Kahwin Express

Kahwin Express

386K Reads 17.6K Votes 54 Part Story
rain'bow 🌈 By _raisyalisa Completed

Hidup Airil Mikael berubah 360° apabila bakal isterinya tidak hadir pada hari bahagia mereka.
  
  "Mama akan pilih perempuan lain gantikan tempat Hana"
  
  Dengan ketidakrelaan hati,dia menerima Aniq Maisara yang baginya stranger sebagai isteri ganti.Aniq yang ketika itu baru menjejakkan kaki ke Malaysia terpaksa setuju demi nama baik keluarga Untie Ratna yang merangkap kawan Ibunya.
  
  "Umur kau berapa?"
  
  "24"
  
  Dia tergelak.Aik?Ada ke aku buat lawak?Tak kan.
  
  "I can't believe.Pendek macam ni 24?"
  
  Aku pandang dia geram.
 
  "Betul lah.Am I too babyface?"
  
  Dia ketawa lagi kuat.Mental lah laki ni.
  
  "Its not about your face dear.Look.You're just in my chest when I'm next to you"
  
  Dia mengukur ketinggian aku dengan badannya.Aku akui yang aku memang agak terbantut.Ni sebab aku tak suka kalsium lah masa kecik-kecik dulu.Menyesal tak dengar cakap Ibu.
  
  "Mana ada lah.Awak tu yang terlebih tinggi macam tiang elektrik"
  
  Betul.Tengok dia macam tengok bulan.Tinggi sangat  mengalahkan tiang elektrik.
  
  Kebahagian tak kan kekal selamanya,
  
  "Jangan dekat"
  
  "Setapak awak melangkah dari rumah saya,saya tak kan teragak ceraikan awak Aniq"
  
  "Puas hati awak kan?Puas tengok saya terluka macam ni?Memang ni kan yang awak nak?Saya ingat awak dah lupakan dia,tapi tekaan saya salah.Saya dah penat dengan semua ni.Kalau awak sayang sangat dia...lepaskan saya"
  
  Terkedu,terkesima,terperanjat
  
  Semua jadi satu ; luka
  
  Masing-masing punya perasaan,
  Tapi ego melebihi batasan.


  
  
  
  add to library ♥ do vote and comment
  
  
  
  
  start:5/6/2016
end : 20/12/2016

Ichigocun Ichigocun Jun 07
Aniq maisara just like me...24 but small... I am 22  and also smalll
TheRoseYong TheRoseYong Jun 20, 2016
Japjap kan dah nikah, waktu akad nikah tu kena sebut nama tak kan tak tau nama isteri