Aku Suami Kau Isteri

Aku Suami Kau Isteri

365K Reads 15K Votes 51 Part Story
anissyaaa By anissyaaa Updated Jun 24

"Mana kau tahu aku tak ada perasaan?" tingkah Danish.

"Yalah, awak tu nak senyum pun susah," 

"Habis tu kau nak aku senyum macam orang gila kat tepi jalan baru ada perasaan?" ujar Danish.

"Tak payah! Sebab awak tu memang dah tak betul!" Qira membalas geram disertai jelingan tajam.

Hari demi hari Qira dan Danish bertikam lidah. Danish dengan sikapnya yang dingin dan sukar mengalah sentiasa menjengkelkan Qira. Namun begitu, ada sesuatu mengenai diri Danish yang membuatkan gadis bernama Qira ini menjadi istimewa dalam hidupnya. Danish tak pernah mengenal erti cinta sebenar jadi sebagai isteri ianya menjadi tanggungjawab Qira untuk menjagar suaminya erti cinta. 

"Wei mak  nenek, kau kena ingat aku ni suami kau tu isteri," 

"Tahulah!"

Semakin hari, Qira semakin mengenali Danish. Walaupun Danish sentiasa dingin namun lelaki itu sentiasa berada di samping Qira di saat gadis itu memerlukan seseorang.

Sikap Danish berbeza apabila dia bersama Qira. Tanpa Danish sedari hatinya sudah mula menyayangi sang isteri. 

"Aku takkan lepaskan Qira walau apapun yang berlaku. Dia isteri aku, aku akan jaga dia sehingga nafas terakhir aku," 


" Danish?" 

"I said call me abang," pinta Danish tegas. Qira sekadar tersengih.

*****
P/s : This is the ideas that has been written only for draft . So, there will be many grammatical error, and typo. Give my story a chance and don't forget to vote my story and leave comment. Enjoy reading...

No comments listed yet.