Isteri Bukan Pilihan

Isteri Bukan Pilihan

224K Reads 8.2K Votes 29 Part Story
Aini By AiniMursid Updated Nov 10

Cuba bagitahu sikit, isteri mana yang nak biarkan suaminya dengan perempuan lain? Okay, mungkin ada isteri orang lain yang baik hati tapi yang pasti bukan aku! Bukan Ainan Syafeya!

Sebagai isteri, memang aku goda Syafzan habis-habis. Namun, siapa yang lebih pintar dalam menggoda? Oh, rupanya si ikan murahan di luar sana. Siapa namanya? Dalila. Itulah dia.

"Sayang, you pilih. You nak isteri you atau you nak I? Kalau you nak I, you kena ceraikan dia. Now!" -Dalila

"Eh, ewah-ewah suka hati nenek moyang awak je suruh Syafzan ceraikan saya. Dia suami saya, saya isteri dia, tak adanya dia tergamak nak ceraikan saya!" -Ainan Syafeya

"Sayang... mana you pilih?" -Dalila

"Ainan Syafeya binti Abdul Rashid." -Syafzan Fawaz

"Haa... aku dah kata, suami aku mesti pilih aku punya..." -Ainan Syafeya

"Aku ceraikan kau dengan talak satu. Kau tinggal je dalam rumah ni, biar aku yang pergi." -Syafzan Fawaz

Aku tergamam. Begitu mudah Syafzan menjatuhkan talak? Benarkah Syafzan tak cintakan aku?

_kiidddo _kiidddo Jul 30
Tapi kenapa saya tak dpt cari dekat penulisan2u eh ? Saya pernah baca. Tpi search lagi sekali takde.
- - Aug 16
mcm mana nk upload story dkt penulis2u? sbb sye dh try bnyk kali tpi still x leh upload.. mcm mne eh?
girljune girljune Jul 19
Nvl nihh smbmgan drp cerpen tuhh ke? sbb dlm cerpen diorang dh ad ank kn?