NEW: Tap by Wattpad
FREE Addictive Chat Stories 😍🔥
DOWNLOAD NOW!
MEDINA MIKAEL

MEDINA MIKAEL

14.3K Reads 735 Votes 16 Part Story
Vanilla Latte By dyanalv Updated 2 days ago

Kerana satu peristiwa, Aireen Medina terpaksa mengorbankan kehidupannya dan berkahwin dengan seorang playboy tampan dan kaya iaitu Tengku Adrean Mikael.

Apa? Ingat dia nak sangat ke dengan mamat acah player tu? Dia terpaksa okay. TERPAKSA. Kalau tak kerana hutangnya dengan lelaki itu, hmm mati hidup balik pun dia takkan kahwin dengan Tengku Adrean.

"Kahwin dengan aku." - TENGKU ADREAN MIKAEL

Aireen terlopong. 

"Awak ni kenapa? Kepala masuk air ke apa? Tiba-tiba nak ajak orang kahwin. Ish tak nak saya." - AIREEN MEDINA

"Tolong aku Aireen. Aku janji, kalau kau kahwin dengan aku, hutang kau langgar kereta aku tu dikira langsai." - TENGKU ADREAN MIKAEL

Rela dalam terpaksa, Aireen menerima jua lamaran Tengku Adrean. Kalau tak diterima, masuk penjara lah dia! Dia pun orang biasa-biasa sahaja, mana mampu nak bayar ganti rugi kereta Tengku Adrean yang secara tak sengaja dilanggar oleh Aireen.

Masjid yang dibina tak semudah yang disangka. Dua-dua tak sama kepala. Sorang macam budak-budak, sorang lagi sekejap dingin, sekejap baik, sekejap romantik. 

Namun, lama-kelamaan perasaan sayang dan cinta mulai muncul. Tengku Adrean yang mempunyai mood tak menentu itu terus sahaja berubah menjadi lelaki yang sangat romantik! Aireen pula semakin hari semakin manja!

Tetapi, sudah menjadi adat berumah tangga, pasti akan diberi dugaan. Bahagia yang baru hendak dicapai musnah angkara orang ketiga.

"Tengku Adrean aku punya. Kalau aku tak dapat dia, semua perempuan tak boleh dapat. Walau nyawa jadi taruhan, aku sanggup!" - Elena Adira

Bagaimanakah nasib rumah tangga mereka? Dapatkah Aireen dan Tengku Adrean mengharungi dugaan yang datang menimpa?



P/s: Cerita ni agak cliché. So kalau nak baca silakan, tak nak sudah.









©All Right Reserved 2016-2017 @Dyanalv

No comments listed yet.