bersantap bersama mereka yang lain di bawah atas titah Raja Edward," ujar Dayang istana sopan dan lembut tutur katanya. Dia menunduk sedikit kepalanya atas tanda hormat kepada Puteri Raja Querna Land itu.

Irene angguk dan senyuman diberikan. Selepas sahaja Dayang itu keluar, Irene menoleh kearah jendela bilik istana itu.

"Malam tadi seakan aku lihat kelibat engkau," gumam Irene perlahan. Dia melangkah keluar dari bilik membiarkan persoalan itu di mindanya.

Disebalik jendela itu, seorang lelaki yang lengkap dengan mantel hitam berdiri. Dia menghela nafasnya nafasnya perlahan dan menghilangkan dirinya sekelip mata.

Bunyi sudu dan garpu berlaga sahaja yang kedengaran.

"Jadi bila kita boleh berangkat kesana?" soal Ryan memecahkan kesunyian diantara mereka. Raja Edward mengelap bibirnya dengan kain sutera yang disediakan diatas meja untuk setiap seorang.

"Kita akan berangkat sebentar lagi. Tetapi Beta mahu kamu semuanya memakai topeng wajah yang telah Beta sediakan. Sebelum itu, Beta memberi kelonggaran untuk kamu semua bersiar-siar di pekan Wertaz," ujar Raja Edward panjang lebar dan diakhiri dengan satu senyuman.

Semua memaparkan riak teruja. Dapat bersiar ke pekan Wertaz? Sebagai orang biasa? Itu seperti ke taman tema!

Jika di Querna, mereka perlu berhati-hati. Adakalanya, pengawal bersama mereka dikiri dan kanan. Kecuali jika pergi ke Akademi. Paling dikawal ketat ialah Daryan ataupun Darwin. Mereka satu-satunya orang terpenting di Querna selepas Luke. Lagi-lagi apabila menjadi pujaan gadis-gadis remaja di luar sana.

Irene sekali kena tempias apabila dia melepak bersama seupunya itu. Katanya perampas? Hell No!

"Cantiknya!" jerit Rayana teruja. Ariyan menggelengkan kepalanya apabila melihat riaksi Rayana yang bagaikan katak keluar daripada tempurung itu.

Semua barang kemas yang berkilau dan disusun di gerai itu ditiliknya. Tidak lepas satu pun dari pandangannya.

"Hey, hey. Jangan jalan laju sangat. Ikut dalam kumpulan," pinta Ryan kepada mereka. Irene siap melompat-lompat kerana teruja. Puteri Diraja dapat lihat dunia luat kut. Siapa tak suka. Daryan dengan Darwin elok memakai hoodie kelabu milik mereka. Siap sedia dengan kemungkinan. Berita putera kacak Querna bakal tersebar!

Lah sangat.

"Mari! Mari! Mari! Saksikan perlawanan yang ada! Mari! Anda boleh daftarkan diri anda jika mahu turut serta! Hadiah lumayan! Kuasa dan guardians dibenarkan! Serlahkan kakuatan anda! Mari, mari!"

Bunyi orang ramai bersorak membuat mereka tertarik. Satu gelanggang luas dipamerkan dengan beratus penonton ataupun rakyat di pekan Wertaz yang ingin beradu tenaga.

Ryan menarik senyuman senget.

"Nak join tak?" pelawa Ryan kepada mereka. Irene menepuk tangannya dengan bersemangat. Bila lagi mahu cuba?

"Kita cuba jelah. Kan?" Daryan senyum sinis.

"Belum cuba belum tahu," Darwin membalas kata-kata Daryan.

"Saya nak daftar." Ryan mendekati penjaga di kaunter itu. Kawasan gelanggang ini memamg disediakan khas di Wertaz. Segala acara akan diadakan disini, termasuk perlawanan berdarah.

"Wah, wah! Kita ada tetamu baru disini! Sesiapa mahu mencabar mereka dipersilakan!"

"Lawan pada hari ini, Daryan Ralyn!"

Daryan masuk gelanggang. Atas permintaannya kepada Ryan untuk tidak meletak pangkatnya sebagai Putera Mahkota telah dilunaskan. Hoodie dikepala ditatik memperlihatkan warna rambut merahnya yang berkilau itu.

"Hahaha! Dia ingat warna rambut merah buat kita takut? Jangan berlagak lah penipu! Kau tidak layak menjadi sedarah dengan Dewa Perang, Permaisuri Luna!"

Bunyi gelak tawa didengari semakin kuat dan jelas. Daryan malas-malas mahu lawan mereka. Dia menoleh kebelakang memandang Ryan yang memeluk tubuh dari tadi. Ryan mengangguk sekali dan Daryan menarik nafasnya.

"Aku lawan kau, budak!" Seorang lelaki bertubuh sasa dengan pakaian besi laut menundingkan jari kearah Daryan.

"Tch, tch... Siapa ajar kau kurang ajar ni?" Daryan melangkah kehadapan setapak demi setapak. Membuat lelaki itu naik angin.

Perlawanan bermula. Seekor ikan lumba-lumba berbentuk molekul air menjadi perhatian apabila dia melompat masuk dan keluar di lantai gelanggang bagaikan ada air disitu. Dari seekor menjadi dua ekor dan pantas naik ke permukaan dan melompat kearah Daryan.

Daryan berjaya menepisnya. Serangan dilanjutkan dengan pelbagai bentuk haiwan laut berbentuk air. Lelaki ini mengawal kuasa air dan menukarnya menjadi haiwan laut yang diingini.

"Kenapa? Takut kah? Tunjukkan kuasamu, aku dengar kau dari kerajaan daratan sana," ujar lelaki bengis itu. Daryan masih berdiri tegak di kawasannya. Dengan segak, dia memetik jarinya dan satu lingkaran api muncul disekeliling gelanggang.

"Yeah, akulah bakal pemerintah kerajaan daratan itu." Sepasang sayap api muncul di belakangnya. Penonton tergamam melihat ketakjuban itu.

"Dan kau sudah merendahkan aku!" Daryan menepuk tapak tangannya kehadapan dan api tersembur kehadapan dimana lelaki itu berada. Sempat lelaki itu membuat benteng dengan air tetapi tidak berjaya menangkis api abadi phoenix yang tidak terpadam itu.

"Pe—pemenangnya... Dar—Daryan Ralyn!" Sorakan bergema.

"Nice!" jerit Darwin teruja. Dia tahu kelebihan abangnya itu. Mereka menepuk tangan sesama mereka.

"Kita ada lagi pencabar!"

Sorakan demi sorakan bergema di setiap penjuru. Hologram yang memaparkan wajah ahli dan kelebihan mereka Bernyala.

Irene.

Dengan bersemangat si Puteri Raja itu kearah gelanggang.

Melihatkan seorang gadis kecil di tengah gekanggang itu, sorakan menghalau mula kedengaran.

"Pergilah budak kecil!"

"Nanti menangis jangan cari emak!"

"Mengaku kalah sajalah!"

"Booooo!"

"Diorang tidak tahu siapa aku." Irene menggenggam tangannya dalam bentuk penumbuk.

"Siapa mahu mencabar!"

"Aku,"

Seorang lelaki bertubuh sasa memunculkan diri. Jika dibandingkan dengan Irene, lelaki itu tiga kali ganda besarnya.

"Aku mahu lawan Puteri ini," ujarnya dan seekor ular air dibahunya muncul melingkari leher tuannya.

Sss!

"Flyn mahu beradu tenaga! Juara sepuluh kali berturut-turut dan memegang kedudukan emas di sini! Mampukah gadis kecil itu melawannya?"

Irene dan Flyn bertentang mata.

"Yang kalah, akan kalah. Yang menang, tetap menang." Irene berkata sendirian. Loket kristal miliknya berkelip sekali dan malap.

'Dia mahu bangkit.'




So they dug your grave
And the masquerade
Will come calling out
At the mess you made


♚♚♚

To Be Continued...

Continuă lectura

O să-ți placă și

34.4K 3.4K 50
CRYSTAL QEY QUIN adalah seorang wanita berkulit semula jadi cerah dan memiliki sepasang mata berwarna keemasan mampu menarik perhatian sesiapa saja...
38.6K 2K 57
Lapan tahun sudah berlalu, Nawwar merasakan dunia ini tiada makna baginya. Trauma yang dialami sering menghantui dirinya. Bisikan halus kerap menghas...
44.7K 5.9K 40
Melody membuat dia terluka. Melody mencipta masa silam yang pahit. Melody juga membuat hidup dia tidak bermaya. Tapi apabila dia tersedar semua itu...
69.3K 8.3K 67
Suhu badan dibawah 27 darjah. Degupan jantung perlahan ekoran suhu badan yang rendah. Mempunyai keistimewaan dimana tidak dapat merasai sebarang ob...